Forum > Developers > Auto sub download scriptje
|
|
Pagina 8 van de 41
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Quote:
geezer78 schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:40:
Ik draai het script nu enige dagen op de achtergrond en ben er erg blij mee!
Ik zou alleen wel graag een optie zien waarmee je de grootte van de logfile kunt beperken. Dat kan zijn een maximale filesize, een tijdsfactor of misschien beter nog een optie om niet altijd zo excessief te loggen maar bijvoorbeeld alleen problemen te loggen. In die paar dagen is het bestand nu al gegroeid tot ruim 34 mb... Vind ik nogal fors voor een logfile. |
Met je eens, komt omdat de logging standaard op debug staat. Zou kijken of ik dit kan meenemen in de volgende release.
Quote:
zeroday schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:08:
request for feature ;-)
Twitter integratie, een korte analyse leert me dat dat niet echt makkelijk gaat vooralsnog want ik krijg geen output naar een logfile (er is een debug file, maar die wil ik niet verwijderen. Ik zal teveel moeten coden (wat ik gewoonweg niet kan) om dingen te greppen, weg te schrijven en wat al niet meer (ik ben een nono met weinig tot geen coding skills)
ik heb een PHP script die een logfile controleert op nieuwe entries waar we zoeken naar 'Downloading' en dit dan uiteindelijk weg twitteren zie bijv.http://www.twitter.com/usenetdownloads.
dus als ik in de config.properties de
Twitter_Consumer_Key, Twitter_Consumer_Secret, Twitter_OAuth_Token, Twitter_OAuth_Token_Secret kan plaatsen en dat als de tool iets download dit ook wegtwittert .. top ! |
Een van de eerste features die er komt om de gebruiker wat meer informatie te kunnen geven over de status van auto-sub is een web interface. Of we daar ook een twitter intergratie bij maken weet ik nog niet, maar zal het in elk geval een keer noemen.
Verder bedankt voor het vermelden van die show id's die niet werken. Zal ze bij een volgende commit meernemen. Je kunt zo ook al zelf toevoegen aan je config.proporties onder het item namemapping
Serie Name = 1234
Serie Name2 = 1235
Waarbij serie name de naam is zoals die in de error voorkomt en het nummer is het nummer van bierdopje.
zyronix wijzigde dit bericht op 06-11-2011 om 15:39, totaal 1 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
ok, ik zal ze 'handmatig' even toevoegen
2011-11-06 17:24:21,767 INFO checkSub: The episode Once Upon A Time - Season 01 Episode 02 has a matching subtitle on bierdopje, adding to toDownloadQueue
Het vorige script leek ook deze serie niet te pakken ;-)
WebInterface is ook prachtig. is het de bedoeling om deze met eigen server te draaien zoals sabnzbd/sickbeard of binnen een webserver?
|
|
|
Eigen server.
Wat is er precies aan de hand met 'Once Upon A Time'? Download hij hem niet?
<removed>
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Niets aan het handje. Met zelf toevoegen wordt het nu gedownload wat de log uitsnede laat zien. Kwam inderdaad wat verwarrend over.
Ik hou de repo in de gaten, kan veel testen
Eigen server is perfect, ben ik blij mee
|
|
|
ik heb op mijn Synology 212+ sabnzbd geinstalleerd, dit werkt perfect met het uitlezen van RSS en automatisch downloaden. Ik wil echter een script installeren zodat hij automatisch subtitles download, ik zie dit bierdopje script. Hoe installeer ik dit het beste icm sabnzbd of een ander programma?
Ik kom er niet echt uit. Thanks
|
|
|
Hier een korte handleiding voor het gebruik van auto-sub (voor linux).
1. Download de laatste release van auto sub vanaf de website:http://code.google.com/p/auto-sub/downloads/list
2. Pak de zip file uit (dit kan bijvoorbeeld met de toop unzip op linux)
3. Start auto-sub de eerste keer:
Quote:
4. Sluit de applicatie weer af CTRL+C
5. Er is nu een file aangemaakt: config.properties, open deze met je favoriete linux editor
6. Verander de variable rootpaht naar het gewenste root pad waar je series staan:
Quote:
rootpath = "/mnt/nas1/content/TV" # Point this towards the location of your tv episodes |
7. Check de andere settings of deze naar wens zijn.
8. Wil je autosub nu als een daemon starten voer het volgende commadno uit:
Quote:
nohup python AutoSub.py & |
9. Als het goed is verschijnen nu automatisch subtitles files. Het kan zijn dat sommige series geen subtitles krijgen. Check de log file op error meldingen (zoek in de log op het woordje: 'ERROR').
zyronix wijzigde dit bericht op 07-11-2011 om 19:12, totaal 2 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Vandaag wat meer tests gedaan.
Er gaat nog wat mis met de caching
wanneer er een folder verwijderd wordt uit de te scannen folder dan ziet het script dit nog niet
2011-11-08 05:33:08,789 ERROR checkSub: Could not find a show ID for
Merlin 2008
de Merlin 2008 was leeg en heb ik verwijderd, maar als ik het script run dan zoekt deze hem nog. Dit zou het script moeten kunnen herkennen.
Ik heb het script (de repo versie) ook op een andere NAS gezet (remote en andere IP) maar daar krijg ik het volgende te zien:
Python 2.7.1 versie
2011-11-07 19:05:44,803 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/xxxxx/GetShowByName/Zzgtv-californication
2011-11-07 19:05:44,808 ERROR checkSub: Could not find a show ID for Zzgtv-californication
2011-11-07 19:05:44,908 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/xxxxxxx/GetShowByName/Csi%20New%20York
2011-11-07 19:05:44,914 ERROR checkSub: Could not find a show ID for Csi New York
2011-11-07 19:05:45,037 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/xxxxxxx/GetShowByName/The%20Killing
2011-11-07 19:05:45,042 ERROR checkSub: Could not find a show ID for The Killing
2011-11-07 19:05:45,145 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/xxxxxxx/GetShowByName/True%20Blood
2011-11-07 19:05:45,150 ERROR checkSub: Could not find a show ID for True Blood
2011-11-07 19:06:05,115 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/AFC34E2C2FE8B9F7/GetShowByName/Homeland
2011-11-07 19:06:05,120 ERROR checkSub: Could not find a show ID for Homeland
2011-11-07 19:06:05,230 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/xxxxxxx/GetShowByName/Nurse%20Jackie
2011-11-07 19:06:05,235 ERROR checkSub: Could not find a show ID for Nurse Jackie
2011-11-07 19:06:05,340 ERROR getShowid: The server returned an error for requesthttp://api.bierdopje.com/xxxxxxx/GetShowByName/Chase
Iets zegt me dat deze IP wellicht geblocked staat, maar geen idee of dat gechecked kan worden ;-), de inlog van de gebruiker laat dat zover ik dat kan zien, niet zien. (het is niet een IP van mij, maar van iemand waar ik shell toegang tot heb).
|
|
|
Laatste fixes en changes zijn gereleased in v0.3.2:
http://auto-sub.googlecode.com/files/AutoSub_v032.zip
|
|
|
<dubbel post>
m1nt wijzigde dit bericht op 09-11-2011 om 11:35, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
ik gebruik de repository dan ga ik ervanuit dat ik de laatste versie heb ;-)
|
|
|
Bedankt voor het mooie script. Een vraagje kun je het ook laten lopen als cronjob?
|
|
|
@sim_three
script kan volgens mij als deamon draaien
want het kijkt zelf op bepaalde tijden naar de subs
Ik mis een paar functies waardoor ik hem nog niet actief gebruik
(logfile killing / twitter announcement .. )
En de laatste paar weken helaas nog geen verder update gezien
|
|
|
@zeroday Klopt helemaal, is de bedoeling om hem als daemon te draaien.
Reactie op je function requests. Twitter heeft geen prioriteit, dat zal dus wel even duren voordat daar naar gekeken wordt. Logfile killing zit er in, alleen omdat de waardes vrij groot zijn lijkt het alsof dit niet werk. Je kan zelf de logsize variable aanpassen. Zodra de webinterface af is, is het ook eenvoudig om dit soort instellingen te doen.
En de laatste paar weken inderdaad geen updates geweest, ontzettend druk met andere dingen. Gelukkig is er ook niet veel werk geweest, de meest recent versie draaid al sinds hij is uit gekomen zonder een verkeerde sub te downloaden en zonder te crashen (bij mij dan ^^). Heerlijk gevoel dat dat bereikt is! Als je binnenkort een update ziet zal het waarschijnlijk een hele grote zijn, waarbij de webinterface geintroduceert wordt.
<removed>
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:46:
@zeroday Klopt helemaal, is de bedoeling om hem als daemon te draaien.
Reactie op je function requests. Twitter heeft geen prioriteit, dat zal dus wel even duren voordat daar naar gekeken wordt. Logfile killing zit er in, alleen omdat de waardes vrij groot zijn lijkt het alsof dit niet werk. Je kan zelf de logsize variable aanpassen. Zodra de webinterface af is, is het ook eenvoudig om dit soort instellingen te doen.
En de laatste paar weken inderdaad geen updates geweest, ontzettend druk met andere dingen. Gelukkig is er ook niet veel werk geweest, de meest recent versie draaid al sinds hij is uit gekomen zonder een verkeerde sub te downloaden en zonder te crashen (bij mij dan ^^). Heerlijk gevoel dat dat bereikt is! Als je binnenkort een update ziet zal het waarschijnlijk een hele grote zijn, waarbij de webinterface geintroduceert wordt. |
Ik heb vorige week mijn plugcomputer opnieuw geinstalleerd zodat deze nu boot vanaf interne HDD
ga zometeen de repository weer downloaden zodat ik kan testen/updaten zodat je wat feedback krijgt.
Nu alleen nog even zien hoe ik hem zelf als deamon in de achtergrond laat draaien ;-)
message to self;
nohup python AutoSub.py &
zeroday wijzigde dit bericht op 04-12-2011 om 14:33, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
mmmm dat daemon is nou niet je van het ..
ik probeer hem te starten vanuit /etc/rc.local
maar als ik de nohup commando geef is dat leuk en aardig maar ik krijg
nohup: ignoring input and appending output to `nohup.out'
en dan krijg ik mijn shell prompt niet 1-2-3 terug ..
|
|
|
Ik heb het script bij mij op de Synology NAS draaien, en lijkt voorlopig prima stabiel te werken.
Ik start em vanuit de startup scripts van Synology met hetzelfde commando als jij gebruikt, dan heb ik geen last van die melding, en draait ie als daemon. Als je het met de hand zo start dan krijg je je console inderdaad niet terug, maar kan je die als het goed is wel gewoon afsluiten zonder dat het script stopt.
De Twitter integratie zou ik ook wel fijn vinden. Heb al gekeken naar SubAndTweet, maar lijkt me nog niet heel eenvoudig zo er in te schuiven. Dat is wel een leuke implementatie trouwens.
Een webinterface zou ik in eerste instantie ook genoeg vinden, maar de Twitter implementatie geeft de informatie in een push (hoef ik dus niets voor te doen) in plaats van een pull (webinterface openen, bekijken wat er verwerkt is)
|
|
|
Ik zal vanavond eens kijken.
hethttp://www.aroundmyroom.com/2011/07/03/sub-and-tweet/ script (hi to myself) zal opzich best wel kunnen draaien in dit script maar dan moet de logging dusdanig zijn dat het scriptje kan zien dat er data bij is gekomen en dat wordt dan getweet.
Maar zoals de maker van het nieuwe script zegt: er is geen prioriteit om dit in te bouwen.
Mbt de GUI zou ik het volgende willen voorstellen
GUI krijgt een index die gemaakt is aan de hand van de content van de HDD storage, deze zal dan bijv. info kunnen geven over de TV serie, welke subs gedownload zijn en welke er nog gevonden moeten worden.
Eventueel handmatig een 'verzamel' folder opgeven voor subs die nog niet als videofile op HDD staan, maar die je wel alvast wil hebben, zo kan je dan eventuele series 'pre-cachen'.
http://code.google.com/p/hellavcr/
De link geeft een voorbeeld GUI aan, software zelf is een leuke TV serie automater (maar niet meer onderhouden geloof ik)
|
|
|
Op zichzelf is in AutoSubService.log wel te vinden dat een ondertitel succesvol gedownload is:
Bijvoorbeeld:
Code (php):
1 |
downloadSubs: DOWNLOADED: /volume1/video/TV/Grey's Anatomy/Season 08/Grey's.Anatomy.S08E07.Put.Me.In.Coach.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.srt
|
maar eigenlijk zou het tweet-script dan de timestamp moeten onthouden of iets dergelijks.
|
|
|
effe wellicht domme vraag
nohup python /usr/local/src/auto-sub/AutoSub.py & > /dev/null 2>&1
heb ik nu in mijn rc.local draaien, maar hey .. klopt het dat nu inderdaad geen logfile aangemaakt wordt? (ja output naar /dev/null, maar ik had dan niet verwacht dat hierdoor de logfile ook niet aangemaakt werd ;-)
maar toch begrijpelijk als dat zo zou zijn. straks een keer kijken zonder die /dev/null ;-)
mmm ook zonder dat in rc.local geen output.. mmm
ik zie hem wel draaien .. maar ja geen output .. (wierd) ..
zeroday wijzigde dit bericht op 05-12-2011 om 20:22, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
rtificial schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:11:
Op zichzelf is in AutoSubService.log wel te vinden dat een ondertitel succesvol gedownload is:
Bijvoorbeeld:
Code (php):
1 |
downloadSubs: DOWNLOADED: /volume1/video/TV/Grey's Anatomy/Season 08/Grey's.Anatomy.S08E07.Put.Me.In.Coach.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.srt
|
maar eigenlijk zou het tweet-script dan de timestamp moeten onthouden of iets dergelijks. |
ik ben een slechte scripter . mijn sub tweet script is enerzijds een klein beetje (10%) van mij en de rest van anderen .. en geen idee hoe zulke problemen aangepakt wordt ;-)
|
|
|
Quote:
heb ik nu in mijn rc.local draaien, maar hey .. klopt het dat nu inderdaad geen logfile aangemaakt wordt? (ja output naar /dev/null, maar ik had dan niet verwacht dat hierdoor de logfile ook niet aangemaakt werd ;-)
maar toch begrijpelijk als dat zo zou zijn. straks een keer kijken zonder die /dev/null ;-)
ik zie hem wel draaien .. maar ja geen output .. (wierd) .. |
Waarschijnlijk is er wel ergens een log file, alleen als je het in je rc.local zet zorg je er voor dat de file in de werkdirectory van rc.local wordt gezet (waarschijnlijk gewoon /root/). Ff met een locate zoeken naar waar hij staat.
of als je geen locate hebt:
Quote:
find / -name "AutoSubService.log" |
Quote:
GUI krijgt een index die gemaakt is aan de hand van de content van de HDD storage, deze zal dan bijv. info kunnen geven over de TV serie, welke subs gedownload zijn en welke er nog gevonden moeten worden. |
De eerste versie van de GUI is in elk geval heel simpel. Ik verwacht dat je een lijst krijgt te zien met de status van het script. Welke aflevering er in de wanted list staan. En waar je eenvoudig de instellingen kan veranderen. De service kan herstarten, config opnieuw kan inlezen, volledige scan uitvoeren, scan kan uitvoeren voor 1 aflevering. En uiteindelijk als ultiem doel wat jij noemt, maar dit is nog een lange weg.
zyronix wijzigde dit bericht op 08-12-2011 om 22:05, totaal 2 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Hoi,
Allereerst hardstikke bedankt voor jullie harde werk!
Het script snapt "Nikita.S02E08.London.Calling.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.mkv" helaas niet, en ik snap niets van regex's.
Zou iemand kunnen checken waarom deze niet herkent worden?
2011-12-11 12:52:47,657 DEBUG scanDir: File Nikita.S02E08.London.Calling.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.mkv
2011-12-11 12:52:47,657 DEBUG ProcessFileName: Hit with a regex, dumping it for debug purpose: {'episode': '08', 'title': 'nikita', 'season': '02', 'extra_ep_num': None, 'releasegrp': 'kings', 'source': None, 'quality': None, 'extra_info': 'london.calling.720p.web-dl.dd5.1.h.264'}
|
|
|
Hoi,
Allereerst hardstikke bedankt voor jullie harde werk!
Het script snapt "Nikita.S02E08.London.Calling.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.mkv" helaas niet, en ik snap niets van regex's.
Zou iemand kunnen checken waarom deze niet herkent worden?
2011-12-11 12:52:47,657 DEBUG scanDir: File Nikita.S02E08.London.Calling.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-KiNGS.mkv
2011-12-11 12:52:47,657 DEBUG ProcessFileName: Hit with a regex, dumping it for debug purpose: {'episode': '08', 'title': 'nikita', 'season': '02', 'extra_ep_num': None, 'releasegrp': 'kings', 'source': None, 'quality': None, 'extra_info': 'london.calling.720p.web-dl.dd5.1.h.264'}
|
|
|
Hallo!
Het wordt een beetje afgezaagd maar wederom hartstikke bedankt voor dit geweldige script! Ik heb zelf de ballen verstand van programmeren dus ik vind dit sowieso bijzonder knap gemaakt.
Ik mis echter nog één feature. Het komt weleens voor dat hij de sub niet vind op bierdopje omdat sickbeard bijvoorbeeld de SHUNPO versie download van "The Killing" en op bierdopje staat dan bijv de ORENJI versie.
Nou zag ik dat Brennusje al een versie gemaakt heeft die dan automatisch de 720 versie pakt. Alleen die versie eist dat er een .nfo bestandje naast de serie staat met de originele naam er in. Ik vind dat persoonlijk te ingewikkeld omdat ik SickBeard helemaal niet laat renamen.
Het enige dat ik zou willen is dus een automatische 720p of webdl of hdtv download 'if no match' of -en dat zou helemaal top zijn- dat ie dan alle 720 webdl hdtv versies van subs download
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:01:
Quote:
ik zie hem wel draaien .. maar ja geen output .. (wierd) .. |
Waarschijnlijk is er wel ergens een log file, alleen als je het in je rc.local zet zorg je er voor dat de file in de werkdirectory van rc.local wordt gezet (waarschijnlijk gewoon /root/). Ff met een locate zoeken naar waar hij staat.
of als je geen locate hebt:
Quote:
find / -name "AutoSubService.log" |
Quote:
GUI krijgt een index die gemaakt is aan de hand van de content van de HDD storage, deze zal dan bijv. info kunnen geven over de TV serie, welke subs gedownload zijn en welke er nog gevonden moeten worden. |
De eerste versie van de GUI is in elk geval heel simpel. Ik verwacht dat je een lijst krijgt te zien met de status van het script. Welke aflevering er in de wanted list staan. En waar je eenvoudig de instellingen kan veranderen. De service kan herstarten, config opnieuw kan inlezen, volledige scan uitvoeren, scan kan uitvoeren voor 1 aflevering. En uiteindelijk als ultiem doel wat jij noemt, maar dit is nog een lange weg. |
dat schijnt wel ongeveer te kloppen, ik vond 2 logfiles terug ..
echter het zou eigenlijk niet zo moeten zijn als in de config
/usr/local/src/auto-sub/AutoSubService.log
staat vermeld ;-)
Ben benieuwd wanneer ik een hg update kan doen ;-)
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|