BierdopjeV3 Alpha nu beschikbaar. Wil je helpen? Kijk dan hier
|
|||||
Auteur | Bericht | ||||
---|---|---|---|---|---|
Rigel |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 13:51 |
||||
TheThom: Precies: dat is allemaal dus gebeurd. Natuurlijk kun je dat allemaal wel laten zien, dat ze tegengif gingen maken en dat iedereen beter werd. Dat kost, pak hem beet, 5-10 minuten. Echter, dan hadden de kijkers gedacht: "goh, waarom laten ze nou alles zien... nadat Matthew Scott voor de 2e keer de kino door de poort gooit is toch duidelijk wat er ging gebeuren??? De plot van Baantjer is ingewikkelder." Daarnaast zit er mogelijk nog iets achter, maar misschien is dit wel ingewikkeld voor sommige mensen: Butch Cassidy and the Sundance Kid, de film uit 1969. Het werd aangehaald in de episode: de twee hoofdrolspelers van de film eindigen in Bolivia, waar ze ingesloten worden door het Boliviaanse leger. Ze zitten in een huis, volledig omsingeld. "For a moment there, I thought we were in trouble," zegt Butch. De film eindigt dat ze al vurend, met z'n tweeën, het huis verlaten en rennen dus recht op een heel leger af. En je hoort heel veel wapens afvuren. En dan eindigt de film. Goh, kun je denken. Hoe eindigt het nou? Leven ze nou nog? Ik heb ze niet zien doodgaan??? Iedereen, (nou ja, blijkbaar niet iedereen...) weet hoe het zal eindigen: ze gaan dood. Er is geen cliffhanger. Er is gewoon een einde van het verhaal. Rigel wijzigde dit bericht op 25-11-2009 om 13:55, totaal 1 keer bewerkt |
||||
DarkForce |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 16:08 |
||||
Ik ben het met Rigel eens; Het is geen cliffhanger. Zoals gezegd word alles al in de aflevering uitgelegd, het allemaal vertellen zou onnodig geweest zijn (Ok een enkeling kon het blijkbaar niet meteen volgen maar gelukkig bestaat het internet om het antwoord op te zoeken ). "You just can\'t resist bringing up the fact that I once accidentally destroyed a couple of planets, can you?" |
||||
TheThom |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 18:51 |
||||
Ik ben het niet met jullie eens, er had een complete zeer spannende aflevering van gemaakt kunnen worden, in plaats daarvan gaan ze verder alsof er niets gebeurd is,en vervelen ons met een hoop "small talk" en waardeloze dialogen, ik heb ook voldoende fantasie om te bedenken hoe het zou kunnen aflopen, ik heb zelfs zoveel fantasie om te bedenken hoe de volgende afleveringen zullen verlopen, dus die hoeven dan volgens jullie ook niet meer uitgezonden te worden, ik vind het tot nog toe een kloteserie met waardeloze schrijvers. TheThom wijzigde dit bericht op 25-11-2009 om 18:58, totaal 2 keer bewerkt |
||||
vi0 |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 19:43 |
||||
We missen de wraith !!! vi0 wijzigde dit bericht op 25-11-2009 om 19:44, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Broeder |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 21:07 |
||||
ook maar een duit in het zakje... |
||||
michel2506 |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 22:35 |
||||
ik moet eerlijk zeggen dat ik de serie wel aardig vind, |
||||
Rigel |
Geplaatst op woensdag 25 november 2009 22:37 |
||||
TheThom: Je maakt een denkfout qua logica, en je legt mij woorden in de mond. Ik zeg alleen dat toen het 2e bericht werd opgenomen door de kino, en deze weer terug in de tijd werd gestuurd, dat toen het einde van het verhaal 'vast' stond. Je weet hoe het dan gaat eindigen. Ik heb niets gezegd over toekomstige 'avonturen' of jouw fantasie. TheThom: De vergelijking is wel degelijk passend: de film wordt aangehaald met de bekende quote, meerdere keren. Het einde van de film wordt zelfs uitgelegd door Young. En het einde van de episode Time is hetzelfde als Butch Cassidy and the Sundance Kid: het einde staat vast, maar wordt niet vertoond, omdat het voor iedereen wel duidelijk is hoe het zal aflopen. De toekomst staat vast. Rigel wijzigde dit bericht op 25-11-2009 om 22:39, totaal 1 keer bewerkt |
||||
TheThom |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 05:43 |
||||
[quoteEn het einde van de episode Time is hetzelfde als Butch Cassidy and the Sundance Kid: het einde staat vast, maar wordt niet vertoond, omdat het voor iedereen wel duidelijk is hoe het zal aflopen. De toekomst staat vast.][/quote] TheThom wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 09:48, totaal 6 keer bewerkt |
||||
r3p0 |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 08:39 |
||||
algemeen bekeken na 9 afleveringen ... Opinions are like assholes..... Everybody has one ! |
||||
mayita |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 09:19 |
||||
Ik ben het ook met theThom eens, dacht namelijk ook dat deel 9 het vervolg zou zijn van het hele kino gebeuren. Begrijp ook helemaal niet waarom we niets meer te weten komen van het schip waar ze op zitten. Alleen maar gezeik met die stenen, wat totaal niet interesant is. |
||||
Advertentie | |||||
|
|||||
juleke147 |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 10:44 |
||||
kort maar bondig: trekt trekt op geen kl*ten |
||||
Rigel |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 10:51 |
||||
TheThom: Wat jij de 'andere tijdlijn' noemt, de 'echte', staat het einde juist vast. Zij vinden dus 2 kino's: eentje met alle info over hun eerste poging, en een tweede met een bericht van Scott over dat je overdag moeten komen, een beest uit hun hol moeten pakken aangezien die overdag slapen, en met het gif de microben in het water kunnen bestrijden. Klaar. Dat is het einde. Géén cliffhanger. Dit kun je allemaal concluderen uit het relaas van Scott aan het einde van de episode. Op het Gateworld forum waren er ook al paar mensen waar het kwartje maar niet viel. Als mensen toch het bovenstaande nog eens simpel voorgeschoteld willen krijgen: er zijn kleine 'webepisodes' gemaakt, duren meestal een halve minuut tot enkele minuten, om wat meer wat de Destiny te laten zien. In deel 18 wordt het einde van Time nog eens supersimpel uitgelegd. 'Kino 18'--> http://stargate.mgm.com/view/content/1838/index.html Trouwens: er is nog een leuke film voor jullie: Groundhog Day uit 1993 met Bill Murray: http://www.imdb.com/title/tt0107048/ Daar laten ze wel ALLES zien, ELKE tijdlijn. Na de 3e keer werd je als kijker wel een beetje gestoord ervan. Rigel wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 10:53, totaal 1 keer bewerkt |
||||
TheThom |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 11:24 |
||||
Quote: Kennelijk valt bij JOU het kwartje niet, ik probeer al de hele tijd uit te leggen dat in datgene wat jij hier in de quote zegt een prachtige nieuwe, spannende aflevering had gezeten, maar je wilt het niet snappen kennelijk. En dat EINDE van jou staat alleen maar vast, omdat ze domweg verder zijn gegaan en het zogenaamde einde met een K@T filmpje hebben afgedaan ( jouw deel 18 dus), er hadden in de gemiste aflevering die ik bedoel allerlei spannende gebeurtenissen kunnen plaatsvinden, inclusief het sterven of verwondingen oplopen van bemanningsleden, enfin, verdere fantasieën laat ik aan anderen over, wat ik een "cliffhanger" noemde en jij het EINDE, noem ik dan nu "Een gemiste kans." Misschien valt het kwartje dan nu wél bij jou. En wat jij de ECHTE tijdlijn noemt, is één van de drie tijdlijnen en de eerste twee lopen wat de Destiny en zijn bemanning betreft dood, maar als er tijdlijnen zouden bestaan, dan waren die eerste twee net zo goed tijdlijnen, die op een ander vlak heel goed verder zouden kunnen gaan. Alleen, wat de Destiny betreft gaat voor ons de derde tijdlijn verder. P.s. en ik vond "Groundhog Day" een prima film het was een van de eersten in zijn soort, en als zodanig de basis voor heel veel variaties op dat thema, en ik werd er TOTAAL NIET GESTOORD van ik heb hem zelfs meerdere malen gezien, maar misschien moet je daar een beetje SIMPEL voor zijn, naar jouw idee. TheThom wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 11:52, totaal 10 keer bewerkt |
||||
DarkForce |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 13:25 |
||||
Ik ben het voor het overgrote deel met Rigel eens. Alles kon voorkomen worden doordat alles is uitgelegd op de beelden van kino1+2 (welke dus in '3e' tijdlijn bekeken zijn en uitgevoerd). Dat hadden ze nog wel in een extra aflevering kunnen laten zien maar dan had het tempo helemaal naar niks gezakt.. "You just can\'t resist bringing up the fact that I once accidentally destroyed a couple of planets, can you?" |
||||
Pimmetje |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 13:38 |
||||
Developer
Ik denk dat ze het gewoon "vergeten" zijn. Omdat er meerdere schrijvers aan een serie werken. Naderhand dacht met waarschijnlijk van laten we maar wat op het web zetten dan hoeven we niet een deel opnieuw te filmen. Ik vind de delen zo los staan van elkaar. (Ze hebben de delen nog een beetje zo in elkaar zitten dat ze er weg kunnen laten zonder invloed te hebben op het verhaal). Ik vind dat er te weinig vooruitgang is. Iets wat V2009 bijvoorbeeld wel heeft. |
||||
TheThom |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 13:41 |
||||
Quote: Daar heb ik dus problemen mee, en ik blijf erbij dat ze van die - wat jij een extra aflevering noemt - juist een fantastisch spannende episode met veel actie hadden kunnen maken (en dan zónder die irritante Kino want dan zou het echt zijn, in plaats van een opname), maar in plaats daarvan moesten we het geleuter van afl. 9 slikken. Ik ben het dus met jou ook helemaal niet eens DDarkForce. Ik ben nog eerder geneigd te geloven wat Pimmetje zegt, gewoon een stomme coördinatiefout, die ze met een webepisode proberen te verdoezelen. TheThom wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 14:02, totaal 4 keer bewerkt |
||||
Pimmetje |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 13:49 |
||||
Developer
Waarschijnlijk waren we tegelijk reactie aan het type. Maar ik denk dat ze de koppeling tussen de episodes zo los mogelijk willen houden. Ze hadden er uiteraard ook een dubbele aflevering van kunnen maken. |
||||
DarkForce |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 14:20 |
||||
Tsja ik heb liever dit dan dat ze een aflevering 'weggegooid' zouden hebben om dit nog eens uit te kauwen. Je moet wel bedenken dat elke aflevering geld kost en er een vast aantal aflevering aan het begin van een seizoen wordt vastgesteld. TheThom: Dat was ik niet Ik wist in eerste instantie niet eens van het bestaan daarvan. "You just can\'t resist bringing up the fact that I once accidentally destroyed a couple of planets, can you?" |
||||
Pimmetje |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 14:44 |
||||
Developer
Ik vond het anders wel de enige aflevering die spannend was dus ja van mij mochten ze hem wel dubbel doen |
||||
TheThom |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 15:08 |
||||
Quote: Dat zeg jij letterlijk DDarkForce, en daar doelde ik op, ik zou het helemaal geen extra aflevering gevonden hebben maar een logisch gevolg op dat geschutter met die Kino en ik blijf erbij, dat, dat wél een goede en spannende aflevering had kunnen zijn, laten ze mij dat script maar laten schrijven. Al dat geleuter met die stenen en die zogenaamde intermenselijke relaties, ook aan boord, en Eli die zogenaamd een wiskid, moet voorstellen, die jongen heeft gewoon te weinig diepgang, dat zijn allemaal dingen die m.i. niet in deze serie passen, daar hebben ze ons nou een jaar lang voor aan het lijntje gehouden, het enige wat nog enigszins te pruimen is, is het geschutter tussen Young en Rush en het achterbakse gedoe van Rush. Voor de rest vind ik het maar flauwe, slappe dialogen met weinig diepgang en heel veel "smalltalk". TheThom wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 15:14, totaal 2 keer bewerkt |
||||
Rigel |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 16:59 |
||||
Een fantastische episode met veel actie erbij? Wat is het script? |
||||
TheThom |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 18:20 |
||||
Rigel, je bent eigenwijs, je vertikt het om te proberen te begrijpen wat ik bedoel, mijn script ziet er heel anders uit, maar ik hou op met deze discussie, waar geen eer aan te behalen valt, omdat jij persé gelijk wilt hebben, meningen kunnen verschillen, jouw waarheid is niet de enige waarheid, ik kan jouw standpunt begrijpen, maar jij vertikt het om je maar enigszins in te leven in mijn standpunt en dat van vele anderen, je probeert de zaak alleen maar in het belachelijke te trekken. TheThom wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 18:21, totaal 2 keer bewerkt |
||||
DarkForce |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 18:43 |
||||
Ik vind zijn punten anders niet heel gek hoor. Dat jij er een heel ander script van zou maken valt niet af te lezen aan je eerdere berichten, dus neem hem dat niet kwalijk. TheThom: "You just can\'t resist bringing up the fact that I once accidentally destroyed a couple of planets, can you?" |
||||
TheThom |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 19:24 |
||||
Sorry DDarkForce, maar ik vind dat ik duidelijk genoeg ben geweest, het zogenaamde script van Rigel is datgene wat ze "ons" in die webepisode voorgeschoteld hebben en dat getuigt van weinig fantasie, als men niet begrijpt wat ik bedoel, dan heeft verdere discussie geen zin, ik hou er dan ook echt mee op, no hard feelings van mijn kant verder. TheThom wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 19:25, totaal 1 keer bewerkt |
||||
Leegaert |
Geplaatst op donderdag 26 november 2009 22:18 |
||||
Ik ga hier toch zo goed als volledig akkoord met TheThom. Leegaert wijzigde dit bericht op 26-11-2009 om 22:19, totaal 1 keer bewerkt |
||||
|