BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
nuenenmaster |
Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 22:12 |
||||
Zo nu en dan loop ik tegen een wat moeilijk onder woorden te brengen probleem aan, bij het afspelen van ondertitels bij sommige van mijn series. Ik bekijk mijn series in het programma BS-player, mede vanwege de handige synchronisatiefuncties voor ondertitel en geluid. |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 22:20 |
||||
Het klinkt inderdaad als een heel vreemd probleem. Weet je zeker dat je bij de videobestanden de juiste ondertitels hebt? |
||||
mawi |
Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 22:21 |
||||
Heeft waarschijnlijk te maken met de verschillen in frame rate. Zombies doesn't suck, vampires do! |
||||
4d4m0 |
Geplaatst op vrijdag 24 februari 2012 22:39 |
||||
Quote: Je kunt het zien door de lengte van de film te vergelijken met de lengte van de ondertitels. Als de film langer duurt dan de ondertitels heeft hij een framerate van 23.976. Je kunt in dat geval de ondertitels makkelijk omzetten van 25 fps naar 23.976 fps. Ik gebruik daarvoor SubtitleTool, een al 10 jaar oude freeware. |
||||
nuenenmaster |
Geplaatst op maandag 05 maart 2012 14:51 |
||||
@ TinusTussengas |
||||
4d4m0 |
Geplaatst op maandag 05 maart 2012 15:40 |
||||
Quote: Open het srt-bestand in kladblok, scroll naar de laatste regel. Als de tijd daar ongeveer klopt met de duur van de film - die zie je als je de film opent met VLCplayer - dan kunnen ze gelijklopen, afgezien van sync-problemen. Je weet pas zeker dat ze gelijklopen als film en ondertitel precies dezelfde naam hebben (vóór de punt avi en de punt srt) |
||||
dannygs51 |
Geplaatst op maandag 05 maart 2012 16:28 |
||||
Quote: Niet altijd. Kan ook een compleet verkeerde sub zijn en gewoon gerenamed naar het videobestand. Zo ben ik nog steeds op zoek naar de goeie subs voor mijn versie van weeds (de 1e 4 seizoenen ofzo) Misschien zijn er 5 verschillende versies. En die heb ik allemaal geprobeerd en dezelfde naam gegeven als mn videobestand. Maar daardoor kloppen ze nog niet. Je weet het pas zeker als je het gelijk hoort/ziet lopen. Maar over het algemeen kloppen de nieuwere series wel. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
|