BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
soepzooi |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 19:32 |
||||
Met die MP4 bestanden x264 speelt mijn WD Mediaspeler het beeld "schokkerig" af. Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Op de lap-top of PC geen problemen, zelfs niet in Windows MP. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
watchman |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 19:46 |
||||
Zie... |
||||
Ansjil |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 19:47 |
||||
Ik heb een ac ryan en ook ik vind het niet geweldig. Bij mij lijkt net of ik me harde schijf hoor denken als ik dat afspeel |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 23:12 |
||||
Quote: Zet het MP4 bestand om naar een MKV met "MKVmerge". Dat tooltje van de Matroska werkgroep zou op geen enkele PC mogen ontbreken. Hiermee bedoel ik de PC van mensen die met MKV bestanden omgaan. Het is hier te vinden. Installeer MKVmerge op je PC, start het programma, klik op toevoegen en voeg het MP4 bestand toe, dat nu geopend wordt en in het venstertje verschijnen video en audio bestanden afzonderlijk. Je kan er desgewenst nog je ondertitel bijvoegen. Klik linksonder op "start samenvoegen" en binnen enkele seconden heb je een MKV bestand met dezelfde audio- en videokwaliteit als het oorspronkelijke MP4 bestand. Want er wordt niets geconverteerd, de audio en video blijven onaangeroerd. Het enige wat er gebeurt, de inhoud verandert van container. Het hele proces is in enkele seconden geklaard. Een belangrijke tip als je MKVmerge gebruikt, zet in de opties een vinkje bij "Zet verwijder kop compressie uit voor audio en videosporen". Als je dit niet doet, pas je automatisch kop compressie toe bij het samenvoegen en sommige mediaspelers kunnen daar niet mee overweg. Succes. |
||||
Mister13 |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 23:17 |
||||
Quote: Gaat hier prima met een mini en de hd. |
||||
Bosje |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 23:25 |
||||
MP4 speelt gewoon keurig op mijn WDTV Mediaspeler (de eerste generatie, al jaren geen firmware meer ) Bosje wijzigde dit bericht op 03-03-2012 om 23:26, totaal 1 keer bewerkt |
||||
JazzySOB |
Geplaatst op zaterdag 03 maart 2012 23:57 |
||||
Pas de frame rate aan of zet deze op automatisch zodat de frame rate van de TV-serie of film klopt met het uitgangssignaal van de WDTV. Amerikaanse series en films hebben doorgaans een frame rate van 23.976 (24p) of 30 (60) en europese 25 (50). |
||||
DragonChief |
Geplaatst op zondag 04 maart 2012 09:49 |
||||
Quote: Juist!! Hartelijk dank, dit heeft voor mij geholpen Ik postte eerder in het topic "Verschillende versies" dat mijn HCS wel MP4 bestanden wilde lezen, maar niet de bijbehorende .SRT's. In een MKV container proppen resulteerde in een vastloper. Totdat ik net het vinkje aanzette in de opties Dat scheelt weer, thanks! Nu even met meerdere files proberen (sommige films willen ook niet spelen) maar ik ben alweer een stap dichterbij Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace. |
||||
soepzooi |
Geplaatst op maandag 05 maart 2012 19:59 |
||||
Hartelijk dank voor jullie reacties en tips. soepzooi wijzigde dit bericht op 05-03-2012 om 20:14, totaal 1 keer bewerkt |
||||
|