Forum > Developers > AutoSub deel 2
|
|
Pagina 18 van de 42
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Quote:
Die laatste versie crashed bij mij en de webinterface komt dan niet op .. zie je mail voor de tracelog
;-)
Inmiddels gefixed en een berg nieuwe subs komen binnen ..
WOEI !
zeroday wijzigde dit bericht op 22-05-2012 om 21:12, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Ik zit met een probleempje... Vroeger liet ik sickbeard episode renaming doen, op deze wijze zag xbmc telkens mijn nieuwe episodes.
Nu heb ik het auto sub scriptje geconfigureerd op mijn NAS en heb ik de episode renaming uitgezet bij sickbeard. Anders kan uiteraard autosub de juiste subtitles niet vinden.
Met als gevolg dat xbmc mijn nieuwe episodes niet herkent.
Hoe is bij jullie sickbeard ingesteld?
|
|
|
Show Name - 1x02 - Ep Name
separator -
bovenstaande in sickbeard, maar dat doet min of meer niets, omdat de benaming gedaan wordt (bij mij) door sabnzbd
%sn/Season %s/%sn - S%0sE%0e - %en.%ext
en als ik deze info in sabnzbd heb staan, dan kan autosub heel mooi alle series vinden (en ziet mijn boxee ook alles).
Gaat goed.
|
|
|
Onthoudt: hoe meer informatie hoe beter de afleveringen sync lopen.
Ik zelf gebruik: Show.Name.S01E02.HD.TV als renaming
<removed>
|
|
|
Maar autosub zoekt toch ook vooral op de naam van de release groep? Deze zit bij jullie dan nergens in de renaming?
|
|
|
Voorheen liet in SickBeard de bestanden renamen, maar nu niet meer. Ik wil precies weten welke versie binnengehaald is en AutoSub kan er meestal wel een exacte match voor vinden. Voor .en sowieso en voor .nl is er soms geen exacte match beschikbaar op bierdopje.com, maar gaat pakt AutoSub 9/10 keer alsnog een goede sub.
Voor Boxee en XMBC maakt het niet uit wat de bestandsnaam is zolang er maar een NFO bestand gemaakt wordt met de juiste gegevens. En hiervoor moet je in SickBeard dus de meta data opties aanzetten (minimaal show.nfo).
Ik vind het wel jammer dat de bestanden nu niet allemaal een nette naam hebben, maar het is niet anders. Indien nodig kan ik ze achteraf alsnog door SickBeard laten hernoemen door deze optie aan te zetten en de bestanden weer even in de download folder te zetten. Enige nadeel is dan wel dat de .en.srt bestanden niet hernoemd en niet verplaatst worden.
Je kunt er ook voor kiezen om de bestanden pas door SickBeard te laten post-processen als AutoSub klaar is. Dan moet je er voor zorgen dat SABnzbd ze niet in de map zet waar SickBeard ze oppakt, maar in een map die AutoSub scant voor de subs. Heeft AutoSub de srt gedownload, dan run je een postprocess cmd die de bestanden in de map voor SickBeard zet. SickBeard neemt het dan weer over en hernoemt alles zoals jij wilt (incl. de subs). Maar dit werk alleen als je maar één taal ondertiteling wilt en ik wil er juist 2. Bovendien kan het wel eens een paar dagen duren voor de .nl sub er is en zo lang wil ik vaak niet wachten. We kijken een aflevering meestal dezelfde dag nog met de .en subs.
|
|
|
Bij mij stond bij metadata enkel episode meta data en episode thumbnail aan. Ik heb nu ook show metadata aangezet en hopelijk herkent nu XBMC mijn nieuwe episodes wel.
Wat ik nu nog probeer op te lossen, maar ik vrees voor een oplossing: kan sickbeard de al gedane renamingen ongedaan maken? Want ik heb nu heel veel series zonder subtitles die al gerenamed zijn. Dus ik weet niet welke releases dit zijn...
Waar laat jij nu trouwens jouw episodes renamen? in sabnzbd? Wat is het voordeel hiervan?
Quote:
Matr1x schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:12:
Voorheen liet in SickBeard de bestanden renamen, maar nu niet meer. Ik wil precies weten welke versie binnengehaald is en AutoSub kan er meestal wel een exacte match voor vinden. Voor .en sowieso en voor .nl is er soms geen exacte match beschikbaar op bierdopje.com, maar gaat pakt AutoSub 9/10 keer alsnog een goede sub.
Voor Boxee en XMBC maakt het niet uit wat de bestandsnaam is zolang er maar een NFO bestand gemaakt wordt met de juiste gegevens. En hiervoor moet je in SickBeard dus de meta data opties aanzetten (minimaal show.nfo).
Ik vind het wel jammer dat de bestanden nu niet allemaal een nette naam hebben, maar het is niet anders. Indien nodig kan ik ze achteraf alsnog door SickBeard laten hernoemen door deze optie aan te zetten en de bestanden weer even in de download folder te zetten. Enige nadeel is dan wel dat de .en.srt bestanden niet hernoemd en niet verplaatst worden.
Je kunt er ook voor kiezen om de bestanden pas door SickBeard te laten post-processen als AutoSub klaar is. Dan moet je er voor zorgen dat SABnzbd ze niet in de map zet waar SickBeard ze oppakt, maar in een map die AutoSub scant voor de subs. Heeft AutoSub de srt gedownload, dan run je een postprocess cmd die de bestanden in de map voor SickBeard zet. SickBeard neemt het dan weer over en hernoemt alles zoals jij wilt (incl. de subs). Maar dit werk alleen als je maar één taal ondertiteling wilt en ik wil er juist 2. Bovendien kan het wel eens een paar dagen duren voor de .nl sub er is en zo lang wil ik vaak niet wachten. We kijken een aflevering meestal dezelfde dag nog met de .en subs. |
|
|
|
Quote:
mrgoolie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:20:
Wat ik nu nog probeer op te lossen, maar ik vrees voor een oplossing: kan sickbeard de al gedane renamingen ongedaan maken? Want ik heb nu heel veel series zonder subtitles die al gerenamed zijn. Dus ik weet niet welke releases dit zijn...
Waar laat jij nu trouwens jouw episodes renamen? in sabnzbd? Wat is het voordeel hiervan? |
Het terugzetten naar een oorspronkelijke naam (of de release info toevoegen) zal niet meer mogelijk zijn. Ik heb nog wel de logfile van SABnzbd bewaard, zodat ik altijd kan terugzoeken welke versie er gedownload is. Maar dan wordt het handmatig hernoemen, tenzij je de info uit de log gebruikt en een script maakt.
Ik laat de mediabestanden niet meer hernoemen, zelfs niet als ik de juiste .nl en .en subs binnen heb. Ik negeer het maar, want de meeste mediaspelers kijken naar de meta data (in .nfo) en dan heb je er verder geen last van.
Maar als je ze achteraf wilt hernoemen kun je dat doen zoals ik al eerder schreef. Even verplaatsen en SickBeard zal ze alsnog hernoemen. Je kunt ook JBierSubDownloader-v4.0.5.jar gebruiken (vanaf PC) om te hernoemen. Dan hoef je ze niet te verplaatsen. Grote kans dat dit programma wel de release naam erin zet.
Matr1x wijzigde dit bericht op 25-05-2012 om 08:38, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Ik laat SickBeard helemaal niks renamen, dit wordt bij mij geregeld door SABnzbd. Deze maakt alleen de folders aan op deze manier:
- Serie Naam/Serie Naam S01E01/originele_bestandsnaam.mkv
Op deze manier blijft de naam van het video bestand origineel. AutoSub kan hier alles uit halen wat die nodig heeft. HD/SD en eventueel de release groep.
|
|
|
Heya all,
sinds een paar dagen krijg ik nauwelijks nog subs binnen, zie ook niks in de logs staan. Bijv de serie Smash (2012) en Chuck en Falling Skies blijven in Wanted staan, ik heb zelfs al een koppeling gelegd:
smash (2012) = 15258
glee = 12717
chuck = 1785
falling skies = 14746
Maar nog steeds komt er niks. Enig idee?
|
|
|
@mbnn Ik zou je graag verder willen helpe maar je geeft te weinig info om dit te kunnen doen Kan je het volgende geven:
- AutoSub versie (gedownload of van source?)
- Welke systeem? (welke os?)
- python versie?
- Debug log
- Settings
zyronix wijzigde dit bericht op 25-05-2012 om 19:56, totaal 1 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Sinds kort ben ook ik fan van AutoSub.
Ik wil het op mijn WHS laten draaien, dus ik heb een service gemaakt met srvany.exe. Alleen nou wil het maar niet werken.
Kan iemand uitleggen doe ik auto-sub onder een service kan laten draaien?
Ik heb WHS 2011 en AutoSub Alpha 0.5.4 WINDOWS.
|
|
|
Quote:
mbnn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:17:
Heya all,
sinds een paar dagen krijg ik nauwelijks nog subs binnen, zie ook niks in de logs staan. Bijv de serie Smash (2012) en Chuck en Falling Skies blijven in Wanted staan, ik heb zelfs al een koppeling gelegd:
smash (2012) = 15258
glee = 12717
chuck = 1785
falling skies = 14746
Maar nog steeds komt er niks. Enig idee? |
Geef eens wat meer info? Wat is je key matching?
voor 95% van de series heb je geen namemapping nodig ..
glee en chuck gaan al vanzelf normaliter.
Enige punt wat ik me in kan denken is dat je serie voorraad zo vol zit dat je uiteindelijk door je API calls zit en er dus gewoonweg niets binnen kan komen..
Ik heb van de week bij iemand anders waar ik autosub heb runnen gezien dat hij met zijn series elke keer op een bepaald moment door zijn API calls heen was en dus min of meer niets binnen krijgt Omdat de rest niet opgezocht kon worden.
Nu ga ik ervanuit dat een API call niet gelijk staat aan het kijken voor een sub vanuit de cache want dat zou dan inderdaad betekenen dat je niets binnen krijgt omdat +300 api calls gelijk zou moeten staan aan 300 afleveringen.
Mijn advies is echt om debugging aan te zetten, mee te kijken of je dingen ziet langsvliegen in de log op 1 of 2 serie afleveringen die je zoekt. En daarbij dus series waar absoluut geen ondertitels voor zijn of komen gewoon by default te skippen.
Dus ook wat onderhoud plegen .. ;-)
|
|
|
Testing versie van 0.5.5 is uit!
Zoals ik had aangekondigd, een week voor het einde van de maand komt er een testing versie uit van de release van die maand! Deze maand is er redelijk wat veranderd, helaas niet alles erin wat ik er in wou hebben, maarja What's new?
Ik vraag jullie om deze versie goed te testen, is hij stable genoeg dan release ik hem als beta versie. Op die manier kan ik en jullie zien of je een test versie draait of een stable beta / stable versie. Release verwacht op 1 of 2 juni
Change log van versie 0.5.5:
Bug fixes, notify library en new webui feature!
- Notifications are now integrated for: Twitter, Email and NMA. Growl not yet!
- New webui features:
- Notifications are configurable through webui
- Log is viewable through webui
- Info page: Project changes in webui, change log in webui
and Information regarding AutoSub (python version, python location, file location etc)
- Small Webui fixes
- Beter filename detection
- Unicode fixes / workaround
- Small bug fixes
Test versie te downloaden via: http://code.google.com/p/auto-sub/downloads/list
<removed>
|
|
|
Ik gebruik het Synology SPK pack van mdevries dus ik install niks handmatig zelf. Python is 2.6 zo te zien.
Synology Diskstation 1511+ met Intel Atom is het overigens.
Het heeft altijd gewerkt tot nu toe, sinds een paar dagen niks meer.
Ik zal eens debugging aangooien inderdaad.
Versie is 0.5.4.
mbnn wijzigde dit bericht op 26-05-2012 om 11:32, totaal 1 keer bewerkt
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Hier is de debug log:https://privatepaste.com/52a1340f66
|
|
|
@mbnn Wat zijn je settings? Je hebt een bluray gedownload voor Chuck S05E01, terwijl er geen bluray op bierdopje staat. Als je minimal match score op 4 of hoger staat vind je daarom geen subtitles.
<removed>
|
|
|
Settings zijn 4 en 6 zoals je me eerder zei.
Kan ik het anders beter op Best Match zetten?
mbnn wijzigde dit bericht op 26-05-2012 om 13:10, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Beste Zyronix,
Hier draait de test versie op windows 7 goed. Hier nog 2 namen voor de namemapping voor de beta release:
scandal = 15211
common law 2012 = 16348
Notification via email werkt goed zodra je de gegevens hebt ingevuld en natuurlijk enabled. Mooie omschrijving in het onderwerp.
zevana wijzigde dit bericht op 27-05-2012 om 21:49, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Beste Romke,
Ziet er goed uit 0.5.5. Ook de logging in de interface is erg handig.
Wellicht is het handig om een clear log knop te hebben om zaken lekker op te schonen. Ook begrijp ik niet waarom het bekijken van de logs onderverdeeld is in loglevels. Hij vult er immers maar 1.
Stabiliteit is goed.
Bedankt voor al je inspanningen
remarkable wijzigde dit bericht op 28-05-2012 om 08:47, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Hier ook even getest onder Win7-64 bit en Python 2.7.3 en het werkt allemaal perfect. Ook de notificaties werken goed (erg makkelijk zo). Zo helemaal perfect zijn als je in de e-mail body de oorspronkelijk naam van het srt bestand liet zien voordat deze hernoemd werd. Dan kun je pas echt zien of je de juiste te pakken hebt (of de best match). Nu moet je daar nog steeds voor in de log kijken.
Versie 0.5.5 is helemaal top. Releasen die hap
|
|
|
Ook op Synology draait de test versie (van source ) zonder problemen.
|
|
|
Even een update / tip / vraag
ik kreeg vanavond deze foutmeldingen
2012-05-28 21:44:35,421 ERROR downloadSubs: The server returned an error for request
http://www.bierdopje.com/downloads/sub/96196/The.Borgias.S02E07.720p.HDTV.x264-IMMERSE/apikey/xxxxxxxxxxxx
Goed, nu weet ik dat er voor mij een issue is dat bierdopje een vreselijk irritant spam protectie systeem schijnt te hebben, waarbij mijn ip adres gekenmerkt is dat er 'comment-spam' vandaag komt. Nu kan je absoluut jezelf daar niet tegen protecten of wat dan ook dus ergens sta ik op een blacklist en kom er niet vanaf..
Echter na 1 of 2 keer kan ik dus wel via de browser via de link de srt krijgen, maar waarom krijg ik dan een nog een foutmelding? want het lijkt dan toch niet gerelateerd aan die 'blocker' van bierdopje
want de rest van de API kan ik allemaal wel doen ..
tips?
|
|
|
mmmm waarschijnlijk toch wel ..
ik vind dat dit eigenlijk niet door de API / server tegen gehouden mag worden, maar ja .. bierdopje schijnt een feature van cloudfare te gebruiken, wat het gebruik van de api dus hiermee tegehoud.
Ik opt meteen voor een mogelijheid om via een proxy auto-sub te kunnen gebruiken ;-)
user@nblinux:/usr/local/src# wgethttp://www.bierdopje.com/downloads/sub/96198/Revenge.S01E22.720p.HDTV.X264-DIMENSION/apikey/xxxxx
--2012-05-28 21:54:13-- http://www.bierdopje.com/downloads/sub/96198/Revenge.S01E22.720p.HDTV.X264-DIMENSION/apikey/xxxxx
Resolving www.bierdopje.com (www.bierdopje.com)... 173.245.61.58, 173.245.61.149, 2400:cb00:2048:1::adf5:3d95, ...
Connecting to www.bierdopje.com (www.bierdopje.com)|173.245.61.58|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 403 Forbidden
2012-05-28 21:54:13 ERROR 403: Forbidden.
>>> forbidden ??? mmm effe curlen..
user@nblinux:/usr/local/src# curlhttp://www.bierdopje.com/downloads/sub/96198/Revenge.S01E22.720p.HDTV.X264-DIMENSION/apikey/xxxxxx
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<title>Access Restricted</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"/>
<meta http-equiv="Content-Language" content="en-us"/>
<!--[if lte IE 8]>
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="chrome=1">
<![endif]-->
<!--[if IE 7]>
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />
<![endif]-->
<style type="text/css">body,html{display:block;position:relative;margin:0;padding:0;width:100%;height:100%;overflow:hidden;}iframe{display:block;position:relative;margin:0;padding:0;width:100%;height:100%;}</style>
</head>
<body>
<iframe frameborder="0" width="100%" height="100%" src="http://anti-virus.cloudflare.com/cdn-cgi/anti-virus-challenge?h=7777772e62696572646f706a652e636f6d2c62696572646f706a652e636f6d2c3130313833322c343534313635&x=9271046c7e769357d1d4259dea4feb4e"></iframe>
<script type="text/javascript">
(function(w, d) {
w.refresh = function() { w.location.href = '/downloads/sub/96198/Revenge.S01E22.720p.HDTV.X264-DIMENSION/apikey/xxxxxxxxxxxxx'; };
})(window, window.document);
</script>
</body>
Yep yep yep .. die verrekte 'anti-virus' wat dus niet klopt..
zeroday wijzigde dit bericht op 28-05-2012 om 20:02, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@zeroday, misschien topic maken in het 'lieve adje' forum?
<removed>
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|