BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Deleted_ |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 08:21 |
||||
Ben is wat dieper in het onderwerp x264 SD MP4 releases. Kwam het een en ander aan info tegen die me wel de moeite van het delen waard is. Quote: Hier de officiele scenerules waaraan groepen zich zouden moeten houden: x264 SD regels Hier misschien nog wat meer verklaringen van diverse releasegroepen over de nieuwe mp4 releases en hun motivatie... pastebin To translate, one must have a style of his own, for the translation will have no rhythm or nuance, which come from the process of artistically thinking through and molding the sentences; they cannot b |
||||
ako |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 08:40 |
||||
Ben er blij mee dat die 2 nog aan Xvid doen net als bekende Britse rippers als Hannibal en Penna, heeft toch net een wat hogere cpu belasting op oudere apparatuur + inderdaad ondersteuning op oudere standalone apparaten. |
||||
minimaL |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 08:43 |
||||
Dit slaagt natuurlijk nergens op: |
||||
r3p0 |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 08:43 |
||||
de achterliggende motivatie wordt nooit vernoemd... namelijk dat men enkel met 1 codec moet werken wat eenvoudiger is... Opinions are like assholes..... Everybody has one ! |
||||
minimaL |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 08:49 |
||||
Zal dit eigenlijk ook op de DVD-rips van tv-series toegepast worden, om hiervoor x264.mp4 te hanteren? Want zo heb ik er nog geen zien passeren. |
||||
bamibal |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 09:41 |
||||
Ik zelf haal bijna alles via BoB binnen die voornamelijk met x264 werkt. Het voordeel van kleine files is niet alleen de snelheid waarmee je ze binnen haalt maar ook dat er een veel grotere bibliotheek op 1 schijf past. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 11:30 |
||||
Quote: Olie komt vanzelf bovendrijven. X264 is beter dan DviX, de twee normen zullen nog wel een tijdje naast elkaar blijven bestaan, dit is meestal zo bij zulke overgangen. Ik snap ook de opgewonden toon niet van de releasegroepen die bij DviX zweren. Heel wat moderne mobiele apparatuur, zoals smartphones en dergelijke, blijken wel geschikt te zijn voor MP4. Terwijl diezelfde toestelletjes vaak MKV bestanden niet ondersteunen. Misschien bepaalt dit wel in de toekomst het succes van MP4. De mensen die nog met oudere afspeelapparatuur zitten, die geen X264 al dan niet in MKV of MP4 ondersteunen, zullen voorlopig nog wel even verder kunnen denk ik en zullen nog niet direct uit de boot vallen. Ondertussen zien we toch dan de recentste TV's en BluRayspelers meer en meer X264 (MKV of MP4) ondersteunen via de USB ingang. Ik zal in ieder geval trachten om bij mijn vertalingen te zorgen voor een sync van zowel de nieuwe X264 als de oude XviD versies. En zoals je zegt, r3p0, we hebben geen glazen bol, we zullen dus maar afwachten wat de toekomst ons brengt. |
||||
PSVEHV040 |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 11:50 |
||||
Ik heb jullie berichten even door gelezen en ik snap het niet helemaal, komt misschien ook omdat ik niet zo goed ben met al die technologie maar ik heb eigenlijk twee vragen. Football is for you and me. Not for fucking industry clap your hands and raise your voice. Lighttown Madness make some noise!!!! |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:04 |
||||
Als je software of hardware het ondersteunt, is de Mp4 met x264 codec de beste kwaliteit, en is ook kleiner. To translate, one must have a style of his own, for the translation will have no rhythm or nuance, which come from the process of artistically thinking through and molding the sentences; they cannot b |
||||
Mister13 |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 12:16 |
||||
Leuk hoor die botsende ego'tjes maar ondertussen is het een zooitje aan het worden. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 13:27 |
||||
Quote: AVI DviX X264 (H264) MKV MP4 MPEG2 Vroeger was alles analoog, toen men overstapte van analoog naar digitaal moesten er bepaalde afspraken worden gemaakt, zodat afspeelapparatuur kon worden ontwikkeld die de digitale signalen kon herkennen en omzetten naar hoorbaar geluid en/of zichtbaar beeld. Tegelijk zag men de noodzaak in om de digitale signalen te comprimeren, een vorm van compressie toe te passen, anders zou de data veel te grote proporties aannemen. MPEG2 (codec) is één van die compressietechnieken die toen werden ontwikkeld en die onder andere gebruikt werd op de alom bekende DVD's en onder iets aangepaste vorm voor broadcast voor standaard digitale televisie. Naarmate er steeds betere en snellere processoren, (lees ook goedkopere), op de markt kwamen, werd het mogelijk om betere compressietechnieken te ontwikkelen dan de MPEG2 norm (codec), die wel wat nadelen en beperking had. Zo kwam er de ons welbekende XviD, vaak in AVI container. Maar de techniek en de evolutie staan niet stil. Zo is er met de komst van de High-Definition en de nood aan nog betere compressie van de nog grotere datastroom de H264 of X264 (codec) ontwikkeld. We vinden deze compressietechniek vaak op het net verpakt in een MKV of MP4 bestand (container). In deze container (MKV bijvoorbeeld) zit niet enkel de X264 dat, maar ook de audio data, één of meerdere audiosporen, die ook verschillende vormen kunnen aannemen DTS, Ac3, of MP3 of noem maar op. Een MKV container kan bovendien nog andere informatie bevatten, zoals één of meerdere ondertitelbestanden. Een MKV container hoeft niet per definitie X264 videodata te bevatten, het kan ook XviD of zelfs MPEG2 videodata zijn. Toch zijn de meeste MKV bestanden die we op het net vinden gevuld met X264 videodata. Toegegeven, het is allemaal niet eenvoudig om te volgen en kan best begrijpen dat men op de duur door de bomen het bos niet meer ziet. Eigenlijk is een DVD een verouderd iets. Moest je dit 10 jaar geleden voorspeld hebben, dan zou men je voor gek verklaard hebben, maar nu is het de realiteit, zo snel gaat het. De DVD maakt gebruik van een rode laser, men kon proberen de sporen smaller te maken op het DVD schijf, maar men stuitte op een natuurkundige grens. Elk licht heeft een bepaalde golflengte, daar was de grens voor het rode laserlicht bereikt. Toen men er in slaagde de blauwe laser te ontwikkelen, kon men de sporen alsnog smaller maken, want het blauwe licht heeft een kleinere golflengte dan het rode. Zo is de BluRay disc geboren, dankzij de komst van de blauwe laser (smallere sporen) en de nog betere compressietechnieken is de opslagcapaciteit op een schijfje enorm toegenomen en konden High Definition en 3D aan hun opmars beginnen. |
||||
Hombre1 |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 13:54 |
||||
Sinds 2008 worden veel TV en DVD/Blu-ray spelers uitgerust met DLNA en een mediaplayer (DMP). |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 14:33 |
||||
X264 in een MKV container is ook mijn voorkeur, omdat MKV een zeer flexibele container is. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 15-03-2012 om 14:38, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
jrjansen |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 18:22 |
||||
Goed dat ze toch nog de avi uitbrengen. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 21:17 |
||||
Quote: Dit probleem kan aan je eigen afspeelapparatuur liggen. Maar als je afspeelapparatuur geen problemen heeft met MKV bestanden is het misschien eens het proberen waard om die MP4's waarmee je last hebt te openen met MKVmerge en opnieuw samen te voegen als MKV bestand. Dit duurt maar enkele seconden er heeft geen conversie plaats, de audio- en videokwaliteit blijven behouden alsook de grootte van het bestand. Ik heb zo ooit eens een heel seizoen van ik weet niet meer welke reeks waarvan alle afleveringen MP4 waren, omgezet naar MKV met uitstekend resultaat. Denk er wel aan om als je MKVmerge gebruikt de header (kop)compressie op "niets" te zetten, want sommige mediaspelers kunnen met die compressie niet overweg. |
||||
DragonChief |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 21:28 |
||||
Ik had laatst een bestand, serie herinner ik me even niet meer, waarbij telkens het geluid voor een seconde wegviel. Dit is dan herverpakt in een MKV container aangezien MP4's niet lekker werken op mijn HCS. Het gekke is dat ik bij andere series geen problemen heb gehad waardoor ik bijna kan concluderen dat het aan de file lag. Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 21:54 |
||||
Ik heb weinig of geen ervaringen met MP4 bestanden en verkies ook MKV als het enigszins kan, maar ik herinner me iets gelijkaardigs met MKV files van bepaalde releasegroepen die sommige gebruikers grijze haren bezorgden. |
||||
masterbreel |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 22:03 |
||||
Newscrew
Simpel, de nieuwe MP4 x264 bestanden hebben een hogere kwaliteit voor minder opslag. Het grootste deel van de releasegroups presenteren het tegenwoordig zo. Op computer heb je nergens last van en voor mediaplayers kan je simpel op google zoeken naar een converter |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 15 maart 2012 23:53 |
||||
Quote: Converteren is niet simpel maar omslachtig. Als je mediaspeler heel goed overweg kan met MKV bestanden maar problemen oplevert met MP4 bestanden dan is MKVmerge de oplossing, converteert niets, verpakt gewoon alles in een minder problemen opleverende MKV container. Kan je mediaspeler niet overweg met MP4 en MKV, dan is het misschien wel aangewezen om eens na te denken over de aanschaf van een meer up to date mediaspeler. |
||||
|