BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Deleted_ |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:29 |
||||
1. Er is een aflevering beschikbaar op bv NZB met bijvoorbeeld Doctor.Who.S04E07.WS.PDTV.XviD-angelic Deleted_ wijzigde dit bericht op 05-02-2011 om 20:06, totaal 1 keer bewerkt |
||||
masterbreel |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 19:50 |
||||
Newscrew
Quote: |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 22:56 |
||||
Quote: Maduin, Hartelijk dank voor je reaktie. Ik denk nu te weten wat ik fout gedaan heb (maar ik ga het niet meer uitproberen). Volgens mij is niet elke avi per definitie een xvid. En ik vind deze regels ook veel te ingewikkeld om mee te gaan werken. Ik doe dit voor mijn plezier; net zoals ik vele malen jouw naam heb gezien bij spots op ftd, welke je volgens mij ook voor je plezier doet. Ik kan het (persoonlijk) helemaal niet eens zijn met de eisen van Bierdopje, zoals ik die nu zie. Ik kan zo 2 versies van een avi maken welke verschillen en die beiden toch in xvid zijn. De regels dan Bierdopje geven dan aan dat je hetzelfde srt-bestand bij beiden zou kunnen gebruiken. En dat is b.v. niet waar als ik bij de ene een halve seconde meer van de reclame heb afgehaald dan bij de andere b.v. In mijn ogen zijn de regels dus NIET juist en werken ze fouten in de hand. De enige juiste regel lijkt mij dat het .srt bestand dezelfde naam moet hebben als het beeld-bestand. En aangezien dat bij Bierdopje niet mogelijk is, zal ik maar een ander advies uit dit forum opvolgen en het srt-bestand volgende week gewoon los in een nieuwsgroep zetten. Jammer maar helaas. Ga jij vooral door met het spotten in ftd. Daar heb ik de afgelopen jaren al heel veel plezier van gehad. |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 23:00 |
||||
Quote: minouhse, Hartelijk dank. Dit lijkt mij inderdaad de enige juiste oplossing waarbij ik mijn ouderwetse automatiseerders-gevoel geen geweld hoef aan te doen. Dit lijkt mij de enige manier te zijn die volledig klopt met mijn gedachten. Hartelijk dank voor de suggestie. |
||||
wqtwruv_v2 |
Geplaatst op zaterdag 05 februari 2011 23:07 |
||||
Er word trouwens niets gepost/geüpload op FTD. Er word alleen gespot. |
||||
jasmoe |
Geplaatst op zondag 06 februari 2011 10:13 |
||||
Quote: ik schreef zelf ook: Ik denk dat de genoemde aflevering van doctor who via een spot van superkooi in ftd van december 2010 bij mij is binnengekomen en dat is volledig korrekt. Superkooi meldt in ftd dat hij een bestand heeft gevonden waarin afleveringen van dr. Who staan. Of de bestanden door Superkooi zelf zijn gepost weet ik helemaal niet en wil ik ook niet weten. Hij heeft de SPOT op ftd gezet en ik heb de upload zelf in de nieuwsgroepen opgezocht en daaruit opgehaald. Er zaten engelse subs bij; van episode 7 heb ik die persoonlijk vertaald naar het Nederlands. Deze vertaling wilde ik in Bierdopje beschikbaar stellen (naamgeving conform de regels waarmee mijn media-player het bestand kon afspelen BIJ HET GERELATEERDE avi-bestand. En daar ontstond mijn probleem. Mede daarom vind ik het principieel onjuist om de bestandsnaam te verhaspelen door er b.v. Superkooi in te zetten. De enige afwijking in de bestandsnaam die mij acceptabel lijkt is een aanduiding wie dit bestand voor het laatst heeft gewijzigd (dat hoeft niet alleen de vertaling te zijn, maar kan ook b.v. een resync zijn). In het onderhavige geval zou, in mijn ogen, een wijziging naar: Who-s04e07_jasmoe.srt wel een mogelijke oplossing zijn. Daamee voorkom je tegelijkertijd dat 2 behoorlijk verschillende vertalingen, die bij dezelfde episode horen (b.v. een Vlaamse en een Nederlandse), als V1 en V2 verder door het leven gaan. V met een volgnummer hoort voor een automatiseerder een versie-nummer te zijn in oplopende volgorde en dus is V2 een korrektie op V1, wat in het hiervoor geschetste voorbeeld niet noodzakelijkerwijs het geval is. Ik hoop dat het nu ook voor wqtwruv_v2 (verbeterde versie van v1?) duidelijk is. Ik heb ftd alleen genoemd omdat ik duidelijk wilde maken dat het geen eigen opname of rip was en dat de episode al eerder onder die naam op het internet was verschenen. Sorry als ik mij verkeerd heb uitgedrukt. Gelukkig heeft Glee in dit forum de juiste link naar de regels van Bierdopje gemeld, dus ik wou dit maar als mijn laatste reaktie in deze thread beschouwen. Wat mij aangaat kan hij nu gesloten worden. Vriendelijke groet allemaal en ALLEN bedankt voor jullie reaktie (ook die die niet zo sympatiek overkwamen; ook die hebben medegeholpen voor de oplossing van mijn probleem). jasmoe wijzigde dit bericht op 06-02-2011 om 10:14, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Inodder |
Geplaatst op zondag 06 februari 2011 17:46 |
||||
Quote: Als mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn kan ik daar niets aan doen. ik zeg het gewoon waar het op staat. Mensen kunnen zich ook eerst eens verdiepen. er zijn topics zat. en ik ben al die hobby releases beu. ik wil gewoon een goede release volgens de scene regels. (dus niet bierdopjes regels. wat mensen al weer lijken te denken.) al die rommel op het usenet krijg je dus hier op bierdopje nu ook al weer gezeur van. Inodder wijzigde dit bericht op 07-02-2011 om 18:06, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Inodder |
Geplaatst op zondag 06 februari 2011 18:27 |
||||
Quote: Het hele probleem is wel door jezelf (en uploader) geschapen he..... Als je gewoon niet het spul van een hobby uploader download, maar gewoon een goede scene release download, welke onder constante controle staan van de andere release groepen. waarvan je zeker weet dat je optimale kwaliteit en uniformiteit hebt, dan klopt alles vanzelf en hoef je niets te verhaspelen. Die regels zijn juist in de wereld geroepen om dit soort problemen te voorkomen. maar jij (en de gene die het geupload heeft) verdomt het om er aan te voldoen. Daarmee roep je de problemen zelf over je af. |
||||
Inodder |
Geplaatst op zondag 06 februari 2011 18:30 |
||||
Quote:Gooi eens een kwartje in de google machine. met een zoekopdracht als naamgeving scene releases. Zoals eerder gezegd zijn het niet de regels van bierdopje maar van de scene waaraan voldaan moet worden. Als je wilt weten waarom dat is, wil ik je wel een voorbeeld noemen. er zijn b.v. geautomatiseerde programmas die je film/serie collecties beheren, deze zoeken de covers, banners enz. voor je op. en maken er een mooi visueel geheel van. Als je met de namen gaat kloten dan gaan dat soort dingen dus ook allemaal in de soep lopen. Quote:Top ik kan wat bot uit de hoek komen, maar alleen een mietje laat zich daar door wegjagen. dat ben je dus duidelijk niet! |
||||
|