BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Mick |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 15:52 |
||||
Newscrew
Ik heb hem gisteren gezien. Wie heeft hem hier al gezien en wat vond diegene ervan? Zet spoiler gedeelte ook even in die tags aub! Dan kunnen mensen die de film nog niet gezien hebben, ook dit topic lezen. Spoiler!In de boeken raakte Katniss in de war vanwege de woorden van Peeta, hier niet. Rue doet haar denken aan Prim, dat zie je ook niet goed terug. Nja goed, van de andere kant... Je kan ook niet alles in 2 uur in beeld brengen he. Het leven in district 12, hoe daar met de vredebewakers werd omgegaan of de relatie tussen Katniss en haar vader (die even in beeld komt, maar dat is ook alles!) komt helemaal niet aan bod , terwijl dat juist is waar ze dat liedje vandaan heeft e.d. Nog een grappig detail; Primrose geeft haar de speld in de film; in het boek was dat de dochter van de burgemeester. Gale noemt haar in de boeken Catnip, dat woord is geen een keer gevallen in de film terwijl dat toch wel makkelijk erin te verwerken is. Ten slotte; Gale heeft het over 42 keer zijn naam in beker te hebben. Vertel mij maar... Als je het boek hebt gelezen en niemand heeft het je uitgelegd, weet jij dan waarom die namen in de beker zitten? Neen, het wordt niet duidelijk dat je in ruil voor je naam erin te doen iets te eten krijgt. (grote lijn) Al met al vind ik het erg jammer. Ik had meer verwacht, maar erop terugkijkend had ik misschien te veel verwacht. Begrijp me niet verkeerd, het is een leuke film! Vooral voor degene die het boek niet hebben gelezen, lijkt mij dan. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Waarez |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 16:08 |
||||
Ik ben hem gisteren eveneens gaan zien zonder al te veel verwachtingen: Spoiler!Deze film was een zware teleurstelling. Hij komt in geen enkel opzicht uit boven de cliché hollywood film. Dit is de meest overrated film van dit jaar momenteel, no doubt. Op IMDB zou deze niet meer dan een 6.5 mogen krijgen. Hij zal nog wel heel wat zakken. De meeste votes momenteel komen namelijk van -17 jarigen. Het verhaal was enorm slecht uitgewerkt naar mijn mening. Elke nieuwe wending die gebeurde in de film kwam er totaal niet realistisch uit. Er zat weinig tot geen gevoel in de film. Geen idee of ik de 2e wil zien maar deze was alleszins een heel slecht begin voor een hype zoals dit. Al bij al had ik er zonder verwachtingen ook veel meer van verwacht. Echt teleurstellend. Waarez wijzigde dit bericht op 23-03-2012 om 16:20, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Mick |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 16:34 |
||||
Newscrew
Heb je het boek gelezen, Waarez? |
||||
Asteria |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 16:39 |
||||
Ik vond het een zalige film Spoiler! Die 42 keer wordt uitgelegd als ze tg Prim zegt dat ze geen eten mag aannemen. De relatie met de vredesbewakers miste ik ook wel een beetje en de relatie met Gale komt ook pas echt tot uiting in boek twee, want in boek één denkt ze dat Gale haar als een zus ziet, of ziet zij hem alleszins als een broer... De beelden gingen misschien iets te snel, vooral voor de spelen. Ik vond die commentatoren een hele mooie vondst om een voice over te vermijden, zoals bijvoorbeeld bij de bijen. Idd, je kan niet alles in 2u verwerken, en ik had bepaalde dingen graag anders gezien, maar algeheel genomen ben ik zeer tevreden. Of course women don't work as hard as men... We get it right the first time! |
||||
Mick |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 16:59 |
||||
Newscrew
Spoiler!Ik vond die commentatoren een hele mooie vondst om een voice over te vermijden, zoals bijvoorbeeld bij de bijen. Hoe bedoel je dat? |
||||
Asteria |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 17:11 |
||||
Spoiler!
In het boek krijg je veel uitleg, zoals die van de bijen maar ook over dat ze verkleed zijn in iets dat hun district typeert. Je kan dit Katniss moeilijk laten vertellen terwijl ze hallucineert en in vele gevallen gebruiken ze dan een verteller om dat te verduidelijken. De verslaggevers leggen eigenlijk veel uit, wat een lezer in het boek meekrijgt van de verteller... Ik vond het tof gevonden. Net als het controlecentrum, dat vond ik ook een mooie aanvulling. Of course women don't work as hard as men... We get it right the first time! |
||||
Waarez |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 18:02 |
||||
Quote: Nope, boeken niet gelezen. Waarschijnlijk zijn de boeken wel vele malen beter. Waarez wijzigde dit bericht op 23-03-2012 om 19:04, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Evermind |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 18:36 |
||||
Wat zeggen jullie: eerst film kijken of eerst boeken lezen? the Evermind that knows no season and withers not |
||||
Asteria |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 18:46 |
||||
eerst boeken!! Of course women don't work as hard as men... We get it right the first time! |
||||
Xandecs |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 19:14 |
||||
Beheerder
Sowieso eerst de boeken lezen. |
||||
MrZazou |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 19:23 |
||||
Ik ga vanavond naar de cinema. Ik kijk er al heel wat maanden naar uit. |
||||
kaaskoppie |
Geplaatst op vrijdag 23 maart 2012 19:33 |
||||
gister gezien, zonder boek te hebben gelezen. vond het wel vermakelijk. maar wel veel dingen bleven oppervlakkig. maar ik vond hem zeker wel het kijken waard begrijp dus dat dit een deel 1 is van een reeks? |
||||
MrZazou |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 01:04 |
||||
Dit is inderdaad deel 1 van een 3-delige reeks. |
||||
Asteria |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 06:51 |
||||
Quote: En volgens mij had jij al hoge verwachtingen van de film :p (of was ik nog kalm?) Of course women don't work as hard as men... We get it right the first time! |
||||
Hombre |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 10:54 |
||||
had deze film de Amerikaanse PG-13 of UK gesensureede 12A rating? |
||||
Haldir |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 13:18 |
||||
Ligt het aan mij of krijgen er nog mensen de "battle royale" vibes. |
||||
Conorach |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 16:41 |
||||
Ik heb net de film gezien. Zalig. Ik vond dat het boek goed terug was gewerkt naar een script. Natuurlijk zullen er dingen anders verlopen en zullen sommige dingen helemaal niet aan bod komen die je wel in het boek leest, maar anders duurt de film gewoon veel te lang. Maar ik heb me zeker vermaakt en ben benieuwd wat ze van deel 2 en drie maken. |
||||
MrZazou |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 18:03 |
||||
Quote: Ik had idd al vrij hoge verwachtingen. |
||||
Mick |
Geplaatst op zaterdag 24 maart 2012 18:11 |
||||
Newscrew
Wellicht kwam mijn teleurstelling omdat het al vrij laat was. Dit had ik bij Harry Potter and the Deathly Hallows, Part I namelijk ook. Toen ik hem de volgende dag terug zag met een andere vriend, vond ik hem wel heel erg goed. |
||||
Dushi |
Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 11:10 |
||||
Marketing & Communicatie
Ik heb zelf ook eerst de boeken gelezen. |
||||
JKpowned |
Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 11:45 |
||||
Ik noem het een Rip Off van Battle Royale of gewoon zeer onorgineel van de schrijfster. Het is het complete zelfde principe alleen veramerikaanst spijtige zaak. Maar dit zal waarschijnlijk ook wel komen aangezien Battle Royale in vele landen verboden is dit doordat je daar wel de mooie moord scenes kunt zien en kinderen die kinderen uitmoorden is een zeer groot taboe natuurlijk. JKpowned wijzigde dit bericht op 27-03-2012 om 11:46, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Sam |
Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 12:17 |
||||
Banned
Quote: Het is in ieder geval een film waar Engels wordt gesproken. Ik erger me de ..... aan Battle Royale. Stomme taal. 53 vertalingen: One Tree Hill: 16 | Teen Wolf: 16 | Lights Out: 10 | Suits: 4 | 90210: 2 | The Newsroom: 2 | Gossip Girl: 1 | Glee: 1 | Zen: 1 | Scandal: 1. |
||||
Mick |
Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 13:14 |
||||
Newscrew
Overigens krijgt deze reeks niet drie, maar vier films |
||||
Xandecs |
Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 20:30 |
||||
Beheerder
Quote:Why? :S Zijn 3 even dikke boeken.. |
||||
Mick |
Geplaatst op dinsdag 27 maart 2012 20:39 |
||||
Newscrew
Quote:Laatste deel word verfilmd over twee films. Moet ook wel, gebeurd veel in. |
||||
|