BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||||
Auteur | Bericht | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mick |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:03 |
||||||
Newscrew
Het komt wel eens voor dat er nieuwe leden op Bierdopje verschijnen die niet 1,2,3 doorhebben hoe het hier werkt. Er zijn namelijk een aantal grondregels: Quote: Deze persoon brengt het nogal ongelukkig. Hij vindt dat het lang duurt en dat is zijn mening waar hij recht op heeft, maar brengt dit op een niet zo'n nette manier. Het doel van deze persoon wordt ontzettend gemist. Hij wilde met zijn post alleen maar aangeven dat hij het lang vond duren. Sinds wanneer is dat een misdaad? Er wordt vervolgens uitgelegd waarom het even kan duren. Dit doet Persoon B (zijn inziens aardig behulpzaam) op de volgende manier: Quote: Toegegeven, deze reactie is een prima reactie. Hier heb ik niets op aan te merken. Helaas wordt niet altijd op deze manier gereageerd. Even later maakt Persoon A wederom een - naar mijn mening - onfortuinlijke opmerking. Namelijk: Quote: Zoals ik al zei heeft de persoon in kwestie een mening en hij probeert het nu wederom opnieuw te verwoorden. Zoals ik al zei doet hij dit, helaas voor hem, op een incorrecte manier. Echter, het is niet helemaal onwaar wat hij zegt... Daar komt echter dan deze reactie op, die mijns inziens kant noch wal raakt. Quote: En waarom? Omdat het hier een persoon betreft die zijn mening geeft, maar het niet doet op de manier waarop iemand dat wil? Iedereen vertaalt voor zijn of haar eigen plezier en om andere hiermee een plezier te doen. Dit is ook iedereen zijn goed recht. Maar hier op Bierdopje claimen mensen series. Wederom niet zo'n probleem. Maar als afleveringen zolang blijven liggen totdat er een nieuwe aflevering uitkomt, kan dit nog wel eens tot frustraties leiden. In mijn ogen terecht. Er zit 'normaliter' een week tussen verschillende afleveringen. Als jij jouw aflevering niet binnen één week tijd af hebt, waarom vertaal je hem dan? Of: Waarom vertaal je hem dan alleen? Doe het samen zodat het werk 'verlicht' wordt. In dit geval betrof het een dubbele aflevering, waardoor het best te begrijpen valt dat deze niet binnen 1 week af was. Hoe dan ook... Er is niet één persoon geweest die voor de persoon in kwestie is opgekomen. Er is niet één persoon geweest die even zoiets had van 'hey, hoe hij nou wordt behandeld, dat kan niet meer'. In tegenstelling tot dit, wordt er nog verder gegaan door een ervaren gebruiker. Er wordt met een grote hoeveelheid cynisme gereageerd en er wordt zelfs gesuggereerd dat deze persoon maar gewoon verbannen moet worden. Quote: Laten we nog eens even het probleem van hier terughalen: hij gaf zijn mening, maar niet op de manier waarop men dat graag zag. Het gaat toch helemaal nergens meer over dat ervaren gebruikers nieuwe gebruikers op deze manier behandelen? Leg hen uit dat het zo niet werkt en vraag hen om op een andere manier te vragen. Leg hen uit dat het soms verkeerd kan overkomen. Anders kan overkomen dan misschien de bedoeling is. Dit wordt echter door iedereen geweigerd (uitzondering daargelaten) en iedereen springt er als roofvogels bovenop. Als jullie willen dat de Bierdopje community groeit, moet er misschien eens beter gereageerd worden. Er zou eens gekeken moeten worden naar de betekenis van woorden, in plaats van de letterlijke woorden zelf. Op deze manier wordt voor mij - zelfs als ervaren gebruiker - de sfeer ontzettend verpest. Sterker nog, er zou strenger opgetreden moeten worden tegen het gedrag van sommige mensen. En dan heb ik het niet over de personen die zich afvragen waarom een ondertiteling lang op zich laat wachten. Mick wijzigde dit bericht op 08-10-2013 om 15:20, totaal 2 keer bewerkt |
||||||
Advertentie | |||||||
|
|||||||
Seba28 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:11 |
||||||
Je hebt hier zo de 'anciens' en de 'nieuwe'. Het is inderdaad wel zo dat de 'anciens' soms nogal heftig reageren maar.. ook hier moet je nuanceren. Als je voor de 1000001ste keer moet uitleggen hoe bierdopje in elkaar zit dan begint men snel gefrustreerd te worden. Aan de andere kant heb je gelijk dat niet iedere 'nieuwe' meteen met slijk wil gooien en soms de vraag wat verkeerdelijk stelt. Daarom pleit ik inderdaad om een eerste antwoord dan ook zo goed en zo kwaad mogelijk algemeen te formuleren. Komt er een vervolg in dezelfde toonaard als het eerste dan weet men meestal dat deze gebruiker niet met de beste bedoelingen of geduld post.. Maar goed een perfecte regeling zal moeilijk zijn.. Seba28 wijzigde dit bericht op 08-10-2013 om 14:12, totaal 2 keer bewerkt |
||||||
Inartie |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:17 |
||||||
Mick is vergeten te vermelden dat dit 'nieuwe' lid al meer dan drie jaar lid is. En als persoon A recht heeft op zijn mening dan hebben de personen die daar op reageren dat toch ook? |
||||||
Poldermuts |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:20 |
||||||
Och. Daar gaan we weer. Stelletje wijven |
||||||
Seba28 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:29 |
||||||
Waar is mijn sjacoche.. Maar wat Inartie zegt is ook terecht.. |
||||||
Deleted_201312221446 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:31 |
||||||
hopla weer kermis. zegt men hier.... |
||||||
GetLittUp |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:32 |
||||||
Newscrew
Ik ben het met Mick eens. Er wordt over het algemeen veel te bot gereageerd op nieuwkomers* (nieuwkomers zijn mensen die hier de weg niet weten te vinden, ongeacht het aantal jaar dat ze lid zijn). Natuurlijk is het 'vervelend' voor ervaren forumleden die Bierdopje goed kennen om zulke posts te zien, maar je hoeft toch niet te reageren? Als jij diegene niet wilt helpen, post je maar niks en laat je het een ander doen. Houd voortaan het oude gezegde Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
||||||
Deleted_201312221446 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:34 |
||||||
Quote:dat is juist |
||||||
aggiepaggie |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:39 |
||||||
Dit komt een beetje over als aangehouden worden in je eigen huis als je net een inbreker tegen de grond geslagen hebt...... het lijkt mij actie reactie de reacties komen niet als de vraagsteller in eerste instantie de moeite had genomen zijn vraag beter te formuleren...dat is toch het minste wat je mag verwachten? De vraagstelling gaat heel vaak op zodanige primitieve onfatsoenlijke manier waarop je niet anders kan als zo fel reageren maar he wie ben ik...ben maar een "normale gebruiker" en ik vertaal niks maar kon het niet laten om op de betreffende persoon te reageren. Het was gewoon niet netjes klaar uit ....Je hoeft niet op je knieën te liggen en vertalers/syncers te adoreren maar het fatsoen hebben om een nette op feiten gebaseerde vraag te stellen is toch zeker niet teveel gevraagd in plaats van de agressieve stijl die de betreffende persoon aanhield. Als je schetst dat er naar de betekenis van de woorden moet worden gekeken moet je dat wel op een objectieve manier doen en ook dus ook door de boze reacties van "ervaren" mensen lezen anders meet je met 2 maten. Al met al Bierdopje is een geweldige site en beleef er veel plezier op |
||||||
murp |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 14:48 |
||||||
Ik vind wel dat er op dit subforum wel hele tere zieltjes rondlopen. Ik ben ook actief op FOK! en daar gaat het allemaal heel anders. FOK!forum |
||||||
Deleted_ |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 15:11 |
||||||
@Mick: je weet het wel mooi in elkaar te zetten. Quote: Mijn reactie hierop was (aardig behulpzaam m.i.): Quote: Even verder plaatste de bewuste persoon deze opmerking: Quote: Waarop ik reageer: Quote: Dat ziet er een stukje anders uit, of niet? Deleted_ wijzigde dit bericht op 08-10-2013 om 15:14, totaal 1 keer bewerkt To translate, one must have a style of his own, for the translation will have no rhythm or nuance, which come from the process of artistically thinking through and molding the sentences; they cannot b |
||||||
Mick |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 15:16 |
||||||
Newscrew
Je hebt gelijk, ik heb je verkeerd geciteerd. Maar nee, ik vind het nog steeds hetzelfde uitzien. De citatiewijziging zal ik echter wel even aanbrengen in het topic. |
||||||
ArroW |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 15:19 |
||||||
Alles heeft te maken met normen en waarden niet meer en niet minder. |
||||||
Remcog |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 15:21 |
||||||
Ik zou iedereen ook even willen helpen herinneren dat de persoon in kwestie, later nog berichten heeft gewijzigd. Het was een uitnodiging voor vertaler en niet vertaler om te reageren |
||||||
nlsubsdarkone |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 15:25 |
||||||
Dit kan nog wel eens een leuk draadje worden. |
||||||
GetLittUp |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 15:38 |
||||||
Newscrew
Quote: Dit soort reacties kun je beter achterwege laten. Ook al is het onbedoeld, je jut mensen onbewust op hier een trapspelletje van te maken. Op geen enkele manier kan hier iets positiefs uit voortkomen. Just sayin'. Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
||||||
fl0ff13 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:18 |
||||||
Quote:Ben ik niet met je eens. Dit soort opmerkingen hebben in het verleden niet direct tot opjuttende reacties geleid. Ontopic: Misschien wel even te melden dat het hier om dit draadje gaat, vanaf reactie 11. Betreffende persoon is al drie jaar lid van Bierdopje met tien reacties op zijn naam en heeft ook al 665 ondertitels gedownload. Je mag dan wel aannemen, dat deze persoon weet dat dit soort reacties niet erg op prijs gesteld wordt. Tevens gaat deze persoon ongenuanceerd verder reageren. In mijn optiek heb je dan een plank voor je kop. Laat niet weg, dat hij misschien wel gelijk heeft over de inhoud. En ik kan de hand wat dat laatste betreft ook in eigen boezem steken. Ik heb een serie (waarvan twee afleveringen van elk een uur per week werden uitgezonden) ook een keer vijf weken laten rusten, omdat ik er gewoon weg geen zin in had. Maar dat heb ik ook in het forum duidelijk gemaakt. Just my two cents. Edit: Van mij mag ook hier een slotje op. fl0ff13 wijzigde dit bericht op 08-10-2013 om 16:22, totaal 1 keer bewerkt Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||||
FEER5698 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:21 |
||||||
Negatieve berichtjes ga je niet voorkomen, gewoon accepteren en op een vriendelijke manier even uitleggen waarom je er anders overdenkt. |
||||||
sliep26 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:29 |
||||||
Voor alle vertalers hierro!! Ik ben superblij met jullie. Laat je niet gek maken door overige, minder leuke, reacties. Jullie werk wordt echt bijzonder gewaardeerd aan deze kant van de PC. Als je vraagt om regen, moet je met de modder om kunnen gaan! |
||||||
Gibbs |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:29 |
||||||
Quote: *1 I am not much for words. Most things are better left unsaid - Gibbs |
||||||
FEER5698 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:30 |
||||||
Negatieve berichtjes ga je niet voorkomen, gewoon accepteren en op een vriendelijke manier even uitleggen waarom je er anders overdenkt. |
||||||
aegis |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:34 |
||||||
Sfeerverpesters. Vertalingen: 259 |
||||||
Stevo |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 16:36 |
||||||
Quote:Zo'n eentje ben jij zeker? Bedankje plaatsen is bullshit.. heerlijk motiverend ben jij Vincit omnia veritas! |
||||||
FEER5698 |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 17:01 |
||||||
ja dat ben ik ik download al mijn subs automatische met jbiersubdownloader ik zit rond de 10.000 .srt downloads, alles ook daadwerkelijk gekeken, en kom eigenlijk nooit in het forum, alleen om te kijken waarom subs zolang duren of om te checken of een vertaler is afgehaakt ofnie. ik laat een bedankje achter bij 1 op 250 downloads ofzo, maar ik ben blij met elke sub en sync echtwaar |
||||||
Gibbs |
Geplaatst op dinsdag 08 oktober 2013 17:03 |
||||||
Quote: *1 I am not much for words. Most things are better left unsaid - Gibbs |
||||||
|