Forum > Off-Topic > Terrorisme
|
|
Pagina 2 van de 3
|
|
Auteur |
Bericht |
|
En dan niet te vergeten ''The Sopranos'' Als een serie mijn sympathie weet te wekken voor eigenlijk een enorm erge bad guy dan is dat het wel, ik denk dat deze serie daarom zo ongelooflijk veel prijzen heeft gewonnen en word geroemd als 1 van beste series ooit, omdat je meevoelt met een criminele familie en hun doen en laten.
|
|
|
Quote:
Het omgooien van een regering voor machts/geld doeleinden is moeilijk te zien als vrijheidsstrijders. Maar mensen die zelf niet nadenken zouden dit misschien zo kunnen zien als er zo'n spin aangegeven wordt.
[/quote]
Kortom, ik denk niet na? Kijk anders eens naar de film over William Wallace. Was hij vrijheidsstrijder of terrorist? Dat hangt af "voor wie je bent".
Mooie discussie, ik ga weer verder met vertalen
[/quote]
Sorry als ik je beledigd hebt maar was niet de bedoeling. Wat ik bedoelde te zeggen was dat het erg makkelijk is om mee te gaan in wat de massa denkt aangezien de Media er vaak een spin aan geeft. Kijk maar naar hoe iedereen achter het verhaal van de massavernietigingswapens in Irak aanliep.
En ik liep zelf bv ook achter het hele 911 officiele verhaal aan totdat ik me er in 2008 in ging verdiepen.
Wat ben je aan het vertalen? Succes ermee.
|
|
|
1. Regeringen is het toegestaan om geweld te gebruiken om bepaalde doelstellingen te bereiken.
Jawel, zeker defensief. Souverein grondgebied mag beschermd worden, net zoals wij (=Nederland) F16's in de lucht sturen wanneer de Russen weer eens grappig doen en een bommenwerper over Nederland sturen. Als deze bommenwerper beladen is, zouden we dan niets MOGEN doen omdat de regering geen geweld mag gebruiken? Ongeacht als ditzelfde vliegtuig de binnenstad van Den Haag kan platmaken (en dat is grappig, want daar zitten al onze ministeries tegenwoordig).
2. Ze mogen legaal geld jatten van burgers onder het mom van belastingen.
Dat is weer een heel ander verhaal en heeft niets met terrorisme te maken. Belastingen zijn echter noodzakelijk, tenzij je een heel andere cultuur wilt creëren.
3. Vervolgens word dat geld gebruikt (voor een groot deel) om oorlogen te voeren en banken overeind te houden.
Niet in Nederland in ieder geval. De Amerikaanse oorlog(en) kosten wel gigantisch veel geld, dat is waar.
4. Wat betreft de USA, kijk nu alleen eens naar hoe ze omgaan met klokkeluiders die misstanden aankaarten. Snowden en die wikileaks militair bv. Die worden in het gevang gegooid of nog erger.
Vind ik een erg moeilijke en interessante kwestie. Ik respecteer de moed van deze mensen om met deze kennis naar buiten te treden en 'de mensen' te laten weten wat er gebeurd. Anderzijds zitten zij in een vertrouwensfunctie, dus zwart-wit gezien zou een militair die geheimen deelt aan (bijv.) Rusland een zelfde overtreding maken.
Nederland gaat overigens ook niet goed om met klokkenluiders. Denk aan de bouwfraude, weet je waar de beste man nu woont? In een caravan. En dat ondanks hij de overheid heel veel geld heeft bespaard.
Gelukkig dat van Vollenhoven hiermee bezig is.
5. De USA bombardeert het halve midden oosten met drones waarbij allerlei onschuldige burgers omkomen.
Rapporten hierover zijn volgens mij nog niet helemaal duidelijk, maar er zullen ongetwijfeld (te veel) onschuldige burgers zijn gestorven.
Echter, daar had ik het net ook over: zelfmoordterroristen, bommenleggers, etc... wil je daar nog op ingaan dan? Dan sterven ook veel burgers.
6. Ze martelen onschuldige gevangenen en houden ze gevangen zelfs als ze al onschuldig zijn verklaard (guantanomo bay)
Dat is gebeurd en zeker niet juist.
7. Als je het boek Confessions of an Economic Hitman leest zie je wat voor criminele en corrupte praktijken de USA uitvoert om regeringen (die niet USA vriendelijk zijn) om te gooien en er vriendjes van de USA neer te zetten.
Zeer interessant boek alhoewel nog steeds niet duidelijk bewijs is dat het verhaal van Perkins waarheid is. Maar al zou het niet geheel kloppen: er is een grote kans dat dergelijke praktijken wel plaats vinden of hebben gevonden.
Maar nu heb je alleen maar je negatieve punten van de VS genoemd. Maar wilt dat zeggen dat zij meer terrorist zijn dan één van de conservatieve terroristen?
Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace.
|
|
|
Quote:
DragonChief schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:24:
1. Regeringen is het toegestaan om geweld te gebruiken om bepaalde doelstellingen te bereiken.
Jawel, zeker defensief. Souverein grondgebied mag beschermd worden, net zoals wij (=Nederland) F16's in de lucht sturen wanneer de Russen weer eens grappig doen en een bommenwerper over Nederland sturen. Als deze bommenwerper beladen is, zouden we dan niets MOGEN doen omdat de regering geen geweld mag gebruiken? Ongeacht als ditzelfde vliegtuig de binnenstad van Den Haag kan platmaken (en dat is grappig, want daar zitten al onze ministeries tegenwoordig).
Ik bedoelde eigenlijk voornamelijk het geweld wat regeringen gebruiken in de eigen staat. Dus als je geen belasting betaald word je met geweld in de gevangenis gegooid. Of geweld tegen demonstraties wat nu volop te zien is in een heleboel landen. Ook in Europa. En dan krijgt de EU de nobelprijs voor de vrede? Krankzinnig.
2. Ze mogen legaal geld jatten van burgers onder het mom van belastingen.
Dat is weer een heel ander verhaal en heeft niets met terrorisme te maken. Belastingen zijn echter noodzakelijk, tenzij je een heel andere cultuur wilt creëren.
Ik vind dat het wel met terrorisme te maken heeft aangezien een overheid geweld gebruikt om dit geld te innen. En ja ik zou graag een andere cultuur hebben aangezien de wereld waar we nu in leven helemaal verrot en ziek is. Het systeem doel ik op, niet de mensen.
3. Vervolgens word dat geld gebruikt (voor een groot deel) om oorlogen te voeren en banken overeind te houden.
Niet in Nederland in ieder geval. De Amerikaanse oorlog(en) kosten wel gigantisch veel geld, dat is waar.
Wat dacht je dan van die JSF vliegtuigen waar miljarden naartoe gaat terwijl binnenkort oude mensen geen thuiszorg meer krijgen omdat er niet genoeg geld is. Krankzinnig.
4. Wat betreft de USA, kijk nu alleen eens naar hoe ze omgaan met klokkeluiders die misstanden aankaarten. Snowden en die wikileaks militair bv. Die worden in het gevang gegooid of nog erger.
Vind ik een erg moeilijke en interessante kwestie. Ik respecteer de moed van deze mensen om met deze kennis naar buiten te treden en 'de mensen' te laten weten wat er gebeurd. Anderzijds zitten zij in een vertrouwensfunctie, dus zwart-wit gezien zou een militair die geheimen deelt aan (bijv.) Rusland een zelfde overtreding maken.
Nederland gaat overigens ook niet goed om met klokkenluiders. Denk aan de bouwfraude, weet je waar de beste man nu woont? In een caravan. En dat ondanks hij de overheid heel veel geld heeft bespaard.
Gelukkig dat van Vollenhoven hiermee bezig is.
Vertrouwensfunctie? Een regering is niet te vertrouwen aangezien ze niet meer de belangen dienen van de burgers maar van banken en multinationals. Dat heeft de kredietcrisis ons in ieder geval pijnlijk duidelijk gemaakt. Hoe meer klokkeluiders over alle misstanden hoe beter. De hele zooi moet in het licht komen. Regeringen bestaan in principe om ons te DIENEN.
5. De USA bombardeert het halve midden oosten met drones waarbij allerlei onschuldige burgers omkomen.
Rapporten hierover zijn volgens mij nog niet helemaal duidelijk, maar er zullen ongetwijfeld (te veel) onschuldige burgers zijn gestorven.
Echter, daar had ik het net ook over: zelfmoordterroristen, bommenleggers, etc... wil je daar nog op ingaan dan? Dan sterven ook veel burgers.
En waarom denk je dat die rapporten niet geheel duidelijk zijn? Word mee gesjoemeld omdat ze niet willen dat dat bekend word.
Zelfmoordterroristen en bommenleggers keur ik ook af. Ben sowieso tegen geweld. Maar ik kan die mensen wel begrijpen aangezien ze radeloos zijn. Die landen worden verwoest, zowel financieel als infrastructuur. En dan komen er van die multinationals binnen en het enige wat die bedrijven doen is de natuurlijk rijkdommen weghalen en naar het westen sluizen en de situatie voor die mensen zelf nog armzaliger maken.
6. Ze martelen onschuldige gevangenen en houden ze gevangen zelfs als ze al onschuldig zijn verklaard (guantanomo bay)
Dat is gebeurd en zeker niet juist.
Gebeurd nog steeds.
7. Als je het boek Confessions of an Economic Hitman leest zie je wat voor criminele en corrupte praktijken de USA uitvoert om regeringen (die niet USA vriendelijk zijn) om te gooien en er vriendjes van de USA neer te zetten.
Zeer interessant boek alhoewel nog steeds niet duidelijk bewijs is dat het verhaal van Perkins waarheid is. Maar al zou het niet geheel kloppen: er is een grote kans dat dergelijke praktijken wel plaats vinden of hebben gevonden.
Maar nu heb je alleen maar je negatieve punten van de VS genoemd. Maar wilt dat zeggen dat zij meer terrorist zijn dan één van de conservatieve terroristen? |
Zeker. Aangezien zij de situatie veroorzaken. Terroristen als Al Qaida bv (wat trouwens door de CIA gecreeerd is) reageren alleen maar op de situatie. Die mensen worden radeloos en het enige wat ze dan nog kunnen zijn drastische dingen. De andere terroristen (regeringen) hebben alleen maar geld en macht als doelstelling.
http://www.youtube.com/watch?v=Voi2xiy0wXo&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=1HzHz06lmjI
|
|
Newscrew
|
Mypos, je zegt zoveel dingen waarover je zeer duidelijk geen enkel idee hebt waar het over gaat dat ik enerzijds wil reageren (hopelijk om je iets te leren). Anderzijds weet ik dat je een mafketel ben aangezien je in complottheorieën gelooft en zo een idioot bent die belastingen geld jatten noemt en ook nog zegt dat er vooral banken mee gered worden. Naar alle waarschijnlijkheid wil je niet beter weten en ben je een linkse extremist (of rechts, je bent niet heel duidelijk, maar ongeschoold en paranoide in elk geval wel).
Gezien de richting van dit topic zou ik willen vragen om een slotje
|
|
|
Quote:
masterbreel schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:25:
Mypos, je zegt zoveel dingen waarover je zeer duidelijk geen enkel idee hebt waar het over gaat dat ik enerzijds wil reageren (hopelijk om je iets te leren). Anderzijds weet ik dat je een mafketel ben aangezien je in complottheorieën gelooft en zo een idioot bent die belastingen geld jatten noemt en ook nog zegt dat er vooral banken mee gered worden. Naar alle waarschijnlijkheid wil je niet beter weten en ben je een linkse extremist (of rechts, je bent niet heel duidelijk, maar ongeschoold en paranoide in elk geval wel).
Gezien de richting van dit topic zou ik willen vragen om een slotje |
+1
|
|
|
Quote:
+1
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
Newscrew
|
Quote:
+1
Xandecs ik zei toch dat dit uit de hand ging lopen, gooi er asjeblieft een slotje op!!! Ow en trouwens @mypos ik zit niet op DM's van jou te wachten over dit onderwerp!!! Als je dat nog een keer doet stuur ik alles op naar Xandecs of Sypher en kan je een ban verwachten hoop ik!
Ow en ik had het inderdaad fout je bent geen communist, maar een anarchist!
knoester wijzigde dit bericht op 22-06-2013 om 07:21, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Grappig. Als iemand anders denkt dan jij dan is iemand een idioot. Mensen willen anderen graag in een hokje plaatsen en dat lukt jou niet (gezien je me niet rechts of links kan noemen) en dan doen ze het maar af als idoot, ongeschoold en paranoide.
En niet inhoudelijk reageren maar alleen beledigen. Dat kan beter toch?
En aangezien er anderen zijn die wel een normale discussie kunnen voeren met me hoeft er volgens mij geen slot op. Als je dit topic of mijn ideeen aanstootgevend vind blijf er dan weg. Heel simpel.
|
|
|
Quote:
knoester schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:13:
Quote:
+1
Xandecs ik zei toch dat dit uit de hand ging lopen, gooi er asjeblieft een slotje op!!! Ow en trouwens @mypos ik zit niet op DM's van jou te wachten over dit onderwerp!!! Als je dat nog een keer doet stuur ik alles op naar Xandecs of Sypher en kan je een ban verwachten hoop ik!
Ow en ik had het inderdaad fout je bent geen communist, maar een anarchist! |
Ik had je een dm gestuurd omdat er toen een slotje opzat. Om je even te melden dat ik geen communist ben. Maar zal je niet meer dm-en wees gerust. Maar om nou om een slotje te vragen hiervoor en zelfs een ban voor mij??? Waar ben je bang voor?
|
|
Beheerder
|
Jullie schrijven zelf hele lappen tekst.
Je kunt ook gewoon niet reageren, dan sterft dit topic vanzelf.
Ik laat het voor nu gewoon open, ik zie niks waardoor ik dit echt dicht zou moeten gooien. En een ban is al helemaal belachelijk op dit punt.
|
|
|
Quote:
Ik zal nog even inhoudelijk op je post reageren. Alsjeblieft reageer zodat ik iets van je kan leren. Sta er absoluut open voor. Je kan van iedereen wat leren.
Ik geloof inderdaad in bepaalde complottheorieen maar ben je daarom meteen een mafketel? Ik bedoel het is een feit dat complotten bestaan. Zelfs al zou je het officiele verhaaltje mbt 911 geloven dan nog is dat een complot van een stelletje arabieren die gewapend met een paar plastic mesjes en wat vlieglessen een aantal vliegtuigen hebben gekaapd om die in gebouwen te vliegen.En zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen van complotten in de geschiedenis.
En ik ben een idioot omdat ik zeg dat er vooral banken gered worden met belastinggeld. Dude, leef je onder een steen? Wat is er nou de afgelopen jaren gebeurd mbt de financiele crisis? Al die bailouts mbt banken. Al dat geld wat de EU over heeft gemaakt aan Griekenland waar denk je dat dat heen gaat? Naar de burgers van Griekenland? Fout. Dat geld wordt gebruikt door Griekenland om hun rente mee af te betalen aan banken. Juist. En het laatste trucje wat ze uit de hoge hoed hebben getoverd is nog erger en als je dat nog geen diefstal noemt weet ik het ook niet meer. Beslag leggen op een bepaald percentage van het geld wat mensen op de bank hebben staan op Cyprus om de banken mee te ondersteunen. En ze zijn in Duitsland al bezig om een wet te maken zodat ze dus legaal geld van de bankrekeningen kunnen JATTEN van mensen om banken mee overeind te houden.
Zo aardig betoog voor iemand die ongeschoold is he.
Extreem in mijn denkbeelden ben ik misschien wel maar alleen omdat de meeste mensen gewoon gestaag meegaan in het beeld wat ze voorgespiegeld word door Politici en de Mainstream Media.
|
|
|
Je beseft wel dat er een (hele goede) reden is dat er geld naar die banken is gegaan? Snap je wat de gevolgen zullen zijn wanneer dit niet gebeurd? Deze steun is niet natte vinger werk hoor...
Prima als jij vind dat het 'oneerlijk' is, maar dan verwacht ik wel dat je deze mening hebt gevormd als je alle feiten weet. Mijn ervaring met dit soort onderwerpen is echter dat mensen dingen roepen maar niet weten waar de spreekwoordelijke klepel hangt.
Trouw:
"Geld lenen aan Griekenland is ook goed voor Nederland, zegt de econoom. "Nederland heeft veel geprofiteerd van het Europese project. Het bewaren van de euro is in jullie nationale belang. Politici zouden dit veel meer duidelijk moeten maken, zij hebben ook een educatieve taak. Maar dat gebeurt nu niet."
"Lambrinidis legt de nadruk op de onderliggende waarden van het Europese project. "Mijn land moet terug naar de verantwoordelijkheid, een van de grote Europese waarden. Maar solidariteit, die andere grote waarde, is ook nodig. Niet omdat het aardig klinkt, maar omdat solidariteit in ons aller belang is. Nederland exporteert heel veel naar andere eurolanden."
En lees meer erover op dit artikel in de trouw.
en:
"Een Grieks failliet zou voor de Griekse bevolking nog tien keer zwaarder zijn dan de effecten van de huidige bezuinigingsmaatregelen. Uit de euro, geen geld kunnen aantrekken op de kapitaal markt, weglekkende investeringen en een economie die zeer slecht scoort als het gaat om competativiteit. Het resultaat zou een jarenlange financiele deprressie zijn.
Maar goed, dat is Griekenland. Ons 'pakkie an' niet, om het maar eens bot te zeggen. Helaas, het zit anders.
De onderstaande tabel van het IMF maakt duidelijk waarom de rijkere Europese landen geen keus hadden bij de Griekse bailout. De Exposure, oftewel hoeveel er aan staatsleningen uitstaat in Griekenland, is gewoonweg te groot. Nederland heeft bijvoorbeeld eind 2009 voor zo'n 15 miljard euro aan Griekse staatsobligaties in bezit. 3x keer zoveel dus als de 5 miljard die Nederland nu mee betaalt aan de Griekse bailout. Frankrijk zit voor 50 miljard euro in het schip -wat meteen duidelijk laat zien waarom de Fransen van het begin af aan al voor een bailout waren- en Duitsland voor 28 miljard euro. In totaal hebben de Eurozone landen voor 164 miljard aan exposure in Griekse staatsobligaties."
Lees meer op: http://www.forexinfo.nl/artikelen/verdieping/388-waarom-griekenland-gered-moest-worden.
En nationaal:
"Waarom systeembanken niet mogen omvallen
Het failliet van systeembanken zoals ABN Amro, ING bank, SNS bank en RABO bank (voor de goede orde: laatstgenoemde bank ontving nooit overheidssteun), zou leiden tot een ernstige ontwrichting van ons financiële bestel.
Systeembanken zijn immers te nauw betrokken bij elementaire bancaire functies zoals sparen, verzekeren en kredietverlening. Zou men dergelijke banken failliet laten gaan, dan zouden deze vitale functies ernstig in het gedrang komen en een hele maatschappij hopeloos kunnen ontwrichten."
Site.
-------------------------------
Wat mij vaak opvalt, en dit is geen oordeel, is dat mensen die de PVV stemmen dit soort dingen roepen. Nogmaals, puur iets dat mij opvalt. Wellicht komt dat ook omdat Wilders zelf dat soort dingen roept.
Hoe dan ook, wat ik met deze quotes wil zeggen is dat er een goede reden achter dit soort acties zitten. Het is goed om te beseffen dat er niet 'zomaar' geld wordt gegeven aan banken of andere landen maar dat dit ook zeker in ONS eigenbelang is.
Bij dit soort onderwerpen moet je je goed inlezen en begrijpen waarom er gebeurd wat er gebeurd zonder meteen te roepen.
DragonChief wijzigde dit bericht op 22-06-2013 om 14:56, totaal 1 keer bewerkt
Strippers do nothing for me…but I will take a free breakfast buffet anytime, anyplace.
|
|
|
Quote:
Mypos schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:37:
Quote:
Ik zal nog even inhoudelijk op je post reageren. Alsjeblieft reageer zodat ik iets van je kan leren. Sta er absoluut open voor. Je kan van iedereen wat leren.
Ik geloof inderdaad in bepaalde complottheorieen maar ben je daarom meteen een mafketel? Ik bedoel het is een feit dat complotten bestaan. Zelfs al zou je het officiele verhaaltje mbt 911 geloven dan nog is dat een complot van een stelletje arabieren die gewapend met een paar plastic mesjes en wat vlieglessen een aantal vliegtuigen hebben gekaapd om die in gebouwen te vliegen.En zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen van complotten in de geschiedenis.
En ik ben een idioot omdat ik zeg dat er vooral banken gered worden met belastinggeld. Dude, leef je onder een steen? Wat is er nou de afgelopen jaren gebeurd mbt de financiele crisis? Al die bailouts mbt banken. Al dat geld wat de EU over heeft gemaakt aan Griekenland waar denk je dat dat heen gaat? Naar de burgers van Griekenland? Fout. Dat geld wordt gebruikt door Griekenland om hun rente mee af te betalen aan banken. Juist. En het laatste trucje wat ze uit de hoge hoed hebben getoverd is nog erger en als je dat nog geen diefstal noemt weet ik het ook niet meer. Beslag leggen op een bepaald percentage van het geld wat mensen op de bank hebben staan op Cyprus om de banken mee te ondersteunen. En ze zijn in Duitsland al bezig om een wet te maken zodat ze dus legaal geld van de bankrekeningen kunnen JATTEN van mensen om banken mee overeind te houden.
Extreem in mijn denkbeelden ben ik misschien wel maar alleen omdat de meeste mensen gewoon gestaag meegaan in het beeld wat ze voorgespiegeld word door Politici en de Mainstream Media. |
Lol waarom zou je uberhaupt denken dat als een land geld krijgt om niet failliet te gaan, dat het geld naar de burgers gaat? Zeker Griekenland waar de belastingdruk sowieso laag is en de mensen gelijk alles plat leggen als de regering daar ook maar denkt aan belastingverhoging. Zulke mensen ga je toch geen geld geven....
Je kan dit ook spiegelen aan Nederland, stel dat we hulp nodig hebben en we krijgen 16 miljard over gemaakt, jij zou dan het liefst dat geld willen splitten over de burgers? Naast het feit dat een deel van dit geld alsnog bij de regering terecht komt door belastingheffing zou die 16 miljard beter gebruikt kunnen worden om de geplande bezuinigingen op te vangen en er daardoor minder door de bevolking gezeurd wordt.
Kortom ik vind het prima dat je een eigen mening over verschillende onderwerpen hebt, maar denk nou niet dat banken en regeringen een stelletje schooiers zijn. Ieder land heeft deze entiteiten nodig om zo stabiel mogelijk te kunnen leven, heb je dit niet dan ga je richting de praktijken die nog steeds in sommige Afrikaanse landen bestaan...
|
|
|
Wat hebben banken nu te maken met het onderwerp van de topic starter?
Mypos schrijft:
Extreem in mijn denkbeelden ben ik misschien wel maar alleen omdat de meeste mensen gewoon gestaag meegaan in het beeld wat ze voorgespiegeld word door Politici en de Mainstream Media.
Laten we ervan uitgaan dat je stelling juist is; wat is dan je doelstelling om "de waarheid" hier te gaan verkondigen? Daar zijn toch hele andere fora voor? Of richt een politieke partij op en pak het aan.
|
|
|
Gezien de topic gaat over je al dan niet zou appreciatie kunnen opbrengen voor een criminineel is een serie/film gaat dit topic echt wel de verkeerde kant uit. Wat heeft bovengenoemde replies (wat overigens perfect geargumenteerd is) maar niets meer met topic te maken..
Van mij mag er een groot slot op..
|
|
|
Quote:
DragonChief schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:54:
Je beseft wel dat er een (hele goede) reden is dat er geld naar die banken is gegaan? Snap je wat de gevolgen zullen zijn wanneer dit niet gebeurd? Deze steun is niet natte vinger werk hoor...
Dat snap ik. Maar als je je in de materie verdiept kan je maar tot 1 conclusie komen en dat is dat dit systeem totaal corrupt is. Banken die geld creeeren uit het niets en daar dan rente over vragen. Als mensen echt doorhadden hoe dit systeem werkt zou er morgen een revolutie zijn. Wat betreft het natte vinger werk, ik bedoel als die mensen echt precies wisten wat ze aan het doen zijn hadden we deze crisis ook niet gehad.
Prima als jij vind dat het 'oneerlijk' is, maar dan verwacht ik wel dat je deze mening hebt gevormd als je alle feiten weet. Mijn ervaring met dit soort onderwerpen is echter dat mensen dingen roepen maar niet weten waar de spreekwoordelijke klepel hangt.
Je hoeft niet bang te zijn dat ik niet alle feiten ken. Ben behoorlijk belezen in dit onderwerp. Het is niet zo dat ik vind dat het oneerlijk is. Het systeem is gewoon oneerlijk en dat is een feit. Meer uitleg volgt.
Trouw:
"Geld lenen aan Griekenland is ook goed voor Nederland, zegt de econoom. "Nederland heeft veel geprofiteerd van het Europese project. Het bewaren van de euro is in jullie nationale belang. Politici zouden dit veel meer duidelijk moeten maken, zij hebben ook een educatieve taak. Maar dat gebeurt nu niet."
"Lambrinidis legt de nadruk op de onderliggende waarden van het Europese project. "Mijn land moet terug naar de verantwoordelijkheid, een van de grote Europese waarden. Maar solidariteit, die andere grote waarde, is ook nodig. Niet omdat het aardig klinkt, maar omdat solidariteit in ons aller belang is. Nederland exporteert heel veel naar andere eurolanden."
En lees meer erover op dit artikel in de trouw.
en:
"Een Grieks failliet zou voor de Griekse bevolking nog tien keer zwaarder zijn dan de effecten van de huidige bezuinigingsmaatregelen. Uit de euro, geen geld kunnen aantrekken op de kapitaal markt, weglekkende investeringen en een economie die zeer slecht scoort als het gaat om competativiteit. Het resultaat zou een jarenlange financiele deprressie zijn.
Ik ben helemaal voor solidariteit. Maar het systeem wat we nu hebben is in feite socialisme voor de rijken. Al het geld gaat naar banken terwijl banken gewoon door blijven gaan met gigantische bonussen en enorme risico´s blijven nemen omdat ze weten dat als het fout gaat de belastingbetaler wel in de bres springt. Zeg eens eerlijk, vind jij dat een eerlijk en goed systeem?
Maar goed, dat is Griekenland. Ons 'pakkie an' niet, om het maar eens bot te zeggen. Helaas, het zit anders.
De onderstaande tabel van het IMF maakt duidelijk waarom de rijkere Europese landen geen keus hadden bij de Griekse bailout. De Exposure, oftewel hoeveel er aan staatsleningen uitstaat in Griekenland, is gewoonweg te groot. Nederland heeft bijvoorbeeld eind 2009 voor zo'n 15 miljard euro aan Griekse staatsobligaties in bezit. 3x keer zoveel dus als de 5 miljard die Nederland nu mee betaalt aan de Griekse bailout. Frankrijk zit voor 50 miljard euro in het schip -wat meteen duidelijk laat zien waarom de Fransen van het begin af aan al voor een bailout waren- en Duitsland voor 28 miljard euro. In totaal hebben de Eurozone landen voor 164 miljard aan exposure in Griekse staatsobligaties."
Lees meer op: http://www.forexinfo.nl/artikelen/verdieping/388-waarom-griekenland-gered-moest-worden.
En wat hebben we daaraan? Alsof Griekenland dat ooit terug zou kunnen kopen. Waardeloos papier is het.
En nationaal:
"Waarom systeembanken niet mogen omvallen
Het failliet van systeembanken zoals ABN Amro, ING bank, SNS bank en RABO bank (voor de goede orde: laatstgenoemde bank ontving nooit overheidssteun), zou leiden tot een ernstige ontwrichting van ons financiële bestel.
Systeembanken zijn immers te nauw betrokken bij elementaire bancaire functies zoals sparen, verzekeren en kredietverlening. Zou men dergelijke banken failliet laten gaan, dan zouden deze vitale functies ernstig in het gedrang komen en een hele maatschappij hopeloos kunnen ontwrichten."
Site.
-------------------------------
Wat mij vaak opvalt, en dit is geen oordeel, is dat mensen die de PVV stemmen dit soort dingen roepen. Nogmaals, puur iets dat mij opvalt. Wellicht komt dat ook omdat Wilders zelf dat soort dingen roept.
Hoe dan ook, wat ik met deze quotes wil zeggen is dat er een goede reden achter dit soort acties zitten. Het is goed om te beseffen dat er niet 'zomaar' geld wordt gegeven aan banken of andere landen maar dat dit ook zeker in ONS eigenbelang is.
Bij dit soort onderwerpen moet je je goed inlezen en begrijpen waarom er gebeurd wat er gebeurd zonder meteen te roepen. |
Ik ben absoluut geen PVV stemmer dat voorop maar Wilders heeft op dit punt gewoon gelijk. Het is totaal niet in ONS eigenbelang. Het is alleen maar in het belang van banken en andere multinationals die aan de top van de voedselketen zitten. Jan met de pet is de lul want daar wordt het eerst en het meest bezuinigd. Kijk maar naar de thuiszorg nu bv.
En dan nog even verdere uitleg wbt dit corrupte systeem van geld creeeren uit het niets.
Hoe banken geld creëren
Het geld dat banken creëren is niet het papiergeld met het watermerk en de verschillende logo's. Het is het elektronische geld wat je op het scherm ziet als je bij een pinautomaat kijkt hoeveel geld je op je rekening hebt. Op dit moment bestaat 97% van als het geld in de economie uit dit elektronische geld (bankdeposito). Maar 3% van al het geld heeft nog die ouderwetse vorm van echt geld dat aangeraakt kan worden.
Banken zijn in staat om geld te creëren door het boekhoudkundige proces wat ze gebruiken wanneer ze geld uitlenen. De nummers die je ziet wanneer je het saldo op je rekening bekijkt zijn eigenlijk gewoon boekingen in het computer systeem van de bank. Deze nummers zijn een aansprakelijkheid of een schuldbekentenis van de bank aan jou. Maar door het gebruik van je bankpas of internet bankieren, kan je deze schuldbekentenissen op dezelfde manier gebruiken als briefgeld. Hierdoor zijn banken in staat om een vervanging voor geld te creëren
Elke nieuwe lening die een bank aangaat zorgt er op deze manier voor dat er extra geld wordt gecreëerd Hoewel dit vaak moeilijk te geloven is wanneer je voor de eerste keer hoort is het algemeen bekend onder de mensen die het monetaire systeem beheren. Zo legde bijvoorbeeld, Sir Mervyn King, de Gouverneur van the Bank of England van 2003-2013, dit punt laatst uit aan een conferentie van zakenlieden:
“Wanneer banken leningen verstrekken aan hun klanten, creëren ze geld door de bankrekeningen van hun klanten te crediteren.â€
Sir Mervyn King, Governor of the Bank of England 2003-2013 (Speech)
En Martin Wolf, een van de deskundigen van de Independent Commission on Banking, verklaarde botweg in de Financial Times, dat de essentie van het hedendaagse monetaire stelsel het creëren van geld uit het niets is door private banken die vaak onverantwoordelijke leningen verschaffen.
Door middel van dit proces van geld creëren, hebben banken de geldhoeveelheid met 11,5% per jaar verhoogd, waardoor de huizenprijzen stegen en de prijzen te duur werden voor een hele generatie.
De keerzijde van dit creëren van geld is natuurlijk dat met elke nieuwe lening ook een nieuwe schuld gecreëerd wordt. Dit is de oorzaak van de enorme berg aan persoonlijke schulden - geen geld dat voorzichtig gespaard is door gepensioneerden, maar geld dat uit het niets gecreëerd is door banken en uitgeleend aan mensen die niet konden terugbetalen. Uiteindelijk werd de schuldlast te hoog wat voor de golf van mensen zorgde die hun hypotheek niet meer konden betalen wat de start van de huidige financiële crisis veroorzaakte.
Dat komt van de website Positive Money wat een fantastische website is. Nederlandse zusje is Onsgeld.nu. Het financiele systeem moet compleet hervormd worden als we een betere wereld willen en een uitweg uit de ellende van de financiele crisis.
|
|
|
Quote:
Seba28 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:32:
Gezien de topic gaat over je al dan niet zou appreciatie kunnen opbrengen voor een criminineel is een serie/film gaat dit topic echt wel de verkeerde kant uit. Wat heeft bovengenoemde replies (wat overigens perfect geargumenteerd is) maar niets meer met topic te maken..
Van mij mag er een groot slot op.. |
Ken je de serie life niet? Everything is connected.
En waarom wil je er een slot op? Je hoeft dit nog niet te lezen?
|
|
|
Quote:
Baloetje schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:59:
Quote:
Mypos schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:37:
Quote:
Extreem in mijn denkbeelden ben ik misschien wel maar alleen omdat de meeste mensen gewoon gestaag meegaan in het beeld wat ze voorgespiegeld word door Politici en de Mainstream Media. |
Lol waarom zou je uberhaupt denken dat als een land geld krijgt om niet failliet te gaan, dat het geld naar de burgers gaat? Zeker Griekenland waar de belastingdruk sowieso laag is en de mensen gelijk alles plat leggen als de regering daar ook maar denkt aan belastingverhoging. Zulke mensen ga je toch geen geld geven....
Je kan dit ook spiegelen aan Nederland, stel dat we hulp nodig hebben en we krijgen 16 miljard over gemaakt, jij zou dan het liefst dat geld willen splitten over de burgers? Naast het feit dat een deel van dit geld alsnog bij de regering terecht komt door belastingheffing zou die 16 miljard beter gebruikt kunnen worden om de geplande bezuinigingen op te vangen en er daardoor minder door de bevolking gezeurd wordt.
Kortom ik vind het prima dat je een eigen mening over verschillende onderwerpen hebt, maar denk nou niet dat banken en regeringen een stelletje schooiers zijn. Ieder land heeft deze entiteiten nodig om zo stabiel mogelijk te kunnen leven, heb je dit niet dan ga je richting de praktijken die nog steeds in sommige Afrikaanse landen bestaan... |
Volgens mij heb je een aantal prioriteiten niet goed want als ik het zo lees vind je het belangrijker dat banken blijven bestaan dan mensen?
Banken en bedrijven en overheden zijn alleen maar gecreeerd om het leven van de mensen beter en makkelijker te maken. Maar op dit moment maken ze het mensen alleen maar moeilijker en ellendiger. Dat komt omdat het financiele systeem uitgegroeid is tot een monster wat gevoed moet blijven worden. En alles en iedereen is ervan afhankelijk. Het is toch te belachelijk voor woorden dat dat geld van de EU voor griekenland naar de banken gaat terwijl de mensen daar omkomen van de honger? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Mypos wijzigde dit bericht op 22-06-2013 om 18:41, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Ik ben helemaal voor solidariteit. Maar het systeem wat we nu hebben is in feite socialisme voor de rijken. Al het geld gaat naar banken terwijl banken gewoon door blijven gaan met gigantische bonussen en enorme risico´s blijven nemen omdat ze weten dat als het fout gaat de belastingbetaler wel in de bres springt. Zeg eens eerlijk, vind jij dat een eerlijk en goed systeem?
Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Ik vind wél dat het huidige kapitalisme niet goed is (zeker als je kijkt naar de ware betekenis en het doel van kapitalisme, als je daarnaar kijkt weet je dat dit doel nooit behaald is).
We hebben nu socialisme voor de rijke? Hoe rijk praten we dan over? En over Nederland of het buitenland? Want dat is weer lastig te vergelijken aangezien het systeem daar heel anders is (als ik bijvoorbeeld naar de VS kijk waar belasting betalen heel anders werkt dan hier).
In Nederland vind ik het economisch systeem echter TOTAAL niet gespitst op de rijke. Want de rijke mensen hier betalen 52% belasting over hun salaris (oké niet hun gehele salaris, want je betaalt eerst belasting uit schijf 1 en 2, but you get the point), en dit land is vergeleken met vele andere landen zeer solidair. We hebben hier veel vangnetten en veel uitkeringen.
Dat bedrijven steevast doorgaan met bonussen kent naar mijn mening twee gezichten: enerzijds is het hun bedrijf dus zij mogen bepalen wat zij doen, anderzijds ben ik het wel met je eens dat zij géén bonussen meer zouden mogen geven wanneer zij staatssteun hebben ontvangen van de overheid.
En wat hebben we daaraan? Alsof Griekenland dat ooit terug zou kunnen kopen. Waardeloos papier is het.
Vergis je niet, veel van de hulp die allerlei kanten is opgegaan is alweer terug naar Nederland (of de andere landen die hulp hebben gegeven!). Geldt trouwens ook voor nationale leningen: ING heeft bijna haar schuld terugbetaald.
Ik ben absoluut geen PVV stemmer dat voorop maar Wilders heeft op dit punt gewoon gelijk. Het is totaal niet in ONS eigenbelang. Het is alleen maar in het belang van banken en andere multinationals die aan de top van de voedselketen zitten. Jan met de pet is de lul want daar wordt het eerst en het meest bezuinigd. Kijk maar naar de thuiszorg nu bv.
Dat is niet helemaal waar. Het is dus WEL in ons belang, juist voor jan met de pet. Export is belangrijk voor Nederland, als we dat kwijtraken dan raken we bedrijven kwijt (=failliet), gebeurd dat dan is de gewone burger zijn baan kwijt. En hoe wil je dan jouw gezinnetje onderhouden? Kortom, de bezuiniging is k*t, en het is niet eerlijk dat de burgers moeten betalen voor de fouten van een klein deel van de bevolking, maar het is wél noodzakelijk want het andere scenario is veel en veel slechter.
En @All, waarom moet er om de 4 posts worden gezegd dat hier een slotje op moet? We zitten hier in Off-Topic, speciaal voor alles wat niet onder de andere fora past. Als jij het niet interessant vindt houdt niemand je tegen om hier niet meer te kijken... posters en lezers zijn welkom, maar om telkens om een slotje te vragen lijkt me ook erg kansloos (plus dat Xandecs al minstens twee keer heeft gezegd dat hij geen reden ziet om dit topic te sluiten).
|
|
|
Laat ik eerst even zeggen dat je een fijne manier van discussieren hebt. Respect voor de ander ook al ben je het niet met elkaar eens. Dat maak ik nog wel eens anders mee (kijk alleen al in dit topic). Maar dat komt waarschijnlijk omdat veel van mijn overtuigingen compleet anders zijn dan mensen gewend zijn en ze dan kwaad of bang worden.Dus bij deze dank.
We hebben nu socialisme voor de rijke? Hoe rijk praten we dan over? En over Nederland of het buitenland? Want dat is weer lastig te vergelijken aangezien het systeem daar heel anders is (als ik bijvoorbeeld naar de VS kijk waar belasting betalen heel anders werkt dan hier).
In Nederland vind ik het economisch systeem echter TOTAAL niet gespitst op de rijke. Want de rijke mensen hier betalen 52% belasting over hun salaris (oké niet hun gehele salaris, want je betaalt eerst belasting uit schijf 1 en 2, but you get the point), en dit land is vergeleken met vele andere landen zeer solidair. We hebben hier veel vangnetten en veel uitkeringen.
Ik denk dat we het uit twee verschillende gezichtspunten bekijken. Ik bekijk altijd alles in principe vanuit de schaal van de hele planeet. Als er bv oorlog woedt ergens of er komt elke paar seconden een kind om van de honger in Afrika en wij hebben het hier in Nederland nog steeds redelijk goed, dan faalt het systeem in mijn ogen keihard. Dat er multinationals zijn die miljarden winst binnenhalen omdat ze oa ook nog eens de belasting omzeilen in bepaalde landen terwijl dat geld ook ergens anders voor gebruikt had kunnen worden is in mijn ogen totaal verkeerd. Dat het IMF een bepaald land "te hulp" schiet met een lening en dat dat land daarvoor bepaalde multinationals binnen moet laten waardoor die bedrijven het kleine beetje aan geld en rijkdommen wat er nog is ook nog eens weghalen en wegsluizen naar het westen? En dan ook nog eens hardstikke legaal en alle politici doen er fijn aan mee. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.
Dab is het fijn dat we hier in Nederland nog steeds uitkeringen ed hebben maar daar word ook al aan getornd. Dat gaat ook allemaal minder worden. De miljarden voor de JSF gaan gewoon door want mensen dood maken is natuurlijk belangrijker dan mensen levend houden. Kijk er is zoveel wat niet klopt dat ik nog uren door kan gaan. Maar hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
O ja en met socialisme voor de rijken bedoel ik al dat geld dat in bailouts is gepompd en naar banken of andere grote bedrijven is gegaan. Laatst nog weer naar de SNS. En geld wat van bankrekeningen van cyprioten word GESTOLEN om de banken mee te ondersteunen. Want banken zitten totaal aan de top wat betreft rijkdom. Er zijn wat van die bankiersfamilies die komen nooit in de Quote 500 maar reken maar dat die ver en ver boven de nr 1 van de quote 500 staan
Vergis je niet, veel van de hulp die allerlei kanten is opgegaan is alweer terug naar Nederland (of de andere landen die hulp hebben gegeven!). Geldt trouwens ook voor nationale leningen: ING heeft bijna haar schuld terugbetaald.
Maar ze hebben het geld wel gekregen toen ze failliet dreigden te gaan. Als een persoon zijn lening aan de bank niet meer kan betalen word hij of zij ook niet te hulp geschoten met geld van de staat. En de ABN is nog steeds een staatsbank.
Dat is niet helemaal waar. Het is dus WEL in ons belang, juist voor jan met de pet. Export is belangrijk voor Nederland, als we dat kwijtraken dan raken we bedrijven kwijt (=failliet), gebeurd dat dan is de gewone burger zijn baan kwijt. En hoe wil je dan jouw gezinnetje onderhouden? Kortom, de bezuiniging is k*t, en het is niet eerlijk dat de burgers moeten betalen voor de fouten van een klein deel van de bevolking, maar het is wél noodzakelijk want het andere scenario is veel en veel slechter.
Maar nu ga je dus uit van de bestaande situatie. We moeten gewoon de regels veranderen. Deze totaal corrupte en oneerlijke situatie moet veranderd worden en dat kan alleen door het financiele stelsel te hervormen. En daar moet heel veel druk bij komen kijken want de mensen die op het pluche zitten hebben daar geen haast bij. Bankiers willen sowieso dat deze situatie blijft bestaan en de bankenlobby is zo enorm machtig dat er nu 5 jaar later nog helemaal niks is veranderd aan de regelgeving voor banken. Dat is toch krankzinnig? Maar geen enkele politicus durft of wil daar zijn vingers aan branden.
Mypos wijzigde dit bericht op 22-06-2013 om 19:29, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
hmm en jij vindt dat hetgeen hier nu allemaal besproken word nog over je topic en eerste post in dit topic gaat..
Damn.. lighten up..
Bierdopje = series = ontspanning
Als ik over politiek correcte of incorrecte zaken, corruptie en vele andere zaken wil debatteren ga ik wel naar Brussel toe.. Er lopen er daar genoeg rond. (Er zijn uitzonderingen )
Er zijn al massa's andere topics gesloten omdat het niet meer ontopic ging.. blijkbaar is deze een uitzondering terwijl het al lang niet meer ontopic is.
Seba28 wijzigde dit bericht op 22-06-2013 om 21:23, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
Quote:
Seba28 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:22:
hmm en jij vindt dat hetgeen hier nu allemaal besproken word nog over je topic en eerste post in dit topic gaat..
Damn.. lighten up..
Bierdopje = series = ontspanning
Als ik over politiek correcte of incorrecte zaken, corruptie en vele andere zaken wil debatteren ga ik wel naar Brussel toe.. Er lopen er daar genoeg rond. (Er zijn uitzonderingen )
Er zijn al massa's andere topics gesloten omdat het niet meer ontopic ging.. blijkbaar is deze een uitzondering terwijl het al lang niet meer ontopic is. |
Ken je de serie life niet? Everything is connected.
En dit is het forum offtopic. De naam zegt het toch?
|
|
|
Jullie hebben beiden enorm goede en ook minder goede punten aangehaald van de werking (en niet-werking) van de westerse regeringen. En dank jullie daarvoor. Toch leuk om te zien dat sommigen van jullie toch nog interesse hebben in de werking van ons systeem ipv alleen maar commentaar te geven en te roepen dat het niet goed is.
Maar misschien kunnen jullie even naar het Vaticaan gaan.
Er wordt blijkbaar vergeten dat een groot deel van de westerse landen hun werking op gebaseerd hebben. Ze werkten enkel nog "iets" extremer dan de meeste regeringen vandaag.
Zij hebben na eeuwen van uitbuiting, slavenhandel, belastingen en wat nog allemaal, nu wel de rijkste bank en staat van de wereld.
Misschien kunnen zij Europa een beetje geld lenen en dan is de financiele crisis direct voorbij.
Ik ben er wel zeker mee akkoord dat banken en multinationals dringend moeten stoppen met belachelijke bonussen ed uit te betalen aan een paar mensen die een paar vergaderingen doen, terwijl ze de kleine man dan gewoon op straat zetten.
We hebben natuurlijk nog het geluk dat wij nog uitkeringen om op terug te vallen, wat natuurlijk niet overal is.
Ik denk persoonlijk dat het ook al een wijze beslissing zou zijn om regeringslieden minder te betalen en ook minder VOOR hun te betalen. Ik denk dat veel mensen vergeten dat dit ook een enorme kost os die natuurlijk jan met de pet moet betalen.
Over de rest van de discussie moet ik even nadenken.
|
|
|
@Mypos
Als toetsenridder is het altijd makkelijk om te vertellen hoe alles anders moet. Mijn vraag is: Wat doe JIJ eraan? Roeptoeteren is mooi, maar WAT doe jij eraan?
Mensen op websites informeren over jouw wereldbeeld, is dat jouw oplossing?
Het feit dat op deze website een forum off-topic gedeelte is, is voldoende om jouw visie volop te (mogen) vermelden. Dat je de serie Life erbij haalt is dan voldoende? Touch had je ook kunnen vermelden...
In de forumregels staat:
Wat is niet toegestaan op Bierdopje.com?
- Misbruik maken van dienstverlening.
De dienstverlening hier is -in mijn ogen- het praten over series e.d.
Ik mag toch aannemen dat de dienstverlening er niet is om persoonlijk wereldbeelden als waarheid te verkondigingen. Straks krijgen we een necrofiel die hier gaat beweren dat zoiets goed is voor de weg naar de hemel. Dat mag hoor, ze deden dat ook in American Horror Story.
Quote Ik bekijk altijd alles in principe vanuit de schaal van de hele planeet.
Mijn mening is dat deze planeet gebaat is bij het aselekt verwijderen van 2/3 van de wereldbevolking. Daar kan ik iedereen van overtuigen.
Ik ga de gebruikers op bierdopje mijn mening niet lopen opdringen "omdat er een off-topic gedeelte" is.
Wellicht kan de beheerder overwegen dat nu zo'n beetje alles gezegd is over dit thema en ermee ophouden. Mijn laatste reactie op dit draadje in ieder geval.
Deleted_ wijzigde dit bericht op 22-06-2013 om 23:56, totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|