BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Ionic |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 09:14 |
||||
Quote: Och god ... wat een gelul over bedankjes. Ik heb jaren met veel plezier ondertitels gemaakt zowel van films als van series (ook hier op Bierdopje) en nooit, maar dan ook nooit heb ik me druk gemaakt of er al dan wel mensen waren die me bedankten. Het feit dat ze gedownload en gebruikt werden zei voor mij genoeg. Ondertitels maken deed ik als hobby (en ik vind het nog altijd jammer dat ik dit heb moeten stoppen wegens tijdsgebrek) en niet voor de "eer". Wat kon mij het schelen of iemand me bedankte. Ikzelf schrijf ook nooit een bedankwoord en dat is niet omdat ik het vanzelfsprekend vind dat er subs worden gemaakt. Ik weet dat er veel tijd nodig is om ondertitels te maken maar je doet dit toch als hobby of hebben jullie echt zo'n nood aan belangstelling en erkenning? En niks houdt jullie nu toch tegen om verder te gaan met vertalen? Er zijn nog sites waar je deze kunt plaatsen hoor. Het gaat toch vooral om het plezier van het vertalen zelf? Wat de hele "Brein" affaire betreft, jammer dat dit gebeurd is maar dit verhaal is nog niet ten einde. Deze dingen gebeuren nu eenmaal. Over de jaren heb ik al vele ondertitelsites zien rijzen en neergaan met telkens een storm van reacties met weeklachten alsof dit het einde van de wereld is. Een storm die na enkele weken steeds weer gaat liggen omdat de meesten een andere site gevonden hebben om hun favoriete ondertitels te downloaden. Ondertitels zullen altijd te verkrijgen zijn. Kijk gewoon eens verder dan je neus lang is. Bierdopje heeft het voordeel dat het als een van de weinige sites in het wereldje veel meer dan alleen maar de mogelijkheid om ondertitels te downloaden biedt. Er valt nog genoeg te lezen (o ja, welke was die wet ook alweer waarin stond dat je op een forum verplicht bent om deel te nemen aan de gesprekken?) en te zeggen over jullie favoriete series. Aan de eigenaar van Bierdopje wil ik dit nog kwijt. Ga vooral verder met deze website en denk eens goed na wat je de bezoekers nog allemaal kunt bieden i.v.m. hun favoriete series. Het verdwijnen van de ondertitels hoeft zeker niet het einde van deze fantastische en kwalitatief goede website te betekenen. Zo ik heb mijn zegje weer gedaan en hou nu verder mijn mond. |
||||
poppendoppert |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 09:31 |
||||
Dit is even schrikken. Erg jammer dat Brein zoveel invloed heeft. Hartelijk dank voor jullie geweldige werk |
||||
RHB77 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 09:37 |
||||
Zo jammer dit! Alle dank aan de vertalers voor jullie harde werk en sterkte! Gelukkig blijft het forum open Geweldige site dit! |
||||
RICO666 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 09:47 |
||||
VOOR EERST HEEL JAMMER KWAN GOED VAN PAS MET WAT IK VOLGDE NU JA ,HARTELIJK DANK AAN ALLE VERTALERS VOOR DE GOEDE ZORG JAREN DANK U ALLEMAAL EN MISSCHIEN TO "SEE YOU WHEN I SEE YOU BACK ,VAN EEN TELEUR GESTELDE HOBBIT UIT MERKSEM THNX YHNX |
||||
Njirk |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:02 |
||||
Quote: Is jouw toetsenbord niet meer goed? Want het lijkt er op dat je leestekens kapot zijn, hij soms blijft hangen en je shift toets ook kapot is... |
||||
ceesG |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:10 |
||||
Jammer. Alle vertalers en syncers bedankt voor de uitstekende ondertitels. Daar kunnen ze bij de omroep nog een puntje aan zuigen... |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Yogi1963 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:11 |
||||
Wat erg! In ieder geval bedankt voor al het werk de afgelopen jaren, ik heb met heel veel plezier van jullie vertalingen gebruik kunnen maken! Yogi1963 wijzigde dit bericht op 29-11-2013 om 10:12, totaal 1 keer bewerkt |
||||
ceesG |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:14 |
||||
Misschien een ludieke actie starten: iedereen zak bierdopjes naar BREIN sturen? |
||||
Acemath |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:18 |
||||
is er intussen tussen vertalers(groepen) al een consensus bereikt over waar men hun gewaardeerde werk verder zet? Eventueel antwoord in PM Quote: |
||||
CheckIt |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:29 |
||||
Voor het einde van elk jaar is Brein zijn cijfers aan het bijstellen dmv het dreigen tot sluiting van sites die volgens Brein auteursrecht schenden. Zolang er op Europees gebied geen duidelijke regels zijn, zal Brein hierin de vrije hand houden. Gelukkig zijn er meerdere locaties waar Brein geen invloed heeft. |
||||
ouwe |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:44 |
||||
zou ik ook willen weten Quote: |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:53 |
||||
Quote:Aangezien Rie hier gewezen heeft op het punt, dat de vertalers door Brein als criminelen worden beschouwd (net zoals de beheerders van deze site) zullen we dat niet laten weten. Als we al door willen gaan. Onze hobby is als crimineel afgeschilderd... Denk daar maar eens goed over na! Wat zou jij dan gaan doen? Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
Gent32m |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:54 |
||||
Quote: Zou ik ook graag willen weten. Ik heb net een sub gescynt naar 720p web. Maar waar die plaatsen ? (eventueel via PM aan me laten weten, ik poste die dingen vroeger hier) Gent32m wijzigde dit bericht op 29-11-2013 om 10:56, totaal 3 keer bewerkt |
||||
edje082 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:58 |
||||
dit sucks echt, sowieso bedankt voor de goede, correcte ondertiteling als we die nodig hadden, ga bierdopje echt missen!!! |
||||
sylliek |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:00 |
||||
Erg geschrokken dat jullie werk hier niet meer mag staan! Ik schaam mij diep niet eerder jullie bedankt te hebben voor de fantastische vertalingen van Grey's Anatomy en Breaking Bad, maar bij deze alsnog super bedankt |
||||
Acemath |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:10 |
||||
Quote: Als website zou ik het nog begrijpen. Maar als persoon ga ga je toch niet laten doen door een bende grijpgrage aasgieren met dollartekens in hun ogen? Als je die redenering volgt dan zijn we in sé ALLEMAAL criminelen. Alle mensen die over de hele wereld internet gebruiken. Of toch tenminste diegene die hun weg rond torrents en usenet weten. Ik begrijp de frustraties maar al te goed, maar hoe zou brein jou als persoon kunnen opsporen als je de sub upload op een andere plek. Desnoods gebruik je een andere naam... |
||||
jeuvanbaneux |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:13 |
||||
na 72 paginas verder, is er waarschijnlijk wel genoeg gezegd over brein en bierdopje.com. maar kan men zich na alle beklag over brein en het bedanken van bierdopje zich niet beter gaan bezighouden met de vraag: hoe nu verder? |
||||
Conan19762 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:17 |
||||
Enorm bedankt voor al het plezier en gemak wat bierdopje mij in het verleden heeft gebracht! |
||||
drax |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:21 |
||||
Even ter nuancering: We worden niet als crimineel neergezet, Stichting BREIN beweert dat er door de eigenaren van deze site inbreuk wordt gemaakt op het auteursrecht, dat er dus 'onrechtmatig wordt gehandeld'. Onrechtmatig handelen maakt je geen crimineel, het is iets civielrechtelijks, niet iets strafrechtelijks. drax wijzigde dit bericht op 29-11-2013 om 11:39, totaal 3 keer bewerkt |
||||
15seconds |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:22 |
||||
Erg jammer, ik hoop dat jullie / wij met elkaar door kunnen gaan. Brein is toch niet almachtig? |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:23 |
||||
Quote:Vraag dat maar eens aan Suurtje (van SRT en ook bekend op dit forum). Tip: terug bladeren in deze thread kan al voldoende zijn (maar 72 pagina's?) Tip 2: voor je vertalingen? "Google is your best friend" Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
Lacroix |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:32 |
||||
Wat een uitermate vervelend bericht is dit. |
||||
Berggie59 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:32 |
||||
Alleen het dreigen van "BREIN" met zogenaamde sluiting is voor velen al genoeg , jammer genoeg Het vrije internet is langzaam aan het verdwijnen. Dit heeft niets te maken met de bescherming van auteurs , want de auteurs van deze ondertitels zijn jullie. Voor "BREIN" is het enkel weer een poging om hun bestaan te rechtvaardigen , want zij bestaan bij de gratie van de leges die meestal door ons worden opgebracht. Maar ja , zoals altijd is het ook hier van belang de massa "monddood" te maken Berggie59 wijzigde dit bericht op 29-11-2013 om 11:33, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Lacroix |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:34 |
||||
Wat een uitermate vervelend bericht is dit. |
||||
RainbowSword |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 12:03 |
||||
Quote: +1 Nieuws over series lezen? http://www.seriesfeed.com/ |
||||
|