BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Mypos |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 09:49 |
||||
Naar aanleiding van een discussie over sympathie hebben voor de "bad guys" in series hier even een draadje aangemaakt. |
||||
Freshti |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 13:09 |
||||
Ik kan wel sympathie voor Nick Brody opbrengen, maar puur door het feit dat ik denk dat hij spijt van zijn keuzes heeft en weet dat hij in de problemen zit. |
||||
Seba28 |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 13:56 |
||||
Ik denk dat iedere crimineel soms wel eens een momentje heeft waarop men kan zeggen: "tiens, hij is dan toch menselijk." |
||||
roobbai |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 16:41 |
||||
Quote: King Joffrey |
||||
fantagezicht |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 18:12 |
||||
Quote: Ik kan ook wel sympathie opbrengen voor Brody Wel verwacht ik dat niemand sympathie kan opbrengen voor Joffrey uit Game Of Thrones Dat iemand criminele dingen doet of in een crimineel milieu is beland wil nog niet zeggen dat het ook meteen een slecht mens is. Klasse Bal Henk ! |
||||
Mypos |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 19:14 |
||||
Leuke reacties. |
||||
Luuks |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 19:51 |
||||
Quote: Je hebt dus een hekel aan Amerika in het algemeen en wilt hier een politiek topic van maken? Denk dat je dan beter ergens anders kunt gaan kijken. Wat mij betreft gaat hier een slotje op, voor het uit de hand gaat lopen. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
masterbreel |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 20:03 |
||||
Newscrew
Als een serie goed is geschreven kan je als het goed is en de bedoeling is, sympathie opbrengen voor beide kanten. In het echt is het ook zo, elk verhaal kent drie kanten zeggen ze wel eens. |
||||
knoester |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 20:34 |
||||
Newscrew
Ja inderdaad, ik weet dat de off-topic niet over series hoeft te gaan, maar als jij hier zo'n politiek topic van gaat maken kun je dit inderdaad beter sluiten voor dit escaleert. We hoeven hier geen communistische propaganda, en ook geen nazistische overigens! Als je het had gehouden bij series was het leuk geweest Mypos, de tweede post verpestte het. knoester wijzigde dit bericht op 20-06-2013 om 20:36, totaal 2 keer bewerkt |
||||
dicko |
Geplaatst op donderdag 20 juni 2013 22:22 |
||||
Quote: Want...??? je mag geen hekel hebben aan Amerika ofzo? Quote: Het niet eens zijn met de Amerikaanse geopolitiek maakt iemand dus communistisch??? Hoe oud ben jij, heb je ooit iets meegekregen over wat (de USSR invulling van het) communisme inhoudt? Geen vrijheid geven aan mensen die er een andere mening op nahielden dan de gewenste mening was overigens één van de karakteristieken, wat dat betreft lijken de communisten hier in het topic al goed vertegenwoordigd... (The West Wing is overigens mijn meest favoriete serie.) dicko wijzigde dit bericht op 20-06-2013 om 22:37, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Xandecs |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 13:58 |
||||
Beheerder
Hou het een beetje bij het onderwerp hier. |
||||
dickey |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 14:53 |
||||
@Xandexs |
||||
Xandecs |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 15:00 |
||||
Beheerder
Quote:Nee, Off-Topic gedeelte mag in principe alles staan. Had er een slotje op, maar is niet nodig. |
||||
DutchWolf |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 15:27 |
||||
Tsja, niemand mag Joffrey, inderdaad. Van straffeloos een slagersjongen laten vermoorden tot zelf hoertjes afslachten en zelfs zijn oom in de rug laten aanvallen, dat geeft geen sympathie. Windows update: reboot; UNIX update: be ROOT ! :D |
||||
DragonChief |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 16:14 |
||||
Quote: Helden door wie? Door Amerikanen? Natuurlijk vinden Amerikanen dat hun militairen helden zijn (overigens niet allemaal, we kunnen nooit generaliseren). Amerikanen zijn eenmaal veel nationalistischer dan wij Nederlanders (waardoor het al lastiger is om ons te verplaatsen in hen), daarnaast hebben ze sowieso al veel meer respect voor hun militairen(/veteranen) dan wij dat kennen (bijv. militairen krijgen vaak gratis drank in café e.d.). Maar het allerduidelijkste is natuurlijk de oorlog tegen het terrorisme. Wanneer jij gelooft/denkt dat een bepaalde groep jouw landgenoten hebben vermoord, of erger nog; jouw vrienden, familie, kennissen, etc. dan is het niet raar dat je militairen, die hier een eind aan willen maken, als 'helden' ziet. Quote: Lekker belachelijk dan. Omdat jij de USA een schurken-regering vindt (waarom eigenlijk?) vind je iedereen die ertegen strijdt sympathiek. Beetje rare instelling heb je dan. Laat ik duidelijk zijn: ik ben het ook niet altijd eens met wat de VS doet, en dat zelfde geldt voor vele andere westerse landen die, waaronder ons, vaak denken zich ergens mee te mogen bemoeien. Dat wilt echter niet zeggen dat ik meer sympathie kan opbrengen voor personen die een doel hebben en ervoor willen sterven (dat vind ik nog wel mooi) maar zich vervolgens opblazen (of iets dergelijks) en daarmee honderden ONSCHULDIGE burgers meenemen. Of ga jij mij vertellen dat wanneer een van jouw familieleden omkomt in (bijvoorbeeld) een ontploffing van een bom in de Amsterdamse metro dat je dan ook sympathie hebt voor de desbetreffende bommenlegger? En goede post van DutchWolf. Xandecs wijzigde dit bericht op 21-06-2013 om 17:22, totaal 1 keer bewerkt Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace. |
||||
Mypos |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 16:30 |
||||
Quote: Ik vind alle regeringen schurken, niet alleen de USA maar dat is wel de ergste gezien de historie en ook nog steeds vandaag de dag. Ik weet niet waar ik moet beginnen maar hier een aantal punten waarom: 1. Regeringen is het toegestaan om geweld te gebruiken om bepaalde doelstellingen te bereiken. 2. Ze mogen legaal geld jatten van burgers onder het mom van belastingen. 3. Vervolgens word dat geld gebruikt (voor een groot deel) om oorlogen te voeren en banken overeind te houden. 4. Wat betreft de USA, kijk nu alleen eens naar hoe ze omgaan met klokkeluiders die misstanden aankaarten. Snowden en die wikileaks militair bv. Die worden in het gevang gegooid of nog erger. 5. De USA bombardeert het halve midden oosten met drones waarbij allerlei onschuldige burgers omkomen. 6. Ze martelen onschuldige gevangenen en houden ze gevangen zelfs als ze al onschuldig zijn verklaard (guantanomo bay) 7. Als je het boek Confessions of an Economic Hitman leest zie je wat voor criminele en corrupte praktijken de USA uitvoert om regeringen (die niet USA vriendelijk zijn) om te gooien en er vriendjes van de USA neer te zetten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.... Betekenis Terrorisme: gebruik van terreur om politieke doelen te bereiken En het meest belachelijk van alles is dat Obama dan de nobelprijs voor de vrede krijgt. We leven in een krankzinnige wereld. |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 17:08 |
||||
Mypos (iedereen overigens) heeft recht op zijn/haar mening, maar we gaan dit thema niet op bierdopje oplossen. |
||||
Desiree |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 17:18 |
||||
Ik wou maar even zeggen, als je de aandacht van de overheid naar dit forum wilt trekken, moet je vooral een onderwerp deze naam geven... |
||||
DragonChief |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 17:21 |
||||
NSA is watching you :p Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace. |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 18:27 |
||||
DragonChief for President |
||||
Mypos |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 18:39 |
||||
Quote: Nee dat gaan we zeker niet oplossen helaas. Maar erover discussieren kan altijd natuurlijk. Het omgooien van een regering voor machts/geld doeleinden is moeilijk te zien als vrijheidsstrijders. Maar mensen die zelf niet nadenken zouden dit misschien zo kunnen zien als er zo'n spin aangegeven wordt. Dat is het ook vaak, wat voor draai de media eraan geeft. |
||||
quetsbeek |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 18:41 |
||||
Ik heb een hekel aan iedereen die geen respect heeft voor iemands leven of zijn bezit. Of het nu regeringen, terroristen of ordinaire criminelen zijn. We komen wel vooruit al is het langzaam. |
||||
Seba28 |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 18:48 |
||||
Amerikanen zijn gewoon van nature chauvinistischer. Heb je hen al eens zichzelf horen voorstellen.. Hello, I'm Paul from LA. Altijd de locatie erbij. Zie je ons al beginnen. Hallo, Ik ben Rik uit Flevoland. Of den Danny uit wuustwezel. Enfin, iedere heeft zijn eigen helden en zijn terroristen. Iedereen heeft daar een zeer uitgesproken mening over. Dat Amerika (maar niet alleen zij) niet altijd correct zijn dat is wel al duidelijk gewezen. Maar ik vrees echter dat andere overheden niet veel beter zijn. Ze steken het misschien wel beter weg . |
||||
Desiree |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 19:07 |
||||
Quote: LoL! |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op vrijdag 21 juni 2013 19:50 |
||||
@Mypos |
||||
|