BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
vaantje1 |
Geplaatst op donderdag 20 augustus 2015 13:46 |
||||
Quote: Grappig om te lezen dat jij van jezelf denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt. iemand anders mag iets saai/stom vinden maar als iemand iets over trans/homoseksuelen vindt dan heeft die persoon een steekje los zitten. Dit zegt dan weer meer over jouw, dan over die personen die je zo graag terecht wil wijzen. Er was iets met een splinter en een balk.... |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op donderdag 20 augustus 2015 19:21 |
||||
Quote:Ja inderdaad. Homofobie/transfobie is echt om ziek van te worden! Als je Sense8 gewoon geen leuke serie vindt; prima! Maar als je het geen leuke serie vindt vanwege 'homoseksuele propaganda' dan.. tsja, sorry hoor, dan heb je zeker een steek lost zitten. It's a beautiful day to save lives |
||||
shirow |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 08:39 |
||||
Kunnen DerekShepherd en vaantje1 deze discussie ergens anders voorzetten? andere forum. whatsupp. gewoon gezellig niet hier... |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 09:24 |
||||
Uh.. nee..? Wat is dat toch zeg. Een forum is er ook voor om discussies te voeren. Lees het gewoon niet als het je niet intereseert. It's a beautiful day to save lives |
||||
Luuks |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 09:32 |
||||
Wees blij dat er nog discussies zijn. Anders is dit forum het bezoeken bijna niet meer waard. |
||||
philips030 |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 09:47 |
||||
Discussies over de serie zelf vind ik persoonlijk gewoon interessanter eigenlijk |
||||
shirow |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 10:15 |
||||
Discussies heb ik helemaal geen probleem mee. graag zelf. maar de ene heeft met oncomfortabel seksueel contact er moeite mee en de ander geeft aan dat hij steek lost hebt zitten. je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt toch. en vooral niet te persoonlijk worden. maar ja ik zal het wel verkeerd hebben. |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 10:40 |
||||
Quote:Nee, ik zeg dat diegene een steek los heeft zitten omdat deze persoon kennelijk een probleem heeft met homoseksuelen terwijl we in 2015 leven. Ik heb zelf ook niks met onnodig seksuele scenes, maar de mensen met wie ik in discussie ging hadden óf een probleem met homoseksuele scenes óf ze verdedigden de personen die dat zeiden (''het is toch maar gewoon een mening?''). Als je specifiek zegt een probleem te hebben met homoseksuele seksscenes en niet met heteroseksuele.. dan kom je homofobisch over, dat is gewoon zo. Ik citeer mezelf: maar als je je mening baseert op de trans/homoseksuele representatie, dan heb je wel een steek los zitten. Edit: Dat van die steek los was niet eens gericht op 1 persoon hier, maar gewoon op mensen in het algemeen die nog zeuren over homoseksualiteit terwijl je nu toch echt wel mag hopen dat mensen eens verder kijken dan hun eigen wereldje. DerekShepherd wijzigde dit bericht op 21-08-2015 om 10:44, totaal 2 keer bewerkt It's a beautiful day to save lives |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
philips030 |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:10 |
||||
Ben je nu eindelijk klaar met drammen, Derek? |
||||
shirow |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:11 |
||||
Quote: je hebt gelijk, ben alleen bang dat als dit op deze site zo doorgaat dat we dadelijk een iemand nodig moeten hebben die berichten moet verwijderen omdat deze kwetsend zijn. Nogmaals ben het helemaal met je eens. ik zal het er ook niet meer over hebben want de emoties lopen hier te hoog op. Maar om terug te komen op homoseksuele seksscènes in zoals MR Robot, ook een leuke serie. GRAPJE...Ik ga ook lekker genieten van het weer en vanavond de laatste 2 afleveringen kijken van Waynward Pines shirow wijzigde dit bericht op 21-08-2015 om 11:17, totaal 1 keer bewerkt |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:22 |
||||
Quote:Heteroseksuele mensen hebben een privilege, dat is gewoon zo. Er is geen gebrek aan heteroseksuele relaties/seksscenes op de televisie. Homoseksuele representatie wordt steeds beter maar het is alsnog ontzettend weinig als je het naast heteroseksuele representatie zet. En transseksuele representatie, of aseksuele & alle andere seksualiteiten etc. is er nog minder. Ik reageer helemaal niet heftig? Ik accepteer homofobische meningen niet, nee, ik vind dat ronduit belachelijk. Ik zie niet in hoe je zoiets kan accepteren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij wanneer iemand homoseksuele representatie propaganda noemt en gedeeltelijk daarom een serie afkeurt. Wat jij verder vindt van mij maakt me eigenlijk ook niets uit, het is niet aan jou om te bepalen waar ik me wel en niet druk om maak. Ik vind dit een issue waar wel eens wat meer over gepraat mag worden. Natuurlijk heb je vrijheid van meningsuiting, maar wanneer dit kwetsend wordt dan is het niet acceptabel. Iets propaganda noemen voor 'de gay thing' is kwetsend. Niet per se voor mij, aangezien ik heteroseksueel ben, maar wel voor mensen die wél homoseksueel zijn en heel erg blij zijn met deze representatie. Dat mensen het dan afschrijven als propaganda en vervolgens de serie afkeuren, is gewoon iets wat echt niet meer van deze tijd is. It's a beautiful day to save lives |
||||
philips030 |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:24 |
||||
Drammen dus philips030 wijzigde dit bericht op 21-08-2015 om 11:32, totaal 1 keer bewerkt |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:30 |
||||
Nee, een inhoudelijke mening. Dat jij je wilt opstellen als een klein kind is jouw probleem. Je weet best dat pleiten voor meer tolerantie geen drammen is. Erg triest dit, jammer. It's a beautiful day to save lives |
||||
philips030 |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:34 |
||||
Ach, jij vind wel meer jammer, lees ik. philips030 wijzigde dit bericht op 21-08-2015 om 11:56, totaal 2 keer bewerkt |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:35 |
||||
Quote: Goh! Dat is ook niet wat ik wil. Het enige wat ik belangrijk vind is dat homofobie de wereld uitgaat. En dat zal helaas nooit helemaal het geval zijn, maar ik kan in ieder geval op deze website mijn stem laten horen, en dat doe ik dan ook. It's a beautiful day to save lives |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:38 |
||||
Quote:Dat snap ik, maar ik probeer wel de denkwijze van de mensen met homofobische gedachten te veranderen. Lukt misschien niet, maar door het meedoen aan deze discussie denken ze er in ieder geval over na. Ik heb óók het recht om mijn mening te uiten en te reageren op berichten hier It's a beautiful day to save lives |
||||
sarahhime |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 11:50 |
||||
Je mag best je mening hebben over alles, maar je moet wel realistisch blijven over je mening :') |
||||
NNACCER |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 17:43 |
||||
DerekShepherd, jij moet je eens gaan realiseren dat de wereld niet zo zwart-wit in elkaar zit als dat jij doet vermoeden. Opmerkingen maken / kritiek uiten op homoseksuele scenes staat volgens jou gelijk aan homofobisch gedrag oftewel het hekel hebben aan homo's. Een conclusie die nergens op is gebaseerd natuurlijk omdat er naast 2 uitersten ook nog talloze middenwegen zijn. Jammer dat je dit niet wilt/kunt inzien. |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 19:29 |
||||
Quote:Het is gewoon zo dat als je een probleem hebt met homoseksuele scenes en niet met heteroseksuele, dat je homofobisch bezig bent. Misschien niet volledig zijn/haar bedoeling, maar zo komt het over. Hoe moeilijk is het? 2 mannen/vrouwen ipv een man en een vrouw, ik snap niet dat mensen daar een probleem mee kunnen hebben. Het argument 'middenweg' en 'zo homofobisch is het niet' is ook iets wat ik niet zie. Is net zoiets als zeggen dat je geen probleem hebt met een compleet witte casting maar wanneer er veel poc (people of colour) in zitten, dan is het weer een probleem 'en is het onnodig'. (Die mensen heb je namelijk ook, en ik vind dat op elkaar lijken. Dat is toch ook best racistisch?) Het draait om representatie. Juist dat kan ook helpen om mensen meer openminded te maken. Maar als je meteen gaat huilen ipv gewoon normaal verder kijkt en je verdiept in een voor jou andere wereld.. tsja, volgens mij wÃl je dan gewoon niet meer leren en opener worden, en daar heb ik weinig begrip voor. Je hebt of wel een hekel aan homo's of niet. Wat is de middenweg? 'Ik vind homo's ok maar wanneer ik ze klef zie doen in series dan is het echt propaganda' -> Dat is gewoon een homofobische opmerking. Hoor je dat over hetero's? Niet echt ECHTER: Wanneer je een hekel hebt aan homoseksuele seksscenes EN de heteroseksuele, dan is het natuurlijk anders. Voor mij zijn seksscenes sowieso gewoon overbodig omdat ik het nut er niet van in zie. Maar wanneer je alleen een probleem hebt met de homoseksuele seksscenes, dan wordt het een ander verhaal, dan gaat het zeker de homofobische kant op. It's a beautiful day to save lives |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 19:32 |
||||
Ik probeer hier overigens geen ruzie te maken, ik wil gewoon mijn mening hierover delen in de hoop dat mensen het begrijpen, of in ieder geval snappen hoe bepaalde opmerkingen behoorlijk extreem kunnen zijn ('gay propaganda' & een serie afkeuren vanwege dat). Misschien niet in iedereens ogen maar wel in de mijne, en vast nog wel wat mensen hier. It's a beautiful day to save lives |
||||
minouhse |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 20:20 |
||||
Meningen die beginnen met: "Het is gewoon zo dat" zijn de moeite niet waard om over die mening te discussiëren, de uitslag staat immers al vast. |
||||
DerekShepherd |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 |
||||
Quote:Het was ook geen mening, maar een feit (die eerste zin, in ieder geval) Dat is namelijk wat homofobie gedeeltelijk is. Het valt er in ieder geval onder. Ik weet niet of gay mensen dat graag zien, maar eigenlijk is dat hetzelfde ja. Weigeren naar heteroseksuele seksscenes te kijken maar wel naar homoseksuele seksscenes. Komt alleen veel minder voor denk ik. It's a beautiful day to save lives |
||||
minouhse |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 21:05 |
||||
Je mist de point, Derek. De eerste zin zie jij als een feit, ik niet. Dat is mijn mening. |
||||
hdvr |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 21:22 |
||||
Quote: Feiten zijn heel lastig. Dat IS cultuurgoed vernietigt is volgens mij geen feit, maar ook een mening. Ze denken zelf dat ze beelden van afgoderij vernielen. Als er water uit de hemel valt dan regent het, dat is denk ik wel een feit.... |
||||
cobra |
Geplaatst op vrijdag 21 augustus 2015 22:45 |
||||
Eindeloze discussie. Hier komt nooit een einde aan. Heeft het eigenlijk nog wat te maken met Sense8? |
||||
|