Lol, racistische arrogante klootzak nog wel, toe maar. Ik ben juist blij dat iemand op tv wat dingen durft te zeggen en niet de politiek correcte figuur uithangt. Bovendien is het maar de vraag hoe serieus je alles moet nemen wat hij zegt. Dat mensen hem racistisch vinden zegt meer iets over het incasseringsvermogen van de 'haters'.
Hahaha. Mensen nemen het echt veel te serieus. Als je niet van de humor hou, kijk het dan niet. Maar kijk dan ook geen South park of een x aantal cabaret shows..
Rasistisch komop zeg, het probleem is echt dat veel mensen Clarkson te serieus nemen hij maakt wat grappen sowhat.
Hoelang was het ook alweer geleden dat iedereen riep vrijheid van meningsuiting dit en dat? is alleen maar als de mensen zelf die mening delen maar zodra het ze niet aanstaat kan het allemaal ineens niet wat er gezegd wordt.
Is het zelfde als mensen Maxim Hartman echt serieus nemen ik lach me rot
Quote:
rhu01 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:50:
"Het is natuurlijk niet de BBC die de mensen in de kou laat staan, maar mijnheer Clarkson... "
Niet helemaal Kozzie :-)
De BBC had ook gewoon de afleveringen kunnen opnemen zonder Jezza... en dat is denk ik waar heel veel mensen (fans) over vallen nu.
Misschien wel, maar feit blijft dat hij gewoon zijn handjes thuis moet houden. Had hij dat gedaan, dan ging de uitzending gewoon door.
Hoewel ik een Clarckson fan genoemd mag worden denk ik dat er aanzienlijk meer speelt dan eenieder vermoed.
Clarckson heeft in 2012 zijn aandeel in het Top Gear vehikel verkocht aan de BBC voor een grote geldsom (12 miljoen pond) waarbij door hem een contract van drie jaar getekend is dat eind deze maand afloopt. Dus stel dat Clarckson wordt ontslagen is hij "verlost" van het hele Top Gear gebeuren en vrij om te gaan en te staan. Ook de contracten van May en Hammond lopen eind deze maand af en beiden hebben in het verleden verschillende keren aangegeven alleen als team verder te willen.
Zou het niet aantrekkelijk zijn om uit het strakke, politieke correcte BBC keurslijf te ontsnappen met een echte bombshell om vervolgens naar een soortgelijk programma bij een der commerciele zenders over te stappen?
Als zo'n overstap aan het eind van het contract wordt gedaan worden de presentatoren wellicht als geldwolven gezien door het publiek, die de BBC ontredderd achterlaten.
De heren kunnen wel overstappen naar de concurrent maar wat dan?
Je zegt het zelf ook al: Clarkson is geen eigenaar van Top Gear, de BBC heeft de rechten van het programma in handen.
ITV of Sky zal dus geen soortgelijk programma kunnen maken.
Waarom niet dan? Het lijkt mij dat iedereen een programma mag maken rondom auto's. Net zoals iedereen een tijdschrift mag maken rondom auto's of rondom het even wat. Zo zijn er ook meerdere. Is niets mis mee. Enkel de naam 'Top gear' zal in deze beschermd zijn en de rest niet, dus een soortgelijk programma maken mag wel degelijk.
Nee, dat mag niet. Ook het 'format' is onderworpen aan intellectueel eigendomsrecht, alsmede onderdelen daarvan (bijvoorbeeld een geheimzinnige autotester in een soort alien outfit).
Net zo goed als jij niet een krant mag uitbrengen onder de naam 'De Telefoon' die verder qua opzet, layout en lettertype hetzelfde is als 'De Telegraaf'.
Ze zullen dan de naam en de stig niet mogen gebruiken maar voor de rest is er niks speciaals aan top gear wat niet in een ander auto programma zou kunnen. het zijn in dit geval echt die 3 die de show maken die kunnen volgens mij op elke zender zo in een ander programma weer een succes worden.
Uiteraard kan de naam Top Gear niet gebruikt worden, maar al geef je het een totaal andere naam, het maakt niet uit. Mensen zullen Clarckson en de rest volgen.
Op een aantal zaken na, zoals de Stig, A Star in a reasonable priced Car en the Cool Wall, is Top Gear geen bijzonder autoprogramma. Testritten met exclusievere automerken gebeurt ook in bijv. Fifth Gear en daarnaast zullen de heren best nog wat leuke ideeën in petto hebben.
'Top Gear'-presentatoren willen niet verder zonder Jeremy Clarkson
Richard Hammond en James May hebben een aanbod van de BBC afgeslagen om de laatste drie afleveringen van het seizoen van Top Gear met zijn tweeën te presenteren, meldt Mirror. De heren zouden het werk niet zonder Jeremy Clarkson willen doen.
Hammond en May kregen van de directie van de BBC te horen dat de laatste drie shows zouden bestaan uit voorheen opgenomen segmenten en een aantal studio-opnamen met alleen de twee heren. ''Ze wilden het niet doen zonder Jeremy, dus de gesprekken kwamen niet van de grond'', vertelt een BBC-ingewijde. ''Er heerst een gevoel van 'alles of niets'.''
Richard en James willen dan misschien geen Top Gear-afleveringen opnemen zonder de vorige week geschorste Jeremy, thuiszitten vinden ze ook niets. Beide presentatoren uitten gisteren op Twitter hun verveling nu ze werkloos op de bank zitten.
Naar verwachting krijgt Clarkson nog deze week te horen of hij wordt ontslagen of weer aan het werk mag.
Jeremy Clarkson is geschorst voor de duur van het onderzoek naar een handgemeen met 'Top Gear'-producer Oison Tymon. Die liep een gebarsten lip op nadat Clarkson hem een klap had verkocht. Clarkson wond zich op omdat er na een lange opnamedag geen warme maaltijd was in het hotel in Yorkshire waar de ploeg verbleef.
Het lot van de populaire maar controversiële presentator ligt nu in handen van Tony Hall, algemeen directeur van de BBC en niet in die van tv-baas Danny Cohen zoals eerder gesuggereerd.
Volgens de insider staat Cohen onder zware druk om het onderzoek naar het geschil zo snel mogelijk af te sluiten. "We moeten het spel volgens het boekje spelen, maar de druk die het Clarkson-kamp op de BBC uitoefent is groot. Danny probeert zijn taak zo goed mogelijk te doen, maar hij heeft het niet makkelijk".
"Onze prioriteit ligt bij de persoon die aangevallen zou zijn, maar we zitten tussen twee vuren. Wat er ook wordt beslist, het is ondenkbaar dat iedereen ermee tevreden zal zijn".
Clarkson (54) en Oisin (36) hebben allebei hun versie van de feiten voorgelegd aan Ken MacQuarrie, de baas van BBC Schotland die het onderzoek leidt. Beide hadden naar verluidt advocaten meegebracht. MacQuarrie zal ook getuigen horen.
Jeremy Clarkson scheldt BBC-bazen de huid vol:
Jeremy Clarkson heeft het duidelijk helemaal gehad met zijn werkgever BBC. Tijdens een benefietgala gisterenavond heeft de Top Gear-presentator zich uitgesproken over zijn schorsing nadat hij ruzie zou hebben gekregen met iemand van het productieteam.
Een filmpje van het optreden van Clarkson staat op de website van The Mirror. Duidelijk is dat Jeremy flink wat scheldwoorden in zijn tirade gebruikt. "Het was een geweldig programma, maar de BBC heeft het compleet verpest", aldus Jeremy. Tijdens het gala kon het publiek bieden op een rondje racen tegen Clarkson. "Ik zal dat nog een keer doen, voordat ik word ontslagen", vervolgt de presentator.
"Ik zal best een beetje verdrietig zijn als ik voor de laatste keer over het circuit race, maar fuck it. Laten we het doen." Uiteindelijk ging het rondje voor zo'n 100.000 pond onder de hamer. "Er was een wachtlijst van ongeveer achttien jaar om in het publiek van Top Gear te mogen zitten, maar dat heeft de BBC nu allemaal verpest", vervolgt de presentator zijn tirade.
Gisteren raakte bekend dat medepresentatoren Richard Hammond en James May van BBC het aanbod hebben gekregen om de laatste drie afleveringen van het seizoen van Top Gear met elkaar te presenteren. Maar dat hebben de heren afgewezen, ze willen het werk niet doen zonder Clarkson. Naar verwachting krijgt Clarkson nog deze week te horen of hij wordt ontslagen of weer aan het werk mag.
De directeur-generaal van de BBC Lord Tony Hall heeft vanmiddag aangekondigd dat het contact van de omstreden Top Gear-presentator Jeremy Clarkson niet wordt verlengend. Twee weken geleden werd Clarkson tijdelijk geschorst na een handgemeen met een producer van het populaire autoprogramma.
Ik geloof geen seconde dat Hammond en May blijven dus kan de BBC Topgear afschrijven met een gigantische verliespost.
Als deze 2 zouden blijven zou het nog iets kunnen worden, maar met 3 nieuwe presentatoren dat lijkt me uitgesloten dat dat nog iets gaat worden.
May en Hammond zouden wel gek zijn als ze ergens anders aan de slag kunnen samen met Clarkson en dat niet zouden doen, en waarschijnlijk met een nog beter contract dan ze al hadden of hebben.
Er zullen genoeg zenders zijn die met dit trio meteen een andere show starten met garantie voor succes.
fantagezicht schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:19:
Ik geloof geen seconde dat Hammond en May blijven dus kan de BBC Topgear afschrijven met een gigantische verliespost.
Als deze 2 zouden blijven zou het nog iets kunnen worden, maar met 3 nieuwe presentatoren dat lijkt me uitgesloten dat dat nog iets gaat worden.
May en Hammond zouden wel gek zijn als ze ergens anders aan de slag kunnen samen met Clarkson en dat niet zouden doen, en waarschijnlijk met een nog beter contract dan ze al hadden of hebben.
Er zullen genoeg zenders zijn die met dit trio meteen een andere show starten met garantie voor succes.
idd. Op een andere zender onder de naam botten gear ofzo
Het ontslag van de immens populaire Jeremy Clarkson uit Top Gear dreigt een financiële aderlating te worden voor de kijkcijfers en de portemonnee van de BBC
Jeremy Clarkson was al geschorst sinds vorige maand na een dispuut met een van de producers van zijn show. Clarkson zou ontploft zijn omdat hij na een lange draaidag in plaats van biefstuk friet een koude schotel kreeg in het hotel waar hij logeerde. Na een tirade van twintig minuten waarin hij dreigde producer Oisin Tymon te ontslaan, zou hij zijn ondergeschikte een slag in het gezicht hebben gegeven. Ook nadat een getuige tussenbeide was gekomen, raasde Clarkson nog een tijdje verder door. De ruzie was hoorbaar in het hele hotel. Het slachtoffer moest verzorgd worden aan een bloedende en gezwollen lip. De volgende dagen probeerde Clarkson vergeefs op verschillende manieren zijn excuses aan te bieden aan Tymon.
Vorige week zei hij nog in het openbaar over zijn schorsing dat de BBC bazen ‘zichzelf hadden verneukt’.
Grof gedrag
Het ontslag doorkruist een petitie bedoeld om Clarkson te steunen en die ondertekend werd door meer dan 1 miljoen mensen en in een tank werd afgeleverd aan het hoofdkwartier van de openbare omroep. ‘Al die mensen hebben wellicht nog nooit te maken gehad met geweld op het werk door een chef’, merkte een kritische geest schamper op.
Ook de contracten van de twee co-presentatoren Richard Hammond en James May lopen volgende week ten einde. De onderhandelingen over een nieuw driejarig contract zijn voorlopig opgeschort.
Ondertussen wordt al druk gespeculeerd over een vervanger voor Clarkson. Namen die de ronde doen zijn o.m. Stephen Fry en komiek Rowan Atkinson.
Ondanks zijn grof gedrag lijkt Clarkson te kunnen kiezen uit tal van aanbiedingen. Bij Ladbroke’s kan worden gegokt op wat hij gaat doen. De meeste mensen vermoeden dat hij bij een andere zender aan de slag kan maar ook de kans dat hij zich voor de conservatieve partij kandidaat stelt voor het ambt van burgemeester van Londen wordt ingeschat op 33 tegen 1.
Goudmijn
Het ontslag van Jeremy Clarkson zal wellicht zware financiële gevolgen hebben voor de BBC.
De show wordt wereldwijd bekeken door 350 miljoen mensen in 170 landen en de licentierechten brengen jaarlijks 68 miljoen euro in het laatje van de BBC.
Een poll van de Britse krant The Guardian toont aan dat 90 procent van de kijkers niet meer zou kijken naar Top Gear als de drie vertrouwde presentatoren zouden wegvallen.
Toch lijkt het erop dat Top Gear niet zomaar kan overgenomen worden door een andere zender. De BBC kocht Clarkson immers uit Bedder 6, de firma die de commerciële rechten op de show controleert.
Een gepimpte nieuwe versie van Top Gear ging in 2002 van start. De opnamen gebeurden van dan af voor een live publiek in een grote vliegtuighangar.
Een belangrijk nieuw element was de anonieme, wit gehelmde testchauffeur The Stig. Andere fel gesmaakte nieuwigheden waren racecompetities met bekende Britten achter het stuur, het entousiaste vernielen van caravans en Morris Marina’s en allerlei waanzinnige stunts.
In 2008 ging Top Gear ook de hort op met een live show en ondertussen werden ook al meer dan 20 muziekcompilaties van Top Gear’s favoriete ‘driving songs’ uitgebracht.
Anderzijds was het programma ook altijd controversieel. Zo werd Top Gear regelmatig beschuldigd van het stimuleren van onverantwoord rijgedrag, het belachelijk maken van milieuthema’s en het beledigen van homoseksuelen, Duitsers, Mexicanen en Polen.
Clarkson zelf beschuldigde zijn bazen ervan Top Gear niet serieus te nemen.
Vorig jaar werd hij officieel berispt na gebruik van het woord ‘nigger’ in een rijmpje. In oktober werd hij samen met zijn team in Argentinië belaagd door boze demonstranten die aanstoot namen aan zijn nummerplaat H982 FKL, die volgens hen verwees naar de Falklandoorlog.
Tien jaar geleden deelde de licht ontvlambare Clarkson op een persfeestje ook al een muilpeer uit aan Piers Morgan. De ruzie werd bijgelegd maar de man beweert dat hij er een permanent litteken boven zijn wenkbrauw aan overgehouden heeft.
Tja, hoe je het ook draait of keert, dit 'ontslag' is gewoon terecht.
Wat mij eigenlijk nog het hardst tegen de borst stoot, is dat 'fans' op sociale media nu die Oisin Tymon nogal zwaar aanpakken. De man wordt met fysiek geweld en zelfs met de dood bedreigd terwijl hij, in deze, toch het slachtoffer is.
Quote:
jrjansen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:46:
Wat mij eigenlijk nog het hardst tegen de borst stoot, is dat 'fans' op sociale media nu die Oisin Tymon nogal zwaar aanpakken. De man wordt met fysiek geweld en zelfs met de dood bedreigd terwijl hij, in deze, toch het slachtoffer is.
Inderdaad, de wereld op zijn kop...
kozzie wijzigde dit bericht op 27-03-2015 om 12:15, totaal 1 keer bewerkt
Quote:
jrjansen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:46:
Tja, hoe je het ook draait of keert, dit 'ontslag' is gewoon terecht.
Zeker meer dan terecht. Die vent heeft al een hele geschiedenis met incidenten die dan worden goed gepraat onder de noemer humor.
Helaas zal er wel een commercieel station zijn die hem weer aanneemt, want helaas is geld voor de meesten belangrijker dan fatsoen.
Op een leuke manier een TV programma presenteren wil niet zeggen dat je dan ineens boven de wet verheven bent. Aan de andere kant mag je soms ook een vraagteken achter de wet zetten, want als je een waxinelichtje naar de Gouden Koets gooit, zit je een jaar achter tralies en als je dat zelfde waxinelichtje naar mijn hoofd, kraait er geen haan naar, ook al doe ik 10 keer aangifte.
Het is hoog opgelopen. Ongetwijfeld heeft dat te maken met de omvang van de ego's. Die zijn niet klein. Een goed gesprek, verontschuldigingen en afspraken voor het vervolg zouden het misschien hebben kunnen oplossen.
Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten