CBS RENEWS "NCIS" FOR THE 2011-2012 SEASON!
Television's #1 Drama/Scripted Series to Return for Its Ninth Season
NCIS, television's #1 drama/scripted series for the second consecutive year, has been renewed by the CBS Television Network for the 2011-2012 season, it was announced today by Nina Tassler, President, CBS Entertainment.
"It’s simply amazing that a show in its eighth season continues to perform at such an elite level," said Nina Tassler, President, CBS Entertainment. "This is a tribute to the hard work of its talented writers, producers and cast for bringing to life such compelling stories and characters with intrigue and humor. The quality of the storytelling is also evident by the series' incredibly devoted fan base who we thank for their passion and commitment to NCIS on CBS, in online communities and around the world."
"NCIS has become a network phenomenon and a global sensation. The show continues to hit audience peaks on CBS and is a top performer in territories around the world," said David Stapf, President, CBS Television Studios. "We thank an amazing cast, led by Mark Harmon, which has undeniable chemistry, for bringing to life characters with such amazing universal appeal. And, we credit Shane (Brennan) and Gary (Glasberg) for the storytelling and production vision that delivers compelling episodes every week and a fresh creative vision every year."
NCIS premiered on CBS in 2003-2004 as a spin-off of the long-running action/legal drama, "JAG." Since its debut, NCIS's ratings have steadily climbed, becoming a top 10 program in 2007-2008, the series' fifth season. NCIS's ratings continued building the following season, finishing 2008-2009 ranked fifth among all primetime programs. Last season, NCIS ranked fourth among all programs and became the #1 drama/scripted program on television, with an average audience of 18.89 million viewers.
Currently in its eighth season, NCIS's ratings are still rising and the series continues to be the #1 drama/scripted series. This season, NCIS is averaging 19.60 million viewers. Last night's episode delivered a record audience of 22.85 million viewers and the show's highest adult 18-49 rating since Oct. 2009.
Dit is eigenlijk amper nieuws meer Volgens mij was het alleen nog de vraag of Mark Harmon zijn contract wilde verlengen omdat die afliep Je moet er nog maar zin in hebben na 8 seizoenen.. wordt echt deel van je leven zo
Quote:
STEVO schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:53:
Dit is eigenlijk amper nieuws meer Volgens mij was het alleen nog de vraag of Mark Harmon zijn contract wilde verlengen omdat die afliep Je moet er nog maar zin in hebben na 8 seizoenen.. wordt echt deel van je leven zo
De prijs zal wel een doorslaggevende rol hebben gespeeld, neem ik aan
Neemt niet weg dat ik het best vind. Ik blijf NCIS fan.
HEEL VEEL Vertalingen gedaan. Te veel om op te sommen :)
STEVO schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:53:
De prijs zal wel een doorslaggevende rol hebben gespeeld, neem ik aan
Neemt niet weg dat ik het best vind. Ik blijf NCIS fan.
Aangezien Harmon een Executive Producer is, denk ik dat het geld wel goed komt
FanTasTisch!!! Echt helemaal blij er mee! Want alle goede series die ik aan het kijken ben stoppen stuk voor stuk (Medical Examiners, The Listener, 24, GhostWhisperer, Medium). Maar nu kan ik dus verder genieten!
En iedere week met fantastische ondertiteling gemaakt door Henri!!!
Quote:
loeee schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:03:
Hm, ik moet zeggen dat ik NCIS steeds minder leuk ga vinden, Seizoen 8 vind ik erg tegenvallen Er zit ook niet echt een rode draad in dit seizoen..
Eens! Mis karakter ontwikkeling, een rode draad etc. Een van de beste momenten dit seizoen vind ik het moment waarop Dinozzo z'n overwerktabelpapiertje verscheurt, een momentje 'Dinozzo vindt zn werk leuk/belangrijk', maar dat is het wel. Ik zou hem bijv wel weer eens willen zien als teamleider, maarja..
loeee schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:03:
Hm, ik moet zeggen dat ik NCIS steeds minder leuk ga vinden, Seizoen 8 vind ik erg tegenvallen Er zit ook niet echt een rode draad in dit seizoen..
Eens! Mis karakter ontwikkeling, een rode draad etc. Een van de beste momenten dit seizoen vind ik het moment waarop Dinozzo z'n overwerktabelpapiertje verscheurt, een momentje 'Dinozzo vindt zn werk leuk/belangrijk', maar dat is het wel. Ik zou hem bijv wel weer eens willen zien als teamleider, maarja..
Idd er is ook niet meer echt een spanning tussen Ziva en Tony, maar goed misschien is dit gewoon een minder seizoen soms heb je dat.. maar zelf denk ik eigenlijk dat het wel een beetje klaar is. Ik wacht dit seizoen nog wel even af
Doorgaans zijn Amerikaanse series zeer oppervlakkig.
Amerikanen zijn zeer goed in het leggen van actie,spanning en series waarvan de afleveringen vaak eindigen met klifhangers, a la "Prison Break".
Ja in Prison Break zat een (dikke)rode draad, maar hij sleet wel snel, na vier seizoenen was hij wel (flink)uitgerafeld.
Daarom denk ik, hoewel ik er niets op tegen heb, dat een rode draad relatief is.
De rode draad in NCIS, zijn eigenlijk de personages en hun verhoudingen tegenover elkaar.
De draad zit hem ook meer in de diep menselijke aspecten die aangesneden worden en de drama's die er bij horen.
De menselijke drama's, waar we misschien niet onmiddellijk zelf mee geconfronteerd worden, maar die soms herkenbaar overkomen, omdat we gelijkaardige situaties in familie- of kennissenkring herkennen.
In aflevering 13 bijvoorbeeld, die vrouw die jarenlang de fysieke agressie duldt van haar man, tot die zich richt tot het kind, om zijn vrouw te treffen.
De vrouw die dan radeloos op de vlucht slaat, maar waarheen?
Je kan je afvragen, waarom doet een man zoiets.
Men wil hier deze vraag niet beantwoorden, maar men brengt wel het dramatische van zulke situaties in beeld, die jammer genoeg in de werkelijkheid ook al te vaak gebeuren.
Het meest pakkende moment, vond ik, was toen Gibbs in de verhoorkamer zat en die vrouw eigenlijk op de rooster moest leggen.
Terwijl er in werkelijkheid een menselijk drama voor hem zat, hij zat daar met zijn eigen dramatische achtergrond, (vrouw en kind verloren).
Die vrouw wou kost wat kost haar kind beschermen, iets waar hij, (Gibbs) in gefaald had.
Maar de serie wordt gelukkig luchtig gehouden door de humoristische ondertoon.
Zo vond ik het goed dat McGee (met zijn hooggeschoolde intelligentie) zich rot zat te piekeren, hoe er kon gefraudeerd zijn met zijn kredietkaart gegevens.
DiNozzo plaagt McGee wel, maar intussen lost hij het met zijn boerenlogica wel op.
Ik en mijn beste vriend plagen elkaar soms ook.
Als ik met hem een avondje snooker ga spelen, dan zitten we elkaar ook al eens te plagen, zonder elkaar echt te krenken.
Vreemd genoeg doe je dat enkel met mensen waarmee je echt goed mee bevriend bent, waar de band hecht genoeg mee is.
Als ons avondje snookeren (en plagen) er dan op zit, hebben we echt een ontspannende avond gehad.
Iets dergelijks herken ik ook in NCIS.
De personages zijn wel collega's onder elkaar op het werk, maar hebben ook een zekere vriendschapsband,
die ondanks hun plagerijen jegens elkaar, zo groot is, dat ze voor elkaar door een vuur zouden gaan.
Zo slecht moet seizoen 8 toch niet zijn, want in de VS heeft de serie nooit hogere kijkcijfers gehaald dan dit seizoen.
Wellicht zijn de Amerikanen ook niet altijd gediend met het oppervlakkige en kunnen ze deze serie die iets dieper gaat wel waarderen.
Maar meestal was er wel een bepaald onderwerp dat gedurende het seizoen steeds terug kwam deels centraal stond tot aan de seasons finale(Jenny, De mol ETC).. En dat mis ik nu een beetje en inderdaad de personage ontwikkeling..
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik dit seizoen veel meer afleveringen op spaar tot een moment dat ik me verveel oid en dan pas ga kijken..
Bij de vorige seizoen had ik dat nooit NCIS stond altijd in mijn top 3.
Het blijft een goede serie hoor don't get me wrong
Overigens ben ik wel ontzettend blij met de vertalingen hoor Rie Dank daar voor
Gelukkig zijn soaps nooit echt mijn ding geweest, vooral niet de Amerikaanse soaps ik vind dat allemaal veel te onrealistisch en daarom trekt het me totaal niet.
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik net 2 episodes heb gekeken (13 en 14) en ik deze wel weer wat leuker vond dan de vorige afleveringen, vooral omdat de laatste over Kate ging.
Er werd in deze toch weer wat dieper ingegaan op de personages zelf en ik moet zeggen ik hou daar wel van.
Wellicht ligt het ook wel wat meer aan mezelf hoor ik ben dit jaar veel meer series gaan kijken en daarbij zitten ook veel series met een sterke lopende verhaallijn boven op de dingen die er omheen gebeuren dat ik dat daarom nu ineens zo mis bij NCIS.
NCIS Los Angeles is inderdaad ook 1 van mijn favorieten ik vind het ontzettende goede spin off.
Ik vind het ontzettend knap dat je al zoveel vertaling hebt gemaakt en het ook nog steeds met veel plezier doet !!
En ik moet zeggen de vertalingen zijn ook echt gewoon top ze kloppen ook altijd tot in detail.
Want soms heb je vertalingen die in de context dan toch niet echt kloppen en bij NCIS heb ik dat nog nooit gemerkt
Quote:
Lauwien schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:42:
Ik vind het ontzettend knap dat je al zoveel vertaling hebt gemaakt en het ook nog steeds met veel plezier doet !!
En ik moet zeggen de vertalingen zijn ook echt gewoon top ze kloppen ook altijd tot in detail.
Want soms heb je vertalingen die in de context dan toch niet echt kloppen en bij NCIS heb ik dat nog nooit gemerkt
Rien,
Inderdaad. Soms zie je ze langs komen rechtstreek van Google of met een vlaams accent. Maar weet, dat ook wij genieten van jouw juiste vertalingen. Chapeau!!
Season premiere cbs press release! Seizoenspremiere CBS persbericht!
DINOZZO'S SECRET ASSIGNMENT FROM THE SECRETARY OF THE NAVY LEAVES AN AGENT DEAD, AND GIBBS AND DINOZZO DESPERATE FOR ANSWERS, ON THE NINTH SEASON PREMIERE OF "NCIS," TUESDAY, SEPT. 20.
Een dode agent tijdens de geheime opdracht voor de staatssecretaris van de Navy, laten Gibbs en DiNozzo achter op zoek naar antwoorden,
in de eerste aflevering van het negende seizoen van NCIS op dinsdag 20 September.
“Nature of the Beast†– After spending months tracking down his target, Tony is left with the blood of an NCIS agent on his hands and it's up to Gibbs to help him put the pieces of the puzzle together, on the ninth season premiere of NCIS, Tuesday, Sept. 20 (8:00-9:00 PM, ET/PT) on the CBS Television Network.
Sarah Jane Morris returns as Special Agent E.J.
Barrett; Wendy Makkena returns as Dr. Rachel Cranston.
Scott Wolf guest stars as FBI Agent Casey Stratton.
Na het achternazitten van zijn doel, heeft Tony het bloed van een NCIS agent aan zijn handen.
Het is aan Gibbs om hem te helpen om de stukjes van de puzzel aan elkaar te krijgen, in de eerste aflevering van seizoen negen.
Sarah Jane Morris keert terug als speciaal agent E.J. Barrett.
Wendy Makkena keert terug als Dr. Rachel Cranston.
Scott Wolf maakt een gastoptreden als FBI Agent Casey Stratton.