Forum > Developers > AutoSub deel 2
|
|
Pagina 29 van de 42
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Ah, ik hem hem weer werkende. Ik heb er maar poort 8084 van gemaakt.
Ga binnenkort wel eens uitzoeken wat er nu op poort 8083 draait, zal eens op tweakers vragen hoe ik dat kan uitvinden. Wel apart, maar poort 8084 is ook prima. Kan ik de windows versie er weer afhalen.
Dank voor de snelle hulp zyronix, ik kom hier de laatste tijd bijna nooit meer en dat is allemaal de schuld van jouw fantastische autosub, maar het is wel stressen als je nas kapot gaat en na 3 dagen opnieuw opbouwen van alles erachter komen dat autosub niet meer werkt. Voor nu ga ik er een biertje op drinken.
|
|
|
Ah, ben er al uit, ik had mijn eigen gemaakte interne amazon.com nagebouwd voor de ereaders hier in huis en dat is tijdens de crash op poort 8083 gekomen terwijl die eerst op poort 8084 stond. Hoe dat nu kan
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Quote:
snoeki schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:37:
Ah, ben er al uit, ik had mijn eigen gemaakte interne amazon.com nagebouwd voor de ereaders hier in huis en dat is tijdens de crash op poort 8083 gekomen terwijl die eerst op poort 8084 stond. Hoe dat nu kan |
out of curiosity, wat voor tool gebruik je? Ik heb nu COPS draaien met database van Calibre
|
|
|
cops is beter dan wat ik heb. Ik heb met behulp van v-smart van infor het een en ander gemaakt (ben applicatiebeheerder vubis / v-smart geweest). Maar dat moest ik dan op het werk importeren, aanpassen en weer naar huis nemen, heel onhandig.
Ik ga alles aanpassen naar cops, heb het ook wel gemaakt met dat tooltje wat voor cops beschikbaar was, calibre2opds (ken je vast wel).
Wel ideaal hoor, met je ereader naar een intern ip adres (althans, dat lijkt mij wel handig, ben wat huiverig om hem via een inlog open te stellen van buitenaf gezien mijn boeken collectie).
Maar volgens mij is er nog niks beters (lees eenvoudiger) dan cops op dit moment. Eigenlijk wil ik wat met de cloudstation van synology doen, maar heb wat tijdgebrek door een nieuwe baan.
Maar dit gaat wel heel offtopic
Mijn autosub doet het inmiddels weer perfect, heb wel handmatig wat aanpassingen gedaan, hij doet wat out of the box lastig met mijn setup van de nas, maar dat kan ook goed liggen aan mijn geklungel van vanavond met hem weer aan de praat proberen te krijgen.
|
|
|
Quote:
Super! Bedankt voor snelle opvolging en fix!
soniCaH wijzigde dit bericht op 14-10-2012 om 13:13, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
ik heb autosub draaien op debian squeeze, maar de service wil maar niet automatisch starten na (re)boot.
service autosub start .. werkt dan weer wel.
dit is m'n init.d script:
ziet iemand daar soms een foutje in?
Code (php):
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 |
#! /bin/sh ### BEGIN INIT INFO # Provides: AutoSub # Required-Start: $remote_fs $syslog # Required-Stop: $remote_fs $syslog # Default-Start: 2 3 4 5 # Default-Stop: 0 1 6 # Short-Description: AutoSub # Description: Script to control AutoSub ### END INIT INFO
## START EDIT ##
NAME=AutoSub INIT_DIR=/etc/init.d DAEMON=/usr/bin/python DAEMON_OPTS=" /root/auto-sub/AutoSub.py -c/root/auto-sub/config.properties -d -l"
## STOP EDIT ##
autosub_start() { echo "Starting $NAME" $DAEMON ${DAEMON_OPTS} } autosub_stop() { echo "Stopping $NAME" for pid in $(/bin/pidof python); do /bin/grep -q "AutoSub.py" /proc/$pid/cmdline && /bin/kill $pid done /bin/sleep 2 }
case "$1" in start) autosub_start ;; stop) autosub_stop ;; restart|force-reload) echo "Restarting $NAME" autosub_stop autosub_start ;; *) echo "Usage: $0 {start|stop|restart|force-reload}" >&2 exit 1 ;; esac exit 0
|
|
|
|
Quote:
proxydude schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:33:
Weet iemand of het mogelijk is om een bepaalde tv aflevering niet elke dag te laten kijken of er een sub is? want ik heb bijvoorbeeld topgear er tussen staan en de kans dat daar nog een sub voor komt is erg klein. Ik zou willen dat ik autosub zou kan instellen dat hij daar slechts 1 keer per maand naar kijkt. Dit zou een win win sitautie zijn omdat het een stuk minder api verzoeken doet en bij mij onodig api cals vreet |
@Zyronix, even een vraag, is het inderdaad mogelijk om een bepaalde aflevering/seizoen/show te laten skippen voor een bepaalde tijd?
Bijvoorbeeld, ik heb automatisch via SickBeard een betere kwaliteit download binnen gekregen van Nikita Seizoen 2, namelijk 720P Bluray, ik had eerst de 720P WEB-DL met subs, nou is deze dus "ge-upgrade" naar 720P Bluray.
De "oude" WEB-DL versies zijn automatisch verwijderd, maar de subs staan ernog.
Auto-Sub heeft dus continue Nikita S02 720P Bluray in de wantedlist staan.
Is het mogelijk om deze seizoen 1x per maand te laten zoeken naar de subs, want het kan nog wel even duren, voordat iemand de bluray subs synced.
En is het mogelijk indien er een betere kwaliteit video is gedownload en er een sub beschikbaar is voor die versie, de "oude" versie sub te verwijderen? Als je begrijpt wat ik bedoel....
|
|
|
het zit hem nietzozeer in jescript
maar heb je je script wel 'auto-runable' gemaakt?
iets in de trant van:
update-rc.d autosub.sh defaults
iets in /etc/rc.d/init.d of zo gaat niet autorunnen afaik
Quote:
jim schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:07:
ik heb autosub draaien op debian squeeze, maar de service wil maar niet automatisch starten na (re)boot.
service autosub start .. werkt dan weer wel.
dit is m'n init.d script:
ziet iemand daar soms een foutje in?
Code (php):
|
|
|
|
Ten eerste: Wat een gaaf programatje AutoSub.
Scheelt een hoop geklik.
Na maanden van uitstel gister toch is SickBeard geïnstalleerd.... Had ik dat eerder moeten doen zeg.
Daarom nu ook AutoSub.
SickBeard als service geinstalleerd via deze pagina:
http://htpcbuild.com/htpc-software/sickbeard/sickbeard-service/
Op dezelfde wijze dacht ik dan doe ik AutoSub ook zo op mijn HomeServer, vooralsnog nog geen problemen.... Ziet er iemand nadelen in dit?
Bert20 wijzigde dit bericht op 15-10-2012 om 18:12, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
baspost schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:54:
Quote:
Weet iemand of het mogelijk is om een bepaalde tv aflevering niet elke dag te laten kijken of er een sub is? want ik heb bijvoorbeeld topgear er tussen staan en de kans dat daar nog een sub voor komt is erg klein. Ik zou willen dat ik autosub zou kan instellen dat hij daar slechts 1 keer per maand naar kijkt. Dit zou een win win sitautie zijn omdat het een stuk minder api verzoeken doet en bij mij onodig api cals vreet |
@Zyronix, even een vraag, is het inderdaad mogelijk om een bepaalde aflevering/seizoen/show te laten skippen voor een bepaalde tijd?
Bijvoorbeeld, ik heb automatisch via SickBeard een betere kwaliteit download binnen gekregen van Nikita Seizoen 2, namelijk 720P Bluray, ik had eerst de 720P WEB-DL met subs, nou is deze dus "ge-upgrade" naar 720P Bluray.
Is het mogelijk om deze seizoen 1x per maand te laten zoeken naar de subs, want het kan nog wel even duren, voordat iemand de bluray subs synced.
En is het mogelijk indien er een betere kwaliteit video is gedownload en er een sub beschikbaar is voor die versie, de "oude" versie sub te verwijderen? Als je begrijpt wat ik bedoel....
EDIT: aanvulling voorbeeld, zoals de backlog van SickBeard.
baspost wijzigde dit bericht op 16-10-2012 om 06:03, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@baspost, momenteel is dat niet mogelijk, je kan wel de serie 'tijdelijk' laten skippen en dan zelf na verloop van tijd de serie weer laten verschijnen in de wantedlist
Quote:
baspost schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:03:
Quote:
EDIT: aanvulling voorbeeld, zoals de backlog van SickBeard. |
|
|
|
Quote:
Quote:
En is het mogelijk indien er een betere kwaliteit video is gedownload en er een sub beschikbaar is voor die versie, de "oude" versie sub te verwijderen? Als je begrijpt wat ik bedoel.... |
Vraag deels al beantwoord door @zeroday. Het klopt idd, je kan niet enkele series skippen.
Dit heeft er mee te maken dat auto-sub elke 60 minuten de wanted lijst opnieuw opbouwd. Wat jij beschrijft vereist een configuratie waarbij je elke show een eigen config zou geven. Ik heb hier al eens mee geexpirimenteerd. Volgens mij heb ik het zelfs een keer gepushed. Een auto-sub waarbij je eerst tv-series moet toevoegen voordat er subtitles voor gedownload worden. Dit is ook waar ik naar toe wil, echter de auto-sub van nu moet zo veel veranderen om dit voor elkaar te boxen dan het onbegonnen werk is en beter vanaf 'scratch' begonnen moet worden. Voor de oplettende source draaiers zijn alle modules auto-sub 'on-afhankelijk' geschreven. Oftewel, de code die ik recent heb toegevoegd (denk aan de nieuwe processfilename en de notifier libs kunnen eenvoudig door andere project gebruikt worden en kan ik dus zonder veel werk hergebruiken. Maarja, nu loop ik iets te hard van stapel. Eerst maar eens 0.5.6 uitbrengen
Quote:
Ten eerste: Wat een gaaf programatje AutoSub.
Scheelt een hoop geklik.
Na maanden van uitstel gister toch is SickBeard geïnstalleerd.... Had ik dat eerder moeten doen zeg.
Daarom nu ook AutoSub.
SickBeard als service geinstalleerd via deze pagina:
http://htpcbuild.com/htpc-software/sickbeard/sickbeard-service/
Op dezelfde wijze dacht ik dan doe ik AutoSub ook zo op mijn HomeServer, vooralsnog nog geen problemen.... Ziet er iemand nadelen in dit? |
Leuke oplossing ervoor! Laat even weten of je tegen dingen bent aangelopen.
<removed>
|
|
|
Vandaag Sickbeard geupdate naar de laatste versie en wat me meteen opviel was dat er een vernieuwe rename in zit voor de series. Nu is het ook mogelijk om datum en releasegroep op te nemen in de naam bij POST processing, met name de releasegroep kan dus zorgen voor een betere match nu met autosub.
wat wel voor problemen zorgt is bijvoorbeeld de datum.
ik vind het wel prettig om de datum ervoor te zien zodat ik meteen zie welke nieuw zijn binnengekomen. Dit werkt prima in Sickbeard/sabnzbd echter nu kan autosub de subs niet meer vinden (showid dus niet vinden):
2012-10-18 15:00:56,519 ERROR getSubLink: The server returned an error for 2012-10-18 15:00:56,380 ERROR getShowid: showid not found for [29-08] Futurama [
2012-10-18 15:00:56,019 ERROR getShowid: showid not found for 16-10 Raising Hope
voorbeeld van hoe de show eruit ziet in windows:
[29-08] Futurama [-S07E13-] Naturama (HD TV EVOLVE).MKV
16-10 Raising Hope [-S03E03-] Throw Maw Maw From the House (HD TV DIMENSION).MKV
heb met of zonder blokhaken geprobeerd zoals je hierboven ziet. maar gaat niet goed, dit uiteraard voor elke show. enig idee hoe ik dit op kan lossen ? datum veranderd uiteraard steeds dus elke show in de namemapping is ook geen optie (en ook niet echt handig)
legster wijzigde dit bericht op 18-10-2012 om 13:20, totaal 3 keer bewerkt
|
|
|
@legster De date niet gebruiken. Ik vind het eigenlijk vreselijk lelijk de datum er zo voor zetten. Plus het is tegen de complete standaard naming in. Ik kan er wel eens naar kijken, maar ik raad het af te gebruiken.
<removed>
|
|
|
@zyronix Een vraagje mbt de gui. Ik heb autosub ingesteld om 1 keer per week (ca 1e6 seconden) Linksonder in de gui zie ik dat de tellers maximaal 24 uur kunnen aangeven. Klopt dit? En is dit slechts een weergave of wordt er toch 1 keer per 24 uur een check gedaan?
|
|
|
@slein Klopt, ik heb geen rekening gehouden dat je die teller ook verder dan 24 uur kan zetten.
<removed>
|
|
|
Quote:
Tja het is meer een kwestie van gemak, namelijk mijn vrouw kijkt ook een aantal series welke ik absoluut niet volg. Dan moet ik haar vragen of ze degene welke op de server staan al heeft bekeken en dan is de standaard vraag: die van vorige week wel, is dat die of is er een nieuwe? dan moet ik aan de hand van de titel gaan uitzoeken of het degene van vorige week is of die van huidige week. Met name omdat sommige series niet elke week worden uitgezonden. Met een datum is dat in een klap opgelost.
|
|
|
Quote:
legster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:21:
Quote:
Tja het is meer een kwestie van gemak, namelijk mijn vrouw kijkt ook een aantal series welke ik absoluut niet volg. Dan moet ik haar vragen of ze degene welke op de server staan al heeft bekeken en dan is de standaard vraag: die van vorige week wel, is dat die of is er een nieuwe? dan moet ik aan de hand van de titel gaan uitzoeken of het degene van vorige week is of die van huidige week. Met name omdat sommige series niet elke week worden uitgezonden. Met een datum is dat in een klap opgelost. |
@legster, kijken jij en je vrouw niet met Plex? Deze houdt namelijk netjes bij wat je wel/niet gezien hebt.
|
|
|
@Baspost Hmm nee heb Windows Homeserver (24/7) met Sick/Sab/Autosub, aan Tv beneden nog een Conceptronic CFULLHDMAI mediaspeler, boven een ACRYAN.
Heb laatst wel een Appletv2 gekocht en XBMC geprobeerd maar werkte allemaal niet echt lekker (xbmc op zich wel, maar de appletv2 trok het allemaal net niet helemaal op HD). Maar geen HTPC dus.. server alleen (oude p4) kost al 1000 KWH per jaar aan stroom, HTPC erbij lijkt me niet de beste oplossing (en duur).
Trouwens met de nieuwe optie in sickbeard om Releasegroups op te nemen in de rename (postprocessing) vroeg ik me af hoe autosub de releasegroup filtert uit de naam.
bijvoorbeeld snapt auto-sub staat op:
MinMatchScore: 5.Source & Releasegroup
(of zelfs 7.Source, Releasegroup & Quality)
Een download na postprocessing: Person of Interest -S02E03- Masquerade (HD TV DIMENSION).mkv
Ziet hij in deze rename mapping ook dat DIMENSION de releasegroup is?
want ik zet alles tussen haakjes er alleen maar bij speciaal voor auto-sub (maakt het er ook niet mooier op maar moet er wat voor overhebben)
Zonder %RG (releasegroup) kreeg ik toch wat sync fouten met de subs (dus afwijkende releases) namelijk.
legster wijzigde dit bericht op 19-10-2012 om 20:25, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@legster,
de releasegroups zijn gedefinieerd in de source van auto-sub via wat ingewikkelde (voor mij) regex functies. De Releasegroup wordt dan uit de naam gefilterd. Of jij nu haakjes of niet gebruikt dat zou op zich niets uit moeten maken.
Enige waar het bij mis zou kunnen gaan is dat als de releasegroup niet gedefinieerd is. Dat zou bijv. een variabele in de config kunnen worden
|
|
|
Quote:
och wat stom helemaal vergeten.
thx!
|
|
|
@legster Zet de datum achteraan dan gaat alles goed, maar zet hem niet voor het 'S01E02' gedeelte
@zeroday klopt helemaal, toch werk auto-sub het beste als je de volgende renaming gebruikt in sickbeard
%S.N.S%0SE%0E.%Q.N-%RG
Auto-sub detecteert zo veel mogelijk releasegroupen, maar sommige kent ie nog niet. Hij probeert eerst alles achter '-' te vinden en dat noemt ie releasegrp:
auto.sub.S01E02.HD.TV-Sickbeard
Sickbeard is geen releasegrp in de lijst, toch herkent ie hem wel. Omdat ie volgens de standaard heeft hernoemt. Maar de meeste releasegrpen zitten er wel in en als je er 1 vind kan je altijd een issue inschieten
<removed>
|
|
|
oke top ! gaan we het zo doen!
%SN -S%0SE%0E- %EN (%0D-%0M-%Y %QN-%RG)
Show Name -S02E03- Ep Name (09-03-2011 HD TV-RLSGROUP).ext
legster wijzigde dit bericht op 20-10-2012 om 11:26, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Na het hele forum plus dit draadje te hebben uitgeplozen ga ik toch maar om wat hulp vragen.
Allereerst, top app! Werkt prima en wat ik lees is de ondersteuning uitstekend!
Ik heb autosub eerst op windows geinstalleerd, werkt prima. Nu wil ik autosub laten draaien op mn QNAP TS-210. Ik heb Python geinstalleerd en autosub in de SHARE map gezet. Ik heb de config van mijn windows versie iets aangepast en de file naar mn NAS gekopieerd. Als ik nu autosub run krijg ik:
Code (php):
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
[/share/auto-sub] # python AutoSub.py AutoSub: Initializing variables and loading config ERROR!!! Cheetah is not installed yet. Download it from:http://pypi.python.org/pypi/Cheetah/2.4.4 Traceback (most recent call last): File "AutoSub.py", line 118, in <module> sys.exit(main()) File "AutoSub.py", line 86, in main import autosub.AutoSub File "/share/auto-sub/autosub/AutoSub.py", line 6, in <module> import autosub.WebServer File "/share/auto-sub/autosub/WebServer.py", line 18, in <module> class PageTemplate (Template): NameError: name 'Template' is not defined
|
Daarna heb ik Cheeta geinstalleerd van genoemde website en deze geprobeerd te runnen op mn NAS.
Code (php):
1 2 3 4 5 |
[/share/auto-sub/cheetah-2.4.4] # python setup.py Traceback (most recent call last): File "setup.py", line 10, in <module> import SetupTools ImportError: No module named SetupTools
|
En nu loop ik even vast. Hoe krijg ik autosub werkend op mn nas en daarna hoe zorg ik ervoor dat AutoSub automatisch wordt gerund vanaf mn nas?
|
|
|
die renaming bij sickbeard is wat ik ook gebruik ;p) (is volgens mij een van de default instellingen (note de %S.N.S%0SE%0E.%Q.N-%RG is nu ook 'makkelijker' gemaakt in de laatste update van sickbeard
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|