BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||||||
Auteur | Bericht | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sawyer |
Geplaatst op maandag 24 mei 2010 22:16 |
||||||||
Wat een einde, vond het toch wel een goede aflevering. |
||||||||
Jelpot |
Geplaatst op maandag 24 mei 2010 22:29 |
||||||||
Ik vrees dat ik het ook niet helemaal begrijp :S |
||||||||
Rickth64 |
Geplaatst op maandag 24 mei 2010 22:31 |
||||||||
Gebruiker
Quote: Christian tegen Jack: They all died, some of them before you, some long after you. En Hurley en Ben hadden het erover dat ze goed hebben samengewerkt (op het eiland, dat hebben ze waarschijnlijk een tijd gedaan dan) en zo.. Hoe ze zijn gestorven doet er niet echt toe. |
||||||||
jaske |
Geplaatst op maandag 24 mei 2010 22:32 |
||||||||
Nee die hebben nog jaren geleeft. mmar zijn uiteindelijk ook dood gegaan. Daarom dat kate zei tegen Jack "ik heb je gemist". |
||||||||
ThaMan |
Geplaatst op maandag 24 mei 2010 23:13 |
||||||||
Wat een SUBLIEM einde had LOST. |
||||||||
MrBlueEyes |
Geplaatst op maandag 24 mei 2010 23:22 |
||||||||
Prachtig einde! Ik snap dat niet iedereen er blij mee zal zijn omdat niet alles verklaard wordt. |
||||||||
Jelpot |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 09:29 |
||||||||
Quote: Dat Hurley & Ben nog langer hebben geleefd op het eiland, dat begrijp ik Maar wat er voor mij niet duidelijk is, is waar de mensen is dat laatste vliegtuig naartoe gingen? Gewoon terug naar Amerika veronderstel ik, maar dat vind ik gewoon vreemd omdat hun sidewayflashes of hoe je het ook mag noemen zich ook daar afspeelden. Werden zij dan terug onthaald als de Oceanic six ofzo? Of laat ik het anders zeggen... Als ik het goed begrijp, leefde iedereen van het eiland een sideways leven in Amerika en heeft alles wat met het eiland te maken heeft daar niets mee te doen, ook niet het vliegtuig dat op het einde wegvloog? Alleen op het einde met hun aanrakingen ontdekten ze welk leven ze op het eiland hebben geleefd? Ik hoop dat iemand het me wat kan verklaren |
||||||||
Rickth64 |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 09:36 |
||||||||
Gebruiker
De Flash Sideway was eigenlijk één grote flashforward, nadat ze allemaal al dood zijn. Ik neem inderdaad aan dat ze nog gelukkig geleefd hebben een een natuurlijke dood gestorven zijn. Rickth64 wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 09:36, totaal 1 keer bewerkt |
||||||||
Leegaert |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 09:46 |
||||||||
Volgens mij was alles echt, inclusief het eiland en de periode dat ze van het eiland waren. Enkel de sidewaysflashes van het laatste seizoen gaan over het walhalla anders klopt er bijna niets meer van het verhaal zoals je zelf aan haalt. Leegaert wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 09:47, totaal 2 keer bewerkt |
||||||||
Rickth64 |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 09:50 |
||||||||
Gebruiker
Ja, wat er op het eiland gebeurd is en zo is allemaal echt. |
||||||||
Revadebe |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 10:39 |
||||||||
Ik vond het wel een mooi einde, het is wel een einde wat past bij deze serie en het is ook mooi uitgevoerd. |
||||||||
Waarez |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 11:28 |
||||||||
Quote: Mijn groot vraagteken blijft dan: Waarom kan Locke lopen en waarom is Rose genezen op het eiland? (Dit zou toch onmogelijk moeten zijn moest het echt zijn) |
||||||||
Leegaert |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 12:02 |
||||||||
Lol zijn dat je grootste vraagtekens bij het eiland? |
||||||||
Cylar |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 13:16 |
||||||||
Echt lekker dat dit topic is gestart. De vragen die ik nog had zijn nu zeker beantwoord. |
||||||||
Krimsonnation |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 14:07 |
||||||||
Zelf heb ik vaak het idee gehad tijdens de serie dat ze al die tijd al dood waren, en als geesten op het eiland verbleven, er was een seizoen waar dit heel duidelijk bleek, Seizoen 3 ofzo? kan ook later geweest zijn. Voor mij komt het een beetje over als dat ze nog een aantal taken moesten volbrengen (op het eiland), voordat ze uiteindelijk naar de hemel gingen, maar het is geweldig om hier een ieder zijn theorie over de serie te lezen. Het is erg verleidelijk om tijdens de zomermaanden de hele serie nog eens opnieuw te gaan bekijken! Krimsonnation wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 14:07, totaal 1 keer bewerkt |
||||||||
Sawyer |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 14:20 |
||||||||
Iemand interesse om The Final Journey te gaan vertalen? Sawyer wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 14:23, totaal 1 keer bewerkt |
||||||||
ImpreZ |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 16:01 |
||||||||
Geen logische verklaringen dus wat het eiland nu precies was/is? (timeflashes, mensen genezen etc?) |
||||||||
Supernatural |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 18:19 |
||||||||
@Imprez Purgatorium, AKA het vagevuur |
||||||||
eapoe |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 18:47 |
||||||||
wat een kolere eind zeg.... 6 seizoenen en dan dit als einde ? eapoe wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 19:04, totaal 6 keer bewerkt |
||||||||
icegod |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 18:47 |
||||||||
Voor de mensen die trouwens niet meer kunnen wachten om te kijken, nederlandse subs kun je hier vinden: http://www.subtitlesnl.com/ondertitelbericht.php?ondertitel=Lost%20S06E17&18%20The%20End&forumid=14912 icegod wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 18:49, totaal 2 keer bewerkt |
||||||||
Advertentie | |||||||||
|
|||||||||
glaanbanaan |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 19:40 |
||||||||
Quote: Dat was het dus niet, alles op het eiland was echt |
||||||||
glaanbanaan |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 19:59 |
||||||||
Quote: Lost gaat erom dat alles met een reden gebeurd. Iedereen is voorbestemd voor een reis en het belangrijkste is hoe je omgaat met die reis en met degenen die je het liefst hebt en waar je die reis mee maakt. Faith en vrije wil zijn integrale onderdelen hierin. Desmond zei: "No one can tell you why you're here Kate". Dat klopt precies, alleen zij zelf kan uitvinden waarom ze hier is, net als iedereen dat alleen kan voor zichzelf. Hij kan haar alleen helpen de weg te vinden naar haar eigen waarheid. Quote: Met Hurley als nieuwe Jacob en Ben als zijn secondant. Zij zorgen voor het eiland vanaf dat moment tot Hurley overlijd en er weer een nieuwe "Jacob" nodig is. Wat er gebeurd is niet duidelijk, maar daar gaat het ook niet om. Na de Losties komen er vast weer groepen mensen die de macht en mysteries van het eiland willen doorgronden (de energie) zoals Widmore, Dharma en de Egyptenaren. Jack is de hoofdpersoon en het gaat om zijn reis van het los laten gaan (en die van de anderen). Quote: Zie hierboven Quote: De ALT timeline is een plaats, ZONDER tijd, waar IEDEREEN dood is en die ze samen hebben bedacht om samen te komen, omdat ze elkaar nodig hebben om door te gaan naar wat next is... noem het ff voor het gemak hemel (ieder geloof noemt dit iets anders, maar het gaat om het idee erachter (wat ik btw enorm prachtig en ontroerend vind). Iedereen heeft een groep mensen nodig in zijn of haar leven die zo belangrijk zijn voor je eigen geluk en je route, dat je ze ook nodig hebt om je eigen dood te herinneren/beseffen (het loslaten/letting go wat vaak terug komt) vooraleer je door kan gaan naar de oneindigheid. Aangezien er geen besef van tijd is, stel je voor dat het moment waarop WIJ de ALT timeline instappen, is het waarschijnlijk 100en jaren in de toekomst, want Hurley zal als nieuwe Jacob vast niet na 10 jaar al de pijp uitgaan Dus iedereen is dan op dat moment al overleden. Christian zei het al: "Some died before you (bijv Shannon, Boone, Locke) and others long after you (Kate, Sawyer, Hurley)". Kate is dus idd niet dood op het moment dat Jack de ogen dicht doet, maar wel in de ALT, daarom zegt ze ook (geweldige scene): "I've missed you so much" (ze heeft nog een compleet leven geleefd zonder hem) Quote: Je ziet dat er weer een aardverschuiving was, dus ik ging er eigenlijk van uit dat de boom toen ook weer verschoven was. Quote: MIB die daarna de tas met explosieven aan Jack gaf voor op de submarine Quote: Dat is een paar keer gezegd in enkele afleveringen. MIB is de belichaming van het kwaad (in de wereld). De tegenhanger van het goede wat in het eiland (en iedereen) zit (=het licht) glaanbanaan wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 21:00, totaal 13 keer bewerkt |
||||||||
Inodder |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 20:23 |
||||||||
Quote:sluit me volledig aan. (t verhaal klopt ook niet (is niet te verklaren) op veel punten, zoals gezegd, doordat er inderdaad maar telkens bij aan geknoeid word. je schrijft niet een verhaal uit, past die aan schaaft hem bij en gaat dan filmen. nee gaandeweg moeten ze maar verzinnen hoe het verder moet, en daarbij zijn dingen de mist in gegaan. Of hebben ze zelf geen bevredigende antwoorden/verklaringen kunnen bedenken en het daarom maar open gelaten, en/of gehoopt dat de kijkers zich niet te veel zouden storen aan de inperfecties/fouten/onmogelijkheden. Damm onsamenhangend verhaal type ik hier zeg (ach al niets anders dan lost dus.... zullen jullie je hier ook wel niet aan storen. Ik denk dat in grote lijnen wel duidelijk is wat ik bedoel.) En ik ga ook niet de moeite nemen om het te herschrijven. Doe gewoon net of het al opgenomen en uitgezonden is... |
||||||||
Born4Developing |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 20:53 |
||||||||
ik denk dat wat glaanbanaan hier enkele post ervoor geschreven heeft de juiste interpretatie is. Born4Developing wijzigde dit bericht op 25-05-2010 om 20:54, totaal 1 keer bewerkt |
||||||||
Inodder |
Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 20:55 |
||||||||
heeft iemand alle specials trouwens nog? Re-"spot" maybe |
||||||||
|