BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
MightySnake |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:43 |
||||
nu lijkt het mij misschien inderdaad wat kort door de bocht genomen , maar wat mensen hier posten lijkt mij wel logisch , maak een buitenlander eigenaar op papier en dan lijkt het mij toch meteen een andere zaak ? niet ? ... |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Rooy25 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:44 |
||||
Quote: Maar daar zeg je het al, het is een vertaling. De gesproken zinnen worden niet 1 op 1 overgenomen maar gebaseerd op degene zijn subjectieve interpertatie omgezet naar een stuk tekst in een andere taal. Schuilt daarin nou juist niet de nuance dat het verschil kan maken? De wet mierenneukt vaker om de kleinste details in het voor of nadeel van een partij. Hoe dan ook, het is zeer jammer dat een geweldige site als deze nu ook wordt geconfronteerd met deze wanpraktijken van Brein. Gelukkig is het internet groter dan deze site en zal er heus wel weer een alternatief komen, maar ik had bierdopje toch graag een lang leven gegund. In iedergeval bij deze hartelijk dank aan iedereen die jarenlang hebben meegewerkt aan het succes van deze site. Heb altijd erg veel plezier gehad van het rijke en kwalitatieve aanbod. |
||||
Sebastian28 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:46 |
||||
Respect voor de mensen die in hun vrije uurtjes aan het vertalen zijn geweest. Erg jammer dat het nu, op deze site, moet stoppen. Bedankt, Brein. |
||||
nlsubs |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:48 |
||||
Damn! |
||||
sygys |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:48 |
||||
als ieder lid geld bij elkaar legt kunnen we dan niet alsnog een zaak starten? Ik vraag me namelijk zeer sterk af tot in hoe verre dit door brein zomaar gedaan mag worden. |
||||
Bertran |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:54 |
||||
Bedankt voor jullie inzet voor alle jaren!! |
||||
Grabit |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 19:58 |
||||
Overigens moet je als bierdopje natuurlijk helemaal niks tekenen ( w.b. afzien van enz. ) , stoppen moet meer dan genoeg zijn.En het moeten betalen van eventuele kosten lijkt me ook zeer dubieus ... |
||||
xavierre |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:02 |
||||
shocked indeed freaking Brein |
||||
Freaky85 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:05 |
||||
Quote: Zolang de vertaling weg heeft van het oorspronkelijke verhaal is dit een inbreuk op de auteurswet, het word pas legaal als de vertaling niet meer gelijk op het oorspronkelijk verhaal. Dus ook al vertaal je het in je eigen woorden en niet letterlijk maakt het nog steeds niet uit omdat het verhaal dat je vertaald al gemaakt en beschermd is door de originele maker ervan. |
||||
canton75 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:12 |
||||
Is dit nu het definitieve einde of zullen we binnenkort weer ergens |
||||
wimonder |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:17 |
||||
waarom niet meteen bij een post, sorry spot toevoegen? |
||||
Monster001 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:18 |
||||
Brein Zonder Brein |
||||
D0mmel |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:19 |
||||
Ze kunnen de grote jongens niks maken, en waarschijnlijk gaan de take downs niet snel genoeg, dus gaan ze de community op deze manier zieken zodat ze nog iets van een overwinning op zak hebben .... Diep triest dat Stichting Hersenloos het zo speelt, vooral omdat een groot deel van de series niet te zien zijn op de Nederlandse tv ... |
||||
Daytona66 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:19 |
||||
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, kan me nauwlijks voorstellen dat dit dan ook maar het einde is van de bierdopje-subtitle-community. Als er een crowdfund=projectje gestart wordt om bierdopje van geld te voorzien voor een proces zijn er denk ik genoeg die willen doneren. Misschien zijn er ook wel externe partijen die mee willen betalen, of advocaten die deze zaak gratis willen oppakken? Hoe is het eigenlijk afgelopen met undertexter.se, die zijn 5 maanden geleden in Zweden gevisiteerd maar die zouden wel de gang naar de rechter willen maken. |
||||
Freaky85 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:24 |
||||
Quote: Je slaat de nagel op de kop! Ze kunnen het niet kroppen dat ze de downloads niet kunnen stoppen dus opteren ze voor een andere optie en dat is de vertalers en sites waarop vertalingen aangeboden worden aan te pakken. Het is idd wel illegaal om vertalingen aan te bieden maar dan nog is het vrij zwak om deze personen te gaan achtervolgen omdat je de grote niet klein krijgt. |
||||
xProdigy |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:26 |
||||
Waaaaauw, dit maakt mij zo kwaad. |
||||
Daytona66 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:32 |
||||
Het blijkt dat undertexter.se gewoon weer in de lucht is. Begin dit jaar is daar zelfs een inval geweest om de servers te confisqueren, maar kennelijk heeft dat geen stand gehouden. Het kan zijn dat de Zweedse wet iets anders in elkaar steekt, het kan zijn dat de site elders gehost wordt, maar de Zweedse bierdopje.com is in ieder geval weer actief. Er is dus een (buitenlands) precedent, dat geeft hoop voor de toekomst. |
||||
knabbelnootje |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:33 |
||||
Quote: Mee eens. Genoeg donoren\partijen die mee willen betalen. Ik wil ook best wel een donatie doen. Talloos veel films, series en muziek CD's staan gratis op het Internet. BREIN houdt dat niet tegen. En gaan ze nu moeilijk doen over een paar ondertiteltjes? Da's kleuterachtig. Ik zeg: crowd-fundje doen en een slimme advocaat erop zetten. Een biertje is lekkerder met een nootje ernaast |
||||
Cinniej1988 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:33 |
||||
Super bedankt voor alle subs in de afgelopen tijd.. ik heb genoten.. @Stichtingbrein ZWAAR TELEURGESTELD! |
||||
duvin01 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:34 |
||||
Kunnen jullie de inmiddels zeer uitgebreide database misschien bij TPB kwijt? |
||||
Gangstargun |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:37 |
||||
Ronduit kut, maar toch wil ik ook de vertalers, site-beheerders en staff bedanken voor de tijd die ze in deze site gestoken hebben. |
||||
Freaky85 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:38 |
||||
Quote: Zet jij er 10 000€ aan advocaten op smijten zij voor 100 000€ aan advocaten er tegenaan. En het is ook wel bekend dat BREIN gebruikt maak van een rechter die ze " in hun zak " hebben. En het is al meermaals duidelijk gemaakt door het management van Bierdopje dat ze NIET een crowdfunding/donaties gaan doen. |
||||
peterjose |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:39 |
||||
Dit mag niet,dat mag niet,sorry het zijn de regels,nee dat is verboden,enz blah blah blah,kudtland,Denk erover naar Noord Korea te emigreren, schijn je minder last te hebben van zogenaamde democraten.Bierdopje bedankt |
||||
superkooi |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:44 |
||||
Wat denk je hiervan als opvolger |
||||
dylan1029384 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:44 |
||||
Gaat nergens over, series die hier niet eens uitgezonden worden en welke ik wel kan verstaan maar dan met het volume hoog tja . Ik betaal al voor nieuws groepen en vind het ook niet erg om voor de subs te betalen. Voor netflix betalen we ook al. We hebben het hier over een stukje tekst, voor zei die de Engels taal niet meester zijn of wat aan hun gehoor mankeren tja jammer neen triest zelfs |
||||
|