Deze serie is gebaseerd op het eerste boek van The Selection triology van Kiera Cass:
1. The Selection
2. The Elite
3. The One (2014)
De novella/prequel The Prince overlapt een klein gedeelte met The Selection.
Ik heb zelf de drie boeken die al uit zijn gelezen (allemaal in epub-formaat te vinden) en ik ben benieuwd wat voor serie ervan gemaakt wordt! Ik had de Price gelezen voor ik begon met de Selection, maar misschien is het leuker om dat andersom te doen. Omdat er wat overlapt, was het eerste gedeelte van de Selection al aardig verklapt.
Ik snap de vergelijking met The Hunger Games heel goed: na enkele wereldoorlogen is de VS erg veranderd, het vastzitten in kastes/gebieden die bepaald wat voor werk je doet en wat je toekomst is, een klein gedeelte van de bevolking met veel geld die de rest onderdrukt, de opkomst van rebellie en het "uitverkoren" zijn om deel te nemen in een selectie-proces. Bij The Hunger Games ging het om je leven, bij The Selection om het hart van de kroonprins en de toekomstige rol al koningin van het door oorlog en rebellen verscheurde land Illea.
Ik ben erg benieuwd naar het derde boek, ik vond dat twee wat zwakker begon dan deel één, maar deel drie beloofd dieper in te gaan op de historie van het land en de politieke ontwikkelingen en (hopelijk) wat af te stappen van het puberale gemijmer en getwijfel over de liefde. Denk dat deze serie erg goed naast The Vampire Diaries past, dus hopelijk komen ze ook allemaal aan bod
Evermind wijzigde dit bericht op 29-05-2013 om 08:21, totaal 1 keer bewerkt
the Evermind that knows no season and withers not