Forum > Developers > AutoSub deel 2
|
|
Pagina 24 van de 42
|
|
Auteur |
Bericht |
|
@zyronix hoor het graag van je. Trouwens wat voor tijden hebben jullie de verschillende zoekopties staan? Bij mij staan ze nu allemaal op 24 uur. Maar nog gaat hij niet in hibernation, vermoed toch dat het log file naar een usb moet. Maar hoe?
dat mobile ziet er leuk uit trouwens
joppe113 wijzigde dit bericht op 28-08-2012 om 21:10, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
@zyronix hoor het graag van je. Trouwens wat voor tijden hebben jullie de verschillende zoekopties staan? Bij mij staan ze nu allemaal op 24 uur. Maar nog gaat hij niet in hibernation, vermoed toch dat het log file naar een usb moet. Maar hoe?
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:33:
@lexi1986 Werkt autosub uberhaupt verder wel? Kan je nogmaals stap gewijs aangeven hoe je deze error krijgt? En kan je de gehele opstart informatie geven niet alleen de error maar ook de informatie die autosub uitspuugt bij het opstarten?
@itsme9x @zeroday Er ligt genoeg werk, maar kan je alvast wat teasen. Niet gemaakt door mij maar door donny:http://synology-forum.nl/viewtopic.php?f=144&t=10029&sid=40bc99a95597d4e71d79797d5ba67ba8 |
Hmm interessant, zie wel veel error 500 langskomen, misschien een idee om een iets specifiekere error mode te creëren. Zodat het makkelijker is om echt te achterhalen wat het probleem is?
PS: Nog enig idee of we binnenkort ondersteuning voor films kunnen verwachten?
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:52:
@itsme9x lijkt toch aan cherrypy te liggen in combinatie met jouw telefoon. Ik draai een andere versie van cherrypy. Misschien kan je zelf de libraries van cherrypy updaten. Deze kan je gewoon downloaden van hun website en in de map cherrypy zetten. |
Ik heb http://download.cherrypy.org/cherrypy/3.2.2/CherryPy-3.2.2.tar.gz gedownload, auto-sub uitgezet. De map cherrypy uit de tar.gz overgeschreven in de auto-sub folder, en auto sub weer gestart.
Nog hetzelfde, in de browser van de pc doet hij het prima, via mijn mobiel niet.
EDIT: heb net even opera mobile gedownload, en daarmee werkt auto sub prima vanaf mijn telefoon, misschien een probleempje met compatibiliteit van webkit?
itsme9x wijzigde dit bericht op 28-08-2012 om 22:05, totaal 3 keer bewerkt
|
|
|
beetje jammer dat Donny alleen in het synology forum mbt de mini html interface zat te kletsen, want nu heeft ie weinig feedback en in een vakantiemaand 'veel' feedback verkrijgen is wellicht iets teveel gevraagd.
ik ga eens kijken of ik zijn interface kan toepassen op mijn versie ;-)
Voor mensen die met de mobile template willens stoeien op deze 0.5.5 versie
als je de mobile template werkende hebt, maar jij werkt met een proxy via apache2 dan heb je toch wat issues..
<Location /autosub>
ProxyPass http://localhost:8083
ProxyPassReverse http://localhost:8083
SetOutputFilter proxy-html
ProxyHTMLURLMap / /autosub/
</Location>
<Location /mobile>
ProxyPass http://localhost:8083/mobile
ProxyPassReverse http://localhost:8083/mobile
SetOutputFilter proxy-html
ProxyHTMLURLMap / /autosub/
</Location>
Dit lijkt te werken. Al vind ik de Locatie /mobile eigenlijk niet goed, maar omdat dit hardcoded in autosub is moet ie wel via deze weg geredirect worden (ik had liever autosubmobile of zo als folder gezien).
"Gelukkig staat eea op de planning om dit makkelijker te maken" ;-) maar tot die tijd kan dit werken.
zeroday wijzigde dit bericht op 29-08-2012 om 09:20, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:06:
@edc71 @lexi1986 @joppe113
Iets meer informatie vereist om jullie problemen op te lossen.
Quote:
Mocht je tegen een fout aanlopen post dan het volgende:
- Debug log (laatste regels waar het fout gaat) (deze kan via de webinterface aangezet worden)
- Versie van AutoSub
- Welke OS
- Geen windows? Melt dan ook je python versie. |
@zeroday Ik heb je issue gezien en zal ahdtv als source verder implementeren ook voor iedereen. |
Autosub 0.5.5
OS Windows 7 /64Bit
Debug log in mijn eerdere post.
Autosub werkt voor de rest wel. Ook kan ik via Log/Debug wel in de config page komen, alleen niet direct via config/info.
edc71 wijzigde dit bericht op 29-08-2012 om 10:41, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
joppe113 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:09:
dat mobile ziet er leuk uit trouwens |
ik snap nog steeds niet waarom mensen de hibernation functionaliteit werkende willen of proberen te houden wanneer er allerlei apps op moeten gaan en blijven draaien. De grootste 'onzin' ooit. Tuurlijk het vreet iets meer stroom, maakt iets meer geluid, maar als jij HDD's niet wil laten spinnen dan zul je ze niet moeten gebruiken. Zonde van de HDD's.
En lifetime: ze gaan er geen seconde korter van door werken.
ik heb hier Scandisk op 3600 staan
checksub op 28800
check RSS op 900
en download Subs op 600
Eea is iets gewijzigd van de default (welke ik goed vind) ivm testing mbt de dubbele downloads. Maar dat is een 'issue' naar mijn idee gerelateerd aan de max hoeveelheid api calls
|
|
|
Quote:
Lol opende hem dus gewoon verkeerd, werkt meteen thnx man
|
|
|
@itsme9x Die 500 errors zijn juist heel specifiek en zeggen mij waarschijnlijk meer. Zijn de errors die je krijgt verschillende? Of steeds die MD5 error? Zet authenitcations eens uit, werkt het dan wel?
@edc71 Ik heb nog steeds te weinig info om ook maar een idee te hebben waar jou probleem zit. Je krijgt de foutmelding alleen bij de info pagina? Werkt het wel bij de error pagina? Staat je log op een apparte plek? Hoe start je Auto-Sub?
@zeroday
Ik ga nog wat aan de code van donny aanpassen. Ik ga de useragent check in autosub inbouwen. Zodat hij de template file kiest. De url wordt dus het zelfde, Auto-Sub kijkt alleen naar de useragent en geeft jou dan de juiste versie van auto-sub, dan hoef je dus niks met nog een proxy te doen.
Quote:
PS: Nog enig idee of we binnenkort ondersteuning voor films kunnen verwachten? |
Teaser:
Code (php):
1 2 3 4 5 |
What quality?:720p IMDBId:1601913 [1] the.grey.2012.720p.us.bluray.x264.dts-hdchina [2] the grey 2011 720p bluray x264-sparks Pick your choice: ...
|
Korte info: dit is een Proof of Concept voor een idee van mij, wat het precies is laat ik nog weten
<removed>
|
|
|
Quote:
@zeroday
Ik ga nog wat aan de code van donny aanpassen. Ik ga de useragent check in autosub inbouwen. Zodat hij de template file kiest. De url wordt dus het zelfde, Auto-Sub kijkt alleen naar de useragent en geeft jou dan de juiste versie van auto-sub, dan hoef je dus niks met nog een proxy te doen. |
Dat is heel mooi .. want het mainmenu is nu ergens toch iets verknald onder IE .. maar als je het zo aanpast, top !
Quote:
PS: Nog enig idee of we binnenkort ondersteuning voor films kunnen verwachten? |
Teaser:
Code (php):
1 2 3 4 5 |
What quality?:720p IMDBId:1601913 [1] the.grey.2012.720p.us.bluray.x264.dts-hdchina [2] the grey 2011 720p bluray x264-sparks Pick your choice: ...
|
Korte info: dit is een Proof of Concept voor een idee van mij, wat het precies is laat ik nog weten
[/quote]
Is dit misschien enige help?
https://bitbucket.org/jaredhobbs/pyhacker/raw/master/create_tv_nfos.py
wellicht interessant voor het embedden van coverart (al denk ik dat je daar verder niets mee doet) ;-) (er is ook een script voor movies ;-)
|
|
|
@zyronix
Ik heb autosub in c:\auto-sub geinstalleerd. Ik start handmatig. (gewoon admin, geen poweruser oid)
De logfiles staan in dezelfde dir.
De enige locatie waar ik de foutmelding krijg is als ik config/info klik. De logs kan ik allemaal aanklikken. Als ik dan de melding 'You can change the loglevel etc' krijg en deze aanklik kom ik in de config tab en ook dan kan ik alles weer klikken zonder fouten.
Voor de compleetheid nogmaals de config en error:
[config]
path = c:\auto-sub
downloadeng = False
minmatchscore = 0
minmatchscorerss = 0
scandisk = 3600
checksub = 28800
checkrss = 900
downloadsubs = 1
rootpath = o:\
fallbacktoeng = False
subeng = en
subnl =
notifyen = False
notifynl = True
logfile = AutoSubService.log
postprocesscmd =
[logfile]
loglevel = debug
loglevelconsole = error
logsize = 1000000
lognum = 1
[webserver]
webserverip = 0.0.0.0
webserverport = 8083
username = ed
password = <snip>
[notify]
notifymail = False
mailsrv = smtp.gmail.com:587
mailfromaddr = [email protected]
mailtoaddr = [email protected]
mailusername = [email protected]
mailpassword = mysecretpassword
mailsubject = Subs info
mailencryption = TLS
notifygrowl = False
growlhost = 127.0.0.1
growlport = 23053
growlpass = mysecretpassword
notifynma = False
nmaapi = API key
notifytwitter = False
twitterkey = token key
twittersecret = token secret
[30/Aug/2012:08:36:21] HTTP Traceback (most recent call last):
File "cherrypy\_cprequest.pyo", line 656, in respond
File "cherrypy\lib\encoding.pyo", line 188, in __call__
File "cherrypy\_cpdispatch.pyo", line 34, in __call__
File "autosub\WebServer.pyo", line 31, in info
File "Cheetah\Template.pyo", line 1005, in __str__
File "_auto_sub_interface_templates_information_tmpl.py", line 102, in respond
File "Cheetah\Template.pyo", line 1597, in _handleCheetahInclude
File "Cheetah\Template.pyo", line 788, in compile
File "_auto_sub_interface_templates_info_projectupdates_tmpl.py", line 30, in <module>
ImportError: No module named HTMLParser
|
|
|
@edc71 Aaah, het is nu duidelijk wat er gebeurt. Ik dacht dat je probeerde de info regels uit de log file te halen. Dit is specifiek voor de Windows versie van AutoSub, blijkbaar mist er in de binairy de module HTMLParser. Zal eens kijken of dit snel op te lossen is.
EDIT: Even helemaal uitgeplozen, de error die je ziet is dat er een module mist. Dit klopt ook omdat deze module pas bij het laden van de webpagina voor het eerst wordt ingeladen. En het programmaatje wat de exe maakt kijkt niet welke module de webpagina's nodig hebben en neemt deze module dus niet mee. Tijden een migratie van PC hier thuis is het mis gegaan met mijn windows omgeving en ben ik de scripts kwijt geraakt waarmee ik de exe's maak en moet dit dus als ik de tijd heb weer eens uitpluizen. Ik neem dit mee in de aankomende versie van auto-sub. Issue voor je aangemaakt: http://code.google.com/p/auto-sub/issues/detail?id=123
zyronix wijzigde dit bericht op 30-08-2012 om 07:46, totaal 1 keer bewerkt
<removed>
|
|
|
Tnx!
Maak geen haast, autosub is gewoon bruikbaar. Voor mij is het een minor issue.
Kan altijd de config file editen mocht het nodig zijn
E
|
|
|
Quote:
zyronix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:12:
@amebor Leuk idee van de API van sickbeard, alleen helaas maak je daardoor een applicatie die specifiek voor sickbeard gaat werken. Denk daarom ook niet dat ik dit gaat implementeren. Als er ooit een sickbeard postprocess komt zal deze feature echter wel gebruikt gaan worden, dus bedankt voor het melden. |
Dat hoeft toch niet per se? Ik kan me zo voorstellen dat de user een optie aanvinkt in autosub om dit te gebruiken. Vervolgens wordt een geldige API sleutel ingevoerd en alleen in dit geval wordt een connectie met de SB database gemaakt om de oorspronkelijke release naam te vinden.
Als er ooit een postprocess komt zit je denk ik juist met het probleem dat ondertitelingen later toegevoegd worden dan dat de postprocess plaats vindt.
Verder vraag ik me trouwens ook wel af hoeveel mensen er zijn die geen SB gebruiken, kan me haast niet voorstellen dat er veel mensen zijn die wel autosub gebruiken maar geen SB.
amebor wijzigde dit bericht op 30-08-2012 om 09:11, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
amebor schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:10:
Quote:
zyronix schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:12:
@amebor Leuk idee van de API van sickbeard, alleen helaas maak je daardoor een applicatie die specifiek voor sickbeard gaat werken. Denk daarom ook niet dat ik dit gaat implementeren. Als er ooit een sickbeard postprocess komt zal deze feature echter wel gebruikt gaan worden, dus bedankt voor het melden. |
Dat hoeft toch niet per se? Ik kan me zo voorstellen dat de user een optie aanvinkt in autosub om dit te gebruiken. Vervolgens wordt een geldige API sleutel ingevoerd en alleen in dit geval wordt een connectie met de SB database gemaakt om de oorspronkelijke release naam te vinden.
Als er ooit een postprocess komt zit je denk ik juist met het probleem dat ondertitelingen later toegevoegd worden dan dat de postprocess plaats vindt.
Verder vraag ik me trouwens ook wel af hoeveel mensen er zijn die geen SB gebruiken, kan me haast niet voorstellen dat er veel mensen zijn die wel autosub gebruiken maar geen SB. |
D'r zijn zat mensen die maar 1 of 2 series volgen en geen Sickbeard nodig hebben. Ik heb zelf bijv. een hele tijd geleden HellaVCR (wie kent het niet) gebruikt, vooral omdat dit programma veel minder resources vroeg en dus beter op een NAS draaide dan SB
Nu ik een dedicated oud notebook omgetoverd heb tot Linux Server is dat probleem er niet meer. Maar ik zie best in dat er mensen zijn die geen SB gebruiken.
My SB stats:
194 shows (139 active) | 1898/5102 episodes downloaded
(note: ja ik kijk ze bijna allemaal) ..
|
|
|
Quote:
ik krijg telkens de error:
Error 500 Internal Server Error - Please refresh! If this error doesn't go away (after a few minutes), seek help
Zie daar geen md5 code in, welke bedoel je precies?
Als ik authentication uitzet werkt het inderdaad prima.
Quote:
Quote:
zyronix schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:31:Teaser:
Code (php):
1 2 3 4 5 |
|
Korte info: dit is een Proof of Concept voor een idee van mij, wat het precies is laat ik nog weten |
Top!
itsme9x wijzigde dit bericht op 30-08-2012 om 19:14, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
itsme9x schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:13:
Quote:
ik krijg telkens de error:
Error 500 Internal Server Error - Please refresh! If this error doesn't go away (after a few minutes), seek help
Zie daar geen md5 code in, welke bedoel je precies?
Als ik authentication uitzet werkt het inderdaad prima. |
die error 500 is in je webinterface (Browser),
die md5 error is de error die je in de cherrypy log (backend) ziet.
Nu je dus zonder authenticatie geen probleem hebt weet Zyronix meer en weet wellicht wat er mist om dit op te lossen.
zeroday wijzigde dit bericht op 30-08-2012 om 19:23, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Ik probeer nu al een tijdje autosub op mijn ReadyNAS ultra 4 werkend te krijgen.
Ik blijf een Error 500 Internal Server Error krijgen wanneer ik op Run Now druk. Alle andere opties in de webserver lijken te werken behalve Run.
Ik heb Python 2.6.6 en python-cheetah draaiend. Sabnsbd en Sickbeard draaien al een tijdje zonder problemen.
Ik heb vanalles geprobeerd. Zelf een fresh package DL + install maar het lukt niet.
Code (php):
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
[30/Aug/2012:21:15:12] HTTP Traceback (most recent call last): File "/c/media/auto-sub/cherrypy/_cprequest.py", line 656, in respond response.body = self.handler() File "/c/media/auto-sub/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__ self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs) File "/c/media/auto-sub/cherrypy/_cpdispatch.py", line 34, in __call__ return self.callable(*self.args, **self.kwargs) File "/c/media/auto-sub/autosub/WebServer.py", line 226, in runNow autosub.SCANDISK.runnow = True AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'runnow'
|
Settings:
Path /c/media/auto-sub
Rootpath /c/media/auto-sub/test (hierin als test 1 mkv geprobeerd)
In de loggings of debug komt niets voorbij dat wordt getriggerd door deze fout.
Als ik de windows versie draai op mijn media collectie gaat het wel allemaal OK.
|
|
|
@amebor Eerst maar even zien hoe die API precies werkt, ik begreep dat deze functie er nog niet in zit maar binnenkort wel?
@amebor @zeroday Helemaal mee eens, als je er vanuit gaat dat iedereen sickbeard gebruikt ga je werken aan een app die helemaal perfect met sickbeard intergreet. Auto-sub is juist helemaal open, je kan het overal waar python op draait gebruiken en aan elk download systeem koppelen.
@itsme9x Zoals ik verwachten, kan je even alle informatie verzamelen over de error in dit topic? Zoals de exacte error, op welke telefoon het gebeurt (welk versie, welke browser) en alles wat je kan bedenken (python versies, configs etc etc)?
@panosnl probeer auto-sub eens te starten als volgt:
python AutoSub.py -d -l
<removed>
|
|
|
@zyronix: Bedankt voor je snelle respons. De webserver komt nu helemaal niet meer in de lucht. Hieronder de output
NAS:/media/auto-sub# python AutoSub.py -d -l
AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting as a daemon
AutoSub: Disabling console output for daemon.
AutoSub: Changing output to log. Bye!
NAS:/media/auto-sub# Traceback (most recent call last):
File "/c/media/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__
self.command.run()
File "/c/media/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 94, in run
exit()
File "/usr/lib/python2.6/site.py", line 337, in __call__
raise SystemExit(code)
SystemExit: None
|
|
|
Quote:
panosnl schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:50:
@zyronix: Bedankt voor je snelle respons. De webserver komt nu helemaal niet meer in de lucht. Hieronder de output
NAS:/media/auto-sub# python AutoSub.py -d -l
NAS:/media/auto-sub# Traceback (most recent call last):
File "/c/media/auto-sub/autosub/Scheduler.py", line 21, in __init__
self.command.run()
File "/c/media/auto-sub/autosub/scanDisk.py", line 94, in run
exit()
File "/usr/lib/python2.6/site.py", line 337, in __call__
raise SystemExit(code)
SystemExit: None |
de webserver is een van de eerste dingen die geladen wordt op het moment dat autosub als deamon gestart wordt. Hiermee start je dus autosub in de achtergrond
Waneer je dus
ziet zou de webserver autosub al gestart moeten zijn.
check de log eens
want de scandisk (waarop je autosub crashed is een actie na de webserver)
dit zie je meestal als je autosub opstart
2012-08-31 18:52:12,764 DEBUG AutoSub: Systemencoding is: UTF-8
2012-08-31 18:52:12,774 INFO AutoSub: Starting threads
2012-08-31 18:52:12,775 INFO AutoSub: Starting CherryPy webserver
2012-08-31 18:52:13,032 INFO AutoSub: Starting scanDisk thread
2012-08-31 18:52:13,033 DEBUG scanDir: Starting round of local disk checking at /media/usenet/TV
Nb. als je de opdracht van Zyronix uitvoert, zorg ervoor dat een eerdere opdracht gekilled is (of niet meer draait).
|
|
|
@ zeroday en @zyronix
Je hebt gelijk. Omdat ik net een schone install had gedaan was mijn testdir nog niet aanwezig in mijn nieuwe auto-sub directory.
Na dit gefixed te hebben werkt het nu wel. Heb ook de dir naar mijn collectie gestuurd en dit werkt ook.
Ik begrijp niet waarom het nu eigenlijk mis was gegaan. Ik had met ps -elf toch alle auto-sub python scripts om zeep geholpen en ook had ik hem eerder al in deamon mode gezet. Kwam dat dan door de -l optie (deze had ik nog niet geprobeerd)?
Thx!!!!
nu alleen nog een start/stop scripje zoeken/maken en dan is het gepruts weer voorbij.
|
|
|
Quote:
panosnl schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:34:
@ zeroday en @zyronix
Je hebt gelijk. Omdat ik net een schone install had gedaan was mijn testdir nog niet aanwezig in mijn nieuwe auto-sub directory.
Na dit gefixed te hebben werkt het nu wel. Heb ook de dir naar mijn collectie gestuurd en dit werkt ook.
Ik begrijp niet waarom het nu eigenlijk mis was gegaan. Ik had met ps -elf toch alle auto-sub python scripts om zeep geholpen en ook had ik hem eerder al in deamon mode gezet. Kwam dat dan door de -l optie (deze had ik nog niet geprobeerd)?
Thx!!!!
nu alleen nog een start/stop scripje zoeken/maken en dan is het gepruts weer voorbij. |
Zit een scriptje bij
|
|
|
Quote:
Inderdaad deze zit in de v0.3 versie van de API. Dit is volgens mij al verwerkt in de development branch van SB, nu is het wachten op de master branch (die helaas al een hele tijd geen update heeft gehad).
|
|
|
Quote:
amebor schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:49:
Quote:
Inderdaad deze zit in de v0.3 versie van de API. Dit is volgens mij al verwerkt in de development branch van SB, nu is het wachten op de master branch (die helaas al een hele tijd geen update heeft gehad). |
ik dacht al dat het aan mij lag, ik ben wel van de experimenten, maar om nu een 'live' omgeving in een development omgeving te gieten uhmm
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|