BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
||||||
Auteur | Bericht | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
jefta19 |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 20:24 |
|||||
Tsja, niet alles kan precies zo gaan zoals het in de boeken staat. Dus blijkbaar gebeurt het in boek 3 een beetje anders. So what? Vanaf seizoen 1 zijn er al een paar dingen anders. Om te beginnen met Robb Stark: in de boeken is hij 15/16 jaar oud. Dat is in de serie ook niet terug te zien. Zo zijn er wel meer van die details. En daar wordt ook niet over gezeurd. Spoiler!aan de één na laatste aflevering van seizoen 1, maar dan ik-weet-niet-hoeveel-keer zo heftig . Dit is precies de reden dat ik tot nu de beste tv-serie ooit vind. Je verwacht iets, maar het onverwachte komt plots op je af. Hulde aan George R.R. Martin!
jefta19 wijzigde dit bericht op 03-06-2013 om 20:25, totaal 2 keer bewerkt |
|||||
blitz0s |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 21:07 |
|||||
Spoiler!Nondesjus zeg wat een laatste aflevering. Ik heb 5 minuten lang met stomheid geslagen vooruit zitten kijken. Absoluut een klapper van een aflevering.
Enige nadeel voor mij, en als je de boeken had gelezen wist je dat. De Starks. Waarom al dit leed en geen succes? Het zijn toch de meest sympathieke characters van het hele verhaal in mijn optiek. Ik bleef maar kijken omdat ik zat te wachten op het moment dat Rob met alles wat hij heeft in een ultieme veldslag met de Lannisters zijn vader zou wreken. Kom voor mijn gevoel nu toch wel een beetje van een koude kermis thuis.. Aangezien de hele familie is afgeslacht zo'n beetje. Misschien eerst maar eens bijkomen van dit laatste uur. Of als Rob niet echt dood is en later nog zal terug komen, stuur me aub even een pm . Dan hoef ik niet alle GoT wiki's af te speuren en tegen allerlei spoilers aanlopen die ik nog niet wil weten |
|||||
GetLittUp |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 21:17 |
|||||
Newscrew
@blitz0s Als ik jou was zou ik niks willen weten. Niets is vervelender dan per ongeluk gespoild worden door stomme wiki's. Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
|||||
Martschout |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 21:47 |
|||||
*Ben aflevering 9 nog aan het verwerken* |
|||||
Theseus |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 22:09 |
|||||
S03E09: Spoiler! Beste hint werd gegeven toen Walder Frey aangaf dat hij met al zijn ervaring best kon zien wat er onder Talisa haar kleding werd verborgen. De sexuele toespelingen die hij maakte, waren alleen om Robb te irriteren. Had alleen niet verwacht dat Robb en zijn moeder ook gedood zouden worden.
|
|||||
Theseus |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 22:11 |
|||||
Begrijp overigens niet dat Jon Snow, de direwolves niet heeft herkend... |
|||||
Disnoxxio |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 22:37 |
|||||
Idd theseus dat was nog wel het gekste van allemaal... |
|||||
Theseus |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 22:51 |
|||||
@disnoxxio In het script zal zn actie wel als afleiding bedoeld zijn geweest. Maar beetje vreemd met het aantal paarden en aantal wildlings dat degenen die te voet waren niet bleven wachten. Beperking van tv misschien. Zal in het boek wel beter over nagedacht zijn. Tv scripts laten wel vaker steken vallen... |
|||||
Dademira |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 22:53 |
|||||
Ik ben met stomheid geslagen.... wat een twist!!! pppffff weet nog niet hoe ik dit ga verwerken... Go nuts!! |
|||||
Donovanray |
Geplaatst op maandag 03 juni 2013 23:14 |
|||||
Quote: Hier want antwoorden op je vragen. Spoiler!1. Anders hadden ze een ander karakter aan het publiek moeten laten zien, 1 die nog nergens in voor kwam. Zijn vrouw is al vaker in beeld geweest en de meeste mensen zouden verwachten dat hij misschien bij zijn "vrouw" eerder geneigd te zijn om zich over te geven dan bij een "gehandikapt" kind want in Westerros toch gezien word als een bastaard. 2. De Smalljon is nooit echt geïntroduceerd in de serie en om hem voor dit te introduceren wordt te verwarrend voor de kijker denk ik. Waarom de Greatjon er niet in zat geen idee. Ik vind het ook jammer dat de wolf niet wordt vrij gelaten door een stark man. Maar aangezien de gene die hem vrij laat in het boek niet in de serie zit denk ik dat ze het hier bij hemmen gelaten. Had van mij ook wel anders gemogen. Dan had ie nog vechtend ten onder kunnen gaan. 3. Omdat dan juist die omschakeling van een gezellig feest naar die gruwelijke moord partij het grootst is. Nu komt het dubbel zo hard aan. Vind ik dus juist een verbetering. 4. Het nummer kwam al eerder in de serie voor. En het luide het begin van de aanval in. Vond het een goede keuze om het tijdens de aftiteling niet te laten spelen. Juist de stilte knalde er kei hard in. 5.Je hebt het over kleine veranderingen in een seizoen waar veel grotere dingen zijn verandert aan de serie. Dat de groetjes nu niet van Jamie kwamen maar van de Lannisters als algemeen vindt ik op zich niks mis mee. Quote: Er zijn genoeg dingen gebeurt dit seizoen met pratiche scenes. Deze serie is juist goed in de dialogen en het verhaal en de omgevingen natuurlijk. Het moet het juist minder hebben van de actie, al zit die er genoeg in. Wil je alleen maar actie ga dan Nikita of Hawaii Five 0 kijken. Ik ben juist blij dat het niet een slechte serie is met alleen maar actie. Dus idd het bevestigt je punt dat het geen actie serie is. Quote: Spoiler!Hij doelde meer op wat er in haar buik zat. Vandaar ook wat er later met haar gebeurt... Quote: Volgens mij heeft ie ze wel herkent. Maar hij moest nu weg zien te komen van de wildlings omdat ze hem anders zouden afmaken. En om de wildlings weg te trekken van waar de wolven nu waren aangezien daar ook zijn broertjes in de buurt moesten zijn. ------- En ik lees nu een paar keer dat mensen zeggen dat dit de laatste aflevering is, maar er komt er volgende week gewoon nog 1 aan hoor Voor de rest, erg mooie en verdrietige aflevering. Ik kan weer op zoek naar een nieuwe favoriete karakter, al moet ik inmiddels beter weten en dat gewoon laten voor wat het is... Valar Morghulis... Valar Dohaeris... |
|||||
Advertentie | ||||||
|
||||||
skeluh |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 04:40 |
|||||
W.R.E.E.D. episode ever ! |
|||||
daroy |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 06:34 |
|||||
Ik kijk alleen de serie en heb de boeken niet gelezen / ga ze ook niet lezen. De laatste aflevering klapte er echt wel in. Enorm gaaf! |
|||||
Shab |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 06:35 |
|||||
Nog steeds aan het verweken, nu met youtube reactions op s03e09, zitten een paar leuke tussen |
|||||
jefta19 |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 07:38 |
|||||
Ik denk dat veel mensen ook niet door hebben dat dit seizoen de eerste helft is van boek 3. |
|||||
oOMorfieusOo |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 08:36 |
|||||
Ik stond echt met mijn bek vol tanden na de laatste aflevering, had dit niet zien aankomen! |
|||||
Danncore |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 08:43 |
|||||
Was zo aangeslagen, dat ik 2 minuten stom voor me uit heb staan kijken |
|||||
Poldermuts |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 09:49 |
|||||
Quote: Inderdaad, Same here. |
|||||
Jupiler |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 10:02 |
|||||
Quote: Zo aangeslagen ja? Het was een leuke episode, maar dat was het dan ook wel |
|||||
Donk666 |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 10:07 |
|||||
hier het zelfde |
|||||
jarno87 |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 10:51 |
|||||
Wat een aflevering! Dit had de serie wel even nodig na een aantal -in mijn ogen- wat saaie afleveringen. |
|||||
blitz0s |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 11:04 |
|||||
De meeste zijn fan van de Starks. En als je dan dit voorgeschoteld krijgt zit je echt wel een paar minuten voor je uit te staren. |
|||||
Disnoxxio |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 11:27 |
|||||
Quote: Voor een dialogen serie kan je naar mijn mening dan beter The Sopranos kijken (wat vele malen briljanter is in het opzetten van spanning dialogen en eigenlijk bijna geen actie) en The Newsroom (wss nog vele anderen) Maar dat zijn voorbeelden van briljante dialogenserie, dit is een kleine mix ertussen. En de kijker mag dat ook wel verwachten als je ziet wat voor setting Got neerzet. |
|||||
ako |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 11:29 |
|||||
goeie ep, en wat een slot. Terecht ook de stilte tijdens de aftiteling. |
|||||
Donovanray |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 11:51 |
|||||
Quote: Dat vind ik ook beide enorm goede series en kijk ze ook graag. Maar GoT staat daar voor mij toch boven. Het zal dan wel te maken hebben met verschillende factoren die geweldig samenwerken in GoT. Maar ik snap niet dat mensen GoT af serveren om de "te weinig actie". Dan is GoT simpel weg geen serie die je moet gaan volgen. Want op 1 aflevering na vond ik alle afleveringen dit seizoen geweldig. En waarschijnlijk zal ik die ene aflevering meer waarderen wanneer ik volgend jaar de Blu-ray binnen krijg en alles nog een keer ga kijken dan zal ik vast weer dingen zien die naar bepaalde gebeurtenissen hinten. En dat is ook zo mooi aan deze serie als je hem voor de 2de keer kijkt zie je heel veel dingen die je de eerste keer gemist hebt of er weinig aandacht aanbestede omdat je er toen niks mee kon. Maar omdat je nu weet hoe alles gaat lopen zie je de linkjes. Donovanray wijzigde dit bericht op 04-06-2013 om 11:53, totaal 2 keer bewerkt Valar Morghulis... Valar Dohaeris... |
|||||
mjsupport |
Geplaatst op dinsdag 04 juni 2013 12:18 |
|||||
ze mogen van mij wel 24 afleveringen per seizoen doen! |
|||||
|