BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
||||||
Auteur | Bericht | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 19:40 |
|||||
Management
Zoals velen van jullie weten maken we gebruik van TheTVDB voor onze serie informatie. TheTVDB geeft niet aan welke series/afleveringen er gedelete worden Gevolg: Er blijven series staan die niet meer op TheTVDB staan. Idem voor afleveringen. Sommigen weten nog wel hoe Flashpoint er op den duur uit kwam te zien. TheTVDB is inconsequent Het probleem hier is dat ze zo ongeveer per serie een andere policy hanteren. Neem nu als voorbeeld de pilot afleveringen van House en Heroes van dit seizoen. Beide keren ging het om een 1,5 uur durende aflevering. Aanvankelijk was deze als 2 afleveringen op 1 dag ingezet, later vond iemand het weer dat de regel: "1 dag = 1 aflevering" van toepassing Gevolg: Ook mede door probleem 1 ontstaan hierdoor dubbele afleveringen. Verder is men daar bezig aan een totaal nieuwe website en andere API. Wellicht bevallen de nieuwe wijzigingen niet, maar misschien ook wel. Wie zal het zeggen. Verder is het nog zo dat we hier praktisch alle series van TheTVDB overnemen (automatisch of "handmatig" door admins) en dus ook de duitse, franse, spaanse... japanse. Series die niemand kijkt, waar geen subs voor worden gepost, waar geen showforum topics voor zijn en dus series die feitelijk alleen maar onnodige bitjes in de overvolle database innemen. Omdat er geen ander fatsoenlijk alternatief is voor TheTVDB zijn we op dit moment aan het evalueren in hoeverre we dit zelf niet kunnen gaan doen. Wat komt hier bij kijken? Er zijn mensen nodig die:
Nu is het geen werk om dit zelf te gaan doen, de admins en modjes kunnen natuurlijk hun steentje bijdragen maar het kan niet hun primaire taak worden. Nu kunnen we een aantal kanten op gaan, elk met zijn eigen voor- en/of nadelen. 1. Huidige situatie behouden. 2. Per serie aan kunnen geven of deze zijn data van TheTVDB moet synchroniseren of dat het standalone is. 3. TheTVDB niet langer gebruiken
4. Een andere optie... We zijn benieuwd naar jouw kijk op de situatie. Verder zijn we ook benieuwd wie er bereid is om te helpen om informatie van series actueel te houden. Eventueel is hier natuurlijk een punten/karma systeem aan te koppelen om je op die manier te bedanken voor de gegeven informatie. Daarbij is het natuurlijk wel zo dat (moedwillig) misbruik je minpunten op kan leveren Veel werk is het niet. We hoeven in principe niet alle series te ondersteunen, alleen diegene welke daadwerkelijk gekeken worden. Als iedereen zijn/haar favoriete serie aanmaakt en bijhoud, is dat eigenlijk al rond. Deze informatie zal ook weer beschikbaar gemaakt kunnen worden in de API, waardoor je die data ook weer kunt gebruiken in je eigen applicatie/scripts/websites. Deze wijziging zal - als dit door gaat - zeer zeker niet ondoordacht worden doorgevoerd. Aangezien de site in zeer afhankelijk is van correcte seriegegevens, is het cruciaal dat we hier voorzichtig mee om (blijven) gaan. Goed, Spreekt u maar! Sypher wijzigde dit bericht op 02-10-2009 om 19:40, totaal 1 keer bewerkt |
|||||
Gino |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 20:23 |
|||||
Ik weet niet of het voor jullie een alternatief is, "Bovenstaande spelfouten zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer" |
|||||
Advertentie | ||||||
|
||||||
MugenJin |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 20:24 |
|||||
Beheerder
Ik zou zelf gaan voor optie nummer twee, omdat voor (volgens mij) het overgrote deel van de series TheTVDB helemaal niet zo'n slechte source is. Of heb ik dit mis? Misschien zou je voor het standalone gedeelte dan mensen aan kunnen stellen? |
|||||
Seba28 |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 20:39 |
|||||
Ik denk niet dat het dat ieder de kans geven om zijn serie bij te maken en/of te editeren een goede keuze zou zijn. Voor je het weet het je dan dubbels (andere formulering) of gewoon een rommelboeltje. Ik denk wel dat iemand aanstellen om serie bij te houden een goede zaak is. Neem bv. de hoofdvertaler. Die krijgt de keuze. Wil hij zowel vertaler als updater (zal ik voorlopig zo noemen) zijn of enkel vertaler. Is hij beiden moet hij zorgen voor correcte info over de serie en episodes. Wil hij dat niet dan kan iemand anders deze job overnemen. Eigenlijk een beetje zoals de vertaler/hoofdvertaler status een nieuwe status bij maken. Seba28 wijzigde dit bericht op 02-10-2009 om 20:52, totaal 5 keer bewerkt |
|||||
Thyone |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 21:03 |
|||||
Gino: Hmmm, is niet echt een goede XML-feed of API voor, maar de afleveringen daarentegen zijn wel erg makkelijk te scrapen. Even in gedachten houden.... |
|||||
djredmar |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 21:14 |
|||||
Wat about myepisodes.com? djredmar wijzigde dit bericht op 02-10-2009 om 21:14, totaal 1 keer bewerkt |
|||||
solu |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 21:36 |
|||||
Hmm series verwijderen die niet worden gekeken. |
|||||
orentis |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 21:44 |
|||||
Ik denk dat je altijd een team kan maken die deze update's kunnen doen. Somebody save me |
|||||
Seba28 |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 21:48 |
|||||
Quote: Daarvoor zal dan weer het forum en de updaters van pas zijn. Is er een serie die niet meer aanwezig is.. meld het .. controle wordt uitgevoerd en voila.. de serie staat er terug. |
|||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 21:57 |
|||||
Ik ga voor de optie: |
|||||
djredmar |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 22:11 |
|||||
MrBlueEyes: Precies zoals ik al zei? |
|||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 22:25 |
|||||
djredmar: yup, we zijn het er dus over eens Ik zal zelf zeker dan rol van controleur/updater op mij willen nemen. |
|||||
djredmar |
Geplaatst op vrijdag 02 oktober 2009 23:00 |
|||||
MrBlueEyes: Same here, in verleden regelmatig dingen aangepast / toegevoegd op thetvdb.com |
|||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op zaterdag 03 oktober 2009 00:31 |
|||||
djredmar: Heb ik inderdaad ook gedaan en ook wel wat voor tv.com. Dus van mij mag dit er komen. Ookal zal het wel aardig wat tijd kosten dit te maken. |
|||||
solu |
Geplaatst op zaterdag 03 oktober 2009 09:18 |
|||||
Quote: Als ik nieuw ben en ik zoek dus naar een serie waar geen info is. Ga ik niet weten dat je moet posten om de serie actief te maken. En daar ook geen tijd voor nemen, dan zal ik gewoon een andere site zoeken waar wel info over de serie te vinden is. |
|||||
Seba28 |
Geplaatst op zaterdag 03 oktober 2009 09:45 |
|||||
Quote: Ja maar je weet toch wel de naam van je serie waar je info over zoekt. Anders zie ik niet goed in hoe je hoegenaamd zal zoeken naar een serie. Op deze manier kan je wel de vraag stellen indien je deze niet ziet staan in de actieve series.. Seba28 wijzigde dit bericht op 03-10-2009 om 09:46, totaal 2 keer bewerkt |
|||||
ReLoad |
Geplaatst op zaterdag 03 oktober 2009 16:23 |
|||||
oftewel optie 2 of 3. of combinatie ervan. |
|||||
djredmar |
Geplaatst op maandag 04 januari 2010 13:35 |
|||||
*SCHOP* djredmar wijzigde dit bericht op 04-01-2010 om 13:36, totaal 1 keer bewerkt |
|||||
Sypher |
Geplaatst op maandag 04 januari 2010 13:43 |
|||||
Management
Toen we bezig waren met de bouw van 2.0 was dit ooit de insteek geweest. Echter is het er nooit van gekomen. |
|||||
|