BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 13:01 |
||||
Beste mensen, jasmoe wijzigde dit bericht op 05-02-2011 om 13:30, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
Stevo |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 13:05 |
||||
Verander het in het volgende: Vincit omnia veritas! |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 13:25 |
||||
hartelijk dank voor de reaktie, maar.... jasmoe wijzigde dit bericht op 05-02-2011 om 13:29, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Inodder |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 13:46 |
||||
Quote: Dude, de naam van je video bestand voldoet niet aan de scene regels. M.a.w. een of andere hobbyist heeft meuk op het usenet gepleurd en dat heb jij gedownload. en dan wil je bierdopje vervuilen met bestanden/srt's met een incorrecte scene naam. lijkt me niet verstandig. Die naamgeving is er niet voor niets. Zonder de juiste naamgeeving word het een zootje en zal je releases niet uit elkaar kunnen houden. Ik zou adviseren download alleen de goede scene releases, en sync daar je sub mee. en post hem hier onder de correcte naam. Ik weet niet of stevo een goede reden heeft om aan te nemen dat jouw video bestand "Doctor.Who.S04E07.WS.PDTV.XviD-angelic" is, maar anders vind ik het advies om de srt maar gewoon te wijzigen in een wel geaccepteerde naam ook niet erg verstandig. Als het niet de juiste naam is geeft dat voor anderen weer problemen als hij straks niet sync loopt. Resume, als je niet weet welke release je hebt gedownload, maak er dan geen sub voor. Bierdopje accepteerd niet voor niets geen srt's met onjuiste scene naam. |
||||
Stevo |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 13:56 |
||||
Inodder heeft helemaal gelijk. Ik gaf ook de tip onder voorwaarde dat het de xvid tv versie moest wezen Ik kijk deze tv serie niet dus ik weet ook niet of er aan deze voorwaarde is voldaan Vincit omnia veritas! |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 14:04 |
||||
Quote: en dan denk je andere mensen te matsen met nederlandse subs die nergens te vinden zijn. Jammer. Volgens mij gaat bierdopje aan regels meer en meer ten gronde. Ik zal dus mijn volgende vertalingen hier niet meer plaatsen, want ze voldoen niet aan jullie regels. Het is mij gelukkig nog wel gelukt om deze 'foute' subs te verwijderen. Veel plezier verder allemaal. jasmoe wijzigde dit bericht op 05-02-2011 om 14:07, totaal 1 keer bewerkt |
||||
eendtje |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 15:19 |
||||
Misschien had iemand hem wel willen syncen met de juiste versies. |
||||
Willem52 |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 16:06 |
||||
@Inodder: Beetje jammer... |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 16:07 |
||||
Quote: inderdaad; maar ik snap nu tenminste ook waarom ik de laatste maanden steeds meer bestanden tegenkom die niet kloppen met de naam waaronder ze staan. Ik heb mijn versie weer weggehaald omdat ik mij aan de regels wil houden; anderen zullen gewoon andere namen gebruiken die wel geaccepteerd worden, maar niet juist zijn. Jammer. Daardoor werken de regels juist tegen de groep. En verder wil ik toch nog even het volgende kwijt: Die regels waar over gesproken wordt, heb ik tot op heden niet kunnen vinden (zal ook wel weer een fout van mij zijn). In het verleden heb ik ook wel eens in deze forums gevraagd naar de plaats waar ik de uploads van de films kon vinden waarvan de titels in de subs staan, maar dat heeft ook niemand mij goed duidelijk kunnen maken. (zal ook wel aan mij liggen). advies: 1. geef duidelijk op deze site aan waar de films te vinden zijn waarvan de subs op deze site staan 2. geef duidelijk op deze site aan waaraan de bestandsnamen van de films (en dus ook de subs) moeten voldoen om geplaatst te kunnen worden. (waar ik deze opmerking kwijt moet weet ik ook niet; ik ben niet zo'n forum-bezoeker; ik kijk meer naar films/series en maak zo nu en dan een vertaling als ik die niet kan vinden; sorry) |
||||
masterbreel |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 16:27 |
||||
Newscrew
Er is geen onderdeel voor films, maar de reactie had wel ff wat vriendelijker gemogen. De juiste naamgeving is overigens met punten overal, als je niet weet welke release het is, zet er dan iets achter als Geen.Release.Groep oid |
||||
Mike |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 16:43 |
||||
lnodder, ik vind dat dit ongepast is. |
||||
ako |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 17:36 |
||||
vaak zijn die niet volgens de scene regels genoemde bestanden wel vaak dezelfde scene releases maar niet onder de juiste naam geleverd. Zaak is dan wel om de juiste versie bij de sub te zoeken. |
||||
Bosje |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 17:45 |
||||
We moeten hier toch uit kunnen komen? Alle subs zijn toch welkom? |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:06 |
||||
Quote: films worden speciale afleveringen genoemd heb ik ontdekt. Maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik heb het geprobeerd met Who.s04e07.srt maar ook dat kreeg ik er niet door. Had het dan moeten zijn: Who.s04e07.geen.release.groep.srt??? Ik ga het niet meer proberen, want dan komt er weer iets bij dat Inodder meuk vindt. En ik weet niet of het jullie opvalt: niemand geeft mij een verwijzing naar de regels waaraan de namen van de afleveringen zouden moeten voldoen (ik heb die ook nog steeds NIET gevonden terwijl toch minimaal de beheerder van deze website ze zou moeten kennen omdat namen die niet voldoen aan de regels worden afgekeurd). Dit lijkt weer net zo te gaan als toen ik vroeg waar ik de afleveringen (sorry: ik bedoelde dus afleveringen en niet films) kon vinden die bij de subs hoorden. Ik heb een abonnement bij Eweka en kon daar destijds met geen mogelijkheid sommige afleveringen vinden. Blijkbaar waren de namen van de sub-bestanden zo aangepast om aan der regels van bierdopje te voldoen, dat een buitenstaander, zoals ik, de bijbehorende bewegende beelden niet kon vinden. Dat vind ik minstens net zo jammer. Ik denk dat de genoemde aflevering van doctor who via een spot van superkooi in ftd van december 2010 bij mij is binnengekomen; met engelse subs. Ik heb tot op heden van aflevering 7 en 10 niets anders kunnen vinden met nederlandse subs en heb daarom aflevering 7 vertaald en ben nu met aflevering 10 bezig. Ik persoonlijk zou het het beste vinden wanneer de subs gewoon met een naam in bierdopje gezet kunnen worden die gelijk is aan de naam van de avi-bestanden die al in de nieuwsgroepen staan (ik vind het namelijk je reinste onzin om allelei extra moeite te gaan zitten doen om te kijken wat voor soort upload het is (het is volgens ftd een DivX en ik zie GEEN kanaal/zenderaanduiding). Maar ik kan er natuurlijk vrede mee hebben als zoiets niet gebeurt omdat het tegen jullie regels is. Maar dan wordt er natuurlijk niets geplaatst. Ik ga GEEN onnodig werk doen (ik heb de aflevering nu al gezien met deze ondertitels) alleen maar omdat iemand anders alles kant en klaar aangeleverd wil krijgen. Sorry; ik ben wel goed maar niet helemaal gek. Ik kan waarderen wat Stevo voor mij heeft gedaan, maar ik moest wel onder een foute naam installeren om te testen of het dan wel zou werken. Ik heb in het verleden wel eens meer vertalingen op bierdopje gezet (ik doe dat niet zo veel, maar als iedere gebruiker gemiddeld 1 per jaar zou doen, dan hadden we een heleboel minder lege plaatsen) en destijds kreeg ik geen foutboodschappen. Nu liep ik daar wel tegen aan en wil vraag opnieuw: WAAR KAN IK DIE REGELS VINDEN???? Zoals jullie zien, ben ik nog niet helemaal weggejaagd. Ik vind Bierdopje een uitkomst en doe mijn best om er een positieve bijdrage aan te leveren. Ik zou graag zien dat jullie deze reaktie ook als dusdanig bekeken. Als iemand de subs van dr.Who nog wil hebben, dan zie ik het wel in de reakties in dit forum (maar dan wil ik wel eerst duidelijk weten hoe ik ze op bierdopje mag zetten, zonder dat ik extra werk ga doen dat voor mij volledig zinloos is). |
||||
Lalitavatie |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:25 |
||||
Kijk hier eens Bierdopje 2.0 Handleiding |
||||
masterbreel |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:39 |
||||
Newscrew
Quote: Dat was mijn suggestie ja, als er geen release-groep gemeld is, kan je het zo uploaden, of vermeld de site (afkorting) in de naam. Je zal vast niet de enige zijn die die files heeft gedownload namelijk. Succes! |
||||
maduin |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:48 |
||||
Ik snap idd wel dat het belangrijk is omerbij te zetten om welke aflevering het gaat, welke releasegroep het is en of het xvid of 720p is. Soms komt er van een serie namelijk meerdere versies uit (Orinji en CTU bijvoorbeeld) maduin wijzigde dit bericht op 05-02-2011 om 18:51, totaal 3 keer bewerkt |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:52 |
||||
@jasmoe |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:55 |
||||
@jasmoe |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 18:55 |
||||
Quote: Dit gebeurt nu al hoor. Kijk bijvoorbeeld maar naar alles wat Isaac spot op FTD. Wat bij jou denk ik het probleem is, is dat iemand deze afleveringen gedownload heeft, alle bestandsnamen veranderd heeft en deze vervolgens weer geupload heeft. Het probleem bij de bestandsnaam die jij invoert is dat deze totaal niet gespecificeerd is. Bij veel series heb je tegenwoordig verschillende subs voor de divx, 720p, web-dl versies. En dan komen daar later nog versies door dvd (al dan niet unrated), bluray enz bij. Als je dan jouw bestandsnaam aan zou houden (bijvoorbeeld Who.S04E07.v1.srt, Who.S04E07.v2.srt, Who.S04E07.v3.srt enz.) zou je geen idee hebben welke versie je kan gebruiken voor het bestand dat je hebt en je er dus 3 of meer moet gaan proberen. Door de huidige bestandsnaam inclusief releasegroep, soort bestand en dergelijke aan te houden kan je dit ook na lange tijd nog makkelijker de goede sub downloaden omdat je aan bijvoorbeeld de bestandsgrootte al kan zien of iets een divx, 720p of web-dl is. |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:01 |
||||
Quote: Doctor.Who.s04e07.Geen.Release.Groep werkt niet Doctor.Who.S04E07.WS.PDTV.XviD-angelic wel. Ik snap dit niet, maar dat ligt beslist aan mij. Ik ga nog even een paar antwoorden geven en daarna stop ik maar met proberen. Als ik alle reakties zo zie, dan denk ik: Blijkbaar zit ik hier op een verkeerde golflengte. In elk geval bedankt voor de reaktie |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:04 |
||||
Quote: Hartelijk dank, dit was inderdaad wat ik vroeg; stom dat ik het niet kon vinden; sorry maar...... ik snap het nog steeds niet Doctor.Who.s04e07.Geen.Release.Groep.srt of Who.s04e07.jasmoe.srt werken niet en voldoen volgens mij wel aan die regels. ik geef het op |
||||
TinusTussengas |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:07 |
||||
Hier staat het bestandsformaat niet in. Misschien als je Who.S04E07.XviD.Jasmoe.srt probeert dat hij het dan wel doet. Er vanuit gaande dat het een xvid bestand is. TinusTussengas wijzigde dit bericht op 05-02-2011 om 19:09, totaal 1 keer bewerkt |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:09 |
||||
Quote: wij praten nog (een beetje) langs elkaar heen. Ik persoonlijk vind: ik moet een .srt bestand uploaden met dezelfde naam als het beeldbestand staat dat ik gedownload heb. OOK als dat beeldbestand een naam heeft die niet voldoet aan de regels van de een of andere groep. Ik heb immers die subs alleen getest/kunnen testen met het beeldbestand dat in mijn bezit is. Als ik op bierdopje subs zie staan met een iets afwijkende naam van die van mijn beeldbestand, dan weet ik dat er afwijkingen kunnen zijn. Dat moet ik dan zelf uittesten als ik de naam niet precies zo zie staan als ik heb op mijn computer heb staan. Door de huidige regels van bierdopje krijg je dat de mensen andere namen gaan verzinnen om de subs toch maar geladen te krijgen EN DAT VIND IK PRINCIPIEEL FOUT. In elk geval allemaal bedankt voor jullie reakties. |
||||
maduin |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:17 |
||||
@jasmoe |
||||
|