BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
joggerke0479 |
Geplaatst op donderdag 03 november 2011 20:04 |
||||
Hallo, |
||||
Diecke |
Geplaatst op donderdag 03 november 2011 21:01 |
||||
Ik denk als ze niet op de dvd staan dat niemand ze heeft. Helaas |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op donderdag 03 november 2011 21:54 |
||||
Misschien niet de beste oplossing maar op deze site kun je afleveringen opnieuw kijken. De ondertitel kun je aanzetten door de T te toetsen Deleted_ wijzigde dit bericht op 03-11-2011 om 22:02, totaal 2 keer bewerkt |
||||
chillywitch |
Geplaatst op donderdag 03 november 2011 23:07 |
||||
hmm dvdtjes zijn totaal niet zo duur ... vijf seizoenen compleet voor nog geen 30 eurootjes.... moet je afvragen of t de moeite is om ze te willen rippen??? We are all angels with only one wing, we need to embrace one another to fly... |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op donderdag 03 november 2011 23:13 |
||||
Op de DVD's staan blijkbaar geen NL subs, daar gaat het om. Of begrijp ik het verkeerd? |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op donderdag 03 november 2011 23:54 |
||||
Ik heb DVD's van Flikken Maastricht en het klopt inderdaad er staan (jammer genoeg) geen ondertitels op de in de handel zijnde DVD's. |
||||
chillywitch |
Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 00:03 |
||||
oepss.. sorry... foutje van mijn kant welgemeende excuses.. chillywitch wijzigde dit bericht op 04-11-2011 om 00:03, totaal 1 keer bewerkt We are all angels with only one wing, we need to embrace one another to fly... |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 12:43 |
||||
Quote: Geen erg hoor, kan gebeuren. |
||||
joggerke0479 |
Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 13:31 |
||||
Dankjewel voor jullie advies, en tvopjepc.nl is wellicht een oplossing. |
||||
Diecke |
Geplaatst op vrijdag 04 november 2011 13:41 |
||||
En op de andere seizoenen staat wel ondertiteling? |
||||
joggerke0479 |
Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 10:30 |
||||
link werkt niet? |
||||
Orphyus |
Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 10:58 |
||||
Gewooon, naar uitzendinggemist.nl gaan. Daar vind je de aflevering ook allemaal. |
||||
Diecke |
Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 11:14 |
||||
Quote: Oh, zal wel computer of tijds gebonden zijn. Bij mij is hij nu zo:http://ea.omroep.nl/tt888/player/e1d8f21de3bf7abb79acae70f37db3a8/4eb51385/aflevering/10357000/format/sami. Ik haal de link alsvolgt uit de bron: Je gaat hierheen: http://player.omroep.nl/?aflID=10357000&tt888=true&wmv=true (Let op de wmv=true en de tt888=true) Dan staat de ondertitel er als tekst onder. In Firefox selecteer je een ondertiteling (wanneer deze verschijnt) en klik je op bron van selectie bekijken en dan moet je in die broncode op zoek naar 'sami' (met ctrl-F) die link open je en daar staan de subs. Werkt voor elke ondertiteling op die site. Als het niet lukt moet je maar weer even vragen EDIT: Dan krijg je deze srt: http://www.bierdopje.com/shows/flikken-maastricht/episode/S03E06 Diecke wijzigde dit bericht op 05-11-2011 om 11:47, totaal 2 keer bewerkt |
||||
joggerke0479 |
Geplaatst op zaterdag 05 november 2011 19:50 |
||||
Bedankt voor de tip. Ik kan de sami-bestanden downloaden, maar ken je ook een manier om die om te zetten naar srt-bestanden? Jammer genoeg geeft Subtitle Workshop een fout op deze sami-bestanden (ook al zou hij dit moeten ondersteunen). |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op zondag 06 november 2011 00:36 |
||||
Quote: Je kan ze wel openen met SWS maar ze moeten wel in textformaat opgeslagen zijn, anders is het mogelijk dat SWS ze niet herkent. Nu wat die ondertitels betreft, ik heb ook eens geprobeerd, hoewel ik geen Firefox heb, maar heb toch ook de ondertitels van die bewuste site kunnen rippen. Ze kunnen dienen als basis, want ze zijn nogal ruw. Daarmee bedoel ik, er is geen dialoogstreepje als twee sprekers in één zin praten. De zinnen zijn ook veel te lang om aan de hier gangbare normen te voldoen. De sync klopt ook niet altijd tussen de regels onderling. Om niet te spreken van de algemene sync. Er moet dus heel wat aan gesleuteld worden. Ik heb bij wijze van proef eens aflevering 3 van het derde seizoen, onder handen genomen. Ik heb deze bewerkt en gesynct op DviX bestanden die ik zelf van de DVD van het derde seizoen geript heb. De bron van het videobestand is dus de DVD, de bron van de ondertitel is dus die bewuste site waarvan hier sprake. Dialoogstreepjes toegevoegd. Te lange zinnen geknipt waar nodig en hier en daar regels aangemaakt om het geheel aan de normen te laten voldoen. Ik heb ook de tekst wat moeten aanpassen, want er zaten enkele foutjes in. Bijvoorbeeld: Op gegeven moment zegt Wolfs "Die schenken ze daar niet". Terwijl in de ondertitel staat: "Die missen ze daar niet". Het ging hier over een fles wijn. Maar goed, ik heb er een hele klus aan gehad, alleen zit ik me nu af te vragen welke bestandsnaam ik er moet aan geven. Flikken.Maastricht.S03E03.DVDRIP.XVID DVDRIP is het geworden, omdat de ondertitels tenslotte gesynct werden op een (video)rip van de DVD. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 06-11-2011 om 00:37, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Diecke |
Geplaatst op zondag 06 november 2011 09:28 |
||||
Quote: Ik doe pagina opslaan als en dan zet ik er .smi achter. open hem met sws en sla hem op als .srt |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op zondag 06 november 2011 11:58 |
||||
Quote: Ik gebruik een iets andere omweg, die hetzelfde resultaat oplevert. Ik sla de webpagina (met de ondertitels) gewoon op als htm file, waarna ik die htm file open met kladblok en het opnieuw opsla als tekstbestand, wat ook door SWS kan gelezen worden. Eens gelezen door SWS kan het uiteraard bewerkt worden naar goeddunken en opgeslagen worden "als" - "sav as" en dan in het lijstje kiezen voor "subrip" (dubbelklikken op het "subrip" icoontje in het lijstje). Subtitle Workshop gaat namelijk een ingelezen (subrip file) srt file automatisch terug opslaan als srt file door gewoon "save" optie te gebruiken.(wat gemakkelijk en eenvoudig is). Maar: Als er nu een ander dan "srt" bestand ingelezen werd in SWS, dan moet men nadien dus de optie "save as" gebruiken, om het eventueel weg te schrijven als "srt" file. Door "save as" optie te gebruiken bij het opslaan is het mogelijk dus uit het lijstje te kiezen. Ik meld het hier terloops maar even, omdat sommige gebruikers niet weten dat "srt" staat voor "subrip (tekstfile)". |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
|