BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
||||||
Auteur | Bericht | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
ace2 |
Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 17:31 |
|||||
Hoi, |
|||||
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 17:35 |
|||||
Management
Ik zal eens gaan uitvogelen wat er precies in zou moeten |
|||||
ace2 |
Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 18:02 |
|||||
Sypher: Top! Sorry voor de repost, maar ik vond mijn berichtje niet meer terug. Logisch want je had hem verplaatst Zo'n crossdomain file is niet zo spannend en opent weer een heel scala aan mogelijkheden! Wellicht kan er dan ook eens worden nagedacht over een andere wijze van het gebruik registreren. Nu gebeurt dat, voor zover ik begreep, via de API key. Als er clientside applicaties worden gebouwd, is het wellicht handig om dit via IP nummers te loggen ipv API key. Als een applicatie namelijk erg populair wordt en veel gebruikt word, word je daar nu voor "gestraft"... En om een "eindgebruiker" te vragen een API key aan te vragen en in te voeren is niet echt gebruiksvriendelijk Just a thought... |
|||||
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 11 december 2009 18:11 |
|||||
Management
ace2: Yep, had je heel stiekem ook op de frontpage kunnen zien maar goed ace2: Als het goed is staat de crossdomain.xml nu live. Naar wat ik heb vernomen zou dit moeten werken. Graag verneem ik of dit werkt. ace2: Met de API key kunnen we eenvoudig tellen hoe vaak deze iets doet. Het voordeel is dat elke admin kan zien hoe vaak een API key gebruikt is. De IP-adressen zelf worden sowieso al gelogd door de webserver, maar de toegang hiertoe is beperkt tot een select aantal mensen (te herkennen aan: naast de gebruikersnaam). De Mediaportal plugin MPTVseries heeft ook een hardcoded API key van TheTVDB waarmee deze informatie ophaalt. Ik denk (weet wel zeker) dat deze aanzienlijke hits krijgt, gezien het feit dat deze duizenden gebruikers kent. Het is niet direct een probleem als een API key veel/vaak hits doet. Wel willen we aansturen om er zo efficiënt mogelijk om te laten gaan. Bespaar zoveel mogelijk "nutteloze" calls, als dit via een andere weg ook kan. De API zelf is immers een service die ons eigenlijk alleen maar geld kost en niets oplevert. We kunnen immers geen advertenties serveren via die methode, terwijl deze toch de nodige bandbreedte verbruikt. In de toekomst is het mogelijk dat we per IP rate limiting gaan toepassen op de site/API, als dit de snelheid/betrouwbaarheid van de site ten goede komt. In hoeverre (en of) we dit gaan doen, is nog niet bekend. ace2: Het is niet de bedoeling dat eindgebruikers API keys gaan registreren. Dit is echt een "developer key", en is dan ook alleen voor dit type gebruiker geschikt. Sypher wijzigde dit bericht op 11-12-2009 om 18:13, totaal 2 keer bewerkt |
|||||
ace2 |
Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 07:55 |
|||||
Helemaal goed en duidelijk. Ik ga proberen het vandaag ff te testen, dan laat ik het hier ff weten. |
|||||
ace2 |
Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 08:18 |
|||||
Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt helaas niet. Ik weet ook waarom. De regel die aangeeft welke domains er toegang hebben ontbreekt. Code (php): |
|||||
Sypher |
Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 11:59 |
|||||
Management
Hmm, zo dan? |
|||||
ace2 |
Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 12:24 |
|||||
Sypher: Bijna . Er mist een spatie: cross-domain-policy SYSTEM Als je hem in je browser opent, zou je zoiets als dit moeten zien: http://data.hyves-api.nl/crossdomain.xml Ik krijg nu een error in zowel IE als chrome als ik deze open: http://www.bierdopje.com/crossdomain.xml ace2 wijzigde dit bericht op 12-12-2009 om 12:27, totaal 1 keer bewerkt |
|||||
Sypher |
Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 12:40 |
|||||
Management
Done. |
|||||
ace2 |
Geplaatst op zaterdag 12 december 2009 14:58 |
|||||
Sypher: Hij is nu goed. Ter info: Ik ben op dit moment hard bezig om de bestaande open source C# library om te bouwen zodat hij geschikt is voor Silverlight. Ik ben op 80%, dus hoop vandaag klaar te zijn en hem op codeplex of zo te zetten. |
|||||
Advertentie | ||||||
|
||||||
|