BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
AttiC |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 04:57 |
||||
Speel sinds kort de x264 (.mkv) bestanden af via mijn mediacenter op mijn samsung tv. Bij sommige bestanden krijg ik alleen een zwart beeld, wel audio en valt deze na zo'n 10 sec helemaal weg. Ik heb echt geen idee wat ik hier aan kan doen. |
||||
masterbreel |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 05:26 |
||||
Newscrew
Kan een streaming probleem zijn, je kastje kan de gegevens simpelweg niet snel genoeg ophalen van je PC... Verder ben ik geen bekende van mediacentres, dus ik weet het niet precies |
||||
THC |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 06:06 |
||||
Misschien een codec probleem.... wel eens een update gedaan ? |
||||
frontmill71 |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 06:13 |
||||
Haal ze anders eerst even door mkvtoolnix, en kijk dan of ie hem dan wel afspeelt. Om je dromen waar te maken, moet je eerst wakker worden. |
||||
winitoe |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 08:12 |
||||
even omzetten met convert to dvd, mediaplayer zal problemen hebben met mkv, |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 08:16 |
||||
Als het aan de header compression van de video en/of audio ligt, zou je het kunnen oplossen met de mkv file te openen met "MKVmerge". |
||||
Waltham |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 10:13 |
||||
Kijk eens bij Samsung of ze nieuwe firmware beschikbaar hebben voor je TV. Heb je wellicht de "mkvtoolnix" omweg niet nodig... |
||||
Pielie |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 11:02 |
||||
Even belangrijk om te weten, wat voor mediacenter gebruik je? |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 11:16 |
||||
In de voorbeelden die je gaf zijn de ondertitels in sommige regels zeer kort na elkaar (bijvorbeeld 1 milliseconde) of zelfs overlappend. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 12:04 |
||||
Wat wel verdacht is, is dat beide bestanden waarvan je aangeeft problemen mee te hebben, dezelfde suffix "AVS" hebben, dus van dezelfde releasegroep afkomstig blijken te zijn. |
||||
Bolot |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 14:41 |
||||
Ik heb ook een probleem met mkv, tenminste met de ondertitels. This signature is legen- wait for it... dary |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 15:20 |
||||
Het is altijd dezelfde ellende, die windows toepassingen zijn vaak heel mooi, maar missen vaak de nodige plug-ins of codecs om te doen wat je er van verlangt. |
||||
Kareltje538 |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 15:34 |
||||
Ikzelf heb een WDTV HD-speler (1e generatie) en bij bestanden van deze groep (AVS) maar ook van bijv. POW4 en tegenwoordig ook Britse series van FoV heb |
||||
Bolot |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 16:03 |
||||
Quote:Alle gangbare codecs staan erop dmv mediaplayer classic te installeren en dit werkt perfect in pc status, mkv kan afgespeeld worden met ondertitels, nadeel is dan weer geen mogelijkheid om de afstandsbediening te gebruiken . Alleen in de mediacenter status zie ik de ondertitels niet bij de mkv. Nu, deze HP paviljon draait al 4 jaar zonder problemen. Als deze naar de eeuwige pc-velden is vertrokken ga ik toch een compactere oplossing zoeken. This signature is legen- wait for it... dary |
||||
panter4life |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 16:04 |
||||
kent iemand nog een goeie serie zoals terra nova fringe hawaii,.. heb ik al gezien lost ook al en 24 ook al en prison break en breakout kings enzo... |
||||
frontmill71 |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 16:34 |
||||
@ Kareltje538, is er geen forum van/met hobbyisten? Om je dromen waar te maken, moet je eerst wakker worden. |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 17:42 |
||||
Quote: Ik bezit een WD-TVLive mediaplayer en ben heel tevreden met dit kastje, als je die via de netwerkaansluiting aan het net koppelt, kan je ook streamen naar die mediaspeler vanaf je pc, toegang tot verschillende internet toepassingen, zoals bijvoorbeeld internetradio, You Tube enz. Er is onlangs een vernieuwde versie van uit met draadloze netwerk mogelijkheden. Ik zou dat klein dingetje niet meer willen missen. Uiteraard zijn er nog andere merken, maar daar heb ik geen ervaring mee. Als ik in mijn luie zetel lig en heb de afstandsbediening bij, dan hoef ik er bij manier van spreken de hele avond niet meer uit te komen. LOL. Je kan er niet enkel mee streamen, maar er zijn ook twee usb poorten om eventuele harde schijven of flash drives aan te sluiten. De WD TV-Live is stabieler en sneller dan de eerste gewone WD-TV en deze nieuwe versie zou dus nog beter en sneller moeten zijn. Je kan hier een review lezen over dit spul. Moest ik nu tot de aanschaf van een mediaspeler overgaan, zou dit wel mijn keuze zijn, denk ik. |
||||
Bolot |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 17:49 |
||||
Quote:Bedankt Henri, dat ziet er mooi uit en gaat al een pak minder plaats innemen dan een volledige pc. Ik ga het rustig eens bekijken, bedankt voor de tip This signature is legen- wait for it... dary |
||||
Kareltje538 |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 19:00 |
||||
Quote: Ja ik heb er al een custom firmware van b-rad opstaan, maar ook die is er helaas mee gestopt...Maar ik zal nog eens goed zoeken, thanks!!! |
||||
dicky |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 20:06 |
||||
Goede mensen, |
||||
Bolot |
Geplaatst op vrijdag 18 november 2011 21:38 |
||||
Quote: Dicky, heeft zo een speler ook een grafische interface zodat je makkelijk kan navigeren naar mp3, foto of video? Of is het een mapstructuur waar je in moet zoeken? This signature is legen- wait for it... dary |
||||
RievandeBuggys |
Geplaatst op zaterdag 19 november 2011 11:14 |
||||
Quote: Zeer belangrijk, inderdaad. Want daar word je telkens je het toestel gebruikt mee geconfronteerd. Ik heb ooit eens een mediaspeler gehad, voor het HDMI tijdperk, kon geen mkv afspelen, maar goed het kon avi bestanden weergeven. Het navigeren in het menu was echter een ramp. Je kon niet van het eerste item naar het laatste door één stap achteruit, je moest als er bijvoorbeeld 100 items in het menu stonden en je moest het laatste hebben, honderd keer klikken, want door scrollen deed hij ook niet. Om grijze haren van te krijgen was dat, over beter gezegd, om RSI van te krijgen. Daar is de WD TV-live zeer goed in, hij onthoudt ook waar je bijvoorbeeld het laatste nummer gestopt hebt, als je het later terug wil spelen, vraagt hij "van in het begin", of "resume". Nogmaals, ik kan niet oordelen over andere recente mediaspelers, maar wat bedieningsgemak betreft, kan er volgens mij bij de WD TV live niet veel verbeterd worden. Ik kan hier natuurlijk alle menu opties niet uit de doeken doen, maar er zijn heel wat mogelijkheden, waar eenieder volgens mij zijn gading wel in vindt. Ook de weergave van ondertitels is zeer goed, je kan de grootte van de letters instellen en je kan de ondertitels gewoon hoger of lager in beeld zetten, door tijdens het spelen de up of down pijtjes te gebruiken. Ook nooit last gehad met de weergave van ondertitels, zelfs ondertitels met tijdsoverlappingen geeft hij feilloos weer, hij stapelt ze wel even op boven elkaar, maar ze worden wel weergegeven, overlapt in tijd of niet. Bij de WD TV live is één milliseconde tussen twee ondertitels ruim voldoende, want ik lees hier in het forum dat er bij bepaalde mediaspelers problemen ontstaan als de tijdspanne tussen twee regels onvoldoende zou zijn. Niets van dat dus bij de WD TV live. Dit zijn toch wel een paar punten die zeer belangrijk zijn en daar heeft dit ding mij nog nooit ontgoocheld. Ook zullen er aan dit toestel wel minpuntjes zijn, als je het vergelijkt met andere mediaspelers, maar de meest essentiële dingen doet hij goed en dat is het belangrijkste. RievandeBuggys wijzigde dit bericht op 19-11-2011 om 11:15, totaal 1 keer bewerkt |
||||
HenQ |
Geplaatst op zaterdag 19 november 2011 11:27 |
||||
Quote:Ik heb ook een samsung tv, waar kan ik dit controleren? Ik heb sinds kort ook met tv rips van Powa, dimension en immerse gedonder met afspelen. bvd |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
HenQ |
Geplaatst op zaterdag 19 november 2011 12:02 |
||||
dubbel HenQ wijzigde dit bericht op 19-11-2011 om 12:03, totaal 1 keer bewerkt |
||||
FastPinguin |
Geplaatst op zaterdag 19 november 2011 12:23 |
||||
Quote: Gewoon op de website van Samsung je TV type invullen bij search en bij het tabje firmware staat de nieuwste. Met de laatste firmware van mijn TV moet ik nog steeds een aantal releases door mkvtoolnix halen. Maar goed binnen 10 sec is het gebeurd en kan ik lekker genieten. |
||||
|