BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
ikkie01 |
Geplaatst op maandag 12 december 2011 09:04 |
||||
Hallo, |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
TinusTussengas |
Geplaatst op maandag 12 december 2011 09:40 |
||||
Je zou deze tutorial eens kunnen proberen. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op dinsdag 13 december 2011 19:28 |
||||
Quote: Wat bedoel je met "snapt de media player dit niet"? Wil je mediaspeler de ondertitel niet weergeven? Of geeft hij hem wel weer, maar herkent hij de taal van de ondertitel niet? Elke ondertitel in een Video_ts dient gelabeld te zijn met een taallabel. Ook een ondertitel in een MKV file dient een taallabel te hebben. Indien dit niet zo is, kan de speler (DVD- of Mediaspeler) nooit weten voor welke taal dit ondertitelspoor bedoeld is. Als men dit bij de aanmaak verwaarloosd heeft, kan de speler het onmogelijk herkennen en zal dan waarschijnlijk "Unknown" weergeven. Maar het zou me verwonderen mocht de speler ondanks dat de ondertitel niet afspelen. In ieder geval mijn mediaspeler Western Digital Live speelt "Unknown" ondertitels zonder problemen af. Nu is een Video_ts bestand nogal star en is niet bedoeld om gemanipuleerd te worden. Ik kan niet zeggen of er sofware is die het mogelijk maakt op eenvoudige manier in te grijpen in een Video_ts en op de ondertitelsporen alsnog een (taal)label te plakken. Een MKV bestand is wat dat betreft stukken flexibeler. Men kan het openen met MKVmerge en ondertitels toevoegen en/of verwijderen en er ook een taal(label) aan kleven. Als je mediaspeler MKV bestanden kan spelen, is het misschien geen slecht idee om de Video_ts om te zetten naar MKV en vervolgens het MKV bestand te openen met MKVmerge en het ondertitelspoor een taallabel te geven. Trouwens met MKVmerge kan je niet enkel ondertitelsporen een taallabel geven, maar ook de audiosporen en videosporen. Die zijn in de meeste gevallen Engels. Maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, denk maar aan een tekenfilm of iets dergelijks, waar eventueel ook een Nederlands klankspoor bij zit. Of een Nederlandstalige film tout court. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 13-12-2011 om 19:53, totaal 2 keer bewerkt |
||||
ikkie01 |
Geplaatst op woensdag 14 december 2011 18:55 |
||||
Nee de media speler (wdtv) herkent de sub niet. geeft aan dat er geen sub is zelfs. Maar als in de dvd in de dvd speler doe kan ik gewoon de sub handmatig kiezen en dat werkt dan wel echter de sub heeft als naam unknown. Ook afspelen in de pc gaat gewoon goed |
||||
|