BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Willem1977 |
Geplaatst op dinsdag 07 oktober 2014 17:26 |
||||
Twin Peaks komt na 25 jaar terug zoals in de serie beloofd. Goede zaak of is het niets voor deze tijd? |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
GetLittUp |
Geplaatst op dinsdag 07 oktober 2014 17:48 |
||||
Newscrew
Hebben wij gisteren uitgebreid behandeld. Komt dat zien. Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
||||
Willem1977 |
Geplaatst op dinsdag 07 oktober 2014 17:58 |
||||
Leuk stukje Jesse. En bedankt voor de info over de bluray box dat wist ik nog niet. Ben wel benieuwd hoe ze het naar het hedendaagse gaan brengen. |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op dinsdag 07 oktober 2014 20:23 |
||||
Eén van de mooiste (korte) series die ik ooit gezien heb, maar (zoals met de meeste David Lynch films) eindigend met een bak vol vraagtekens. Lynch wilde die vraagtekens allemaal beantwoorden en definitief een streep onder Twin Peaks zetten met "Fire, walk with me." Mijn vraagtekens werden niet beantwoord. Het feit dat Lynch nu een vervolg wil maken, betekent voor mij dat hij buigt voor de commercie, omdat ie voor "independant movies" geen financiers meer kan vinden. Het zal er allemaal ongetwijfeld gelikt uitzien, maar ik vrees inhoudelijk teleurstelling. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
GetLittUp |
Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2014 22:07 |
||||
Newscrew
Oude bekenden keren mogelijk terug. GetLittUp wijzigde dit bericht op 14-10-2014 om 22:09, totaal 1 keer bewerkt Neem een kijkje op het nieuwe Seriesfeed. |
||||
cobra |
Geplaatst op maandag 06 april 2015 10:05 |
||||
Regisseur David Lynch heeft beslist geen nieuwe reeks van 'Twin Peaks' te zullen regisseren. Dat maakt hij bekend via Twitter. Lynch raakte het met de Amerikaanse tv-zender Showtime niet eens over zijn verloning, maar zegt dat het project mogelijk wel zonder hem verdergaat. |
||||
hdvr |
Geplaatst op zaterdag 16 mei 2015 10:40 |
||||
en de ruzie is weer bijgelegd! |
||||
cobra |
Geplaatst op donderdag 21 mei 2015 07:27 |
||||
De Amerikaanse regisseur David Lynch gaat toch het vervolg van Twin Peaks regisseren. Via Twitter liet hij vandaag weten: "De geruchten zijn niet wat ze lijken. Het gaat weer gebeuren!" Lynch had zich juist vorige maand uit het project teruggetrokken. Hij vond dat het budget te krap was. |
||||
cobra |
Geplaatst op donderdag 13 augustus 2015 08:35 |
||||
Update: |
||||
devil-strike |
Geplaatst op zaterdag 19 december 2015 09:49 |
||||
En hier is de Eerste promo. |
||||
Stevo |
Geplaatst op dinsdag 10 januari 2017 17:47 |
||||
Showtime maakte gisteren bekend dat Twin Peaks terug komt voor een event-series van 18 afleveringen op 21 mei 2017. De première zal bestaan uit 2 afleveringen, vervolgens worden de afleveringen per week uitgezonden. Als extraatje zet Showtime afl 3 en 4 ook al online na de première. Vincit omnia veritas! |
||||
Stevo |
Geplaatst op maandag 22 mei 2017 19:09 |
||||
Het is begonnen en de fans die Videoland hebben in Nederland hebben mazzel! Vincit omnia veritas! |
||||
Michelx |
Geplaatst op zondag 04 juni 2017 11:18 |
||||
De eerste 2 afleveringen doorgeworsteld, bij aflevering 3 haak ik nu af. Het gaat helaas helemaal nergens over. Er zit totaal geen verhaal in. Ik keek er erg naar uit, maar dit is zo ontzettend slecht. Dat heb ik in jaren niet gezien. Michelx wijzigde dit bericht op 05-06-2017 om 08:36, totaal 1 keer bewerkt |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op zondag 04 juni 2017 12:16 |
||||
Quote: O jee..... Hier was ik dus al een beetje bang voor.... Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
blade1600 |
Geplaatst op maandag 05 juni 2017 21:50 |
||||
Quote: Ik ben er door tijdgebrek nog niet aan begonnen, maar het valt me wel op dat er vrij weinig aandacht voor de serie in de media is sinds het wordt uitgezonden. Bij de aankondiging was er een hele hype, nu vrijwel niets. Dat vond ik al een slecht teken... |
||||
johan500 |
Geplaatst op dinsdag 06 juni 2017 10:14 |
||||
gestopt |
||||
Mreij |
Geplaatst op dinsdag 06 juni 2017 15:56 |
||||
Ik was groot fan van de originele 2 seizoenen, maar ik kan ook slecht wennen aan de huidige serie. Heb tot nu toe alle 5 de afleveringen gezien, maar echt samenhangend is het (nog) niet. |
||||
LoggieQ |
Geplaatst op zondag 25 juni 2017 11:57 |
||||
Is het noodzakelijk om de eerste twee seizoenen te hebben gezien, of is beknopte voorkennis voldoende? - Anyone who can appease a man's conscience, can take his freedom away from him - |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op zondag 25 juni 2017 19:15 |
||||
Quote: Moeilijke vraag. Ik kan me nog herinneren dat het oorspronkelijk helemaal niet de bedoeling was om een 2e seizoen te maken, want ook in het echte leven komt het vaak voor dat je na een overlijden (of een moord) eigenlijk alleen maar vraagtekens over houdt en géén antwoorden. TV kijkers vinden dat in de regels onbevredigend dus na druk vanuit Frost en de TV zender is dat 2e seizoen er toch wel gekomen, waarin de moord op Laura Palmer opgelost werd. Vanaf dat punt (oplossing van die moord) begon de serie alle kanten uit te zwalken (plots, sub-plots, karakters, mysterieuze dingen enz.). Er was geen touw meer aan vast te knopen en dat was precies wat Lynch wilde: steeds mysterieuzer en mysterieuzer en steeds meer vragen dan antwoorden. Voor mij was dat iets teveel van het goede. Seizoen 3 schijnt op die toer voort te borduren. Om je vraag te beantwoorden: ik zou je aanraden om seizoen 1 wel te bekijken. Het is nu (25 jaar later) nog steeds schitterend om te zien. Echt een hoogtepunt uit de TV geschiedenis. Helemaal top! Het is ook de allerbeste manier om kennis te maken met Lynch en hoe hij zaken verfilmt. Als dat je niet ligt, moet je stoppen en zeker niet aan seizoen 3 beginnen. Maar als je het wel fantastisch vindt, kun je seizoen 2 overslaan als je weet wie Laura Palmer vermoord heeft. Je bent dan ook heel goed ingeleid in de belangrijkste karakters en pak je de draad makkelijk op. Maar wees gewaarschuwd (zie ook hierboven): ik begin de indruk te krijgen dat Lynch in seizoen 3 de kijker meeneemt op een "magic carpet ride" van vreemde gebeurtenissen, mysteries, fantasieën enz. met een verhaallijn die nagenoeg te verwaarlozen is. Alleen "hardcore" Lynch-fans bijten zich daar door heen. Ik ga wel kijken, maar ik weet niet of ik het einde ga halen. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
ettertje70 |
Geplaatst op zondag 25 juni 2017 21:49 |
||||
Ik denk dat het moeilijk is om een cult serie na zoveel jaar weer op te pakken, mensen hebben huizenhoge verwachtingen, kan bijna alleen maar mis gaan. Maar hopelijk zijn er mensen die er toch van genieten. |
||||
Mreij |
Geplaatst op dinsdag 27 juni 2017 12:45 |
||||
Ik moet zeggen dat aflevering 8 wel weer de goede kant op ging (en lees tevens goede recensies over aflevering 9). Misschien is seizoen 3 ook meer een seizoen om op te sparen en daarna te gaan bingen aangezien Lynch zelf ook aangegeven heeft dat een ''18 uur durende film'' is. Er zitten dan ook niet echt begin en eindes aan de afleveringen. Mreij wijzigde dit bericht op 27-06-2017 om 20:09, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Pagan666 |
Geplaatst op zaterdag 22 juli 2017 09:57 |
||||
Ik heb na twee afleveringen gekeken te hebben besloten om ze op te sparen en alles in een keer te gaan kijken. |
||||
shirow |
Geplaatst op vrijdag 22 september 2017 05:13 |
||||
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en ben gestopt. De eerste 2 seizoenen vond ik goed. De film vond ik vaag en het derde seizoen zijn ze gewoon de weg kwijt. |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op zaterdag 02 december 2017 16:06 |
||||
Heeft iemand het tot het einde volgehouden? Zo nee, dan ga ik niet naar de V&D om het te kopen en onder de kerstboom te leggen. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
|