BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Pinda |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 10:52 |
||||
Zomaar enkele ervaringen en tips gezocht. |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 10:55 |
||||
Management
Hé bah niet een iPhone. Waarom ben je naar de Dark side gegaan? Sypher wijzigde dit bericht op 06-01-2010 om 10:55, totaal 2 keer bewerkt |
||||
Thyone |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 10:56 |
||||
Ben geen iPhone-gebruiker, maar ik zou als eerste aan Safari denken |
||||
Pinda |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 11:21 |
||||
Thyone: Inderdaad kom ik nu met Safari op Bierdopje, Thyone @Sypher Met mijn vorig HTC was het een ramp met die windhoos erop Dus Pinda probeert is eens wat nieuws |
||||
Thyone |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 11:23 |
||||
pinda53: /me had vroeger ook een HTC met Winblows, maar is naar Android gegaan. Blijft beter dan Apple OS |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 11:29 |
||||
Management
Thyone: Ja Windows Mobile is altijd al een ramp geweest. Ben hier van een "dumb phone" naar Windows Mobile naar Android gegaan en wil (voorlopig) niets anders. En ja, ik heb ook die rotte appel geprobeerd voor ~2 weken |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Seba28 |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 11:33 |
||||
@Sypher |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 11:37 |
||||
Management
Seba28: Yep Sypher wijzigde dit bericht op 06-01-2010 om 11:37, totaal 1 keer bewerkt |
||||
johanna63 |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 11:43 |
||||
Hoi Sypher origineel plaatje heb je, ik gebruik hem zelf al sinds het begin hahahahha wel verwarrend zo. johanna63 wijzigde dit bericht op 06-01-2010 om 11:45, totaal 2 keer bewerkt |
||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 21:11 |
||||
johanna63: Je ziet gewoon je eigen avatar bij hem. Ik heb zelf ook een iPhone, maar ben eigenlijk nog nooit ermee naar bierdopje gegaan. Dus geen idee hoe het werkt |
||||
sezou |
Geplaatst op woensdag 06 januari 2010 22:36 |
||||
oei dezelfde sypher? |
||||
Leegaert |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 00:35 |
||||
/* OFF-TOPIC |
||||
Deleted_15112011 |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 08:53 |
||||
Wat een onzin over de rotte appel, De iphone doet wat hij moet doen. |
||||
Pinda |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 09:13 |
||||
devixl: Eindelijk iets positiefs, dank je wel devixl zo kan ik naar Bierdopje kijken wanneer ik dat wil en E-mails beantwoorden zonder pc in de buurt ook erg handig Pinda wijzigde dit bericht op 07-01-2010 om 09:14, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Quansi |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 09:34 |
||||
iPhone is voor de huis tuin en keuken gebruiker of gebruikers die gewoon een 'mooie fancy telefoon' willen (jailbreak etc daargelaten). Het apparaat ziet er erg mooi uit en qua gebruikersvriendelijkheid kunnen veel andere OS'en hier nog wat van leren. Grote nadeel is de bemoeizuchtige organisatie die bepaald wat er wel en niet op mag en alle touwtjes zelf in handen wil houden. |
||||
DarkForce |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 09:44 |
||||
devixl: Ik heb Android 2.0 en die vind ik absoluut niet traag. Alles wat ik tot nu toe met mn telefoon gedaan heb gaat vlekkeloos. Programmas draaien stabiel, browsen gaat soepel en snel, door menu's scrollen etc net zo snel. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat het traag is en vol zit met bugs. Ik neem maar aan dat je zelf geen apparaat heb met Android (2.0). Ook vergeleden met de Iphone/Ipod Touch werkt het zeker net zo vloeiend (ik heb dan zelf wel geen iphone/ipod maar er liggen er hier in huis wel 2, dus ik weet waar ik over praat) "You just can\'t resist bringing up the fact that I once accidentally destroyed a couple of planets, can you?" |
||||
IvoJanssen |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 10:13 |
||||
devixl: Waarschijnlijk heb je met een HTC Hero gespeeld ofzo, die is idd wat trager. Dat ligt niet aan Android, maar HTC heeft daar zijn eigen skin overheen gezet en duurt veel(!) te lang met updaten (Hero heeft nog 1.5, terwijl er nu al 2.1 uitkomt). Zeker met de laatste versies doet Android echt niet onder voor de iPhone, maar iPhone fanboys willen dat nog niet zien Een leuk filmpje gevonden The "Fuck You iPhone" Phone: http://www.youtube.com/watch?v=p7SzB58qHI0 IvoJanssen wijzigde dit bericht op 07-01-2010 om 10:27, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Sypher |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 10:42 |
||||
Management
IvoJanssen: Zo traag is de Hero niet hoor. Maar die update komt er (voor de Hero) zeer binnenkort aan. En in tegenstelling tot een dik jaar wachten op een nieuwe OS release, is Android dat betreft veel sneller. Hoe "traag" een toestel is, ligt ook een beetje aan de eindgebruiker. Bij Android kan je tenminste multitasken. Dat kunnen computers pas vanaf 1960 dus Apple is nog niet zo ver om dat ook in hun telefoontje te proppen. Tuurlijk, als je CPU meer moet doen (lees: meer applicaties moet draaien) kan die trager worden, maar dat is geen excuus om multitasking niet mogelijk te maken. Die dingen zijn immers mini-computertjes. Desnoods geef je de eindgebruiker een optie om die functies in te schakelen. Nee, wat doet men: We voeren een "notifications systeem" in. Zo kunnen applicaties soort-van blijven draaien, maar ook niet. Tsjah, als multitasking niet bestond een mooie oplossing maar dit is nu niets meer dan een lelijke hack Oh en het kan zijn dat je berichten niet krijgt, of dat ze bij de verkeerde persoon aan komen. Verder zit je met Android niet vast aan dat ellendige iTunes of zo'n Apple account die je niet eens kunt verwijderen als je hem niet meer wil. Een paar ellendige dingen van iTunes is dat het zo groot en log is, je "computer authorizering" ongein hebt dat maar 5 computers aan je iTunes account mag hangen en dat soort ongein. En men negeert nog steeds de (almaar groeiende) Linux Community. iTunes native? Ha, laat me niet lachen. Oké, iTunes onder Wine dan? Natuurlijk niet. Oh je wilt een factory reset doen? Ja, dan gaan we even "ET PHONE HOME" doen naar de Apple servers of dat wel mag, want stoute users hebben we een hekel aan. Je kiest zelf voor met welke software je je telefoon beheert. Je steekt er een standaard kabel in (ipv zo'n gare Apple-only kabel) en voila, je besturingssysteem (of dit nu Windows, Mac of Linux is) herkent je apparaat. Geen gehannes met grote, logge applicaties maar direct toegang tot je apparaat. Je wilt je internet delen (met zakelijke abbo's mag dit vaak, en laat de iPhone nou meestal zakelijk gebruikt worden), ja uhm.. Dat hebben we geblokkeerd omdat AT&T onze toestellen verkoopt en dit niet wil. Ja het kon eerst wel, maar een foutje maakt iedereen. Android? Kabel erin, vinkje zetten en gaan met die banaan. Internetten tot je er bij neervalt. Je wilt een applicatie installeren? "ET PHONE HOME" some more. Tuurlijk, elk mobiele toestel/platform heeft zijn eigen pro's en cons of zelfs tekortkomingen maar er zijn toch wel wat zaken die de iPhone mist of niet doet, en om welke reden?
Android is open maar dat bied men tenminste een stuk meer vertrouwen. Weet jij veel wat Apple in hun sourcecode stopt, voor hetzelfde geld zit er afluistertechologie in voor de CIA en niemand die er achter komt. Daarnaast kan je tenminste je mening op een goede manier laten horen aan Google, zodat deze er (indien er genoeg mensen zijn die die mening delen) er daadwerkelijk wat mee doet. Verder vergeet men dat de HTC G1 (aka Dream) pas iets van een jaar op de markt is, en dat Apple al 3,5 jaar met die telefoons rondloopt en al langer met de iPods enzo waarvan het allemaal erg op elkaar lijkt. Ja, dan is het geen wonder dat Android iets achterloopt. Er mogen dan (nog!) wel minder applicaties zijn voor Android, de applicaties die er zijn zijn doorgaans gratis of opensource. Niet iedereen heeft een creditcard of wil geld neer tellen voor bits & bytes. Quote: Gevalletje Stockholm Syndroom Ik geef toe dat het model aardig is (clean enzo), maar ja. Je hebt dat betreft 0,0 keuze. Je kunt nu al kiezen uit een hele berg Androids. Hardwarematig zitten er flink wat verschillen in. Led flitsers, hardwarekeyboards, betere camera's etc. Daarnaast is het OS wel hetzelfde maar wat er bovenop ligt is anders (Motorola heeft Motoblur, HTC heeft Sense) dus je hebt meer vrijheid van keuze. Na 3.5 jaar iPhones is het model weinig vernieuwend. Je kunt kiezen uit .. Wit of Zwart. Goed, dit is gewoonweg mijn mening en ik weet waar ik over praat. Ik heb zo ongeveer elk type mobiele platform wel uitgetest over een langere tijd. Ieder zijn eigen keuze voor een toestel wat bij hem/haar past. Maar denk bij je volgende aankoop goed na over wat je koopt. Aan de buitenkant kan iets er nog zo tof uit zien, maar vervolgens moet je met tekortkomingen en irritaties leven. Genoeg voor nu |
||||
Pinda |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 11:24 |
||||
@Sypher |
||||
Sypher |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 11:38 |
||||
Management
pinda53: Ja die ken ik, maar ik doelde er meer op dat je niet eenvoudig een mp3/wav/ogg/etc bestandje erop zet en dat direct in kunt stellen als ringtone. |
||||
Wesley |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 18:55 |
||||
Management
Jemig, wall of text ofzo. Conclusie: iPhone ftw. Gewoon bierdopje.com openen in de browsert werkt prima |
||||
mcpotter |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 19:07 |
||||
Wesley:Precies.. Perfect zelfs!!! en dat was de originele vraag! Niet om zijn keuze af te schieten met allerlei android facts. Ik denk dat smaken verschillen.... En dus wat mij betreft, perfecte keus hoor, je iphone ;-) Im Sam The Guitarman |
||||
Jozer |
Geplaatst op donderdag 07 januari 2010 19:07 |
||||
Sypher: Heb jij mijn avatar gepikt! |
||||
|