BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
geminis |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 13:58 |
||||
Ik werk al ruim 20 jaar met een Mac (zowel zakelijk als prive) dus van mij ook maar een paar argumenten! |
||||
SeriesFreak |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 14:13 |
||||
Quote: Lig dubbel van het lachen om deze opmerking. Oh, en Rino, het is niet Appel, maar Apple. SeriesFreak wijzigde dit bericht op 30-11--0001 om 00:00, totaal 2 keer bewerkt |
||||
DragonChief |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 14:34 |
||||
Quote: Grappig omdat het waar is en mensen met een macbook denken dat de hardware beter is dan die van Acer Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace. |
||||
Danga |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 14:39 |
||||
Ik ben ook sinds kort overgestapt van een Windows PC naar een iMac, en ik vind het echt perfect. Totaal geen problemen, en alles loopt zeer soepel en is heel gebruikersvriendelijk. Ik moest alleen even wennen in het begin, maar na een week weet je al niet beter. Verder is het scherm zelf natuurlijk ook de computer, en heb ik dus ook geen computerkast meer, en het ziet er ook mooi uit.. |
||||
CorMac |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 15:14 |
||||
@ Danga: Jubler |
||||
Bose321 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 16:17 |
||||
Quote: Waar haal je dit toch allemaal vandaan zeg? Ik vind het knap dat je zo lang erover doet om een simpele backup omgeving the bouwen, zelfs op XP. Dat zegt meer iets over jou dan over het OS. Het blijft me verbazen dat de Apple-gebruikers zo opscheppen over die perfecte synchronisatie en weet ik veel, terwijl ik dit al jaren heb op mijn Windows machines... Ik heb een Synology NAS waamee ik gewoon ook moeiteloos alles altijd en overal kan bereiken op een Windows PC. Die AppleTV is ook niet bijzonder? Ik heb een goedkope AC Ryan mediaplayer die ook draadloos kan spelen (welke gek kijkt er Blu-ray rips draadloos?) vanaf de NAS en elke andere Windows-machine in het netwerk. Het enige verschil is dat mijn goedkope AC Ryan bijna alle codecs en containers slikt terwijl een AppleTV alleen die crappy Apple bestanden afspeelt over het algemeen. Films worden hier ook moeiteloos op de tablets hier (Nexus 7, Surface) en Telefoons (Elke Android of Windows Phone-based toestel waaronder de Samsung Galaxy S3 en Lumia 920) gestreamed over het netwerk, terwijl de iPad en iPhone juist moeite hebben met veel bestanden. Maargoed, wie kijkt er films op zo een device? Je vriend moet misschien terug naar de winkel. Het begrip dat de helft niet werkt klinkt nogal vaag, maar dat zal ook wel flink overdreven zijn als ik je posts zo lees. Quote: Lees in de quote. ^ Quote: Je hebt het niet geprobeerd en wilt er geen oordeel over vellen, maar je zegt wel dat Mac OSX fijner is? Wat is het nou? In welk opzicht is het fijner? Je geeft zelf al aan dat je Windows nodig hebt voor sommige programma's. Wat voor OS heb je dan als je niet eens uit de voeten komt met dagelijkse dingen? Krachtbeest? Pardon? Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als je krachtige en nieuwe hardware zoekt, moet je Apple vermijden. Een Apple die vastloopt? z0mg, ik dacht dat dat niet kon? De samenwerking tussen Android en elk ander OS is net zo goed, en niet alleen tussen MacOSX. Bose321 wijzigde dit bericht op 30-11--0001 om 00:00, totaal 5 keer bewerkt |
||||
Gibbs |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 18:28 |
||||
Ja hoor, daar gaan we weer met weer een onzinnige discussie tussen apple en windows gebruikers. Laat iedereen blij zijn met het systeem van zijn of haar keuze. Ik gebruik al een Mac sinds 1992 en naar volle tevredenheid. Als iemand anders voor een windows machine wil gaan, ook prima. Het vertalen heeft er voor gezorgd dat ik dit op een pc laptop doe, maar zal er niet voor zorgen dat ik ooit ga overstappen. I am not much for words. Most things are better left unsaid - Gibbs |
||||
Waarez |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 18:37 |
||||
Om deze zinloze discussie nog iets zinlozer te maken: |
||||
Waarez |
||||
double post** Waarez wijzigde dit bericht op 30-11--0001 om 00:00, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Waarez |
||||
double post** |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 18:40 |
||||
*TinusTussengas pakt popcorn... ~ |
||||
Bose321 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 18:42 |
||||
Quote: Dit plaatje kan je maar beter weghalen voor je een boze groep Appel fanboys achter je aan hebt. PS: Je hebt een doublepost. |
||||
2116 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:08 |
||||
Ik ben 2 jaar geleden ook overgestapt op een macbook en kan het iedereen aanraden. Ook als je een "simpele" gebruiker bent is het na even te moeten wennen 10 keer fijner werken dan met een windows. Het enige wat soms vervelend is is dat bepaalde programmas alleen voor windows zijn gemaakt, maar 9 van de 10 keer bestaat een soortgelijk programma voor mac. Nog een tip, probeer zo weinig mogelijk microsoft programmas te draaien op de mac (zoals office). Kan aan mij liggen maar mijn macbook houdt niet zo van microsoft producten :p hangt nog wel eens vast. Pages ipv word is me daarbij ook goed bevallen en qua prijs een stuk voordeliger (op de legale manier). Mocht je daarnaast nog een iphone/ipad hebbrn dan is het gebruik van icloud helemaal fijn... |
||||
geminis |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:08 |
||||
Quote: Ja, zo negatief zeg! Ik heb hem niet voor niks succes gewenst met zijn keuze nadat ik mijn hoofdpunten had genoemd waarom IK zo blij ben met mijn Macje. Ik heb niks gezegd over wie wat beter kan. Maar berichten sturen vanaf mijn desktop? Ik ken niemand uit mijn (windows)vriendengroep die dat doet of uberhaupt weet hoe je dat werkend krijgt, op een paar gevorderden misschien na. Bij Mountain Lion zat het erin gebouwd en werkte het. Belangrijk puntje: for iOs devices only. Ach ja, het is weleens handig om mezelf een smsje te kunnen sturen. Maar ook heb ik genoeg minpunten en zat ergenissen over Apple, alsof beide systemen dat niet hebben. Ik heb een Mac uit midden 2007 en ik doe er echt nog dagelijks alles op. Speelt alle filmformaten, ik kan er mijn HD-films mee editten (iMovie is voor de gemiddelde gebruiker ERG goed en vooral FUN). Ik gebruik hem ook als Plex-server en ik doe er mijn fotowerk mee. Het gebruik van Automator? Haha echt waar, ik heb hèle handige workflows, leuk dat je er naar vraagt, ik heb ze zelf ge(her)bouwd. Mijn meest gebruikte is deze; Als ik mijn fotokaart uit mijn camera trek en in de kaartlezer van de Mac stop dan start een Appje automatisch en doorzoekt de fotokaart op CR2-bestanden. Deze worden dan gekopieerd naar een vaste map op mijn Mac. Weg met die JPG's ik gebruik ze niet, zeker niet meer nadat mijn foto-klus af is. Maar vervolgens start Bridge op en verschijnen 1 voor 1 de thumbs van de foto's op het beeld (maar pfff, wat gaat dat kopieeren traag, ik wil een snellere Mac!) ;-) Dit alles nog met mijn handen in mijn zakken nadat ik mijn kaart erin stak he! Vervolgens maak ik in Bridge een selectie van de bestanden die direct verwijderd kunnen worden en de overgebleven foto's open ik in Photoshop. In dat programma heb ik ook een stuk of zes Handelingen maar we gaan het daar niet over hebben, dat kan net zo makkelijk op Windows. Als mijn project klaar is heb ik door de Photoshop handelingen een uiteindelijke map met een vaste structuur (jpg/jpg_hr/tiff/originals) en dan komt er weer een ander eigen appje en die ruimt de boel op. Hij verplaatst alle bestanden naar een nieuwe map en ik krijg een dialoogvenster met de vraag wat de naam van dit project mag worden. De map waar het vandaan komt wordt dus weer netjes leeg opgeleverd voor het eerstvolgende fotoklusje. Dit alles gestructureerd en met 1 muisklikje, maar heel veel handelingen. Oh dan ben ik nog niet klaar... Ik moet nog iPhoto openen, ok ik zou dat programma absoluut niet bij de pluspunten van Apple zetten maar goed, ik gebruik het toch omdat als ik mijn jpg'jes van mijn zojuist afgeronde project importeer, dan kan ik met 2 of 3 muisklikken een fotostream aanmaken en meteen de geadresseerden invullen die er een mailberichtje van krijgen en oh ja, een vinkje voor 'Publieke Website' of niet. Klaar. Wat een verademing, geen FTP gedoe meer. En oh ja, ik vind de vormgeving van de fotostream echt klasse. Gewoon strak en mooi naar mijn smaak. Ik ken tientallen andere alternatieven die dat niet zijn. Of via extra handelingen waar ik niet van hou. Als je regelmatig -veel- foto's moet bewerken dan snap je dat deze vorm van automatisering heel veel (vrije)tijd oplevert! Het zijn tientallen handelingen per project die van me overgenomen worden. Ik zag er vaak tegenop om mijn foto's te gaan bewerken vanwege alles wat je moet doen voordat ik alles klaar had maar nu steek ik dus mijn fotokaart in de lezer en als ik na 10 minuten terugkomt staat alle foto's in een overzicht op mijn scherm om een selectie ervan te kunnen maken. En zo heb ik nog een hele andere workflow voor series en daar ben ik ook ZO ontzettend blij mee. Goed, eerlijk is eerlijk er zaten ook wel uren in om alles goed werkend te krijgen (hoi python) - en het daarna eeuwige perfectioneren van alles - maar ik zit nu altijd met een big smile naar mijn scherm te kijken alsof iemand mijn werk zit te doen. :-) Als laatste, ik bedacht voordat ik jouw post zag dat ik nog een pluspunt had om toe te voegen. Mijn Mac is al 6 jaar. Hij was destijds 1800 euro (24 inch iMac). Ik heb er vorige week 2GB aan geheugen bijgeprikt en het is en blijft een werkbeest, soms sputtert 'ie maar het werkt gewoon en een dikke 98% van de tijd. Ik zeg maar wat, ik heb het niet echt uitgerekend. Gewoon zo goed als geen stilstand door problemen. En als het moet dan kan ie nog wel even mee, waarbij de snelheid van de computer waarschijnlijk de eerste reden gaat worden voor een vervanging. Kortom, de aanschaf is duurder maar als ik de uren ga uitrekenen hoeveel hij 'gelopen' heeft dan is het (m.i.) een goeie investering. Je kan over het algemeen zeggen dat een Mac niet kapot te krijgen is tenzij je heel veel gaat configureren in de Terminal. Die ik overigens ook vaak open maar het is ook leuk om je computer te kunnen tweaken want ja, er valt nog genoeg te verbeteren aan de standaard Mountain Lion. Ik heb Xcode alleen maar voor de iOs-simulator, die heb ik regelmatig nodig om webdesign te kunnen checken. Bij deze voor mij de moeite waar van het installeren van Xcode. (niet standaard) Time Machine heeft mij vorig jaar 2x blij gemaakt toen mijn harde schijf vervangen moest worden. Heerlijk om gewoon echt verder te gaan waar je was met de oude schijf. Die overigens al een tijdje stuk was (ik rook en dat is niet goed voor een computer) maar op dat moment van schijf-falen draaide ik als noodoplossing een half jaar met mijn system vanaf een externe schijf, ook via TM geinstalleerd. Maakt me niet uit of dat op Windows kan, ik werk dagelijks op mijn echte werkplek met 2 verschillende 'bakken'. Ik moet er niet aan denken hoe ik daarop datzelfde zou kunnen krijgen. En het verbaasde me dat mijn systeem (behalve het opstarten) nog werkbaar was qua snelheid. Goed, iCloud... Eindelijk hebben ze het nu goed werkend op de Apple, geeft al aan dat ze zeker niet de uitvinders waren. Ik ben met deze versie (en alle nog ongebruikte mogelijkheden) erg tevreden nu. Ik zou nog veel meer kunnen vertellen waarvoor ik het gebruik maar ik plaats daarvan dacht ik wel weg te komen met etc. etc. :-D Zo genoeg? Zou nog wel tijdje door kunnen gaan maar het kost best veel tijd zo'n post. Maar ik snap gewoon wel erg goed waarom mensen lonken naar de iPhones en Macs e.d. (voor wie het zich aanspreekt ja). Ze horen vaak over het gebruikersgemak en ja het oogt ook nog lekker. Dan is het goed dat je je een beetje orienteert zoals nu hier gebeurt en dat je dan leest dat het je NU veel duiten gaat kosten èn dat je op een Mac OOK een virusscanner moet hebben! Peace, hopelijk is de post leesbaar! Conclusie: ik ben heel blij met mijn Mac. geminis wijzigde dit bericht op 30-11--0001 om 00:00, totaal 2 keer bewerkt |
||||
2116 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:23 |
||||
Ook altijd leuk om te zien dat mensen met apple producten al gauw als fanboy worden afgeschilderd. Mocht er een ander merk op de markt komen die mij meer gebruikersgemak biedt ben ik zo overgestapt hoor. Bose321 heeft het over betere en goedkopere alternatieven voor zo ongeveer alle apple hard- en software. Dat zal vast, there is always a bigger fish... Iedereen zal zijn keuze voor een bepaald systeem/merk zijn keuze verdedigen, daarom is de discussie ook altijd zinloos. Er werd in dit forum gevraagd naar de ervaringen met een apple. Mocht je nooit met ene gewerkt hebben, valt daar lastig over te oordelen. |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:43 |
||||
Quote: Rino gaat naast Tinus zitten met een even zo grote doos popcorn fl0ff13 wijzigde dit bericht op 30-11--0001 om 00:00, totaal 1 keer bewerkt Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
Tommert38 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:46 |
||||
Zullen we de discussie uitbreiden naar welk bier het lekkerst is voor bij de popcorn? |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:53 |
||||
@ Rino: Toch wel zoet he? Zoute popcorn komt er hier niet in. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Bose321 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:54 |
||||
Quote: tl;dr Nog steeds geen enkel argument wat een Windows PC niet kan. Ik heb zo het idee dat jij uit het stenen tijdperk komt waar alles nog met codes in een terminal ingeklopt moet worden ofzo. Echt hoor, al jouw 'pluspunten' bestaan al jaren met andere software pakketten. Dat er dan geen Apple logotje op zit en dus niet fijn werkt, niet stabiel is, niet snel is en niet gebruikersvriendelijk (sarcasme) neem ik dan maar voor lief. Bose321 wijzigde dit bericht op 30-11--0001 om 00:00, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:56 |
||||
Zo te zien hebben een fiks aantal mensen tijd over om fraaie teksten te schrijven. Graag nodig hen uit om even contact met mij op te nemen om te helpen vertalen. Een PM is voldoende. |
||||
Bose321 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:56 |
||||
Quote: Mensen met een Apple product zijn geen fanboys, de mensen die andere proberen wijs te maken dat het beter is, wel. Niet voor zo ongeveer alle, voor alles dat Apple maakt (in elkaar zet). |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 19:59 |
||||
Quote: Die liggen hier ook koud. |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 20:03 |
||||
Quote:Ik heb nog een six-pack "La Trappe" en een paar verdwaalde flesjes Duvel in de koeling liggen En ja Tinus ook mijn popcorn is zoet Hoeveel kilo zal ik meenemen? Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
Bose321 |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 20:08 |
||||
Hoewel zoete popcorn en een biertje er wel ingaan moeten we wel on-topic blijven jongens. Die arme OP zal vast door de bomen het bos niet meer zien met al dat gezwets over de superioriteit van macs. |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op maandag 21 januari 2013 20:09 |
||||
Ik heb voor Tinus en Rino nog wel een voorgesyncte en samengevoegde .srt klaarliggen. Als je deze week tijd hebt? 350 regels p.p. (ScandalS02E11) |
||||
|