Forum > Off-Topic > Help je mee met een donatie?
|
|
Pagina 11 van de 12
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Done , heel veel succes !!! hoop dat jullie weer snel in de lucht zijn
|
|
Advertentie |
|
|
|
|
|
|
Ik lees net de laatste berichten.
Ik vraag me af of de donaties niet minder worden/stoppen omdat op dit moment niet bekend is wat er daadwerkelijk met de donaties gaat gebeuren.
Ik kan mij namelijk echt voorstellen dat men graag wil doneren voor vertalers maar minder bereid is dit voor stichting Aap te doen (zonder iets te willen afdoen aan dit goede doel).
Dat de strategie op dit moment niet naar buiten gebracht kan worden, is natuurlijk een feit maar ik denk dat dit het doneren (negatief) beïnvloedt.
Ik denk/hoop dus dat als het inderdaad tot een proces komt, de stroom donaties weer op gang komt. So keep up the good work.
Van mijn kant zal dan zeker een 2e donatie komen !
Tot slot: ik vind het ook erg jammer dat dit topic niet "vastgezet" kan worden, hoop dat dit nog kan/gaat gebeuren.
PS:
Ik ben een trouwe fan van Bierdopje met ook maar.... 3 berichten om mijn naam, hihi. En dat zegt echt niets over mijn betrokkenheid.
|
|
|
Het is wel bekend wat het doel van de donaties is.
Dat is in deze topic toch al uitvoerig aan bod gekomen.
We zijn nu pakweg anderhalve maand na het verstrijken van de deadline die de welbekende stichting aan de vertaler stelde.
De bal ligt dus in hun kamp, want laten we duidelijk zijn, het is niet de vertaler die om heel deze affaire gevraagd heeft.
Als de stichting besluit om de vertaler voor de rechter te dagen, dan weten we toch allemaal dat dit procedures zijn van lange adem.
Dus verwacht niet van vandaag op morgen een oplossing of een resultaat.
Wees toch een beetje realistisch en geduldig.
Het is nu belangrijk dat de betrokkenen zich voorbereiden samen met de advocaat en zeker niet hun kaarten laten kijken, want dat zou nefast voor de zaak kunnen zijn en dat is toch iets wat we zeker niet willen.
Wees gerust, de betrokken vertaler en het entourage dat helpt en bijstaat, zullen al genoeg druk en stress te verwerken krijgen.
Ondertussen kunnen we duimen en hopen op een goede afloop, het eindresultaat is van belang, daarvoor heb ik gedoneerd en niet om hier extra informatie te krijgen.
|
|
|
Quote:
Helemaal eens. Maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Veel goede doelen brengen om de zoveel tijd een krantje uit waarmee ze (al dan niet fictief) hun donateurs op de hoogte houden (bijvoorbeeld Wereldnatuurfonds). Vermoedelijk zullen (niet alle, maar wel veel) mensen bij een donatie ook uitgaan van het idee 'voor wat hoort wat' en enigszins op de hoogte willen blijven (uit betrokkenheid, of ter controle) hoe hun geld besteed wordt.
Ik begrijp heel goed dat dat op de hoogte houden in dit geval een lastige kwestie is. Maar de consequentie dat met het uitblijven van updates, de stroom aan donaties opdroogt, begrijp ik ook.
Het zou de kunst zijn om updates te geven waar voor Brein geen nieuwe informatie uit te halen valt.
Of om gewoon geduld te hebben
|
|
|
Naar verwachting zal het deze week (kunnen) gaan worden dat er meer bekend gemaakt kan worden. Ik heb daar de nadruk op gelegd bij de betreffende advocaten en andere belanghebbenden.
Ik ben geen marketing kenner, doe dit volledig voor het eerst, zonder opleiding, zonder veel hulp. Dus dan is het sowieso lastig om updates te geven waar ook voor Brein geen nieuwe informatie uit te halen is. Dan is nu een van die dingen waar ik tegenaan loop. Mede daarom de "druk" nu bij de advocaten gelegd dat er deze week "gecommuniceerd" gaat worden.
Maar daarnaast kan ik iedere dag zeggen dat men geduld moet hebben, dat gaat ook vervelen, daarnaast leest niet iedereen alles. Ik ben nog steeds op zoek daar de "andere" vertaler die op een website om hulp vraagt. Tot nu toe geen enkele reactie. Daar maak ik mij meer zorgen om. Of de persoon durft niet, of er loopt een "copycat" rond die interessant doet en de zaak alleen maar kan "beschadigen". Dat wil ik ook voorkomen.
Greetz,
Nathalie
|
|
|
Het kan best dat er nog een vertaler is aangeklaagd, maar ik ben dan wel nieuwsgierig naar wie dat dan moet zijn. Ik heb er verder niets meer over gehoord. Misschien een flauwe grap of een rare sprong van brein of zo?
|
|
|
Quote:
Maar wel met veel gedrevenheid en volgens mij ook met veel succes.
Als ik zo vrij mag zijn: je bent een t o p p e r !
|
|
|
Quote:
+1
|
|
|
Als het bekend wordt dat Brein daadwerkelijk een proces begint tegen deze vertaler zal ik doneren.
Ik wacht af omdat ik liever mijn geld aan Bits of Freedom doneer mocht deze zaak niet doorgaan.
Stichting AAP ook een erg goed doel maar B.O.F is toch meer gerelateerd aan deze zaak. Nu kan ik dus zelf kiezen wie en wanneer mijn geld krijgt.
Blijf het op de voet volgen en groot respect voor Nathalie en iedereen die hierbij betrokken is.
|
|
|
Enne... deze maar weer eens omhoog schoppen
groetjes
|
|
|
Quote:
+1
Geduld is een schone zaak. Wie rustig afwacht wordt beloond.
|
|
|
Quote:
misschien hoopte ze zo op gratis juridisch advies nadat ze dat grote bedrag moesten betalen?
|
|
|
FF weer boven aan zetten
|
|
|
Nathalie, rustig aan. Als er informatie is horen we die wel van je,
je bent en blijft een topper.
succes
Je bent nooit te oud om te leren
|
|
|
En de topic maar weer een zetje naar boven geven!
ps @bierdopje....de vraag blijft......
"waarom zetten jullie deze topic niet vast?" en
"Kunnen jullie of willen jullie hierop niet reageren"?
Groetjes
|
|
|
Ik heb nogmaals een pm aan een moderator gestuurd met de vraag waarom helemaal niemand van Bierdopje reageert.
Dus maar weer even afwachten.
|
|
|
Inderdaad....We wachten maar af.
Ondertussen schuiven we dit topic wel weer een klein beetje meer naar boven.
Groetjes
|
|
|
Daar gaan we weer.
|
|
|
En weer naar boven... SCHOP!
|
|
|
Ben blij dat er tenminste één het lef heeft om te durven knokken.
Natuurlijk oordeel ik niet, maar diep respect hoor!!!
Dus mensen, doneer...
Het zal nodig zijn.
|
|
|
Inzamelacties blijken meer dan eens nodig om de burger, zeg maar Jan met de pet, te beschermen.
Dit stond vandaag op de VRT teletekst:
binnenland ————————————————————————
"NIEUWE TELECOMWET SCHENDT DE PRIVACY"
———————————————————————————————————————
De Liga voor Mensenrechten start een
procedure bij het Grondwettelijk Hof om
de nieuwe telecomwet aan te vechten.
De wet verplicht telecombedrijven om 1
jaar lang telefoon- en e-mailgegevens
van klanten op te slaan. Die kunnen
politie en gerecht dan eventueel
gebruiken bij een onderzoek.
Maar volgens de Liga schendt de nieuwe
wet de privacy en het recht op
vertrouwelijke communicatie.
"Veiligheid is belangrijk, maar privacy
ook", stelt de Liga.
Via crowdfunding gaat de Liga nu geld
inzamelen om de procedure bij het
Grondwettelijk Hof te betalen.
|
|
|
Vaak zijn het de mensen die het alleen moeten opknappen, waar de rest dan later weer van profijt van heeft.
Als er dan een opstaat, laten we die dan ook steunen.
Doneer mensen, we hebben er allemaal baat bij straks.
|
|
|
http://stopdataretention.be/
Vertalingen: 259
|
|
|
En maar weer in de picture zetten
|
|
|
Beste donateurs, sponsoren, sympathisanten en andere betrokkenen en geïnteresseerden,
Sinds de start van onze actie "Laat ondertitels vrij" is er veel gebeurd. Op verschillende manieren, op de voorgrond, zoals door het opzetten van de crowdfunding en achter de schermen, zijn we bezig geweest om onze zaak voor te bereiden. We hebben ook steun geboden aan personen die door BREIN zijn aangesproken en diverse mensen en belangenorganisaties zijn benaderd om op de een of andere wijze onze zaak te steunen. We begrijpen dat voor sommige sympathisanten en donateurs het allemaal wat lang duurt, maar een goede voorbereiding is nu eenmaal noodzakelijk. In het andere geval lopen we de kans het doel voorbij te schieten.
Ook bleek dat, indien het ingezamelde bedrag ingezet zou worden voor een juridische procedure namens een enkele partij of persoon 30% schenkingsrechten en 21% BTW (samen dus meer dan de helft) (aan de Belastingdienst) afgedragen zou moeten worden. We zijn ervan uit gegaan dat onze donateurs dat niet op prijs zouden stellen. We hebben dus ook tijd moeten besteden om uit te zoeken op welke fiscaal optimale manier we de funding zouden kunnen inzetten. Deze hebben we, met behulp van advies van belastingadviseurs, gevonden.
De strategie is de volgende: Langs twee wegen zullen we proberen de zaak in ons voordeel te beslechten. Via de juridische weg en via de weg van de politiek.
Voor de eerste weg hebben zich reeds een aantal belanghebbenden gemeld namens wie de rechter om een uitspraak gevraagd kan worden. Langs deze weg roepen we andere mensen en organisaties die een belang hebben bij juridische duidelijkheid over de vraag of ondertitels altijd een inbreuk opleveren op het auteursrecht op om zich bij ons te melden. Zoals het maken van amateurondertitelingen en deze beschikbaar te stellen en/of aan te wenden voor privégebruik. We willen uiterlijk eind van de komende maand (maart 2014) de kwestie aanhangig hebben gemaakt.
Voor de tweede weg zullen wij doorgaan met het verzamelen van handtekeningen voor de petitie „Laat ondertitels vrijâ€. Hiervoor hebben we 40.000 handtekeningen nodig om deze ook „verplicht†behandeld te krijgen in de 2e kamer. Dit word een burgerinitiatief genoemd. Hieronder een kleine uitleg wat een burgerinitiatief inhoud:
Een burgerinitiatief is in de Nederlandse politiek een voorstel dat een kiesgerechtigde, met ondersteuning van 40.000 handtekeningen, kan indienen om een bepaald onderwerp op de agenda van de Tweede Kamer te laten plaatsen. Indien het voorstel aan de vereisten voldoet, komt het onderwerp op de Kameragenda.
Een burgerinitiatief moet betrekking hebben op het instellen, wijzigen of afschaffen van een wettelijke regeling of op ander regeringsbeleid. Het voorstel mag niet in strijd zijn met de Grondwet en de goede zeden. Begrotingen en belastingen zijn uitgesloten van het burgerinitiatief.
Een burgerinitiatief kan worden gezien als een vorm van petitierecht. In het geval van een petitie heeft de burger recht op een antwoord. Een petitie heeft geen formele status en is daarom heel vrijblijvend. Bij een burgerinitiatief kan een burger een onderwerp op de politieke agenda zetten en verplicht de burger de Kamer het onderwerp te behandelen.
Graag vernemen we jullie reacties, tips, op- en aanmerkingen of om je aan te melden als belanghebbende bedoeld onder de „eerste weg". Hiervoor kunnen jullie mailen naar laatondertitelsvrij[at]nikita.demon.nl
Voor het ondertekenen van de petitie, klik hier
Voor het helpen middels een donatie, klik hier
Voor het volgen via de Facebook pagina, klik hier
Greetz,
Nathalie
|
|
|
|
Je hebt geen rechten om een reactie te plaatsen of het topic is gesloten
|
|