Forum > Algemene TV-Talk > Het "welke serie moet ik gaan kijken" topic.
|
|
Pagina 62 van de 73
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Quote:
Eyeatch schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:16:
Quote:
misterhicham schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 05:26:
Wie weet er een serie waarbij een hoofdpersoon slim/briljant is? Net zoals Michael Scotfield bij Prison Break & Mike Ross bij Suits. Series net als prison break en suits(althans de sfeer en/of personen). Dus geen stand alone serie als CSI enzo. Dankjewel! |
White Collar!
En ik vind Burn Notice ook erg leuk, is wel echt een kerelserie, doet me een beetje denken aan MacGyver van vroeger. Hij maakt met een colablikje en een stukje tape een bom |
White collar had ik inderdaad al op het oog maar is dat ook een serie met een verhaal lijn en niet stand-alone-csi dat elk aflevering apart is? Is burn notice echt zo onrealistisch>?
|
|
|
Quote:
Klopt, die had ik al op het oog. Is bones een goede serie? Kan je me er niet meer over vertellen? Person of interest, is dat een serie waarbij er elke aflevering een zaak wordt opgelost etc. Is het een goede serie?
Eigenlijk moet ik het zelf zien maar ik weet niet met welke ik moet beginnen.
|
|
|
Quote:
roelajax schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 18:50:
Quote:
Breaking Bad natuurlijk, de hoofdpersoon is briljant. Ik vind trouwens dat je Suits of White Collar niet mag vergelijken met series als Prison Break en Breaking Bad. Zelfde als een Mercedes vergelijken met een Fiat. |
Breaking bad hoor ik vaker. Nee, klopt. Die kan je ook niet echt vergelijken maar er spelen beide slime personen in(vind dat ze op elkaar lijken). De sfeer van suits is vet en is een erg goede serie. Prison break de beste serie. Daarom dacht ik, ik vraag meteen gewoon naar zulke soort series?
|
|
|
Breaking Bad moet je dan zeker gaan kijken...
|
|
|
@misterchicham: White Collar is voor 60% doorlopend met elke aflevering (soms meerdere) nog wat zaken die er langs lopen! Echt een top serie.
Bones is voor een groot gedeelte elke aflevering een ander verhaal met om de karakters heen door het seizoen een doorlopend verhaal en sommige seizoenen hebben een rode draad wat meerdere afleveringen terug komt, dus wel heel anders maar de karakters en de "zaken" zijn wel altijd erg leuk, grappig en ook goed uitgevoerd. Het gaat om een instituut die op basis van botten (en alles hierom heen) van "slachtoffers" zaken oplossen met 1 FBI agent. Ik hou zelf ook meer van doorlopend maar toch scoort Bones hoog bij mij. Ben zelf ook minder fan van CSI.
Persons of Interest gaat over een briljante man die een apparaat heeft gemaakt in het geheim die de hele wereld in de gaten houdt waardoor er teroristische aanvallen voorkomen kunnen worden, echter komen hier ook individueen uit en daar doet de staat niks aan die laten ze "dood" gaan dus komt hij zelf in actie om met een spierbundel die "individu" te redden, soms is de individu ook de badguy. Dus ook grotendeels niet doorlopend, maar hetzelfde als Bones wel een echte aanrader!
Alles absoluut niet vergeleikbaar met Prison Break of Breaking Bad omdat dit hele andere verhaallijnen zijn en andere soorten series, maar je vroeg om series waar "briljante" karakters een grote rol in hebben en dat zijn deze series. Ik denk dat er ook geen zelfde series zijn zoals PB en BB, dit zijn echt losstaande series die uniek zijn omdat er juist geen "cloon" van is.
Daarnaast heb je nog Breakout Kings, dit gaat niet op briljante mensen, maar dit gaat om een taskforce die werkt met "gevangenen" om andere gevangenen die ontsnapt zijn op te zoeken en weer naar de gevangenis terug te brengen. 2 seizoenen van helaas gecancelled. Maar wel met "gevangenen" dus misschien zie je dan de link met Prison Break (T-Bag speelt ook 1 aflevering een ontsnapte gevangenen) Heb ik ook met plezier naar gekeken, maar ja ik ben ook een serie-junkie en kijk veel
Succes! Groetjes Ingrid
Ingrid7 wijzigde dit bericht op 09-08-2012 om 13:32, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Ingrid7 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:27:
@misterchicham: White Collar is voor 60% doorlopend met elke aflevering (soms meerdere) nog wat zaken die er langs lopen! Echt een top serie.
Bones is voor een groot gedeelte elke aflevering een ander verhaal met om de karakters heen door het seizoen een doorlopend verhaal en sommige seizoenen hebben een rode draad wat meerdere afleveringen terug komt, dus wel heel anders maar de karakters en de "zaken" zijn wel altijd erg leuk, grappig en ook goed uitgevoerd. Het gaat om een instituut die op basis van botten (en alles hierom heen) van "slachtoffers" zaken oplossen met 1 FBI agent. Ik hou zelf ook meer van doorlopend maar toch scoort Bones hoog bij mij. Ben zelf ook minder fan van CSI.
Persons of Interest gaat over een briljante man die een apparaat heeft gemaakt in het geheim die de hele wereld in de gaten houdt waardoor er teroristische aanvallen voorkomen kunnen worden, echter komen hier ook individueen uit en daar doet de staat niks aan die laten ze "dood" gaan dus komt hij zelf in actie om met een spierbundel die "individu" te redden, soms is de individu ook de badguy. Dus ook grotendeels niet doorlopend, maar hetzelfde als Bones wel een echte aanrader!
Alles absoluut niet vergeleikbaar met Prison Break of Breaking Bad omdat dit hele andere verhaallijnen zijn en andere soorten series, maar je vroeg om series waar "briljante" karakters een grote rol in hebben en dat zijn deze series. Ik denk dat er ook geen zelfde series zijn zoals PB en BB, dit zijn echt losstaande series die uniek zijn omdat er juist geen "cloon" van is.
Daarnaast heb je nog Breakout Kings, dit gaat niet op briljante mensen, maar dit gaat om een taskforce die werkt met "gevangenen" om andere gevangenen die ontsnapt zijn op te zoeken en weer naar de gevangenis terug te brengen. 2 seizoenen van helaas gecancelled. Maar wel met "gevangenen" dus misschien zie je dan de link met Prison Break (T-Bag speelt ook 1 aflevering een ontsnapte gevangenen) Heb ik ook met plezier naar gekeken, maar ja ik ben ook een serie-junkie en kijk veel
Succes! Groetjes Ingrid |
Thanks!
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Quote:
misterhicham schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 05:26:
Wie weet er een serie waarbij een hoofdpersoon slim/briljant is? Net zoals Michael Scotfield bij Prison Break & Mike Ross bij Suits. Series net als prison break en suits(althans de sfeer en/of personen). Dus geen stand alone serie als CSI enzo. Dankjewel! |
Lie To Me !
|
|
|
FlashForward is ook wel de moeite waard, één verhaal.
Better to be king for a night, than schmuck for a lifetime.
|
|
|
Hoi! Ik ben op zoek naar een nieuwe serie, en heb nu wel zin in iets spannender dan Gossip Girl, One Tree Hill, O.C. etc. Ik heb deze series al gekeken:
1. Pretty Little Liars: echt super leuk!
2. The Secret Circle: ook leuk
3. One Tree Hill: 1 van de beste series ooit, maar nu zin in wat spannender..
4. Gossip Girl: Zelfde als hierboven
5. The Lying Game: Leuk!! Maar helaas duurt het nog wel even voordat die terugkomt
6. Teen Wolf: SUPER LEUK!! Maar zelfde als hierboven.
7: Hart of Dixie: Leuk, maar niet geweldig.
8: Switched at Birth: Leuk.
9: The O.C.: Leuke serie, maar helaas gestopt.
10: The Vampire Diaries: Favourite show ever!!!! alleen seasonbreak
Ik zoek dus vooral series zoals The Vampire Diaries, Pretty Little Liars, Teen wolf, The Lying Game(?). Dusss, tips?
|
|
|
@susanbezemer
True Blood moet je dan eens proberen.
Het 5e seizoen is bijna ten einde dus heb je voorlopig genoeg te kijken
|
|
|
Hallo Ik heb wel weer zin om aan een nieuwe serie te beginnen, op het moment volg ik deze:
Breaking Bad
White Collar
Suits
Dexter
Family Guy
Hawaii Five-0
Psych
South Park
Supernatural
Tosh.0
Series die zijn gestopt maar wel geweldig vond:
Stargate (sg1, atlantis, universe)
Awake
Breakout Kings
Chuck
Nou ik heb vast nog wel wat vergete maar ik ben op zoek naar een serie met een verhaal lijn, het hoeft niet een comedy te zijn (liever een actie ofzo ), en liever ook geen syfy, naast stargate en supernatural houd ik er niet zo van
Iemand wat ideeën? Bedankt!
|
|
|
Ook ik zoek weer wat nieuws. Ik kijk nu:
- Gossip Girl
- 90210
- New girl
- Modern family
- Hart of Dixie
- Glee
- Cougar town
- Keeping up with the kardashians
Ideeën?
xxxjoellee wijzigde dit bericht op 25-08-2012 om 20:28, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
sciencefiction
-Fringe (deze sowieso, topkwaliteit!)
-Alphas (Niet heel geweldig geschreven, hoewel het in de loop van seizoen 1 beter wordt, is overigens wel een geweldige serie ! kan iets heel moois worden)
-Terra Nova ( Jammer dat deze serie zo snel gecanceld was. ik vond het een geweldige serie, puur omdat ik de setting top vond! Er waren overigens wel een aantal zeer zwakke afleveringen, vooral die van het geheugenverlies.
Actie:
-Nikita (Gewoon geweldig, goede kwaliteit, mooie actiescenes)
-The Walking Dead ( Echt een topper !! de spanning blijft je achtervolgen)
-24 (1 van de beste series aller tijden, zooo goed geschreven )
Fantasy:
-ouat (kijkt gewoon lekker weg, leuk hoe ze sprookjes verwerkt hebben in een tvserie )
-Grimm ( Begint matig naar mijn mening, maar op ongeveer de helft kom je wat meer in het verhaal en wordt hij awesome ! Kan nu niet wachten op volgende aflevering ! )
Misdaad
-CASTLE ( ik hou van castle, geweldige cast, geweldige humor, echt heerlijk )
Martschout wijzigde dit bericht op 25-08-2012 om 21:25, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
fringe, was ik vergete bij te schrijven haha
alphas, niet zon goede dingen over gehoord
terra nova, ik wil liever een niet-gecancelde show maar ik zou eens kijken,
nikita, wel wat scenes gezien niet slecht
walking dead, na 1 seizoen mee gekapt echt niet meeslepend
24, inderdaad echt een van de beste, ook vergeten bij te schrijven
fantasy ben ik niet zo van en misdaad ook niet :\ heeft iemand nog andere ideeen?
|
|
|
fantasy ben ik niet zo van en misdaad ook niet :\ heeft iemand nog andere ideeen?
|
|
|
|
|
|
Ik ben opzoek naar een serie die lijkt op de The Mentalist/ The glades. Ik vind iig dat the glades en the mentalist op elkaar lijken een excentriek hoofdpersonage charmeerd de serie.
|
|
Newscrew
|
Quote:
Afgaand op jouw volledige serielijst zou ik zeggen kijk eens naar de volgende:
- Awkward
- Degrassi en Degrassi: the next generation
- Cougar Town
- Skins
Dit zijn degenen die dan het meest in jouw genre liggen volgens mij.
Probeer misschien ook eens een goede comedy zoals New Girl of 2 Broke Girls?
Aangezien ik al jouw series ook volg/heb gevolgd denk ik dat het je misschien ook wel zou aanstaan.
|
|
|
Perception is een leuke nieuwe FBI detective serie met een bijzonder slimme/vreemde hoofdpersoon: Eric McCormack van Will & Grace, maar speelt hier een compleet andere rol.
Continuum als je van science-fiction/actie houdt.
Franklin & Bash over 2 advocaten die op alternatieve manieren hun clienten verdedigen.
The Good Wife ook een advocatenserie, nu bezig met seizoen 4, dus dan heb je alvast wat te kijken.
edgenl wijzigde dit bericht op 29-08-2012 om 14:13, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Castle !
|
|
|
Ik ga castle nog een kans geven. Heb al de helft van 1 seizoen gezien, tegelijk met een andere serie die toen meer mijn aandacht trok.
|
|
|
Quote:
"Castle (2009)" is een tweede kans waard, zekers in de opvolgende seizoenen worden de verhalen beter en krijgen de karakters meer diepgang.
http://trakt.tv/user/sproggel
|
|
|
Ik ben opzoek naar een "opvul-serie" / verhalenreeks. Dus series bestaande uit op zichzelf staande korte verhalen die tussen 30 en 60 minuten duren.
Enkele voorbeelden: Masters Of Horror, The Twilight Zone (2002) en Tales From The Crypt
Mijn voorkeur gaat uit naar de genres: Horror & Syfy. Maar Thriller en Actie kan ook.
Wie heeft er nog een goede suggestie?
sproggel wijzigde dit bericht op 31-08-2012 om 19:47, totaal 2 keer bewerkt
http://trakt.tv/user/sproggel
|
|
|
Wat te denken van TV Series zoals:
Een beetje apart / alternatief wellicht
- Strike Back (veelal 2 afleveringen wat een verhaal maakt) met een rode draad erin door de afleveringen
- Wat te denken van: XIII the Series ..
- The River (ietwat creepy) ;-)
- The Borgias (als je van de Paus houdt toen hij nog ontdeugend was
- Teen Wolf (MTV serie, maar huidig seizoen is absoluut top, beter dan the Hard Times of RJ Berger) !
- of als je van Polygamie houd is er een nieuwe serie op Showtime: Polyamory Married and Dating
- Magic City: geweldigige serie ! (Jaren 50/60 met Mafia, hotels, moord sex en wat al niet meer
- Baby Daddy, als je net een baby hebt: lachen !
Enjoy ;-)
|
|
|
Iemand nog tips?
- Person of Interest
- Suits
- Game of Thrones
- White Collar
- Spartacus
- The Walking Dead
- American Horror Story