BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||||
Auteur | Bericht | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
haribos |
Geplaatst op zondag 02 december 2012 09:01 |
||||||
Ik kan AutoSub nu automatisch starten dmv crontab daarin roep ik AutoSub aan: Code (php): Maar nu heb ik AutoSub bijgewerkt naar versie 0.5.6 (alles verwijderd en opnieuw gekopieerd). Als ik AutoSub nu aanroep krijg ik de volgende foutmelding over een database die bijgewerkt moet worden, ik heb daarna handmatig de database verwijderd en verwachte dat deze opnieuw werd aangemaakt met de juiste settings. Code (php): Hoe kan ik dit oplossen? haribos wijzigde dit bericht op 02-12-2012 om 09:03, totaal 4 keer bewerkt |
||||||
Knabtsop |
Geplaatst op maandag 03 december 2012 13:47 |
||||||
Quote: Zo te zien weet niemand hoe het moet en ik kan er ook op andere fora niets van vinden. Dat maakt (helaas) auto-sub voor mij vrij zinloos. De subtitles worden netjes gevonden maar daarna blijven ze begraven in een hele berg van mappen en files. Het is prachtig dat ik op 4 manier een melding kan krijgen dat ze er zijn. Maar eigenlijk is dat voor mij niet van belang als ze gelijk op een aparte plaats zouden komen te staan. Het uitzoekwerk is op dit moment haast ingewikkelder dan met de hand downloaden. Voorlopig ben ik terug gestapt en draai ik BierDownloader 1 keer per dag met de hand. Die vindt de ondertitels en plaatst ze met de mkv apart. Dat wordt direct gevolgd door TheRenamer die er de juiste naam aan geeft er een .nfo bij zet en alles tezamen in mijn video share plaatst. Op die manier heb ik zeker de juiste ondertitel en daarna worden ze gevonden door mijn PopCornHour en XBMC die door de juiste naam en eventueel de .nfo alle info kunenn vinden. Mijn methode is niet de meest elegante, daar ben ik me van bewust. Ik hoop dat Auto-Sub deze functies ook een keer krijgt. Dan stap ik binnen een dag over. Opzich is het een prachtig systeem en erg mooi vormgegeven Knabtsop wijzigde dit bericht op 03-12-2012 om 13:48, totaal 1 keer bewerkt |
||||||
Hans |
Geplaatst op maandag 03 december 2012 16:09 |
||||||
Wederom +1 |
||||||
zyronix |
Geplaatst op maandag 03 december 2012 20:16 |
||||||
@Netput <removed> |
||||||
Knabtsop |
Geplaatst op maandag 03 december 2012 22:58 |
||||||
Quote: Daar heb ik al naar zitten kijken. Maar die heeft hardcoded een lijst van series en die moet je dan weer gaan bijhouden. Waar ik eigenlijk naar zoek is een target directory in de config. Net zoals ik daar de source directory opgeef. Dus zodra de srt gevonden is van SB\XYX\Seizoen 3\Titel S03E05.mkv zet je dan de srt neer in Video\XYX\Seizoen 3\ en je doet een rename van SB\XYX\Seizoen 3\Titel S03E05.mkv naar Video\XYX\Seizoen 3\Titel S03E05.mkv. Dan blijven de incomplete video files netjes gescheiden van de complete afleveringen. Mensen die geen move willen houden die twee gelijk, bij anderen zoals ik vul je daar gewoon wat anders in. Quote: Ik hoef geen meldingen wanneer er een is gedownload. Dat is het enorme voordeel van de setup met een target directory. Geen subtitle betekent ook onzichtbaar voor XBMC en PCH. Zodra hij er wel is, verschijnt hij vannzelf. |
||||||
haribos |
Geplaatst op woensdag 05 december 2012 19:19 |
||||||
Ik heb de database verwijderd en opnieuw het script gedraaid en krijg de volgende output Code (php): De rechten op de database staan op 0644, aanpassen naar 0777 werkt ook niet. Ik voer alles uit met de root user. |
||||||
Jupiler |
Geplaatst op woensdag 05 december 2012 20:23 |
||||||
0644, of 0777? Ik zet er nooit een 0 voor.. |
||||||
zyronix |
Geplaatst op woensdag 05 december 2012 20:58 |
||||||
@Knabtsop ik zie hierzelf niet echt de meer waarde van in. Ik wil auto-sub geen video-manager software laten worden, want dan laat ik nu filemoving toevoegen binnen no-time komen er feature request binnen dat er ook oude bestanden gerenamed moeten worden. Andere software is daar veel beter in. Plus dit is eenvoudig te realiseren voor jouw eigen systeem met het zelf bakken van een postprocessscriptje waar de blauwdruk al vooraf is (ik doel op het scriptje op de wiki). <removed> |
||||||
Knabtsop |
Geplaatst op woensdag 05 december 2012 22:09 |
||||||
Quote: De meerwaarde voor mij is zo duidelijk dat ik niet eens begrijp dat iemand het er niet in zou willen hebben. Het is voor mij ongeveer behoefte nummer 1. Alle andere oplossingen zijn omwegen. Maar ik begrijp je stantpunt, het is jouw programam Ik heb er geen idee van hoe Python werkt, ik begrijp ook niets van het voorbeeldscript dat met gecompliceerde hardcoded lijsten werkt die je per serie per verandering apart moet aanpakken. Niet echt eenvoudig in mijn ogen. Maar het is inderdaad geen echt probleem. Auto-sub is blijkbaar geen programma voor mij. Er is inderdaad andere software zoals biersubdownloader die wel geschikt is voor mijn wensen. In ieder geval bedankt voor je antwoorden |
||||||
zeroday |
Geplaatst op donderdag 06 december 2012 21:00 |
||||||
#@knapbtsop, het heeft alles te maken met hoe je het kijken naar TV series hebt ingericht. Het heeft niet te maken met het niet kunnen begrijpen. Zyronix legt het duidelijk uit: het is niet core en we (hij) wil de core optimaal hebben, vandaar dat ie zich richt op een 'herontwikkeling' van de code vanaf scratch ipv vanuit een eerder ontwerp verder ontwikkelen. zeroday wijzigde dit bericht op 06-12-2012 om 21:01, totaal 2 keer bewerkt |
||||||
Knabtsop |
Geplaatst op vrijdag 07 december 2012 14:31 |
||||||
Quote: Klopt helemaal Quote: Ik zie het niet als onhandig maar als handig. De series zonder ondertitel is voor mij een nog niet compleet gedownloade serie. Alles op één plaats zie ik als je administratie opbergen onder de P van Papier. Oude kranten, nieuwe kerstkaarten, rekeningen, bankafschriften enz. Alles in één grote bak waarin je werkelijk geen idee hebt van wat er eigenlijk weg kan, wat er vandaag nog moet worden bekeken en wat tot volgende week kan wachten. En dan wachten tot je een aanmaning krijgt via twitter om dan de rekening uit de berg te halen en hem te gaan betalen. Quote: Ik doe het op dezelfde manier. Ik heb goed nieuws voor je, dat doet autosub ook voor je. Hij kijkt naar de kwaliteit van de serie en download de bijbehorende ondertitel. Heb je twee versies, dan haalt hij twee verschillende ondertitels op. Quote: Daar verschillen we dus enorm van elkaar. Ik zie jouw systeem als een grote ongesorteerde berg waar geen touw aan vast te knopen is zonder dat je tweets of mailtjes gaat lezen over wat er vandaag beschikbaar is en dat dan te moeten doorgeven aaan anderen. Bij mij zou mijn vrouw zegegn: Hee joh...ik zie Desperate housewives staan staan...waarom kan ik dat niet bekijken? Er zit geen ondertitel bij. Ik vind juist dingen als meldingen via growl, prowl, twitter, android en email als niet 'core' maar franje die je niet echt nodig hebt als alles in één keer compleet op de (mijn) juiste plaats staat In mijn systeem is alles wat zichtbaar is ook gewoon compleet. En wat niet compleet is, is nog niet zichtbaar. Dingen als nfo, film info enz hoeft niet geregeld te worden door autosub. Dat gaat helemaal automatisch vanuit XBMC en vanuit mijn popcornhour. Quote: Dat ben ik met je eens. Het enige jammere vind ik dat autosub in mijn ogen een heel elegant systeem is dat voor mij voor 90% onbruikbaar wordt gemaakt omdat het niet de mogelijkheid heeft om de resultaten in het vakje 'afgewerkt' te zetten. Ik heb al een aantal malen gekeken hoe ik dat met postprocessing zou kunnen doen. Maar daar is geen touw aan vast te knopen. Het voorbeeld werkt met een hard coded lijst (Argggghh een progammeer doodzone) Of ik moet een of andere scanner gaan schrijven die de hele tree af gaat om ergens een srt te vinden die dan waarschijnlijk ergens een mkv bij zich heeft en die dan te verplaatsen. En dat terwijl die informatie een paar millisconden eerder gewoon bekend was. Niet wegschrijven naar X\Y\Z maar naar P\Y\Z. |
||||||
Advertentie | |||||||
|
|||||||
designer |
Geplaatst op vrijdag 07 december 2012 19:20 |
||||||
@knabtsop, zelf werk ik ook ongeveer op die manier, sickbeard snatched de aflevering, sabnzb download, doet geen nabewerking maar plaatst de gedownloade aflevering in een unsubbed folder, deze unsubbed folder wordt gemonitored door autosub, na downloaded ondertitel, verplaatst autosub aflevering en ondertitel naar downloaded folder van sickbeard die vervolgens aflevering renamed en verplaatst naar mappen structuur waar al mijn series staan en die zichtbaar is vanaf mijn popcornhour. Op die manier weet ik zeker dat als mijn pch een aflevering ziet hij ondertiteld is. designer wijzigde dit bericht op 07-12-2012 om 19:30, totaal 3 keer bewerkt |
||||||
Matr1x |
Geplaatst op vrijdag 07 december 2012 21:33 |
||||||
Quote: Volgens mij gaat dit automatisch goed. Want als je dit goed ingesteld hebt, vervangt SB de oude versie door een nieuwe versie (incl. meta data) en omdat de naam ook nieuw is (immers andere kwaliteit), zal AutoSub ook nieuwe subs gaan downloaden. Tenzij je hernoemt en dan de kwaliteit weglaat. Maar voor het beste resultaat kun je beter niet hernoemen. |
||||||
arcootje |
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 06:29 |
||||||
Sickbeard zoekt mijn series, Sabnzbd download ze en Autosub plaatst de ondertiteling erbij. Het draait als een zonnetje. |
||||||
zeroday |
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 07:29 |
||||||
Quote: waar zijn die alternatieve proggies te bekijken/downloaden? |
||||||
zeroday |
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 07:39 |
||||||
Quote: Ik heb het wat krom omschreven omdat ik eigenlijk wilde schrijven dat die verwijdering na het downloaden van web-tv met subs door autosub dan maar gedaan moet worden.. In mijn geval doet SB niet de postprocessing. Ik heb 2 jaar geleden ergens een 'foutieve' instelling gedaan want ik wilde geen nfo, jpg etc. van de serie in de folder van de TV shows hebben. Dit ivm de mediaspeler die ik op dat moment had. Daarom doet sabnzbd alles. Paar weken geleden wel een test gedaan, maar die was niet 1-2-3 naar tevredenheid en zou meer tijd kosten. En omdat ik bij een wijziging meer dan 150 series moet wijzigen in SB... no way .. dat kost meer tijd en dat had ik niet ;-) |
||||||
killer8 |
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 10:57 |
||||||
Ik probeer dit werkend te krijgen op mijn qnap 459 pro II. Hiervoor heb ik de scripts in dit topic en die van het qnap forum gebruikthttp://forum.qnap.com/viewtopic.php?p=300068 Code (php): Heb tevens het sh script en AutoSub.py chmod +x gegeven. Nu is het probleem dat ik hem graag vanuit het qpkg center van qnap wil opstarten en afsluiten. En ook dat autosub automatisch opstart bij het opstarten van de nas(snachts gaat hij uit). Nu moet ik namelijk steeds zelf het .sh script draaien via ssh. Voor het opstarten vond ik dat ik aan qpkg.conf dit kon toevoegen: Code (php): Probleem is het werkt niet, als ik autosub enable via het qpkg center gebeurd er niks. Via ps aux | grep python zie ik ook geen proces dat gestart wordt. Tevens bij het opstarten als die enabled is start die ook niet op. Zoals eerder gezegd werkt het wel als ik handmatig AutoSub.sh draai via ssh. Weet er iemand wat er mis is of wat ik vergeten ben? Alvast bedankt, De applicatie werkt verder geweldig! killer8 wijzigde dit bericht op 08-12-2012 om 10:58, totaal 1 keer bewerkt |
||||||
arcootje |
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 13:02 |
||||||
Quote: tvrename =http://tvrename.com/ tvrename scraper =http://code.google.com/p/tvrename-scraper/ tvixie-2-m8r =http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=6782.0 google = your friend |
||||||
mbnn |
Geplaatst op zaterdag 08 december 2012 15:19 |
||||||
Zyronix mag ik vragen waar je zelf tegenwoordig de Minmatchscores op hebt staan? Is puur op Source niet al genoeg? of hebben jullie hier allen ook de Quality erbij? |
||||||
zyronix |
Geplaatst op zondag 09 december 2012 13:00 |
||||||
Quote: Het is dan ook een voorbeeld script, aangezien het postprocessing eenvoudig werkt kan zo iemand een goedwerkent postprocessing script schrijven. Zal vast wel iemand opstaan die dat script wil gaan schrijven zodat ie echt goed moving gaat doen. @designer Quote: Het is een opensource project, iedereen kan altijd een commit schrijven en een pull request naar mij sturen. @killer8 Helaas kan ik je hier niet mee helpen, ik heb al een keer iemand geprobeerd te helpen om auto-start te fixen op een qnap, maar dit is niet gelukt. Probeer het eens via een qnap forum. Als het gelukt is hoor ik het natuurlijk graag! @mbnn alles max. Werkt perfect! <removed> |
||||||
killer8 |
Geplaatst op zondag 09 december 2012 15:01 |
||||||
Oke, jammer. Het ziet er ook naar uit dat het iets is in het script wat mis gaat aangezien ik het heb vergeleken met couchpotato, sickbeard en sabnzbd en het ziet er voor zover hetzelfde uit(heb dan de qnap config file en het sh script bekeken en herschreven. Misschien is het iets met de .py file maar kan ook niet ziet of er errors op gegooid worden zover ik weet. |
||||||
zeroday |
Geplaatst op zondag 09 december 2012 16:24 |
||||||
Quote: misschien kun je wat met wat echo commando's die je wegschrijft naar een file kijken waar het mis gaat .. ik heb hier de ubuntu opstartscript en dat draait prima donna |
||||||
killer8 |
Geplaatst op zondag 09 december 2012 20:49 |
||||||
Heb het eens geprobeerd met 2> errorfile en blijkbaar wordt de .sh file helemaal niet uitgevoerd ookal is deze netjes als shell in de qpkg.conf aangegeven. Denk dat er toch ergens iets mist in mijn installatie. Iemand een tip? |
||||||
killer8 |
Geplaatst op zondag 09 december 2012 22:05 |
||||||
met dit script start hij nu automatisch: Code (php): Maar nu krijg ik de error: Error 500 Internal Server Error - Please refresh! If this error doesn't go away (after a few minutes), seek help! na het weg halen van de error 500 geeft de stack trace: Code (php): Iemand hier een oplossing voor, krijg deze error alleen als het sh script aangeroepen is door de qnap die start of de enable knop in het qpkg center wanneer ik hem handmatig draai werkt alles wel. killer8 wijzigde dit bericht op 10-12-2012 om 01:50, totaal 1 keer bewerkt |
||||||
dickey |
Geplaatst op maandag 10 december 2012 18:08 |
||||||
@Zyronix. Net de laatste versie geïnstalleerd. o.a de sorteer functie en de datum van toevoegen. TOP!! Was een van mijn stille wensen. |
||||||
|