Forum > Developers > Auto sub download scriptje
|
|
Pagina 35 van de 41
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Allebei in een andere map op een andere poortje moet toch voldoende zijn?
<removed>
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Quote:
mja.. eerst de ene configgen, daarna de ander ..
ik zat effe ruk te denken .. :09
|
|
|
Update op de ontwikkelingen van de volgende versie:
Ik heb besloten om een aantal features te skippen in de op komende release.
Het volgende zal er niet inzitten:
- Showdatabase
- Episode database
Wel:
- Cachedatabase
- Nieuwe UI
- Config Pagina
- API limiter
Misschien (afhankelijk van tijd):
- Wizard
De reden waarom ik dit doen is als volgt, de database compleet implementeren brengt grote veranderingen met zich mee. Dit weekend ben ik er een heel eind mee gekomen, alleen ik ben niet tervreden over de kwaliteit van de code. Ik zou dit werk opnieuw moeten doen, ook heb ik het net iets te druk met andere dingen. Als ik met de zelfde snelheid als dat ik nu aan het ontwikkelen bezig ben zou het nog circa 4 weken duren voordat ik een versie kan opleveren die jullie kunnen gebruiken.
Ik heb dus gekozen om (voor / op vrijdag) een nieuwe versie uit te brengen die stable is, waar de minimale eisen van Bierdopje.com in verwerkt zitten. Deze is inmiddels al bijna af.
Verder samen met m1ntje de ontwikkelingen besproken voor de toekomst. (niets hiervan staan nog vast!) Waarschijnlijk gaat er een grote redesign komen van AutoSub. Opties die kunnen gebeuren is, afstappen van bierdopje naar een snatchsite die ook andere talen dan NL en EN ondersteund (en zo een grote markt aanspreken). Of naar een heel andere model: Proxy. We maken een eigen proxy API waarmee autosub praat. Welke site we achter de schermen gebruiken maakt niet uit. Bijvoorbeeld bierdopje voor nl sub maar addicted voor engelse subs. De bierdopje API zal vele male minder lastig gevallen worden. Echter, het brengt ook risico's met zich mee. Het gaat namelijk geld kosten, hoe we dit oplossen weten we nog niet. Misschien zelf een totaal oplossing, subtitle downloaden voor films EN series!
Graag hoor ik ook jullie input hierover aangezien we het toch ook voor jullie maken.
<removed>
|
|
|
Ik ben een nieuwkomer hier die Auto-sub op zijn Synology wil draaien i.c.m. series via Sick Beard. Lijkt een prachtig mooi script! Begrijp echter nu waarom er in de log bijna niks gevonden kan worden. Hoop dat het snel opgelost wordt met de API, zodat ik het eens echt goed in actie kan zien. Ik hou het topic in de gaten
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:12:
Update op de ontwikkelingen van de volgende versie:
Ik heb besloten om een aantal features te skippen in de op komende release.
Het volgende zal er niet inzitten:
- Showdatabase
- Episode database
Wel:
- Cachedatabase
- Nieuwe UI
- Config Pagina
- API limiter
Misschien (afhankelijk van tijd):
- Wizard
De reden waarom ik dit doen is als volgt, de database compleet implementeren brengt grote veranderingen met zich mee. Dit weekend ben ik er een heel eind mee gekomen, alleen ik ben niet tervreden over de kwaliteit van de code. Ik zou dit werk opnieuw moeten doen, ook heb ik het net iets te druk met andere dingen. Als ik met de zelfde snelheid als dat ik nu aan het ontwikkelen bezig ben zou het nog circa 4 weken duren voordat ik een versie kan opleveren die jullie kunnen gebruiken.
Ik heb dus gekozen om (voor / op vrijdag) een nieuwe versie uit te brengen die stable is, waar de minimale eisen van Bierdopje.com in verwerkt zitten. Deze is inmiddels al bijna af.
Verder samen met m1ntje de ontwikkelingen besproken voor de toekomst. (niets hiervan staan nog vast!) Waarschijnlijk gaat er een grote redesign komen van AutoSub. Opties die kunnen gebeuren is, afstappen van bierdopje naar een snatchsite die ook andere talen dan NL en EN ondersteund (en zo een grote markt aanspreken). Of naar een heel andere model: Proxy. We maken een eigen proxy API waarmee autosub praat. Welke site we achter de schermen gebruiken maakt niet uit. Bijvoorbeeld bierdopje voor nl sub maar addicted voor engelse subs. De bierdopje API zal vele male minder lastig gevallen worden. Echter, het brengt ook risico's met zich mee. Het gaat namelijk geld kosten, hoe we dit oplossen weten we nog niet. Misschien zelf een totaal oplossing, subtitle downloaden voor films EN series!
Graag hoor ik ook jullie input hierover aangezien we het toch ook voor jullie maken. |
Het is een tip, maar als ik jullie was zou ik pas aan de proxy denken wanneer je (genoeg) donaties ontvangt. Hoe groter auto-sub wordt hoe meer kosten het met zich mee brengt. Maar het is een goed idee en ik zou het ook echt niet in de prullenbak gooien
|
|
|
Voor andere gebruikers, ik gebruik nog de 'oude' versie en ze blijft tot nu toe perfect werken met de RSS downloads, mogelijk niet met API downloads elke 8 uur worden gefresht. Als er een rss feed is voor EN en NL dan download dit programma hem nog perfect(ik check de bestanden toch nog steeds even wel of er geen webbagger instaat)
Op dit moment heb ik nog geen klagen, ik ga de 'oude' versie echter niet restarten om te voorkomen dat ik mogelijk in een API RSS ban komt welke alleen reageert op mijn eigen series.
@zyronix
Hoe kan ik de API BierDopje elke 8 uur check uitschakelen in de 'oude' versie?
Ik wil alleen nog RSS checks welke uitstekend werken. (op dit moment)
Ik gebruik verder nog subliminal via Sickbeard zonder Bierdopje voor de *en.srt subs, helaas zijn deze vaak laat(na 21:00 uur Paris time) maar wel bruikbaar.
|
|
|
@Netfreak Volgens mij kan je de API tijd met de volgende lijn in config.properties wijzigen naar een langere tijd:
# CheckSub Use this variable to change the interval of the CheckSub thread. Checksub checks if there is
# a match on the bierdopje API. It is not recommended to set this variable lower then 21600.
# Default is 28800 (every 8 hours)
#checksub = 28800
verander #checksub = naar een hoger bereik (zijn seconden waarde) en haal # hiervoor weg waardoor deze als nieuwe waarde worden veranderd. Vergeet niet om auto-sub opnieuw op te starten, zodat de nieuwe config wordt geladen.
|
|
|
Quote:
zevana schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:00:
@Netfreak Volgens mij kan je de API tijd met de volgende lijn in config.properties wijzigen naar een langere tijd:
# CheckSub Use this variable to change the interval of the CheckSub thread. Checksub checks if there is
# a match on the bierdopje API. It is not recommended to set this variable lower then 21600.
# Default is 28800 (every 8 hours)
#checksub = 28800
verander #checksub = naar een hoger bereik (zijn seconden waarde) en haal # hiervoor weg waardoor deze als nieuwe waarde worden veranderd. Vergeet niet om auto-sub opnieuw op te starten, zodat de nieuwe config wordt geladen. |
Stel, mijn zoon 'besteld' een oude serie via mij via het programma Sickbeard(= usenet).
Op dat moment heb ik een nieuwe serie staan, en de API van Subchecks word heel erg belast via de bierdopje API, dan krijg ik een heb ik een ban, daar heb ik geen zin in.
Ik zorg er zelf altijd voor op Linux dat ik subliminal(python programma) heb gebruikt op de selectie OpenSubtitles alleen, om het een en ander op te halen met de subs.
Ik wil een versie van deze auto-sub met alleen de RSS checks, mijn Ubuntu server is toch altijd aan.
Netfreak wijzigde dit bericht op 07-03-2012 om 00:15, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@Zyronix, grootse plannen! Ik dacht dat je auto-sub alleen puur voor Bierdopje/series wilde gebruiken/ontwikkelen? Ik zag ook al dat de API weer geactiveerd was in het "Lieve Adjes" topic, dus dat betekent dat we vanaf vrijdag weer automatisch ondertitels kunnen binnen hengelen!
Movies vindt ik erg interessant, ik heb nu een hoop films met interne ondertitels, die met Plex gewoon goed werken, echter mijn Samsung smart TV's pikken deze niet op, moet extern zijn, dus zou auto-sub een uitkomst zijn.
Zodra we kunnen doneren om je steunen met ontwikkelingen dan ben ik als eerste van de partij!
|
|
|
Klinkt goed! Ik heb het nog steeds niet werkend gekregen maar ik weet zeker dat dat aan mij ligt
Ik wacht op de nieuwe versie en ga het dan weer proberen!
Bedankt voor de update en het harde werk!
|
|
|
@104171 Als project moet je niet gaan draaien op donaties, die zijn namelijk veel te onvoorspelbaar. Mogelijkheden zijn advertenties, sponsorships of kleine vergoeding vragen. We zullen moeten gaan uitrekenen wat het ons zou gaan kosten om te bepalen welk van deze dingen de beste oplossing is. Het later invoeren van een proxy is eigenlijk geen optie, we moeten van te voren bedenken wat ons doel is en hier een ontwerp voor maken.
@baspost Het zijn maar ideeen . Mijn voorkeur ligt bij bierdopje omdat daar de meeste nl-talig subs vandaan komen. Ik wil niet 40 websites ondersteunen die ik elke week moet onderhouden omdat er 1tje weer een wijziging heeft gemaakt. Maar als er 1 website is die al deze website index, prima! Zolang ze een goede API hebben ^^. Dit betekend meer mogelijkeheden en vele van deze index sites hebben ook films.
In feiten denken we aan een autosub 2.0. Autosub is natuurlijk ontstaan van uit een scriptje die steeds en steeds meer mogelijkheden heeft gekregen. Echter steeds vaker moet ik om dingen heen programmeren omdat er nooit een echt ontwerp is geweest.
Hoe ik zelf de toekomst van AutoSub graag zie is een webapp zoals couchpotato. Waarbij je show (of films) kan toevoegen (zoals sickbeard). Voor die shows worden vervolgens subtitles gezocht. Mocht je aflevering van een oude series willen downloaden kun je dit via backlogging doen. Je voegt een show toe en tijdens het toevoegen krijg je de optie enable backlogging. Backlogging zoekt dagelijks de API af naar de subtitles die je zoekt.
Handmatig kan je ook op aflevering zoeken, je klik op een aflevering en de applicatie laat zien welke mogelijkheden er zijn. Door het bepalen van matching scores geeft autosub al wel een advies aan 'best match' maar als gebruiker kan je altijd een andere downloaden.
Deze ideeen hadden we natuurlijk al, maar het database implementeren heeft vele effecten op de code. De modules die er zijn zijn daar niet voor geschreven en moeten herschreven worden. Als we dan toch herschreven moeten worden, waarom niet in 1 keer goed doen.
En inderdaad, vrijdag kan ieder weer subtitles downloaden met autosub!
<removed>
|
|
|
Als iemand nog een "oude" autosub heeft die werkt momenteel, zou die dan die even willen zippen en beschikbaar willen stellen, dan kan ik nog het 1 en ander aan de skin werken
|
|
|
@Senaxx
hg update 2fd7a7184e09
<removed>
|
|
|
Aloha,
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien en ben benieuwd of er een installatie instructie is om op een Windows 7 PC de tv series gedownload te krijgen.
Bvd en mvg,
C
|
|
|
+1 !!!
|
|
|
@TeeTee Ik hou van kudo's! Waar heb ik deze aan te danken?
@complot Wacht even tot vrijdag. Als het vrijdag is en hier op dit forum EN op de googleprojectsite een berichtje staat dat alles weer werkt. Volgen dan de downloaden stappen hieronder (in mijn footer)
|
|
|
V
<removed>
|
|
|
@zyronix
Thanks, zal ik zeker doen. Jullie werk maakt het vele al aangenaam maar als de niet scripters onder ons ook gebruik kunnen maken dmv een autosub for dummy's manual dan wirdt het stukken aangenaamer voor nog meer mensen
Iig dikke kudos voor het werk tot zover
@TeeTee1979
Thanks
|
|
|
Films hoeven voor mij niet met auto-sub geregeld te worden, ik download ze namelijk maar af en toe en pak dan wel van spotnet een versie met subs erbij.
Maar betalen vind ik geen probleem mits het niet meer dan 20 euro gaat worden per jaar. Het liefst betalen met overmaking naar girorekening of ideal of paypal.
Verder hoeft er voor mij weinig nieuws in eigenlijk, enige wens die ik echt heb is dat auto-sub de aflevering van de tv serie + subtitle kan verplaatsen en dat wil ik dan per serie kunnen instellen door een pad op te geven. Maar dat is echt een leuke aanvulling, het programma vond ik eigenlijk al prima, baal wel dat hij nu niet werkt omdat ik het wel echt mis al.
|
|
|
Lol, +1 @ complot maar jij hebt ze ook zeker verdiend!
|
|
|
ff een vraagje: Ik heb een windows home server en heb een aantal programma's op de server (bv sabnzbd) als service draaien zodat ik niet op de server zelf ingelogd hoef te zijn om die programma's toch te laten werken. Ik benader deze programma's via een webinterface op mijn laptoppie. Is het mogelijk om met dit script/python hetzelfde te doen? Sabnzbd leest nu namelijk diverse rss feeds om automatisch mijn series te downloaden en als ik dit script daar parallel aan kan lopen dan worden mijn series EN de bijbehorende subs automatisch gedownload! Hoe lui kan je zijn
|
|
|
Nog 1 opmerking:
Het is me intussen gelukt om het script werkend te krijgen. Het is in een woord geweldig!!!!
Om de een of andere reden werkte het alleen als de mappen van Auto-sub, Cheetah en python zo dicht mogelijk bij de root stonden en NIET in program files. Door Python in de root te installeren en cheetah in c:\Python27 te plaatsen en Auto-sub ook in c:\python27 te plaatsen is het me gelukt. Zodra ik cheetah in C:\program files plaatste en auto-sub ook lukte de installatie en het opstarten van het script niet. Geen idee hoe dat kan maar is wellicht iets om mee te nemen in de nieuwe versie of in de installatie help file.....
TeeTee1979 wijzigde dit bericht op 07-03-2012 om 19:43, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
NIEUWE VERSIE IS UIT
Ook als zip te downloaden! http://code.google.com/p/auto-sub/downloads/detail?name=AutoSub_preAlpha1_v050.zip.zip
AutoSub preAlpha1 v0.5 (rev: 957323a17e14)
+ New webinterface
+ ApiCall limiter
+ Caching DB release
+ Last 10 downloads are now shown after a reboot
+ Configuration through the web-ui
+ Not required to supply a config file (IT IS RECOMMENDED!)
Voor iedereen die graag wilt updaten met mercurial (hg). Sla je config.properties ergens op. en draai:
Code (php):
1 2 |
hg pull hg update --clean
|
zyronix wijzigde dit bericht op 07-03-2012 om 21:57, totaal 1 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Jippie!
Ik kan ik weer verder aan de config pagina!
|
|
|
@bad_my84 Misschien kan je samenwerken met @Senaxx voor de styling
Heb je trouwens een mailtje gestuurt met wat feedback over de config pagina.
Ff wat onbeantwoorde vragen beantwoorden:
Quote:
@netfreaks Ik wil een versie van deze auto-sub met alleen de RSS checks, mijn Ubuntu server is toch altijd aan. |
Zet de checksub variable via de webinterface op een hoge waarde, bijvoorbeeld: 892800 (eens per maand)
Quote:
@complot Thanks, zal ik zeker doen. Jullie werk maakt het vele al aangenaam maar als de niet scripters onder ons ook gebruik kunnen maken dmv een autosub for dummy's manual dan wirdt het stukken aangenaamer voor nog meer mensen |
Lees de start pagina van het project voor de meest simpele instructies voor het installeren van AutoSub. Mochten deze toch niet duidelijk zijn help ons dan met het verbeteren van de handleiding
Quote:
@TeeTee1979 ff een vraagje: Ik heb een windows home server en heb een aantal programma's op de server (bv sabnzbd) als service draaien zodat ik niet op de server zelf ingelogd hoef te zijn om die programma's toch te laten werken. Ik benader deze programma's via een webinterface op mijn laptoppie. Is het mogelijk om met dit script/python hetzelfde te doen? Sabnzbd leest nu namelijk diverse rss feeds om automatisch mijn series te downloaden en als ik dit script daar parallel aan kan lopen dan worden mijn series EN de bijbehorende subs automatisch gedownload! Hoe lui kan je zijn |
Het is niet mogelijk om AutoSub net als service te draaien. Wat ik heb gelezen is het behoorlijk veel werk om dit te implementeren, dus verwacht het niet op korte termijn er is al wel aangedacht
Als reactie op jou tweede post, ik heb werkelijk geen idee wat je precies hebt gedaan Check de project site voor een simpele handleiding (front page)
zyronix wijzigde dit bericht op 07-03-2012 om 22:17, totaal 1 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Quote:
Code (php):
1 2 |
hg pull hg update --clean
|
rm databases.db # erg belangrijk als je de vorige versies hebt gedaan! |
|