BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
TinusTussengas |
Geplaatst op donderdag 02 juni 2011 13:11 |
||||
@ RievandeBuggys: |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 19:13 |
||||
Blijft altijd lastig. Hier staan leuke testen inclusief de oplossingen en waarom. |
||||
Sam |
Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 19:42 |
||||
Banned
Is spreektaal in ondertitels trouwens niet handig? bv. wou in plaats van wilde. 53 vertalingen: One Tree Hill: 16 | Teen Wolf: 16 | Lights Out: 10 | Suits: 4 | 90210: 2 | The Newsroom: 2 | Gossip Girl: 1 | Glee: 1 | Zen: 1 | Scandal: 1. |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 19:50 |
||||
Quote: Ik laat dit van de context van de zin afhangen. Als het 2 korte zinnen zijn met een aardige pauze ertussen dan maak ik er 2 titels van. Als het 1 zin is maar iemand een pauze laat vallen of gewoon heel langzaam praat voeg ik het samen tot 1 titel. Vind 6 seconden wel heel ruim trouwens. Ik hou meestal 5 seconden aan. TinusTussengas wijzigde dit bericht op 07-06-2011 om 19:51, totaal 1 keer bewerkt |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 22:41 |
||||
Quote: Leuk proefje, minouhse, ik denk dat de meesten onder ons er wel 20/20 halen. Want de regels zijn eigenlijk niet zo ingewikkeld. Het artikel in EOS heeft het eigenlijk niet over de regels, men gaat er van uit dat men die kent. Maar het handelt over het feit dat D-T fouten zelfs door de besten onder ons gemaakt worden. Het heeft te maken met ons brein en ons geheugen dat ons in de val doet trappen. @Babel55 : Wou en wilde zijn beide toegelaten vormen van het werkwoord willen. wou/wilde Of ook nog Last met, een hekel hebben aan of tegenstander zijn van onregelmatige werkwoorden? Keer het en draai het hoe je het wilt, het is Nederlands en mag bijgevolg gebruikt worden. Hoewel toegegeven, sommige vormen erg in onbruik zijn geraakt, wellicht door de tegenwind die ze kregen in het onderwijs, (arm Nederlands). Ik gebruik ook geregeld de onregelmatige enkelvoudsvorm van willen "wou". De meeroudsvorm "wouden" gebruik ik zelden of nooit. De volgende zin zou dus kunnen luiden: Hij wou (het) wel, maar zij wilden (het) niet. Is dus perfect Nederlands en nog kleurrijk ook. Ik heb er geen probleem mee om beide (vormen) door elkaar te gebruiken, want het ene sluit het andere niet uit. Het is historisch en behoort tot onze taal, waarom zouden we het verloochenen? Vervoeging van onregelmatige werkwoorden |
||||
gniuz |
Geplaatst op dinsdag 07 juni 2011 23:51 |
||||
Handig topic dit, voor mij als beginnend vertaler! |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
|