Ik post even een nieuw topic wat betreft het omzetten naar mp4.
Dit naar aanleiding van dit topic:
Veschillende versies
Ik denk er namelijk al langer aan om al mn verzamelde series in xvid avi's om te gaan zetten naar mp4. Waarom? Om de volgende redenen:
- Compatible met iphone/ipad/mediaplayers etc
- Bestandsgrootte is kleiner zonder kwaliteitsverlies (niet echt de main reason maar t scheelt toch weer ruimte, passen er meer afl op je ipad bijv)
- Subtitles selecteerbaar ipv hardcoded
En aangezien de releasegroepen ook over stappen naar mp4 voor al hun SD releases ben ik het nu steeds serieuzer aan het overwegen.
Ik heb zelf al best wat geëxperimenteerd met diverse programma's maar ik vraag me af wat jullie de beste methode vinden.
Voorwaarden die heb:
- Geen kwaliteitsverlies
- Subtitles selecteerbaar in mp4 bestand (ook op ipad/iphone etc, dit werk vaak niet)
- Bij voorkeur mogelijkheid tot Batch conversion van hele mappen/seizoenen zonder elke afl 1 voor 1 te moeten doen/selecteren en subs toevoegen.
Ik ga (net als ieder ander denk ik) graag op vakantie en weekendjes weg. Nu neem ik dan altijd graag mijn ipad of een ander soort mediaplayer mee (heb ook nog een Archos bijv) om lekker series te kunnen kijken onderweg of in t hotel ofzo.
Dus wat ik doe/deed was met WinAvi Mp4 Converter seizoenen omzetten van .avi naar .mp4 met subs. Omdat je d.m.v de DirectVobsub plugin de subs kunt laten hardcoden in het bestand heb je die er ook bij. Het grote voordeel is ook dat het zeer snel gaat met dit progje.
MAAR ik vind de kwaliteit van de afleveringen er wel minder op worden.
dus ik convert nu alleen wat ik wil om mee te nemen en bij thuiskomst gooi ik ze vaak weer weg.
Ik vind het kwaliteits verlies te groot om op deze wijze al mijn zorgvuldig verzamelde hdtv/dvdrip avi's om te zetten en dan weg te gooien. En om nou alles in avi én mp4 te gaan bewaren... daar heb ik een beetje te veel series voor.
Nu heb ik ook het programma Xvid4PSP al een tijdje in gebruik (hij zou die naam eens moeten veranderen maargoed...) dat is een prachtig progje waarmee je subs ook als selecteerbaar in kunt stellen alleen t nadeel is dat je subs een voor een toe moet voegen en hij niet automatisch de .srt's met zelfde bestandsnaam mee pakt. En het converteren duurt aanzienlijk langer. Wel veel opties om in te stellen maar ik vind het lastig wat nu echt de beste zijn.
Het volgende progje wat ik getest heb is Handbrake, dit is een populair programma als ik reviews moet geloven en ik moet zeggen dat ik wel te spreken ben over de kwaliteit van de omgezette mp4's. Alleen weet ik ook hier niet zo goed wat nu de beste settings zijn. Plus als ik subs (ook weer per afl selecteren en invoegen...) mee laat converteren dan kan ik ze vervolgens op mn pc in VLC prima selecteren (speelt ze automatisch al) maar op de ipad en mijn Popcornhour mediaplayer bij mn TV doen ze het niet en kan ik ze ook niet aanzetten. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Nou ik ben benieuwd of er mensen hier dit ook doen/willen doen en wellicht mee willen denken!
ElayZ wijzigde dit bericht op 29-02-2012 om 23:09, totaal 3 keer bewerkt