Bron: www.HLN.be

Fans van Seinfeld hoeven niet te wachten op een film in de stijl van 'Sex and the City' om de cast van de immens populaire serie opnieuw samen aan het werk te zien. Voor de eerste keer sinds de serie eindigde elf jaar geleden, zullen de vier hoofdrolspelers opnieuw op het scherm verschijnen als Jerry (Jerry Seinfeld), George (Jason Alexander), Elaine (Julia Louis-Dreyfus) and Kramer (Michael Richards).

Larry David, die de hit comedy serie mee bedacht en schreef, heeft de vier terug bij elkaar gehaald om mee te doen in het nieuwe seizoen van zijn eigen serie 'Curb Your Enthusiasm'. De verhaallijn start in de derde aflevering, waarin David de vier acteurs versies van zichzelf laat spelen terwijl ze zich voorbereiden op een reünie van Seinfeld, en gaat verder voor de overige zeven afleveringen.

Reünieshow
"Ik heb de fans nooit enige hoop gegeven over een mogelijke reünie", vertelt David in Entertainment Weekly over de onvermijdelijke vraag die hij elf jaar lang heeft moeten aanhoren. "Als we effectief een reünieshow hadden gemaakt, zou het nooit zo leuk geweest zijn als nu. Het zou veel te intens geweest zijn, omdat die ene aflevering dan echt héél goed had moeten zijn."

Jerry Seinfeld zelf moest niet lang nadenken toen David begin vorig jaar met de vraag naar hem kwam. "Dat we met de erfenis van de show zouden spelen, stoorde me niet echt", zegt Seinfeld in EW. "Het idee om terug met Larry te werken, was zo overweldigend en 'Curb' is zo'n geweldige show. Er was een klein deeltje van me dat even dacht: 'Kunnen we eigenlijk wel knoeien met? ...' But to hell with it. Zo veel kunnen we niet verkeerd doen."

Julia Louis-Dreyfuss, die de rol van Elaine speelt, verwoordde het zo: "Het is de anti-reünie reünie. Daar wil ik graag het copyright op nemen."