BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Poebie |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 18:39 |
||||
Om een mogelijke rechtszaak te kunnen bekostigen is veel geld nodig, heel veel geld. |
||||
Kiry |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 18:52 |
||||
Doe je deze op eigen houtje? You may think you're some kind of God to these people, but I think we both know what you really are. - What's that? Some kind of criminal? Worse. A Politician. |
||||
nlsubsdarkone |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 18:59 |
||||
Welke rechtszaak verwacht jij dan? Bierdopje gaat toch helemaal niet tegen brein in en ze in het gerecht aanvechten? Als dat het geval zou zijn, dan stonden alle subs hier toch nog? En wie bedoel je precies met wij? |
||||
Ghostface1 |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 19:01 |
||||
gaat dit geld naar bierdopje ?.... |
||||
planckie |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 19:05 |
||||
Ik doneer graag! Maar eerst zou ik toch wat nog meer info hebben. (zoals hierboven staat) Valar Morghulis |
||||
Poebie |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 19:32 |
||||
Dit alles is in overleg gegaan met Dratone. Deze zaak is voor iedereen (!!!!!) die erbij betrokken is. Ikzelf hou hier niets aan over en krijg ook geen "onkostenvergoeding" of welke vorm dan ook. Het gedoneerde geld is in beheer bij de crowdfunding en mijn rekeningnummer is niet bekend bij hen. Ik zal ook de cijfers/financiën openbaar maken op het moment als alles is afgewikkeld! Dat ben ik m.i. naar alle donateurs verplicht. Poebie wijzigde dit bericht op 13-01-2014 om 19:40, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Blondie72 |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 19:40 |
||||
De vraag is eigenlijk niet zo raar aangezien bierdopje dat nadat ze de boete hadden betaald onderstaande hebben neergezet op het forum Quote: |
||||
Poebie |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 19:47 |
||||
De vraag is inderdaad niet gek en dat is ook de reden dat ik dit in overleg met Dratone heb gedaan. Dratone heeft hier zijn fiat aan gegeven, maar ik had even er niet bij nagedacht dat dat nog op de website stond. Terecht dat jullie er naar vragen. Ik geef hier dan ook eerlijk en voor zover mogelijk openlijk antwoord op. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 20:43 |
||||
Het gaat hem niet om Bierdopje of om enige andere site, want die zijn al op de schikking ingegaan. |
||||
adriaan1984 |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 21:33 |
||||
ik heb gedoneerd, life is like a box of chocolates you never know what you're gonna get |
||||
nlsubsdarkone |
Geplaatst op maandag 13 januari 2014 22:50 |
||||
Ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment gestopt ben met het lezen van al de forumposts hier. Teveel pagina's Maar er is toch helemaal geen vertaler aangeklaagd? Dat ging volgens mij over iemand die videobestanden op het internet zette en diegene is toch niet aangeschreven vanwege alleen maar ondertitelingen online zetten? |
||||
hendriks |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 01:07 |
||||
het is dus heel duidelijk dat bierdopje zelf niks doet en als een mak lam neer legt?? dit is voor een vertaler ? |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 02:50 |
||||
Quote: Je vergist je schromelijk. Er is in die verstuurde brieven op geen enkel moment sprake van het uloaden van illegale videocontent. Niet aan de Brief aan Bierdopje, noch aan SRT, noch aan de individuele vertaler. DIT is de brief aan SRT en de brief aan de vertaler, waarvan ik de link nu niet direct weer vind, is gelijkaardig. Alleen de vergoedingen (bij schikkingsaanvaarding) zijn verschillend. Je spreekt over "aangeklaagd". Er is vooralsnog niemand aangeklaagd; Alleen de dreigbrieven met het schikkingsvoorstel werden gestuurd. Bierdopje en SRT hebben getekend en zullen dus volgens de voorwaarden van de schikking met rust gelaten worden, lees (niet aangeklaagd worden). Tenzij ze zich niet aan de voorwaarden houden natuurlijk. De individuele vertaler, die de brief later heeft ontvangen dan beide sites, had tot eind december de tijd om de schikking te aanvaarden. De te betalen vergoeding, (voor de zogenaamd gemaakte kosten) is ook ettelijke malen hoger dan bij beide sites. Naar ik begrepen heb is de vertaler tot nu toe nog niet ingegaan op de schikking, hoewel de termijn verlopen is. Het zijn indianenverhalen als men hier komt beweren dat de bewuste vertaler door de stichting werd aangeschreven op grond van het feit dat er videomateriaal zou geüpload zijn. Dit is pertinent niet waar. Het gaat hem enkel om de ondertitels, laat dat voor eens en altijd duidelijk zijn. In de brief staat dat de ondertitels door gebruikers kunnen worden toegevoegd aan filmbestanden. Iets wat natuurlijk eigen is aan een ondertitel. Ik ga er ook van uit dat destijds de gebruikers hier ook hun ondertitels kwamen halen om aan het videobestand toe te voegen. Ik ga het nog eens duidelijk stellen voor zij die het niet begrijpen, maar ook voor zij die het niet willen begrijpen. DE VERTALER IN KWESTIE IS DOOR DE STICHTING AANGESCHREVEN VOOR HET ONLINE TER BESCHIKKING STELLEN VAN ONDERTITELS. Wil je de vertaler niet steunen, wil je niet solidair zijn, dat is je goed recht. Maar hou op met het verspreiden van indianenverhalen. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 14-01-2014 om 03:11, totaal 1 keer bewerkt |
||||
dicko |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 04:15 |
||||
Quote: En precies om dát te kunnen doen wordt er nu een beroep gedaan op jouw solidariteit. Die advocaat doet het nl niet voor een boekenbon en een glas water... |
||||
dicko |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 04:21 |
||||
Quote: Ik heb de bewuste brief van Brein aan de vertaler ook gezien en kan bevestigen dat RievandeBuggys gelijk heeft. |
||||
hennie1349 |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 07:06 |
||||
Quote: Die advocaat gaat nu wachten tot er genoeg geld op de rekening staat voor hij/zij wat doet? Of is er inmiddels al iemand bezig? Gaat het hier niet nog steeds om een mogelijke rechtszaak? Laat eerst eens zien wat de werkelijke aanklacht is van BREIN en wat ze nu eigenlijk willen met de brief die ze verstuurd hebben, welk strafbaar feit er is. Dan ga ik nadenken over een donatie. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
amsterdammertje |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 07:26 |
||||
http://petities.nl/nieuws/oproep-aan-alle-vertalers-die-een-brief-van-st-brein-hebben-ontvangen |
||||
masterbreel |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 07:33 |
||||
Newscrew
Er wordt gewoon geld ingezameld voor een rechtszaak. Er is nog geen zaak aangespannen, er is nog niets aan de hand, maar om vertalers te vertegenwoordigen die nog aangeschreven worden, of alsnog ondertitel sites, of gewoon particulieren die een zaak aanhangig maken tegen BREIN, daar is dit potje voor. |
||||
Poebie |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 07:39 |
||||
De advocaat doet het pro-deo dus die kosten zijn het niet. Het gaat om de kosten bij verlies van de rechtszaak. Het gaat hier nl om civiel recht. De advocaat heeft aangegeven dat de zaak erg sterk kan staan, maar zoals iedereen weet is het nooit te zeggen wat een rechter besluit. Poebie wijzigde dit bericht op 14-01-2014 om 07:43, totaal 2 keer bewerkt |
||||
Sproet |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 07:39 |
||||
Geld is overgemaakt. |
||||
ouwe |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 08:20 |
||||
10€ overgemaakt !!! |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 08:28 |
||||
Ben het volledig met @RievandeBuggys eens. fl0ff13 wijzigde dit bericht op 14-01-2014 om 08:29, totaal 1 keer bewerkt Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
sandman4sure |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 08:41 |
||||
Ik heb ook gedoneerd. Mooi initiatief en hopelijk wil iedereen die in de andere threads heeft gereageerd ook meedoen nu er een klein bedrag wordt gevraagd. Deze actie kan namelijk wel het gewenste resultaat opleveren. |
||||
Willem1977 |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 09:02 |
||||
Jammer dat deze ene persoon dit moet ondergaan. Maar goed initiatief om degene toch een steun(tje) in de rug te geven. Leuk doel als blijkt dat het geld niet nodig blijkt te zijn. Laten we hopen dat Stichting Aap een mooie donatie mogen ontvangen en Brein het zal verdubbelen |
||||
adriaantjes |
Geplaatst op dinsdag 14 januari 2014 10:39 |
||||
Graag gedaan hoor. |
||||
|