BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
coonpushkin |
Geplaatst op maandag 29 juni 2009 15:00 |
||||
Geeft niets: taal moet in orde zijn. Zowel grammaticaal, stilistisch en qua spelling. Misschien dat ik de tekst gewoon in Word kan typen en jij ze weg zet in tijdscoderingen of i.d.. Dus laat maar horen. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
coonpushkin |
Geplaatst op maandag 29 juni 2009 16:22 |
||||
Geeft niets: taal moet in orde zijn. Zowel grammaticaal, stilistisch en qua spelling. Misschien dat ik de tekst gewoon in Word kan typen en jij ze weg zet in tijdscoderingen of i.d.. Dus laat maar horen. |
||||
Astimo |
Geplaatst op dinsdag 30 juni 2009 19:46 |
||||
Op zich is het vertalen vanuit het Engels het minste werk. Soms is het lastig te verstaan wat er gezegd wordt, dat blijkt soms zelfs in de Engelse sub. (Daar worden regels dan gewoon overgeslagen). Het lastigste is eerst om alles synchroon te krijgen en daarna nog eens controleren op regellengte, tijdsduur, spelling en grammatica. |
||||
coonpushkin |
Geplaatst op woensdag 01 juli 2009 17:01 |
||||
En het gaat natuurlijk wel om tijdwinst want je wilt zo snel mogelijk je vertaling klaar hebben. Mocht je twijfelen bij slecht verstaanbare stukjes dan kun je altijd even contact met me opnemen voor een double check. |
||||
Astimo |
Geplaatst op donderdag 02 juli 2009 07:01 |
||||
Dank je, ik heb er dit keer ook even aan gedacht, jou te vragen even mee te luisteren, maar ik weet niet hoe snel jij zou kunnen luisteren en reageren. Zelf zit ik overdag op mijn werk en heb dus alleen een paar uurtjes 's avonds... |
||||
coonpushkin |
Geplaatst op donderdag 02 juli 2009 14:14 |
||||
Op dit moment heb ik op maandag wel even tijd om 's ochtends te luisteren. Ik kijk hem dan nl. al omdat ik niet kan wachten tot 's avonds. Verder op dinsdagochtend omdat mijn vierdejaars weg zijn. En over een paar weken vakantie dus dan heb ik ook tijd. Helaas zitten we nu noodgedwongen tegen een week aan te kijken dat er geen nieuwe aflevering komt. 's Avonds heb ik meestal ook wel een uurtje de tijd. |
||||
Astimo |
Geplaatst op vrijdag 03 juli 2009 08:42 |
||||
Goed idee! Maarreh... een week zonder nieuwe aflevering? Heb ik iets gemist? |
||||
Astimo |
Geplaatst op vrijdag 03 juli 2009 08:48 |
||||
Inderdaad... Komende week geen nieuwe aflevering... |
||||
coonpushkin |
Geplaatst op vrijdag 03 juli 2009 11:22 |
||||
Hahaha addict |
||||
Astimo |
Geplaatst op maandag 06 juli 2009 20:38 |
||||
Gelukkig ben ik wel net in het laatste boek begonnen... |
||||
coonpushkin |
Geplaatst op woensdag 08 juli 2009 17:47 |
||||
Haha ik ben nu in boek 7. Maarrrrrrrrrrr ik ben al voor de 2e keer bezig!!!! Bedoel je met laatste deel 8 of 9? |
||||
Astimo |
Geplaatst op donderdag 09 juli 2009 10:38 |
||||
Ik weet eigenlijk niet of het boek 9 is, maar het is From dead till worse. Waarin zij haar overgrootvader ontmoet. Het is inderdaad pulp, maar de manier van schrijven maakt dat je toch blijft lezen... Geinig toch? En ergens kan ik niet het gevoel onderdrukken dat de schrijfster een parabel legt met rassenscheidingen. Het speelt in het zuiden, als je de vampiers als negers ziet, kun je alle anderen ook nog wel in een ras stoppen en dan de houding van de bevolking tegenover alle 'anderen'... |
||||
coonpushkin |
Geplaatst op donderdag 09 juli 2009 14:02 |
||||
Aha je bent in boek 8! En inderdaad je blijft hangen in het boek anders ga ik het niet voor de 2e maal lezen. De eerste keer dat ik de boeken las, jaste ik er ruim 1500 pagina's in twee weken doorheen. Ik ben er echt doorheen gevlogen. |
||||
Astimo |
Geplaatst op donderdag 09 juli 2009 16:37 |
||||
Ach, misschien mag ze er nog eens een kogeltje uitzuigen bij Eric... En Alcide verwacht ik ook binnenkort te zien... En Claudine en Claude... Er ligt hen nog een aardige uitdaging te wachten! |
||||
coonpushkin |
Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:56 |
||||
I won't say a word. Er staan inderdaad nog spannende dingen aan te komen but my lips are sealed Kogeltjes uitzuigen niet in ieder geval |
||||
|