BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 11:17 |
||||
Management
@Inodder: Ik weet niet in hoeverre we nog aantrekkelijk zijn voor Eweka, aangezien we al geruime tijd geen NZB's meer aanbieden. |
||||
Pitakaas |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 13:45 |
||||
Klopt het ook dat hier amper reclame te zien is? m.u.v. wat google ads op de fora, geen banners ofzo. Misschien is daar nog wat te halen? |
||||
Laav |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 13:57 |
||||
Quote: Klopt, bierdopje is qua reclame / advertenties zeer minimaal bezet (Elke pagina wel wat maar niet storend), je kunt dit uitbreiden maar of het dan prettiger wordt voor een ieder is de vraag, denk dat het een slimmer plan is om bij google adds weg te gaan en een andere partner te kiezen en/of een partner te zoeken in de vorm van sponsoring. Quote:Dit is al aangegeven, er bleef te veel geld 'hangen' bij PayPal of ze blokkeerden het account. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Pitakaas |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 14:27 |
||||
Wat wordt daarmee bedoelt? Paypal is toch zeer betrouwbaar? |
||||
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 14:44 |
||||
Management
Quote: Er zijn wel banners, maar als je die niet ziet hangen ze zeker in je adblock Quote: Betrouwbaar? Mwah. Het is een stelletje bureaucraten die graag in je zuurverdiende spaarpotje gaat lopen graaien zeg maar De ~2 weken dat we bij Paypal zaten (maar dat is al bijna 2 jaar terug) is toen alles behalve bevallen. |
||||
Pitakaas |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 14:58 |
||||
Ik heb ruim 1000 euro via Paypal transacties gedaan, echt ideaal. |
||||
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 14:59 |
||||
Management
Ligt er compleet aan of men het vanaf Paypal naar Paypal overmaakt of dat ze een creditkaart gebruiken. Bij die laatste gaat er toch wel een fors bedrag vanaf. |
||||
Laav |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 17:58 |
||||
Quote:Nja als je een wizard op de site plaatst zal het grootste deel van PP komen + dat PP veel bekender is geworden in Nederland de laatste twee jaar (Toen jullie het dus getest hebben). |
||||
Inodder |
Geplaatst op vrijdag 19 maart 2010 19:07 |
||||
Quote:Daar heb je mischien gelijk in, wat dat betreft zijn jongens als FTD en B4E voor de hand liggender maar daar zijn er zo veel van. Iedereen weet dat je de Subtitles die je hier vandaan haalt toch ergens aan gaat koppelen. of dat nu door middel van een directe nzb link is of niet. Wat de Subs betreft is BD zo goed als alleenheerser en komen de mensen van de nzb sites toch nog hier terecht voor de subs. Imo dus toch zeker nog een zeer aantrekkelijke plek voor jongens als Eweka. Er moet iig snel wat gebeuren wat op deze manier gaat bierdopje ten onder aan zijn eigen succes. |
||||
bartjee |
Geplaatst op zaterdag 20 maart 2010 13:26 |
||||
Ik denk dat als je in de subs naast de link van BD ook de link van je sponsor zet, en de nodige reclame op de site, dat er dan best wat payserver providers jullie willen helpen hoor. Alle subs worden denk ik ook door IRC en Torrent downloaders gebruikt die dan op deze manier op de site van jullie sponsor uitkomen en mogelijk op nieuwsgroepen over stappen. |
||||
bertje666 |
Geplaatst op zondag 21 maart 2010 19:20 |
||||
een nieuwe server zal echt geen database problemen oplossen. Je code/database management scheelt een factor 1000 of soms nog meer. Een nieuwe systeem helpt hooguit een factor ~2? Zou het probleem hieraan kunnen liggen. Zo groot is jullie database tenslotte niet. (geen miljoenen entrys) |
||||
Seba28 |
Geplaatst op zondag 21 maart 2010 19:27 |
||||
Ik krijg de laatste tijd meer en meer 'onze database heeft er even geen zin meer in' of zoiets.. ik neem aan dat dit allemaal te maken heeft met elkaar (snelheid etc..)? |
||||
Laav |
Geplaatst op maandag 22 maart 2010 10:08 |
||||
Quote:Als we de technische heren hier mogen geloven is de database al meermalen verbeterd en geüpgraded dus denk dat we moeten geloven dat de database zelf niet het euvel is maar puur de hardware die de database draait. |
||||
bertje666 |
Geplaatst op maandag 22 maart 2010 17:52 |
||||
Ik zou toch maar eens een tooltje gebruiken om te zien waar mijn database het langst over doet. |
||||
forza11 |
Geplaatst op maandag 22 maart 2010 20:19 |
||||
waar zitten jullie met de servers? ik ben een tijdje terug van NL naar US hosting gegaan, de pricing in de US ligt vele malen lager dan hier in NL. Ik kreeg daar 2 managed dedicates met een 100MB pijp voor de prijs van 1 bak hier in NL met een 10MB. Als je zelf servers hebt en goedkope colo zoekt dan kan ik nog wel voor je rondvragen (werk in de telecom), PM/mail maar als dat het geval is. |
||||
xppx |
Geplaatst op dinsdag 23 maart 2010 07:50 |
||||
Quote: Optimalisatie is niet enkel mogelijk via de db software en de infrastructuur, je hebt ook nog de data zelf die je erin steekt volgens een patroon ('model'). Sterker nog, de meeste efficiente optimalisatie (effort vs verbetering) krijg je door het datamodel te bekijken en de functies (waarvan de SQL statement maar een deeltje is) te verbeteren. Ik weet niet hoe de DB is georganiseerd, maar ik heb bv. applicaties gezien die voor elke rij gegevens terug naar de DB gingen (= trouwens origineel slecht EJB pattern) en table scans uitvoerden om data terug te vinden. Wel dat soort applicatie kan je 100x sneller maken door de manier van opzoeken volledig te veranderen (in dit geval was dit dus: de juiste indexen opzetten). Ik zou idd, zoals bertje666 al zegt, het pad van je SQL calls laten berekenen en via monitoring kijken waar je het langst over doet. En dan de 80/20 regel toepassen: beginnen met de 10 langst durende db-access'n verbeteren en zien wat het effect is, en indien de moeite, de volgende 10, tot de inspanning niet meer in verhouding staat met de winst. xppx wijzigde dit bericht op 23-03-2010 om 07:52, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Seba28 |
Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 18:02 |
||||
In ieder geval kan ik maar zeggen dat de laatste dagen een ramp is.. gemiddeld 1 minuut om te verklikken op site. En om de drie klikken de melding dat de database er even geen zin in heeft. |
||||
Deleted_15112011 |
Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 18:15 |
||||
Yep, het begint frusterend te worden. |
||||
cherique |
Geplaatst op donderdag 25 maart 2010 20:42 |
||||
Is het misschien mogelijk om vertalers voorrang te geven? |
||||
Sypher |
Geplaatst op vrijdag 26 maart 2010 18:25 |
||||
Management
Quote: Het is niet mogelijk om bepaalde groepen voorrang te geven, zo werkt een webserver niet. Als dat er was, was de vertalersgroep een van de groepen met iets meer prioriteit qua toegang. |
||||
noxiuz |
Geplaatst op zondag 28 maart 2010 16:08 |
||||
Als ik alleen al de homepage load dan duurt dat zo lang, enkel 'wachten' op bierdopje.com. Is de routing vanaf de colo goed in orde? En misschien handig om de webserver een cache te laten doen voor de info op de homepage zodat hij niet realtime zit te zoeken naar de nieuwste? In zo'n geval zou een rappe webserver al een redelijk probleem oplossen. |
||||
Sam |
Geplaatst op zondag 28 maart 2010 18:49 |
||||
Banned
Je kan toch ook gewoon subs rond een ander tijdstip posten? Ik heb zelf nergens last van. Ik gebruik wel Chrome. 53 vertalingen: One Tree Hill: 16 | Teen Wolf: 16 | Lights Out: 10 | Suits: 4 | 90210: 2 | The Newsroom: 2 | Gossip Girl: 1 | Glee: 1 | Zen: 1 | Scandal: 1. |
||||
Storyteller |
Geplaatst op zondag 28 maart 2010 19:37 |
||||
Quote: We willen als vertalers uiteraard zo snel mogelijk iedereen laten meegenieten van ons werk, dus daarom ook de "haast". Voor de devs: kan het misschien een idee zijn om uploads via een aparte instance/hostname/iets dergelijks te laten plaatsvinden, waardoor hij minder gestoord wordt door de leesversie van de site? HEEL VEEL Vertalingen gedaan. Te veel om op te sommen :) |
||||
Sypher |
Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 16:37 |
||||
Management
Quote: Heeft weinig nut, de bottleneck is niet de webserver (software) maar de database. Ook al maken we een subsite waar je kunt uploaden, kan die het alsnog niet in de database frotten. |
||||
Sypher |
Geplaatst op dinsdag 30 maart 2010 16:38 |
||||
Management
|||||
|