Helaas wordt de serie, zoals de meeste SF-series, gecanceld. Er komt dus geen vierde seizoen. Dat had ik van deze serie nooit verwacht, ik dacht altijd steeds dat dit een megasucces was!
Aan de andere kant hebben ze dit ook wel aan zichzelf te danken. Ze bleven maar doorgaan met dat resistance gedoe en ging men veel te weinig in op het hoe en waarom van de alien invasie en werd er maar heel weinig onthuld. Ja, er was een tweede alien ras in het spel en zou de Aarde het slagveld worden tussen deze twee rassen, maar daar ging men verder totaal niet op in.
Ook is er in de hele serie niets meer geweest over wat zich bijvoorbeeld op de Maan afspeelt en wat de aliens verder aan het bekokstoven zijn. Het was erg summier allemaal.
Men had ook meer "flashback" afleveringen kunnen maken waarbij de overheid al op de hoogte was van de aankomende invasie. Er was aan het begin van de serie, ik geloof in seizoen twee, zelfs heel even een HAM-radio opname van de Apollo 11 uit de jaren '60 te horen dat ze toen al aanwezig waren op de Maan. Ze hadden het zo spannend kunnen maken, maar maar ze kozen voor totaal oninteressant rebellengeneuzel, net zoals, in de eveneens gecancelde, serie Revolution.
Tja, dan is het ook geen wonder dat mensen afhaken. De serie begon als een megasucces, maar zakte enorm in vanwege de hierboven geschetste redenen. Eeuwig zonde! En dan dat einde! Ze namen niet eens de moeite om er een mooi einde aan te maken. Eerst weer een hoop familiegeneuzel en langdradige gesprekken en weinig tijd voor serieuze info. Wat een waardeloos zuigeinde, pfff. Een cliffhanger voor... ja waarvoor eigenlijk?
JazzySOB wijzigde dit bericht op 29-07-2018 om 11:17, totaal 4 keer bewerkt