BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Dweez |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 07:34 |
||||
Ben het volledig eens met Rino. |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 07:40 |
||||
Management
Ooh geen probleem, de subs komen van bierdopje.nl en die zijn niet van ons. Beetje fout dat je integratie inbouwt en niet eens de naam van de site goed neerzet. Quote: Dit is eigenlijk nagware, iets waar ik persoonlijk een pesthekel aan hebt. Het mag dan wel niet verplichten tot het betalen, en er valt over te twisten of het dan vrijwillig is of niet of gedwongen vrijwillig. Een "premium key" is op zich wel een interessant idee. De app kan niet bestaan zonder integratie, en het is dan wel zo sociaal dat men de inkomsten dan ook deelt met de bron van de data. Komt ons allen ten goede, aangezien aanvullende/snelle(re) hardware voor iedereen voordeel heeft. 10 euro voor zo'n simpel programma is nog vrij fors, zeker aangezien er tientallen gratis of zelfs opensource downloaders zijn waarvan er een stel al reeds integratie met onze site heeft. Verder heb ik mijn twijfels bij de toepassing van caching, maar dat terzijde. Zoals Wesley aangaf, we gaan hier intern over praten. |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 07:46 |
||||
@Sypher: Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 08:01 |
||||
Management
Tsja, weet je ... als we de API niet hadden, kan men het alsnog via een omweg doen. |
||||
jowi |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 10:42 |
||||
Wat een hoop frustratie om niks zeg... ik heb de app gebouwd omdat ik het een erg handig en innovatief idee vond, anderen vinden dat ook. Mensen zijn super enthousiast omdat ze nu in 1 app zowel hoge kwaliteit NZB's kunnen vinden, plus hele goede vertalingen van jullie hand. Ik heb verder express contact opgenomen met Bierdopje om uit te zoeken wat hun standpunt was tav commercieel gebruik. Men was daar heel duidelijk in; de bijdrage moest vrijwillig zijn en de functionaliteit mocht niet beperkt worden. Daar heb ik me denk ik prima aan gehouden. |
||||
Rickth64 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 10:47 |
||||
Gebruiker
Wat las ik dan over een dialog om de zoveel seconden? Als ik die iedere keer voor m'n neus krijg en ik niks meer kan doen dan kan ik die bijdrage niet echt vrijwillig noemen... |
||||
jowi |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 10:52 |
||||
Ik kan me voostellen dat de frequentie van het verschijnen van de dialoog te hoog ligt, daar wil ik best wat aan doen. Verder heb ik de voorkeur om via de API te werken, daar is hij tenslotte ook voor, dus ik snap de verbazing niet helemaal. Ik kan ook terugvallen op een scraper, maar liever doe ik het netjes... als ik een scraper bouw dan haal ik ook de referentie en vermeldingen naar bierdopje weg, dat lijkt me duidelijk. |
||||
johnnyhardware |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:11 |
||||
De wereld zit nou eenmaal vol met ziekelijke geesten en die over de rug van anderen geld willen verdienen. |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:15 |
||||
Management
Quote: Nee, dat lijkt me niet raadzaam aangezien dat tegen de regels is. En er is niets mis met het gebruiken van de API, daar gaat dit hele topic niet over.. Sypher wijzigde dit bericht op 22-12-2010 om 11:17, totaal 2 keer bewerkt |
||||
Deleted_ |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:19 |
||||
Natuurlijk zijn er allerlei manieren waarop men vertalingen kan aanbieden, |
||||
Leegaert |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:22 |
||||
Quote: Deze reactie vind ik nou ook weer overdreven. Jowi is allesbehalve een ziekelijke geest... De app die hij schreef ziet er imo zeer degelijk uit en de 10€ die hij vraagt voor een permanente registratie is volgens mij eerder een beloning voor zijn werk dan een diefstal van het werk van al de vertalers hier. Natuurlijk heeft elke medaille twee zijden. Het werk van jowi mag imo beloond worden, maar dan heb je natuurlijk ook de keerzijde. Namelijk de vertalers van bierdopje (en de beheerders van de andere 2 sites). Het komt voor een (groot) deel van de vertalers over alsof er geld verdiend wordt over hun rug. Misschien kan dit gecompenseerd worden door een overeenkomst tussen jowi en de beheerders van bierdopje? Of zoals iemand reeds voorstelde door de premium API key. |
||||
jowi |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:28 |
||||
Ik ben blij dat er ook nog wat nuance te vinden is in de reacties. Ik wacht wel even af wat het standpunt is van bierdopje. Ik sta overal voor open. Zelfs als ik hier voor klootzak en zieke geest wordt uitgemaakt. |
||||
Rickth64 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:37 |
||||
Gebruiker
Quote: Daar moet je je maar niks van aantrekken Ik snap nu wat er aan de hand is dus mijn eerste comment moet je al helemaal niet serieus nemen. Ik vind het fijn dat je zo'n tooltje gemaakt hebt |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:43 |
||||
Quote: Klopt en dat laatste heb je mij niet horen zeggen. Waar ik moeite mee heb, is jouw manier van de donatie er door drukken. Door bij elke tien downloads, dan tien seconden dat scherm in beeld te zetten, waardoor het heel opdringerig en irritant wordt! Je had dat beter met een "Donatie" knop kunnen maken, ergens in de main window. Er zijn op deze site genoeg scripts en programma's te vinden, die het (weliswaar minder mooi) hetzelfde doen. En die zijn gewoon gratis! Zelfs zo, dat die programma's na ooit ingesteld zijn, het allemaal automatisch voor je (in de achtergrond) doen. Dus... ik blijf me verzetten tegen jouw manier van "een donatie" afdwingen, en als dat niet verandert, hetzij op jouw eigen manier, hetzij via de API (of scrapen wat jij noemt) van Bierdopje zal ik stoppen met vertalen. De lol is er voor mij dan af, ik doe het vrijwillig, of niet. fl0ff13 wijzigde dit bericht op 22-12-2010 om 11:44, totaal 1 keer bewerkt Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
Rickth64 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:57 |
||||
Gebruiker
Quote: Ik begrijp niet waarom je zou stoppen met vertalen? Het heeft mijns inziens geen geen betrekking op de lol() die ik heb bij het vertalen. |
||||
xunil |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 11:59 |
||||
Misschien een ideetje : waarom niet nadat je volgens jezelf genoeg donaties binnengekregen hebt (100€ bv) het programma volledig gratis zonder dialoog venster aanbieden. |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:03 |
||||
Quote: Ik heb een full-time job, waarvoor ik ook nog eens veel in het buitenland zit. Ik stop er al mijn resterende vrije tijd in, om de vertalingen nog redelijk op tijd af te krijgen. Ik heb ook nog andere hobby's en dingen die ik met mijn vrije tijd wil doen. Misschien zo nu en dan eens een vertaling??? Maar die komt dan niet meer op een website terecht. Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
fl0ff13 |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:14 |
||||
Nog even dit Jowi, Quote: Vind jij hier ergens dat je een exorbitante levensstijl verweten wordt? Winterbanden voor Ferrari's?? Waar haal jij de wijsheid en kennis vandaan, dat onze subs geld kosten??? ik vind deze reactie van jou tekenend voor de persoon die je bent. Het schijnt je maar niet duidelijk te worden, dat wij het er niet mee eens zijn, dat jij geld verdient met andermans werk! Weet je wat? Van mij mag je de bierdopje zoeker vervangen "door iets anders", maar mijn vertalingen zul je dan niet meer gaan vinden. Laat ondertitels vrij, doneer hier! |
||||
jowi |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:25 |
||||
Het mag duidelijk zijn dat eea relativerend bedoeld is, zoek maar eens op google naar 'humor' mocht je dat niet uit de context van bovenstaand bericht gehaald hebben. Ik reageer dan verder ook maar niet meer op je, je lijkt me niet echt oplossingsgericht bezig, je bent alleen aan het stoken. |
||||
Leegaert |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:28 |
||||
Quote: Ik denk dat hij met winterbanden voor ferraris iets anders bedoelt. Hij vergelijkt volgens mij de subs van bierdopje met ferraris (kwaliteitsproduct ) en zijn applicatie met de winterbanden. Waarmee hij dus gewoon wilt zeggen dat hij vindt dat hij iets mag verdienen aan de applicatie die hij heeft gemaakt. En hoe kun jij nu weten wat tekenend is voor hem? Ken je hem persoonlijk? Het is duidelijk dat dit een gevoelig onderwerp is, maar dat is nog geen reden om er een ware heksenjacht van te maken. Jowi heeft imho niets verkeerd gedaan, hij heeft toestemming gevraagd aan de beheerders, hij gaat nu ook de dialoog aan hier en hij houdt zich aan de voorwaarden van Sypher (al is zijn keuze voor een donatie ietwat ongelukkig). Leegaert wijzigde dit bericht op 22-12-2010 om 12:29, totaal 1 keer bewerkt |
||||
FastPinguin |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:35 |
||||
Persoonlijk ben ik het eens met Leegaert. Hij probeert alleen geld te verdienen voor zijn programmeer werk. Het is alleen jammer dat de vertalers op deze manier geen bedankjes krijgen die ze verdienen. |
||||
Leegaert |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:38 |
||||
Quote: Daarin ga ik ook akkoord met je. Maar dit is even niet ter zake want er zijn genoeg andere applicaties met dezelfde functionaliteit waarbij bedankjes ook vergeten worden. Het zijn allemaal handige tooltjes, maar ze zijn niet bevorderlijk voor de community van bierdopje. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
jowi |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:45 |
||||
Overigens bedank ik bierdopje.nl (en nzbindex en tvdb) wel degelijk in de applicatie, en ook laat ik er geen twijfel over bestaan WAAR deze subtitles vandaan komen. jowi wijzigde dit bericht op 22-12-2010 om 12:49, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Sypher |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:50 |
||||
Management
Beetje jammer dat dit bierdopje.com is en niet .nl.... |
||||
jowi |
Geplaatst op woensdag 22 december 2010 12:58 |
||||
Nou waar zeuren jullie dan over... |
||||