BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Felgior |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:41 |
||||
Quote: Is dat rekeningnummer wel van stichting Brein ? |
||||
cobra |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:43 |
||||
Quote:Ja kan iemand idd dat rekeningnr even checken? |
||||
peter4103 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:46 |
||||
Quote: Ik heb zeker geen plannen in die richting. Maar ik blijf het toch gek vinden. Anyway, zoals ik al aangaf, ik ben geen jurist. Ik denk alleen dat het aangehaalde wetsartikel zeer ruim te interpreteren is en niet zozeer is bedoelt om ondertitels auteursrechtelijk te beschermen, maar er meer voor te zorgen dat je niet leuk een boek gaat vertalen en dat vervolgens onder eigen naam uitbrengt. Er zit wat mij betreft dus nogal wat ruis in de uitleg van Brein. |
||||
Mick |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 20:50 |
||||
Newscrew
Eerst eens even contact opzoeken met BREIN voor ik het bedrag zou overmaken. Maar hey, eerlijk gezegd, ik zou betalen als dit 'the real deal' is. |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 21:17 |
||||
Quote: http://tweakers.net/nieuws/88202/tv-zender-hbo-piraterij-game-of-thrones-hindert-dvd-verkopen-niet.html |
||||
DeBewoner |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 21:30 |
||||
Ik wil niet veel zeggen maar is rtl5 en sbs6 etc ook strafbaar dan?? deze doen ook vertalen en ondertitelen!! En als ik een film afspeel en op gehoor vertaal dan is de vertaling van mij en mag ik hem gerust delen met derden. Volgens mij is de gene die de brief heeft opgesteld een flap en weet hij zelf niet hoe en wat en zou ik niet blindelings op betaling ingaan en deze zaak eens uit laten zoeken op echtheid en..... of men wel degelijk strafbaar met dit is of niet want het is niks gejat of dergelijke men maakt de ondertitel namelijk zelf.. |
||||
Xepos |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 21:32 |
||||
Gebruiker
Quote: RTL5 en SBS6 hebben een licentie afgenomen om de desbetreffende serie uit te zenden. Bierdappje developer Bierdappje in de Google Playstore |
||||
hvw123 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 21:40 |
||||
Je mag de woorden 'jurist' en 'brein' nooit in één en dezelfde zoekopdracht gebruiken. Natuurlijk vind je dan geen resultaat Quote: hvw123 wijzigde dit bericht op 28-11-2013 om 21:41, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Jasper |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 21:49 |
||||
Als je eens zoek op google.be met de term 'V vermeulen BREIN' krijg je mooie resultaten. |
||||
Freaky85 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 21:55 |
||||
Geld ook voor BREIN Freaky85 wijzigde dit bericht op 28-11-2013 om 21:57, totaal 2 keer bewerkt |
||||
geerings1991 |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 22:11 |
||||
Quote: Wie kijkt wel een 13street of scfi channel. dan zie je regelmatig bij intro of aftiteling dat er staad www.bierdopje.com. dus zij zijn dan ook in strijd met de wet. \'like\' |
||||
Leafar |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 22:23 |
||||
Brein heeft zowieso al een slechte verleden, waaronder bekend staat dat ze allerlij soorten vervalsing hebben gedaan om rechtzaken te winnen etc. |
||||
TunefulDJMike |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 22:30 |
||||
Hebben ze eigenlijk wel is een take down request gestuurd naar bierdopje? Ik vind het namelijk belachelijk dat ze niet eens waarschuwen maar gelijk willen dat je gaat dokken. Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie |
||||
kerremans |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 22:35 |
||||
ten eerste ik betwijfel of er echt spraken is van plagiaat aangezien de ondertitels zelf worden vertaald en de Nederlandse ondertitels nog niet officieel zijn uitgegeven en wie zegt dat die instanties ze ook niet van internet haalt en gecorrigeerd |
||||
pieterdoomen |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 23:07 |
||||
ik lees nu met veel aandacht vele berichten. |
||||
mafdou7a |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 23:26 |
||||
ook ik betaal graag mee |
||||
sirmike |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 23:39 |
||||
Quote: geld of geldt? |
||||
fantagezicht |
Geplaatst op donderdag 28 november 2013 23:45 |
||||
Ik weet niet hoe het precies is gegaan maar ik hoop toch ook wel dat Bierdopje niet meteen na de brief heeft ingestemd en wel eerst even is gaan onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Klasse Bal Henk ! |
||||
liam16 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 06:22 |
||||
spijtig genoeg is BREIN een van de stomste dingen dat het zijn... Wie heeft dat ooit uitgevonden, en dan nog aan de leiding een uil zetten. |
||||
badtyper |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 08:10 |
||||
lijkt mij gewoon een standaard mailtje die ze naar jan en alleman opsturen |
||||
Tom |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 09:39 |
||||
o.O Er loopt een onderzoek naar alle uploaders... Quote: Er klopt ook geen hout van wat ze zeggen, maar ja, dat houdt ze denk ik niet tegen om zelf illegale praktijken te verrichten door te dreigen, te chanteren en te liegen. Edit: Dit betreft natuurlijk de uploaders van films/series + sub. Niet de uploaders van de subbers zelf, als ik het lees. Tom wijzigde dit bericht op 29-11-2013 om 10:03, totaal 2 keer bewerkt Refresh your Bierdopje experience with Material Design! http://www.bierdopje.com/forum/algemeen-developers/topic/19669--Thema--Bierdopje-meets-Material-Design |
||||
peter4103 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 10:49 |
||||
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de hele industrie gaat begrijpen dat het business model van dit soort producten veranderd is. Uiteindelijk heeft de consument altijd gelijk en bepaald de manier waarop content geconsumeerd wordt. Door het downloaden van, met name, series is het bereik van deze series vele malen groter en heeft een serie dus veel meer kijkers dan wanneer het uitsluitend via tv / disc beschikbaar is. De akties van BREIN veranderen hier niets aan. Elke aktie van BREIN heeft meerdere tegenacties en er wordt geen aflevering minder om gedownload. Kost de industrie dus alleen maar extra geld. Een ander nadeel is dat er geen cijfers beschikbaar zijn over kijkers van series die de content downloaden, dus goede series met een grote schare fans worden zomaar van de 'buis' gehaald en daardoor stopgezet. |
||||
Evermind |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 11:48 |
||||
Dus als er geen subs meer zijn, wordt er minder illegaal series/films verspreid en gaan we weer meer van het beperkte aanbod aanschaffen. Jaja... the Evermind that knows no season and withers not |
||||
peter4103 |
Geplaatst op vrijdag 29 november 2013 18:07 |
||||
Quote: Nou Evermind, ik ben bijna native qua Engels, maar heb toch soms met dialect erg veel moeite als ik mijn geluid niet vol open heb....en tja...ik heb wel buren enzo. Ondertitels (die ik eigenlijk altijd in het Engels heb) schelen dan wel. |
||||
peet1970 |
Geplaatst op zondag 01 december 2013 15:08 |
||||
alleen de reclassering kan je een schikkings voorstel doen. niemand anders dat zijn namelijk degene die je aanklagen. brein moet daar zijn zaak zien hard te maken (en das vast nog niet gebeurd).als een particuliere stichting dat doet kan je het wegwuiven .das net als een bedelbrief .en dan het bedrag de filmindustrie neemt genoegen met 500 euro die zijn niet duur dan .de proces kosten zijn alleen voor de verliezer van de rechtzaak. dus dat vorderen kan alleen als ze daadwerkelijk winnen .en of ze een zaak beginnen die ze nog helemaal niet op voorhand gewonnen hebben zie ik ze niet doen .de laaste 2 zaken van brein hebben ze namelijk verloren .ze schrijven ook als je betaald zullen wij het dosier sluiten dus het ligt helemaal niet bij een rechtbank maar op een burea van een medewerker van de stichting. net wat pieterdomen zegt .welke zaak plagiaat ? |
||||
|