Forum > Mededelingenforum > Bierdopje.com stopt per direct met ondertiteling
|
|
Pagina 90 van de 118
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Quote:
Gibbs schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:33:
Quote:
knoester schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:26:
Quote:
TinusTussengas schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:12:
Quote:
Grabit schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:51:
Quote:
TinusTussengas schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:54:
Als je denkt dat oud-vertalers je een pm gaan sturen terwijl jij zelf jarenlang niet het fatsoen hebt gehad zo nu en dan je waardering te tonen voor het werk dat zij geleverd hebben, heb je een plaat voor je kop waar je u tegen zegt. |
Dan sturen ze het toch niet.Stopt bierdopje nu door Brein of doordat de vertalers menen dat ze niet genoeg bedankjes hebben gehad.Als dat niet genoeg bedanken zo'n punt is had je dat allang kunnen opvangen zoals andere sites dat ook doen.Daar kun/kon je alleen downen op het moment dat je een bedankje plaats.Daarnaast, maar blijkbaar is dat dus niet genoeg, wil het niet bedanken niet zeggen dat men het niet waardeert.Als men dat denkt heeft men zeker een plaat voor hun kop.Al hun werk is al die jaren meer dan gewaardeert, dat blijkt wel uit de vele reacties hier en hoe de site werd bezocht.Verder, Wij, de gebruikers kunnen er ook geen reet aan doen dat Brein Bierdopje op de korrel heeft genomen, dus kuur de/je frustraties niet af op ons a.u.b. ... |
|
Zo waar haal je die onzin vandaan? Veel mensen merken pas wat ze missen nu de ondertitels er niet meer zijn. Tuurlijk is het leuk dat ze nu nog even bedanken, maar in de zelfde zin vragen ze al weer om een nieuwe site. Wat echter nog het ergste is, is dat men denkt dat als ze nu een bedankje sturen, dat het allemaal wel goed is. Veel vertalers hebben zich jarenlang in het zweet gewerkt en op het moment dat ze die vertaling af hadden kregen ze geen bedankje en al de bedankjes die nu worden geuit voelen voor hen als mosterd na de maaltijd.
Het gaat ook waarschijnlijk niet eens direct om de bedankjes, meer om het profiteergedrag. Velen komen hier binnenzetten, halen de sub binnen en verdwijnen weer. Je hoeft niet eens voor elke sub dan een bedankje te plaatsen, maar zelf je inzet tonen kan dan bijvoorbeeld ook (vertalers, controleurs, newsposters, syncers) waren altijd nodig. Nee velen kwamen, haalden binnen en verlieten. Nu de ondertitels van de site zijn zul je deze mensen ook nooit meer zien hier.
Beste mensen mochten jullie er met google echt niet uit komen (maar dat betwijfel ik, want alle sites die wij kunnen geven staan daar ook gewoon tussen), dan kunnen jullie mij een PM sturen.
Een fijne dag nog,
MVG Knoester |
+1 |
Dat had je dan toch allang kunnen oplossen.Maar dat doe je dus niet,nee achteraf geen klagen dat er niet genoeg bedankt wordt of dat men niet genoeg op dit forum zit.Wat had je dan verwacht ?.Het komt allemaal behoorlijk naief over.
|
|
|
Quote:
Grabit schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:36:
Je hanteert de verkeerde logica.Koop jij een auto als je het die auto niet waardeert ?, eet jij een brood wat je niet lekker vind ?, kijk men naar films waar men geen ruk aan vind ?.Downlaod men subs als men ze niet waardeert.Ik kan me dat niet voorstellen.Natuurlijk zullen er mensen zijn die gemakzuchtig zijn, maar dat ze het niet waarderen wat de vertalers doen/deden is natuurlijk je reintste kul.Verder is er ook nog zo'n programmatje wat automatisch download.Tja, ik kom ook niet op alle forums.
[...] |
Je geeft allemaal voorbeelden van dingen die je koopt.
Waarmee heb jij voor je subs betaald?
dicko wijzigde dit bericht op 02-12-2013 om 09:51, totaal 2 keer bewerkt
|
|
|
volgens mij zegt dit genoeg over bovenstaande discussie
Bierdopje.com stopt per direct met ondertiteling (2223 reacties)
Bierdopje je een handtekening (250 reacties)
Ik zie hier enige discrepantie ook in het aantal ondertekenaars
Er bestaan geen feiten alleen interpretaties
|
|
|
Quote:
Grabit schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:51:
Quote:
TinusTussengas schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:54:
Als je denkt dat oud-vertalers je een pm gaan sturen terwijl jij zelf jarenlang niet het fatsoen hebt gehad zo nu en dan je waardering te tonen voor het werk dat zij geleverd hebben, heb je een plaat voor je kop waar je u tegen zegt. |
Dan sturen ze het toch niet.Stopt bierdopje nu door Brein of doordat de vertalers menen dat ze niet genoeg bedankjes hebben gehad.Als dat niet genoeg bedanken zo'n punt is had je dat allang kunnen opvangen zoals andere sites dat ook doen.Daar kun/kon je alleen downen op het moment dat je een bedankje plaats.Daarnaast, maar blijkbaar is dat dus niet genoeg, wil het niet bedanken niet zeggen dat men het niet waardeert.Als men dat denkt heeft men zeker een plaat voor hun kop.Al hun werk is al die jaren meer dan gewaardeert, dat blijkt wel uit de vele reacties hier en hoe de site werd bezocht.Verder, Wij, de gebruikers kunnen er ook geen reet aan doen dat Brein Bierdopje op de korrel heeft genomen, dus kuur de/je frustraties niet af op ons a.u.b. ... |
Jouw naam zegt me voldoende
|
|
|
Ik denk toch wel dat er een misverstand bestaat hoor.
Ikzelf geef voor elke serie een gemeend bedankje. En meestal meer dan één.
Ik ben echter weinig actief op het forum, zodat er weinig posts op mijn naam staan.
De bedankjes tellen immers niet voor een forumpost.
Vandaar.
Ik denk dat er meerdere forumleden op die manier onterecht als ondankbaar beschouwd worden.
|
|
Newscrew
|
Quote:
Dat had je dan toch allang kunnen oplossen.Maar dat doe je dus niet,nee achteraf geen klagen dat er niet genoeg bedankt wordt of dat men niet genoeg op dit forum zit.Wat had je dan verwacht ?.Het komt allemaal behoorlijk naief over. |
Uhm dit zegt al genoeg over jou. Heb je enig idee hoe vaak er de afgelopen jaren discussie is geweest over het niet geven van bedankjes? Oh nee dat weet je niet, want je zit nooit op het forum.
MVG alle mensen die jarenlang (en sommigen nog steeds: admin, beheerders, newsposters) hun ziel en zaligheid hebben gelegd in het maken en bijhouden van deze mooie site
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Hallo,
Indien mogelijk wil ik graag via PM ook berichtje om ondertitels te vinden.
Jarenlang super dankbaar gebruik kunnen maken van deze site!
Alvast bedankt!
|
|
|
Quote:
knoester schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:43:
Quote:
Je hanteert de verkeerde logica.Koop jij een auto als je het die auto niet waardeert ?, eet jij een brood wat je niet lekker vind ?, kijk men naar films waar men geen ruk aan vind ?.Downlaod men subs als men ze niet waardeert.Ik kan me dat niet voorstellen.Natuurlijk zullen er mensen zijn die gemakzuchtig zijn, maar dat ze het niet waarderen wat de vertalers doen/deden is natuurlijk je reintste kul.Verder is er ook nog zo'n programmatje wat automatisch download.Tja, ik kom ook niet op alle forums.
Kijk ik kan me best de frustraties van de vertalers voorstellen.Denken dat je werk niet wordt gewaardeerd, maar dat vind ik dus een verkeerde gedachte.Hun werk is al die jaren meer dan gewaardeerd, dat bewijzen de reacties en deze site. |
En wat heb jij liever op je werk? Als jij een hele grote opdracht klaar hebt dan wil je ook graag een complimentje van je baas. Jij zou het ook niet leuk vinden om bij je werk jarenlang geen complimentje te krijgen en dan als je weggaat te horen krijgen dat je het wel leuk deed. Dus niet wij, maar jij hanteert een verkeerde logica. |
Nu heb ik al tien keer uitgelgd, maar blijkbaar dringt dit niet door, dat de waardering juist zit in het downloaden van de subs.Verschillende keren aangegeven dat je dat bedanken heel simpel had kunnen oplossen, ja zelfs een tegenprestatie kunnen vragen, maar blijkbaar is het leuker om te klagen over de bedankjes en het niet genoeg op het forum zitten.Dat had je al meteen na de eerste maanden van Bierdopje kunnen oplossen.Met een simpele oplossing, zoals heel veel sites doen.Gewoon eerst bedanken voordat je download, of x-tijd op het forum aanwezig zijn.
Maar goed, blijkbaar ligt dat niet bedanken zeer hoog bij alle vertalers.Tja, ik kan niet meer zeggen dat voor elke subs waar ik vergeten ben te bedanken ik de vertaler toch zeer dankbaar was.
|
|
|
@ Grabit:
Dus jij hebt er geen probleem mee als je baas morgen tegen je zegt dat je geen loon meer krijgt omdat het feit dat hij gebruik wil maken van jouw werkzaamheden al waardering genoeg is? En als je dan ergens anders gaat werken wel verwacht dat je zijn werkzaamheden voor hem wel voort blijft zetten.
TinusTussengas wijzigde dit bericht op 02-12-2013 om 10:03, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
De waardering zit niet in het downloaden dumbass. Nou wegwezen
|
|
|
Quote:
knoester schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:52:
Quote:
Dat had je dan toch allang kunnen oplossen.Maar dat doe je dus niet,nee achteraf geen klagen dat er niet genoeg bedankt wordt of dat men niet genoeg op dit forum zit.Wat had je dan verwacht ?.Het komt allemaal behoorlijk naief over. |
Uhm dit zegt al genoeg over jou. Heb je enig idee hoe vaak er de afgelopen jaren discussie is geweest over het niet geven van bedankjes? Oh nee dat weet je niet, want je zit nooit op het forum.
MVG alle mensen die jarenlang (en sommigen nog steeds: admin, beheerders, newsposters) hun ziel en zaligheid hebben gelegd in het maken en bijhouden van deze mooie site |
Tja, wat zegt dat over mij ?.Jullie draaien het steeds om.Wie zegt hier dat wat de admin, beheerder, newsposter vertalers geen goed werk hebbengedaan ?.Waar staat dat/ waarduit blijkt dat ?.Je had dat gewoon meteen op kunnen lossen.Punt dan had je deze discussie dus niet gehad.Daarom hebben andere sites deze discussie dus niet.
|
|
|
Misschien is het nu tijd op dit topic op slot te gooien. Na alle eerste en oprechte reacties op het aanpakken van Bierdopje, zakken we nu af in een gejammer om alternatieven.
Zoals aangegeven het kan en mag niet en dat gaan we ook niet doen. Dat heet, de wensen van met management van Bierdopje te respecteren.
Wees creatief, het internet is groot en er is veel te vinden.
Gibbs wijzigde dit bericht op 02-12-2013 om 10:05, totaal 1 keer bewerkt
I am not much for words. Most things are better left unsaid - Gibbs
|
|
|
Quote:
Ah, dat is het dus.Discuseren is niet mogelijk, ook hier dus niet.Ik geef gewoon mijn mening maar blijkbaar mag dat dus niet .. Jammer ..
Grabit wijzigde dit bericht op 02-12-2013 om 10:09, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Wat? Neeeee!! Dit vind ik echt heel erg.
Heel erg bedankt voor al die tijd dat ik van deze site en de ondertiteling gebruik mocht maken!
|
|
|
------
Honne wijzigde dit bericht op 02-12-2013 om 10:24, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Jah heel jammer.
|
|
|
Quote:
Gibbs schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:04:
Misschien is het nu tijd op dit topic op slot te gooien. Na alle eerste en oprechte reacties op het aanpakken van Bierdopje, zakken we nu af in een gejammer om alternatieven.
Zoals aangegeven het kan en mag niet en dat gaan we ook niet doen. Dat heet, de wensen van met management van Bierdopje te respecteren.
Wees creatief, het internet is groot en er is veel te vinden. |
+1
|
|
|
Quote:
Tja, verder kom je dus niet.Schelden en alleen jou mening telt.
Van Brein naar bedankjes .. tja ..
Maar inderdaad gooi het maar op slot ...
Grabit wijzigde dit bericht op 02-12-2013 om 10:15, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Helaas geen bierdopje ... echt helaas. Ik had hier favo's ... het was echt een stuk gemakkelijker. Ik gebruik bierdopje nog wel om te kijken wanneer de volgende uitzending is of gepland staat.
Ik heb diversen al een pm gestuurd met altenatief. Ik zag dat mijn url was weggehaald.
Honne
|
|
|
PM me voor altenatief srt - mailtje ... het is anders niet bij te houden voor mij
|
|
|
Niet leuk dit. Wat een actie zeg...
Ik had een week vakantie, dus ik dacht: lekker series kijken! Zullen vast weer veel ondertitels online staan.
Stond ff te kijken dat het niet zo was. Ben al wezen googelen, maar helaas kan ik nederlandse ondertitels zo niet vinden.
Echt jammer dit, zeker omdat het niet eens gestolen werk is, maar eigen werk. BAH. je zult maar bij BREIN werken. Vraag me echt af wat voor mensen dat zijn...
|
|
|
Alle vertalers en mensen achter bierdopje heel erg bedankt voor jullie werk de afgelopen jaren. Ik heb er van genoten! Heel jammer dat het op deze manier moet stoppen.
|
|
|
Quote:
Gibbs schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:04:
Wees creatief, het internet is groot en er is veel te vinden. |
Beste Gibbs,
Zijn alle vertalers dan nu gestopt? Of vertalen ze wel en uppen ze het naar een andere subtitle website? (Dit is geen gejammer om altenatieven), maar ik kan me voorstellen dat het vertalen van een serie die men al heel lang doet lichtelijk verslavend werkt, net zoals de kijkers verslaafd zijn aan het kijken van een serie die nog niet op tv is, en wel NLs ondertiteld is.
Zoals ik eerder heb aangegeven, ik blijf bierdopje wel gebruiken. Ik kan zien wanneer de nieuwe serie wordt uitgezonden en een korte inhoud van de volgende aflevering.
Groetjes Honne
|
|
|
Er zullen hier mensen weg gaan, maar mogelijk ook mensen hier nu meer komen.
Ik was inderdaad een subtitle ripper (als het zo mag noemen) Sickbeard deed dit voor mij. Maar haal niet altijd de goede op dus kwam hier altijd ff kijken.
Maar daarbij begon het forum me ook meer te interesseren. Bv voor nieuwe serie's en info daarvoor, want daar staat hier veel mooie informatie over. Ook of serie wel of niet door gaat. Daarvoor zal ik in de toekomst ook terugkomen. Ook een paar mooie zaken mensen ontwikkeld hebben in de site heb ik pas de laatste dagen ontdekt. Jammer genoeg sommige dingen te laat en die dus niet meer helemaal werken. Ben nog steeds geen grote poster meer lezer.
En mensen alternatieven zijn er echt wel. Google je grote vriend. Alleen het woord ondertitels in typen doet al genoeg . (mod's ik neem aan dit wel mag). Enja het is geen bierdopje en ja is stuk minder te vinden. Enja het kost je iets meer tijd, maar dat zul je er dan maar voor over moeten hebben.
Ik heb ook nu dag aan het puzzelen geweest weer favo opgeslagen. En voor sommige serie's maak ik met Subtile Edit een google translate versie voor de gene die in huis niet veel engels kunnen. Ok het is geen top oplossing, maar ze kunnen de serie's volgen en de mensen zijn blij.
En als ik nu achteraf kijk en dat zelf ook een subtitle had gemaakt (en echt niet zo mooi als hier). En daarvoor een bedankje krijg dat je best goed. En zal ik het in de toekomst op de andere sites ook meer doen.
Maar mensen verwachten nu eenmaal tegenwoordig dat alles werk en vinden sommige zaken automatische tot dat het verdwijnt en zien dan pas wat ze missen.
Dus het het weer op naar vroegen.. zoeken naar de goede ondertitels en soms sync die hap.
Als mensen nog een snelle manier weten om HDTV subs met Web-Dl te sync hou ik me aanbevolen.
En vertalers nu nogmaals mijn grote dank voor jullie werk. Ben nu pas achter hoeveel tijd het kost door zelf wat te prutsen.
|
|
|
Hoi Gebruikerh,
Ik heb het 1x geprobeert .. een eigen vertaling .... dat viel vies tegen. En ja soms kom je gekke vertalingen tegen, ik heb dat altijd voor lief genomen. Vaak weet je wel wat er bedoeld wordt. Ieder zijn vak en/of hobby. (en ik kan dus niet vertalen of een serie syncen ...)
groetjes Honne
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|