Forum > Feedback & Ideeen > Ondergang van bierdopje.com!?
|
|
Pagina 1 van de 1
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Beste website beheerder en gebruikers. Ik wil echt niet de beheerders en ontwikkelaars van deze site afkraken, want ik geloof echt wel dat die hier de boel proberen te verbeteren. Wat dat betreft hulde! Maar als ik terugkijk op overgang van v1 naar NU lijkt het alsof bierdopje zijn eigen graf aan het graven is. De overzichtelijkheid is weg, de gebruiksvriendelijkheid is nog verder te zoeken en het is achterlijk moeilijk om simpelweg een sub te vinden waar dat vroeger een fluitje van een cent was. Ook voor de ondertitelaars als bijv. JaySnake en Xtreme en al die andere ondertitelaars die hier veel tijd in stoppen vind ik dit een doodzonde..
Waarom is bierdopje zo populair geworden? Juist, de gebruiksvriendelijkheid en zijn userbase! Wat kan bierdopje breken?: wederom de gebruiksvriendelijkheid en zijn userbase. Trekken jullie aub de conclusies maar! Ik vind de ontwikkelingen erg betreurenswaardig..
Wederom, ik wil jullie niet afzeiken en klagen is altijd makkelijk.. maar dit gaat de verkeer de kant op zo..
Er zijn enorm veel superhandige features bijgekomen! Daarvoor hulde! Vergeet de roots echter niet.. Het overzicht van bijvoorbeeld alle series en dan de mogelijkheid op het doorklikken naar de engelse dan wel nederlandse subs is mijns inziens toch echt wel onontbeerlijk!
|
|
Beheerder
|
Een overzicht van alle lopende series is aanwezig, net als het makkelijk doorklikken naar engelse dan wel nederlandse ondertiteling.
Dus ik snap je probleem niet, het is meer een kwestie van wennen en bang zijn om zélf aan te passen.
|
|
|
Echt overzichtelijk is het niet meer, en kben het wel met hem eens.
|
|
|
idd overzichtelijk is het niet, tot je een tijdje met vallen en opstaan aan het stoeien geslagen bent en dan valt het wel mee.
een REM is wel dat je niet kunt zien of er een dl danwel een sub beschikbaar is : je moet eerst op het icoontje klikken voor je dat weet .... misschien een .tje ter verbetering??
|
|
Beheerder
|
Het lijkt me handiger dat bierdopje een FAQ maakt om uit te leggen hoe met deze site gewerkt moet worden
|
|
|
Het was inderdaad even wennen aan de nieuwe manier maar nu ik mijn series in de favorieten heb gezet is het erg makkelijk om de subs te vinden.
Ik vind het eigenlijk wel beter geworden de site.
Je hoeft nu tenminste niet meer heen en weer te bladeren om engelse of nederlandse subs te downloaden en met de zoekfunctie heb je de serie snel gevonden.
Misschien wel een idee ja om aan te geven of er een sub beschikbaar is.
|
|
|
Ook ik ben het met bovenstaande eens. Het niet snel kunnen vinden van subs en de overcompleetheid van een nieuwe bierdopje breekt op. Vernieuwing hoeft niet altijd perse verbetering te zijn.
Vanwege mijn beroep weet ik hoeveel tijd en energie het kost om dergelijke sites te ontwikkelen. Alleen daarom al verdienen de ontwikkelaars respect.
De intentie van de ontwikkelaars is zeker goed echter wat valt en staat met een website is de gebruiksvriendelijkheid en hoe snel men daar is waarover men informatie wil cq waarvoor men de website bezoekt (= minimaal aantal muiskliks). Dat heeft niets te maken met wennen of bang zijn voor aanpassingen.
Het overzicht van series is erg lang en onoverzichtelijk met talloze big brothers, top models, erg oude series (1970), duitse, spaanse etc. Vraag me daarnaast af of die uberhaupt wel vertaald zullen worden. De site lijkt op dit moment meer op een serie database dan een ondertitel site.
Het vorige systeem vond ik persoonlijk handiger, de series die subs hebben zijn vermeld en de series waarvan later subs beschikbaar zijn kunnen toegevoegd worden. Toen had je nog het geluk dat je met 1 klik een compleet seizoen had, nu moet je per aflevering klikken. Als je pech hebt is het ook nog eens een seizoen met 24 afleveringen.
Ik gebruik naast bierdopje, seriejunkies als info voor series. Overzichtelijk en alles op 1 pagina. De nieuwe series voorzien van een 2008 icoontje en ook handig om eens wat oudere series te ontdekken.
Bij bierdopje had ik de pagina van de ned. subs in mijn favorieten staan en kon ik in 1 oogopslag zien bij welke serie er nieuwe subs waren. Daarnaast nog updates per mail van het ned. sub forum en je was compleet op de hoogte als er een nieuwe serie toegevoegd was.
Nu moet je zeker als je de site niet dagelijks bezoekt, inloggen, je complete favorietenlijst bij langs klikken en vervolgens nog een paar muisklikken (via overzicht, afleveringen, seizoen) om uiteindelijk bij de subs van de nieuwste aflevering uit te komen. Dan nog even goed richten met je muis en je hebt als je geluk hebt de nieuwe subs te pakken (wel of geen subs is zonder klikken niet zichtbaar).
Kortom het is nu klikken, klikken en nog eens klikken met je muis. Waar je voorheen in 5 minuten klaar was ben je nu een half uur bezig als je de site niet dagelijks bezoekt.
|
|
|
Als eerste moet je gewoon je favorieten toevoegen en dan is het is een fluitje van een cent. Voorheen vond ik de subs lang niet zo snel als nu. Je moest eerst een gigantische lijst met series doorscrollen om bij de gewenste serie aan te komen. Ik moet wel zeggen dat ik moest wennen, maar vind het nu veel gestructureerder.
Ik zou alleen willen dat er mogelijkheid werd geboden om een heel seizoen te kunnen up of downloaden. Dit zou onder de forums kunnen per serie. Maar ik zie daar geen mogelijkheden om attachemtents toe te voegen.
Vind wel dat de laatste tijd een aantal series niet meer zo snel vertaald worden. Dit vind ik veel vervelender.
|
|
|
kom op deze is net overzichtelijker.
Enkel de koppeling tss het forum en het seriesoverzicht is nog niet goed in mijn ogen.
Maan over het algemeen dik in orde!
Puik werk
|
|
|
Het is erg wennen (voor mij, maar ik denk ook voor vele anderen). Maar iedereen moet eerst even wennen als er iets in een nieuwe vorm komt.
Waar ik persoonlijk alleen moeite mee heb, is het uploaden van mijn sub(s). Vaak werken vlaggetjes niet (of ik kan er niet mee omgaan...).
Zou het niet mogelijk zijn om in het forum van de serie gewoon de sub te uploaden, die daarna door een admin/mod op de juiste manier onder het vlaggetje geplaatst wordt? Dan kan eventueel ook een admin/mod als een seizoen afgelopen is, het hele seizoen onder een vlaggetje plaatsen.
Verder vind ik dat alles er gelikt uitziet en denk ik puur dat het een kwestie van wennen is. Iemand die nu pas kennismaakt op deze site, zal veel minder struikelen dan de 'oud-gedienden'.
Mijn complimenten!
|
|
|
Even wat tijd ingestoken om favorieten te selecteren. NU vindt ik het super!!!
|
|
|
Als eerste moet je gewoon je favorieten toevoegen en dan is het is een fluitje van een cent. Voorheen vond ik de subs lang niet zo snel als nu. Je moest eerst een gigantische lijst met series doorscrollen om bij de gewenste serie aan te komen. Ik moet wel zeggen dat ik moest wennen, maar vind het nu veel gestructureerder.
Ik zou alleen willen dat er mogelijkheid werd geboden om een heel seizoen te kunnen up of downloaden. Dit zou onder de forums kunnen per serie. Maar ik zie daar geen mogelijkheden om attachemtents toe te voegen.
Vind wel dat de laatste tijd een aantal series niet meer zo snel vertaald worden. Dit vind ik veel vervelender.
|
|
|
Waarom na 2,5 uur hetzelfe bericht herhalen?
|
|
|
De ondergang van bierdopje is denk net iets teveel van het goede.
Het gene waar je wel gelijk in hebt is dat dit vroeger een voornamelijk (nederlands)ondertitel forum was waarop men vertaalde ondertitels kon vinden en daarover kon discussieren. Naar mate de community(leechers) groeide, groeide ook de serverload.
Men moest een keuze maken en heeft gekozen voor een site ipv een forum. Mijn inziens is dit een goed keuze zolang het gene wat bierdopje in essentie is blijft bestaan. Dit eventueel uitgebreid met andere dingen zoals "episode tracking" en serie informatie.
Er moet in mijn ogen dan ook nog wel het een en ander gebeuren, zoals het kunnen verwijderen van ondertitels door vertalers en het vastzetten van de vaste vertaalteams voor series die er een hebben.
Maar men moest snel overstappen ivm met de serverload. Ook wordt er als het goed is achter de schermen nog door gewerkt,"de beta tag is niet voor niets" is een vaak voorkomende uitspraak. Dit kan ook niet een eindeloos excuus blijven aangezien sites als nlondertitel.nl schaamteloos vertalingen rippen en op hun site plaatsen.
Hiermee verlies je downloaders maar vroeg ook laat vertalers omdat de site zijn essentie verliest en weinig rekening houd met de mensen die er elke week tijd insteken.
|
|
|
|
|
|
Ik heb nooit de oude versie meegemaakt, ben hier pas een paar dagen lid, maar ik had binnen een paar minuten mijn favoriete series overzichtelijk op een rijtje. Als je gewoon een beetje rondzoekt is er niks aan de hand denk ik.
|
|
|
Puik werk jongens doe zo voort
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
Management
|
Hmm.. De topic titel is een beetje dramatisch, niet?
Je moet je wel een paar dingen realiseren:
1) Gebruikers zijn doorgaans tegen wijzigingen.
Mooi voorbeeld is Windows. Een grote groep mensen blijft bij XP zweren omdat "Vista" (in hun ogen zwaar .... vul maar in) is. De ander zweert weer bij Vista. Of PC vs Mac.
Enfin. Als er iets veranderd, moet een gebruiker weer "wennen" aan de veranderingen. Bij Windows bijvoorbeeld het Netwerkcentrum. De een vind het beter dan de andere.
2) Had je liever doorgewerkt op een traag forum?
Sowieso zou dat de vernieuwing tot een half jaar opschorten ivm contracten. En wat had je dan gehad. Tussen 9:00 en 23:00 een ontiegelijk traag forum?
3) Sinds wanneer was het forum overzichtelijk.
Niet om het een of ander maar het oude forum was nou ook niet bepaald gebruiksvriendelijk. Alles werd op een grote hoop gegooid, en zoeken maar. Zoeken leverde doorgaans onjuiste gegevens op.
4) Deze website is in 11 maanden tijd vanaf de grond af opgebouwd door 2 mensen. En dan is hij volledig OOP (voor de kenners onder ons) en schaalbaar opgezet. Alles is volledig doordacht en eenvoudig uitbreidbaar en beheerbaar door onszelf. Het beheer, van zowel de voorkant als de achterkant van de website is volledig "in-house". Dit zelfde is ook van toepassing op de servers waar deze site op draait.
We zijn niet meer afhankelijk van derden. Dit kan natuurlijk zowel een voor- als nadeel zijn, maar wij zijn van mening dat die voordelen zwaarder wegen dan de nadelen. Voor elk nadeel is wel een oplossing te vinden.
--
Sowieso. Een gebruiker komt "vers" op deze website. Registreert zichzelf en gaat op zoek naar alle favoriete series, en voegt deze toe aan zijn of haar favorieten. Op die manier kan je op de voorpagina (dus meteen een overzicht!) je series voor vandaag zien. Daar kan je meteen NZB's en subs voor binnen hengelen. No problemo.
Ben je wat luier ingesteld, of hou je meer van automatiseren van dingen? Dan gebruik je onze RSS-feed. Deze stop je in je favoriete usenet download client, instellen en hop. Je hoeft er in feite niet eens meer voor op de website te komen. Over RSS gesproken, hoeveel sites bieden je een rssfeed met directlinks naar subs? Sowieso, hoeveel sites staan unregistrered direct links toe?
Verder, de informatievoorziening was een belangrijk doel. Voorheen moesten de spotters & posters zelf op zoek naar serieinformatie, of moest deze overnemen van een oude post. Die je overigens ook nog op moest zoeken. Nu neemt onze automatisering dat uit handen. Serieinformatie is accurater dan voorheen, en vereist geen gebruikershandelingen.
Daarnaast, ja. Er is veel informatie, maar teveel? Je kiest zelf wat je bekijkt niet? Wij willen ons verder profileren als een seriecommunity, en zoals elke community vereist dat ook gebruikers die "meehelpen aan het bouwen". Ja, de meesten komen hier voor subs of nzb's maar nu kan je al meer dan je eerst kon.
Ongetwijfeld is het even wennen hoe het allemaal zit, het is voor ons ook nieuw.
Onze todolist (nog niet openbaar gemaakt) bevat genoeg fixes en verbeteringen op het gebied van usability en overzicht. Maak je er niet druk om.
Tot slot: Dit is niet voor niets een beta versie!. Intern is besloten om deze versie dan online te zetten. Of door blijven sukkelen op een trage server, met een onoverzichtelijk forum of nieuwe servers, nieuwe look en aanpak?
Ik zeg maar zo: De beste stuurlui staan aan de wal. En dat is verder het laatste wat ik er over kwijt wil want ik denk dat de meeste "problemen" reeds zijn besproken of behandeld. Neem het sluiten van dit topic dan ook niet negatief op. Komt goed, don't worry.
En ps.. er is een "tutorial" hoe deze site werkt. Pascool heeft hier tijd ingestoken om dit op te zetten. En zit je vast met iets, op IRC hangen.
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|