BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Asteria |
Geplaatst op maandag 11 juli 2011 21:16 |
||||
Toen ik me 5 jaar geleden in het beginstadium van een seriesjunk bevond, keek ik altijd zonder ondertitels, zelfs geen engelse ondertitels. Dit is zo gebleven tot ik enkele maanden geleden hier terecht ben gekomen op zoek naar ondertitels voor een vriendin die niet zo goed Engels spreekt. Of course women don't work as hard as men... We get it right the first time! |
||||
Sam |
Geplaatst op maandag 11 juli 2011 21:42 |
||||
Banned
Ik heb juist het idee dat ik door ondertitels beter engels ga begrijpen. Sam wijzigde dit bericht op 11-07-2011 om 21:43, totaal 1 keer bewerkt 53 vertalingen: One Tree Hill: 16 | Teen Wolf: 16 | Lights Out: 10 | Suits: 4 | 90210: 2 | The Newsroom: 2 | Gossip Girl: 1 | Glee: 1 | Zen: 1 | Scandal: 1. |
||||
4d4m0 |
Geplaatst op maandag 11 juli 2011 21:42 |
||||
Ik begrijp niet goed dat je denkt dat jouw kennis van het Engels achteruit gaat, als je de ondertitels voor je vriendin "afhaalt", |
||||
Asteria |
Geplaatst op maandag 11 juli 2011 21:53 |
||||
Quote: Zo heb ik BD ontdekt, ik heb andere series met ondertitels gekeken... En ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is precies of ik 'lui' geworden ben 'sh**, hoe vertaal ik dat weer' en teksten waar ik langer over moet lezen... 'afhalen' dialect - oeps sorry daarvoor Of course women don't work as hard as men... We get it right the first time! |
||||
FastPinguin |
Geplaatst op maandag 11 juli 2011 22:31 |
||||
Ik kijk altijd met ondertitels. Als ik zonder kijk versta ik soms een woord niet, doordat ik soms de uitspraak niet goed kan linken aan een woord. Ik luister wel altijd naar wat ze zeggen en lees dan de sub mee. Ik kom dan wel is tot de conclusie dat ik een woord nooit eruit had kunnen halen en blij ben dat het eronder staat, anders had ik niet geweten wat die persoon had gezegd. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, het is nogal moeilijk uit te leggen. |
||||
captjaneway |
Geplaatst op dinsdag 12 juli 2011 07:32 |
||||
Ik kijk vaak met Eng sub..soms zonder als ik een aflevering echt snel wil zien. Vaak kijk ik een aflevering voor een 2e keer in het Ned.. Bv een serie als Bones waar nog wel eens met termen gesmeten wordt die ik ook niet in het engels begrijp. Doe ik een inhaalslag van seizoenen dan kijk ik met nl sub. Omdat die gewoon al gelijk zo leverbaar zijn.. Mijn engels wordt er trouwens niet slechter van.. |
||||
DutchWolf |
Geplaatst op dinsdag 12 juli 2011 09:10 |
||||
Subs zijn bij mij begonnen met een kameraad van mij. Windows update: reboot; UNIX update: be ROOT ! :D |
||||
missdanny12 |
Geplaatst op dinsdag 12 juli 2011 10:18 |
||||
Het kijken van serie's of een film gaat natuurlijk in eerste instantie om het feit dat je begrijpt waar het over gaat. Daarbij is luisteren een eerste vereiste. Een engelse ondertitel (als je goed in engels bent) is dan een uitstekende leidraad. Voor degene die minder goed in engels zijn, is dan uiteraard een nl ondertitel nog beter. Signature: die krijg je als ik beroemd ben ;) |
||||
Ruben327 |
Geplaatst op woensdag 13 juli 2011 10:31 |
||||
Ik ben het volledig eens met OP. Ik ben precies de andere kant opgegaan, van Nederlandse subs naar Engelse naar alleen audio. In het begin bij slechts audio heb je het gevoel ontzettend veel te missen maar dat verdwijnt al snel en daarna is het zoveel rustigere kijk ervaring dan met subs. Bierdopje gebruik ik nu nog slechts als tool om goed bij te houden welke serie ik kijk en ik heb gekeken. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
|